Pagina 3 van 5
Geplaatst: 15.07.2008 - 07:37
door V480-S60
PeeJay schreef:bart simpson schreef:
zolang je zelf de feitelijke brandstofkosten moet betalen bij de eindafrekening is dat niet iets dat zij bepalen
Dat is dus vaak niet het geval. Meestal is een leaseauto inclusief brandstof.
Wij mogen geen V-Power of een soortgelijke brandstof tanken.
Op zich heeft BS hier wel een punt. Meestal is het een voorstel van de Leasemij waarbij de werkgever uiteindelijk doorslaggevend is voor het verbod.
Geplaatst: 15.07.2008 - 17:37
door rsnhakan
Dat is dus vaak niet het geval. Meestal is een leaseauto inclusief brandstof.
Klopt, het bedrag wat je voor je leaseauto betaald ıs ınclusıef brandstof...
Geplaatst: 30.07.2008 - 18:42
door dinges
een collega (die flink km's maakt) deelde mee 50-60km meer te rijden op een volle tank v-power tov "normale" diesel, mede daarom (en wat forum berichten) tank ik sinds ik diesel rij alleen maar v-power, maar gezien de tegenstrijdige berichten hier mischien toch maar eens gaan vergelijken.
de collega rijd overigens wel bmw 330d mocht dat iets uitmaken..
Geplaatst: 30.07.2008 - 19:17
door bart simpson
rsnhakan schreef:Dat is dus vaak niet het geval. Meestal is een leaseauto inclusief brandstof.
Klopt, het bedrag wat je voor je leaseauto betaald ıs ınclusıef brandstof...
Integendeel, een leasebedrag is principe nooit inclusief brandstof.
Gesteld dat de leaseprijs voor een bepaalde groep werknemers € 700,-- incl brandstof mag bedragen, de ene werknemer had in 2006 een kale leaseprijs van € 600,-- waarbij € 100,-- brandstof kwam op het prijspeil van 2006.
Dat zou anno 2008 ineens betekenen dat nu de brandstofprijs € 225,-- is er voor de kale leaseprijs niet meer resteren zou dan € 475,--, terwijl die hogere brandstofkosten nu ook van toepassing zijn voor de leaserijder die in 2006 zijn nieuw contract kreeg, dat ga je nooit uitleggen aan je werknemers als een auto van een bepaalde cataloguswaarde de secundaire arbeidsvoorwaarde was.
Geplaatst: 13.08.2008 - 07:49
door V70 T5 assen
Met mijn vw caddy sdi merkte ik wel verschil , het loopt er niet harder van maar de motor is soepeler en klimt sneller in toeren.
Nu verplicht aan de Totall daarop wil deze auto niet mooi lopen..
Geplaatst: 29.03.2009 - 01:33
door Frederik Welvaert
Ik heb een tijdje V-Power getankt, en ik merkte dat de auto na een tijdje inderdaad soepeler begon te rijden. Koud starten ging wat sneller, iets stiller als hij nog koud staat, gaat een ietsie sneller uit de startblokken.
Vorige week gaf de BC aan dat ik niet veel meer te gaan had, maar ik dacht "er is op 5km van het werk ook een Shell, ik tank daar wel V-Power" Bleek dus dat ze daar geen V-Power hebben... Dan maar gewone getankt, en nu merk ik toch dat de motor weer wat moeilijker aanslaat als hij koud staat en wat minder kracht heeft in de lage toeren...
Volgende keer toch maar weer V-Power tanken in m'n vaste tankstation.
Verbruik verschilde trouwens niet.
Geplaatst: 29.03.2009 - 15:55
door puntnl
Ik vraag me af of mensen alleen maar shell tanken. BP ultimate is een stukje voordeliger en schijnt toch ook goed te besparen.
Geplaatst: 29.03.2009 - 16:10
door euerw
tank dus alleen BP ult. ,shell is duurder en volgens mij zijn er weinig die het verschil merken.
bij BP merk ik echt het verschil tov Tangoen gewone BP diesel , motor loopt direct mooier en is directer dan gewone diesel en bij het versneller op de snel weg zie ik soms een beetje grijs mist die ik met BP dan weer niet heb
Geplaatst: 16.06.2009 - 22:46
door Frank860
In mijn buurt in Belgie enkel Total excellium verkrijgbaar.
Geeft in de xc90 ongeveer 10 à 15 % meer verbruik.
En is ook nog eens 10 % duurder.
vreemd, maar heb het al 3 keer geprobeerd en telkens zelfde resultaat.
Esso diesel is 10% zuiniger dan de total excellium.
Geplaatst: 17.06.2009 - 10:14
door +++t blijft behelpen+++
Bullshit alert noemen ze het.
http://www.autoblog.nl/archive/2007/04/ ... -excellium
placebo effect door Volvobestuurders kan ook..
het autotechnische onderzoeks- en ingenieursbureau FAKT in Heimertingen heeft onderzoek gedaan waarbij testen werden gedaan met een Mercedes en een Skoda. Alleen bij Aral Ultimate had de Skoda tot 2,7 pk extra vermogen en bij de Mercedes was een besparing tot zes procent te meten. Bovendien registreerde men bij deze diesel een lagere stikstofoxide-uitstoot. Bij de diesels van Shell V-Power en Total Excellium kon geen lager verbruik of meer vermogen worden gemeten (via: bovagkrant).
en wat ze zeggen in de auto zeitung:
Wer um die Zapfsäule mit dem Premium-Sprit einen Bogen macht, spart unter gleichen Bedingungen sogar 300 Euro - Jahr für Jahr.
Dus....
Geplaatst: 31.08.2009 - 21:38
door Hans oet Twent
Ik gooi hem er weer ff in.
