Pagina 3 van 6
Geplaatst: 12.05.2007 - 08:33
door Oceanracer
Ik heb ook nog nooit echt stilgestaan, het zijn allerhande andere zaken die spelen.
Zaken als een defect CV-slot, defecte ETM, defecte stuurverstelling, rammelend flexstuk, bladderende verf op de A-stijlen, hebben niet zozeer te maken met onderhoud. En dat bij bijna iedere "nieuwe" Volvo (S60/V70/S80) rond de 2 ton de motorsteun(en) en draagarmrubbers moeten worden vervangen, zegt volgens mij ook niets over het (uitgevoerde) onderhoud.
Onderhoud zal de bedrijfszekerheid van een auto in het algemeen zeker ten goede komen. Als echter de basis van een auto (incl. onderdelen die door de fabrikant elders worden afgenomen) niet op orde is, zal onderhoud daar slechts een ondergeschikte rol bij spelen. Mijn Volvo heeft in elk geval het onderhoud altijd bij Furness en Broekhuis gehad en heeft helaas de "bekende problemen" niet kunnen voorkomen.
Geplaatst: 12.05.2007 - 10:34
door AmazonWillem
Oceanracer, troost je(u), een paar vrienden van me willen zo graag BMW rijden, een 3 serie, maar daar moet je de dieselpomp rond de 2 ton vernieuwen, de draagarmen en de turbo, van de benzineauto's weet ik het niet, daar hoor ik ze niet over, maar dat vind ik geen teken van kwaliteit. Ook als we door Duitsland rijden zie ik vaker een BMW aan de kant staan dan een Volvo(kan me eigenlijk niet bedenken dat we er ooit 1 hebben zien staan).
Als bijbaantje ben ik taxichauffeur, we rijden S80, en die bladerende verf, ja slecht, deurrubbers achter die nog wel es kapot gaan, rubbers die van de pedalen af gaan in no-time en haperende navigatiesystemen komt bij alle auto's voor(18 stuks).
Iedereen weet hoe een taxi wordt afgebeuld, en vanuit die gedachte vind ik dat een Volvo nog steeds een goede degelijke auto is.
Nog even terug komend op het eerder genoemde lijstje, hoeveel mensen rijden er nu eigenlijk Lexus, het zijn goede auto's, maar er rijden er minder van rond, dus per definitie minder pechgevallen.
Dat skoda hoger scoort dan VW, zou dat em aan het productieproces kunnen liggen?
Ik ben in de fabriek van skoda geweest met een excursie, en daar hadden ze voor de octavia de meest moderne productielijn van europa, en als je dit ook ziet gebeuren, dat is een aardigheid om naar te kijken, en je krijgt een goed gevoel van kwaliteit als je er naar kijkt.
Geplaatst: 16.05.2007 - 13:09
door ThomasR
Waarom raadt ADAC trouwens geen toyota aan , schijnt ook erg betrouwbaar te zijn

