Pagina 3 van 4
Geplaatst: 02.04.2007 - 14:56
door Guestuser
Pritchard schreef:never_stop_exploring schreef:Mijn v50 is geleverd op 16 maart 2007:
- geen gespoten vin (heb roorails)
- DSTC in het midden naast sigarenaansteker
- afdekzeil met afsluitbaar opbergvak
in het afleverrapport staat model MY 2006: begrijp er niets van !
Ik heb mijn V50 sedert 4 jan 2007: ik heb geen meegespoten vin, DSTC zit wel aan stuur en heb ook een afdekzeil met afsluitbaar opbergvak, ook rare combinatie lijkt me...
Dit zou kunnen kloppen: de gespoten vin is een recent (enkele weken) gegeven. De DSTC zit aan het stuur bij een MY 2007, dat klopt ook en bij de overschakeling van MY2006 naar MY2007 zijn er wagen geleverd met opbervak op het afdekzeil. Kijk eens in de papieren; daar staat MY2006 of 2007.
Customer Care heeft me beloofd voor het einde van de week iets te laten weten... ben zeer, maar dan ook zeer benieuwd... heb het voorgevoel dat wel eens met een sisser kan aflopen... zoiets als: contractueel niet gebonden u een MY 2007 te leveren of zo...
Geplaatst: 02.04.2007 - 18:16
door Stevie
Ik zal in de rubriek "Foto van mijn Volvo"
een aantal foto's van onze nieuwe V50 plaatsen.
Ter verduidelijking; V50 afgehaald op 14 maart 2007, duidelijk MY 2007:
nieuwe spiegels, meegespoten vin, nieuwe afdekhoes bagageruimte (zonder paraplubak)
Geplaatst: 02.04.2007 - 20:44
door NielsK
Wellicht dat het opbergvak wel specifiek voor België is....
Geplaatst: 02.04.2007 - 20:48
door bart simpson
NielsK schreef:Wellicht dat het opbergvak wel specifiek voor België is....
Het blijft met die Walen een byzonder land... maar nee, het is een stucturele aanpassing van de V50.
Geplaatst: 03.04.2007 - 09:49
door Paul
never_stop_exploring,
MY 2006 geleverd op 16 maart 2007
Heb er dan maar een topic over geopend. In de topic Dakvin V50 kan u de aanzet lezen. Kort samengevat:
mijn schoonbroer bestelde eind december een v50 die geleverd werd op 16 februari 2007.
Deze wagen bleek een MY 2007 te zijn.
Op 27 januari 2007 bestelde ik een v50 die twee weken geleden geleverd werd (16 maart 2007).
Na samen op de oprit te staan stellen we een aantal verschilllen vast tussen de twee "identieke" V50's diesel met topline.
Na wat op het forum gekeken te hebben bleek ik een MY 2006 gekregen te hebben.
De dealer werd om uitleg gevraagd en om zeker te zijn van de zaak werd Volvo Customer Care in Brussel gevraagd of het om een MY 2006 ging en of dit zomaar kan; een v50 MY2006 leveren als er al twee maanden MY2007 geleverd wordt.
Volgens Customer Care is mijn v50 een MY2006 en is de dealer in de fout gegaan. De dealer moet nu aan Customer Care uitleggen hoe dit kunnen gebeuren is.
De dealer heeft gisterenavond gebeld en gezegd dat zij "niet weten hoe dit gebeurd is" en mij volgende voorstellen gaan doen:
- een gegarandeerde overnameprijs over twee jaar "onder voorbehoud van auto zonder schade"
- retroactief een korting met een creditnota.
Voor eind deze week krijg ik de voorstellen met bedragen.
Persoonlijk vind ik voorstel 1 "belachelijk", een krasje en de gegarandeerde overname is weg.
Wat het tweede voorstel betreft vraag ik mij af wat ze gaanbieden; 1 of 2 % misschien ?
Vraag blijft of ze me geflikt hebben of er werkelijk iets buiten hun wil en weten is gebeurd.
Wordt vervolgd.
Moderator / Terug gezet in oude topic dat iedereen weet waar het over gaat, thnx
Geplaatst: 03.04.2007 - 12:15
door Guestuser
Na tussenkomst van Volvo Customer care volgende antwoord van de dealer:
Wij verontschuldigen ons voor deze vervelende zaak. Deze kwam tot stand door het feit dat de verkoopsadministratie de ISO-procedures gevolgd heeft, die voorschrijven dat een verkochte wagen eerst dient afgestemd te worden met de fysieke voorraad, vooraleer een nieuwe bestelling te plaatsen. Dit teneinde voorraad en liquiditeiten optimaal te beheren.
Wij begrijpen uw ontgoocheling, doch dienen ook te vermelden dat de impact hiervan eerder beperkt is daar de wagen is ingeschreven in 2007 en dit bij een herverkoop in de toekomst geen of slechts een geringe minderwaarde zou kunnen betekenen.
Niettegenstaande zijn wij bereid u een uitzonderlijke commerciële tussenkomst aan te bieden van 1250 €.
Ze geven de fout niet toe en doen de zaak af als standaard procedure.
Voor de dealer krijgt dit een staartje want Volvo België zit heel verveeld met de zaak omdat deze uitleg niet kloip volgens hen; of ik had een MY2007 moeten krijgen of ze hadden moeten zeggen dat het over een stockwagen ging.
Voor de goede orde; ik ben heel tevreden met mijn MY 2006 maar niet over deze praktijken gehanteerd door de garage.
Ik heb de tussenkomst aanvaard en ben nu op zoek naar een nieuwe garage: suggesties ?
Geplaatst: 03.04.2007 - 12:22
door bart simpson
Het zal lekker worden om zo even zonder enige vorm van overleg je overjarige voorraad op te kunnen ruimen, en dat zo formeel af te doen.
Deze V50 is zomaar 12 maanden op voorraad geweest, dat had je vooraf medegedeeld moeten worden, dan was het aan jou geweest wat je wilde doen...
Geplaatst: 03.04.2007 - 12:34
door Paul
Hele vreemde zaak, zou hier eigenlijik niet zomaar mee accoord gaan.
Geplaatst: 03.04.2007 - 12:38
door Peter
Razend kan ik worden van zulke laconieke antwoorden. Wat nou geringe minderwaarde. Wanneer een volgende eigenaar kan kiezen tussen MY 2006 en een MY2007, ook al zijn beiden in 2007 geregistreerd dan zal hij die van MY 2006 laten staan. En een dealer weet dat ook.
Je koopt potverdorie voor veel, heel veel geld een NIEUWE auto en dan moet die ook NIEUW zijn. Het gevoel "afgescheept" te worden met oude voorraad is niet goed te praten, tenzij je het van te voren weet.
Geplaatst: 03.04.2007 - 12:52
door Guestuser
Uiteraard wist ik het niet op voorhand anders had ik niet zo verbaasd geweest.
Volvo Customer Care heeft me geadviseerd hun aanbod te aanvaarden; het is dezelfde tussenkomst die zij zouden geven indien het aan Volvo België had gelegen i.p.v. aan de dealer.
Ik overweeg nu naar Van Kasteren in Sint Niklaas te gaan voor onderhoud.
Geplaatst: 03.04.2007 - 12:58
door liquid_force
op zich klopt het antwoord 100%, alleen de afhandeling van de interne procedures is niet correct afgehandeld aangezien jij een voorraad auto hebt gekocht ... dit is niet duidelijk aan je vermeld, maar als ik kijk naar de bestelperiodes (9-14 weken normaliter voor een V50) zou je het daaraan hebben kunnen herkennen.
Of heeft de dealer je die tijd gewoon laten wachten??
(ff ter verduidelijking, ik ben het absoluut niet eens met de afhandeling ... en die 1250€ zou in mijn optiek minimaal 2000€ moeten zijn, of 1250€ plus gratis onderhoudt voor bijvoorbeeld 2 jaar)
Geplaatst: 03.04.2007 - 13:19
door bart simpson
Een vandaag bestelde V50 heb je eind mei binnen (als dealer)
Geplaatst: 03.04.2007 - 13:21
door Guestuser
Heb net een verhelderend gesprek gehad met Van Kasteren: zij gaan het dossier overnemen en mijn auto in onderhoud nemen.
@ liquid_force: ze hebben mij zeven weken laten wachten; de levertijd in België is zes weken. Mijn schoonbroer had de zijne in dezelfde periode (maar dan een MY2007) op 6 weken.
Geplaatst: 03.04.2007 - 13:23
door liquid_force
als het een voorraad auto geweest is dan is er dus opzet in het spel ... nog slechter van die dealer.
Geplaatst: 03.04.2007 - 13:24
door jon snow
Mijn V50 ('07)besteld op 3 januari was in mijn bezit op 17 februari. Mijn dealer belde me op 9 februari dat de auto bij hen was... De 7 weken die never_stop_exploring heeft moeten wachten lijken me dan ook "in scene gezet"...
Geplaatst: 03.04.2007 - 13:43
door Peter
Dennis (never_stop_exploring) heeft de tussenkomst aanvaard en dat lijkt mij einde discussie.
Wellicht te vroeg geaccepteerd nu het er op lijkt dat e.e.a. willens en wetens verlopen is.
Geplaatst: 03.04.2007 - 15:49
door Guestuser
zweuds schreef:Dennis (never_stop_exploring) heeft de tussenkomst aanvaard en dat lijkt mij einde discussie.
Wellicht te vroeg geaccepteerd nu het er op lijkt dat e.e.a. willens en wetens verlopen is.
De discussie is afgerond.
Eén ding wil ik toch wel verduidelijke,; ik hoor regelmatig grote bedragen schadevergoeding posten MAAR als particulier sta je niet zo sterk. Juridisch is de zaak ook moeilijk. Na advies bleek dat procederen lang zou duren, geld zou kosten en zonder te weten wat het eindresulaat is.
Op advies van Volvo Customer Care heb ik de 1250 euro tegemoetkomin aanvaard; dit is het bedrag dat zij zouden geven indien het hun fout was.
Aan de andere kant ben ik met mijn MY2006 heel tevreden, 't is een puike auto en op basis van de foto's die ik twee weken geleden gepost heb heeft niemand maar dan ook niemand de opmerking gemaakt dat het een MY2006 is. Ik maak me eerlijk gezegd weinig zorgen over een mogelijke overnameprijs over 2 of 3 jaar; het verschil tussen een MY 2007 van 16/02/2007 en een MY2006 van 16/03/3007 zal op 16/04/2010 geen 1250 euro schelen.
Wat ik wel vervelend vind is dat de dealer me dit geflikt heeft, de 7 weken in scene heeft gezegd en lullig blijft ontkennen.
Ik heb ondertussen een afspraak met Van Kasteren in Sint Niklaas eind deze week die het dossier van de wagen overnemen, het onderhoud zullen doen en mij over 2 jaar zulllen bijstaan bij een nieuwe aankoop.
Bedankt allemaal voor de vele reacties en suggesties!
Het is mede dankzij dit forum dat dit "bedrog" uitgekomen is.
Geplaatst: 03.04.2007 - 16:02
door Summum
Blij dat je de zaak tot tevredenheid hebt kunnen oplossen. In ieder geval blijft het hoe dan ook een erg mooi samengestelde V50.
Nu wellicht toch nog ruimte voor mooie 17"velgen?

Geplaatst: 03.04.2007 - 21:45
door 100mb
never_stop_exploring schreef:Dacht inderdaad dat de wagen standaard op 16" geleverd werd maar dat bleek dus 15" te zijn. Ben dan met de garage gaan praten; 15" is comfortabler, zuiniger en minder slijtagegevoelig dan 17" en de opleg voor 17" was 1250 euro.
never_stop_exploring schreef:Op advies van Volvo Customer Care heb ik de 1250 euro tegemoetkomin aanvaard; dit is het bedrag dat zij zouden geven indien het hun fout was.
Één en één is twee! Dan toch maar 17" ?!?
Ik zou het wel weten! \:D/
Geplaatst: 04.04.2007 - 08:27
door Guestuser
100mb schreef:
Één en één is twee! Dan toch maar 17" ?!?
Wie zet er nu nieuwe wielen op een "oude" auto ?