Volgens de olie maatschappijen heeft de duurdere diesel wel degelijk meer voordelen dan de media er over schrijft. Nu rijd ik vanaf 1988 al lease diesels. De 1e een Kadett 1.6 diesel en de huidige een Passat 2.0TDI CR. Ik heb nooit V-power if wat dan ook getankt en heb daar ook geen ervaring mee.
Nu heb ik sinds kort zelf een eigen auto een V70 2.4D of D5. Ik heb de verschillende topics over de V-power/Ultimate en weet ik wat allemaal oppervlakkig doorgeworsteld. Overigens ik ben geen techneut....
Persoonlijk gaat het mij niet om meer power. De D5 heeft genoeg. Wat ik wel belangrijk vindt is of deze duurder diesel vriendelijker is voor het blok. ZOu het daadwerkelijk in staat zijn om een betere verbranding dus een schoner blok dus minder slijtage te genereren? En wellicht een zuiniger effect? Misschien een 'fijner' lopend motorblok? Dus op termijn minder kans op slijtage van verstuivers (ik noem maar wat)..
Onze auto gaat vaker op korte stukjes gebruikt worden dan op lange stukken. Lange stukken zal ca 40 km heen en weer terug zijn. Zou de duurdere diesel variant daarvoor echt een voordeel genereren? Ik heb altijd hetgevoel als ik met mijn Motor Een goedkoop merk tank dat ie anders loopt, wat schraler lijkt het wel. (Kan het niet anders omschrijven)
Persoonlijk ben ik best bereid om iets meer te betalen aan brandstof als ik daar ook daadwerkelijk een voordeel mee ga bereiken. Voorbeeld minder onkosten, en als de motor daardoor soepeler gaat lopen zou dat mooi meegenomen zijn.
Kortom de vraag is;
Heeft het zin om de duurder brandstof te tanken of is het onzin?
Wat zou het in mijn/onze situatie gaan betekenen. Voordelen voor de korte stukjes of niet?
Geplaatst: 31.08.2009 - 22:56
door euerw
tja wat ik al zei van BP Ultimate:
{quote} Alleen Aral Ultimate (hier bekend als BP Ultimate) werkt enigszins,
http://www.autoblog.nl/archive/2007/04/ ... -excellium.
ik merk het verschil echt wel t.o.v. Tango-diesel
Geplaatst: 01.09.2009 - 09:33
door diesel01
Tegenwoordig gewoon Shell fuel saver dat is in sommige gevallen goedkoper dan de "witte" pomp en ik heb geen aandelen in Shell.
Met V power diesel merk ik in de S60 geen verschil, maar in de V40 zeker wel de motor liep soepeler acc sneller en was zuiniger.
Geplaatst: 01.09.2009 - 19:57
door Hans oet Twent
Wat ik graag buiten om de brandstof besparing om zou willen weten is of het gebruik van deze brandstoffen schadelijk is voor je motor, geen invloed heeft dus geen nadeel en ook geen voordeel of dat het juist goed is voor je motor, immers hij zou er in principe beter op moeten gaan lopen en de brandstof zorgt ervoor dat de vervbranding beter is dus minder slijtage en minder vuilafzetting en weet ik wat voor voordelen nog meer.
Geplaatst: 01.09.2009 - 20:36
door mad
Altijd de duurste Diesel erin gegooid in Europa. Als ik de gewone Diesel tank merk ik na een paar volle tanken "gewoon", dat de "trek" eruit is. Motor loopt prima, maar de acceleratie is gewoon minder. Verkeerde zuinigheid dus. Bij Premium Diesel van OMV of MOL, ongeveer hetzelfde als Shell V-Power, merk ik absoluut verschil. De acceleratie is sneller en de motor loopt soepeler. Net of alles weer "schoon"is zeg maar. Ik schat toch gauw zo'n 25% verschil. En het gebruik lijkt lager, maar dat heb ik niet gemeten.
Geplaatst: 01.09.2009 - 23:17
door Hans oet Twent
DUs als ik de duurdere brandstof ga tanken gaat mijn motor naar alle waarschijnlijkheid beter lopen. Minder slijtage krigen en hij blijft schoner. Wellicht gaat ie beter trekken. Of hij uiteindleijk ook zuiniger gaat woren is maar de vraag.
Met andere woorden, door de duurder brandstof bespaar ik wellicht op slijtage dus ook onderhoud op termijn welliswaar?
Geplaatst: 02.09.2009 - 09:39
door diesel01
Die conclusie zou je kunnen trekken. Wat iemand anders doet moet hij/zij zelf weten, ik hou het gewoon bij Shell daar heb IK een goed gevoel bij.
Geplaatst: 02.09.2009 - 11:21
door GerardV70
Ik heb een jaar lang BP Ultimate diesel getankt. De motor roet minder,loopt mooier en trekt beter. Bij de APK met de daarbij behorende roetmeting verliep alles van een leien dakje. Maar.............bij de gelijkblijvende rijstijl van mij is de auto er niet zuiniger op geworden wat ik dus wel verwachtte. Momenteel rijdt ik weer op gewone diesel van BP of Shell om een vergelijk te maken. Tussentijds, inmiddels ruim 9 maanden geleden heb ik de auto laten chiptunen en voorzien van nieuwe banden(Eurotyre ipv Michelin). Ik denk als ik straks alles met elkaar vergeleken heb misschien toch weer terug overstap naar BP Ultimate diesel.
Geplaatst: 02.09.2009 - 12:58
door mad
Zuinig rijden heeft alleen maar te maken met je anticiperende rechtervoet...
Geplaatst: 07.09.2009 - 23:41
door +++t blijft behelpen+++
zo ist maar net.
heb je wel eens een dubbel blind test gedaan?
pas dan weet je het