(((het oog wil natuurlijk ook wel wat)))
Geplaatst: 23.06.2007 - 09:58
door Venice
De samenwerking tussen Volvo en Renault op motorengebied,gaat veel verder
Denk maar eens aan de Volvo 66,Volvo 343 enz.
Bij de 340 serie was alleen het 2 liter blok een echte Volvo blok
Geplaatst: 23.06.2007 - 23:32
door Msuidgeest
Ach, wat geeft het eigenlijk.
Wij zijn zeer tevreden met onze 6 in lijn B6254 ...
Geplaatst: 23.06.2007 - 23:47
door Bover
ahum, er is toch een formele rangorde bekend met de onderhoudsdiensten langs de weg...
Geplaatst: 24.06.2007 - 00:25
door Venice
Ach ja,mijn 4 pitter 2 liter met 110 pk snort er ook lekker op los
Geplaatst: 25.06.2007 - 20:28
door M.H.
Tja, heb er ook wel reparaties aan gehad, maar het is wel een hele fijne auto.
Geplaatst: 25.06.2007 - 21:24
door Theo V70
M.H. schreef:Helaas, ik kan het wel beamen. Ik heb nu sinds kort mijn eerste (en laatste) Volvo. Ik heb nog nooit zo'n slechte auto gehad. Gelukkig viel er nog wat onder garantie, onder andere de automaat. Ik heb hem nu 4 maanden, maar na de vakantie is hij exit.
Martijn, wat zijn de specificaties van je auto en wat zijn de problemen waar je mee te kampen had?
Geplaatst: 25.06.2007 - 23:10
door M.H.
Hallo Ergo sum,
Ik heb de km stand laten controleren, maar alles klopt.
Geplaatst: 27.06.2007 - 20:51
door Theo V70
Als ik dit topic dus samenvat zijn er 2 mensen met een V70 (resp. MY 2002 en MY 2000)en 1 met een S60 die beamen dat de betrouwbaarheid van Volvo te wensen overlaat.
Als we dat afzetten tegen alle andere geluiden, valt het met die onbetrouwbaarheid in het algemeen reuze mee.
Ofwel voor mij is de hypothese: "Volvo's zijn helemaal niet betrouwbaar" niet bewezen en dient verworpen te worden...
Geplaatst: 27.06.2007 - 21:06
door geestschrijver
Ik ben op het moment ook niet helemaal overtuigd van de betrouwbaarheid van mijn Volvo... maar die is wel 15 jaar oud.
Geplaatst: 27.06.2007 - 21:15
door Oceanracer
Lees gerust ook eens de problemen met de C30/S40/V50. Deze zijn weer van heel andere aard dan die van de S60/V70/S80. De tendens is in elk geval dat de Volvo's er de afgelopen jaren niet beter/betrouwbaarder op zijn geworden. Ik zou ze niet direct als onbetrouwbaar bestempelen, maar bepaalde modellen hebben steeds de zelfde kwaaltjes. Toch jammer dat je daar als (zoals de meesten hier) berijder van je tweedehands Volvo achter moet komen en de dealer dan vaak niet thuis geeft.
Geplaatst: 27.06.2007 - 21:43
door Dieselaar
Het is maar net welke test je leest. Kijk maar eens op
http://www.whatcar.co.uk/news-special-r ... ?NA=217350
(onderzoek naar 31000 garantie claims over jaren 2003-2005)
daar staat iets heel anders. Wel staat Renault
("Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd") ook hier bovenaan als auto met de meeste defecten, maar geen Volvo in de top 10...
Ook staat er TWEE Volvo's (V40+S40) in de top10 van auto's met de minste klachten.
(onderzoek is wel van 2005 en in de UK gedaan, maar links rijden zou niets met de slijtage te maken moeten hebben denk ik
Als je tijd hebt kan je ook eens kijken bij
http://www.allpar.com/cr.html; het ene onderzoek is het andere niet...
Geplaatst: 27.06.2007 - 22:03
door Venice
Mijn vorige Volvo 440 werd juist onbetrouwbaarder,toen een monteur van een Volvo dealer aan mijn auto had gesleuteld
Vanwege een kapotte oliekeering,had de monteur een beetje olie bijgevuld
Bij nader onderzoek had die monteur gewoon de stappen motor naar de kl*te geholpen
Met andere woorden,de auto vind ik niet onbetrouwbaar,maar eerder de Volvo monteur
Let wel,ik praat hier over een monteur van een Volvo dealer,waar mijn vorige Volvo in onderhoud was
Geplaatst: 27.06.2007 - 22:20
door Henri144
Geplaatst: 27.06.2007 - 22:21
door Henri144
Geplaatst: 02.07.2007 - 11:59
door Auk
Zo heeft ieder merk wel zijn dingen... Auto's zijn niet NIET probleemloos, ookal betaal je nu 9k of 200k voor een nieuwe auto, problemen gaan ze altijd hebben!
Geplaatst: 02.07.2007 - 12:47
door Oceanracer
...niet NIET probleemloos... Ehh... dubbele ontkenning... loos...dan zijn ze ehhh ... PROBLEEMLOOS!!! Dus toch.

Geplaatst: 02.07.2007 - 12:56
door Auk
owja, ik bedoel... AUTO'S ZIJN NIET PROBLEEMLOOS

haha! was nog een beetje vroeg vorig uur :roll:
