Pagina 3 van 4
Geplaatst: 14.05.2007 - 08:57
door BlackSapphire
Ik heb ook een Volvo-forum-petje besteld. Ik ben graag een beetje uitschot. Stigmatiseren doen we natuurlijk wel gauw. Het prototype Volvo-rijder is saai, 40, met een krijtstreepjespak. Momenteel wordt het in een spotje van de landmacht weer neergezet. Ik moet daar wel een beetje om lachen. Zo is er blijkbaar in ons hoofd ook een prototype BMW-rijder. (Mag je zelf invullen). Is toch niet zo'n probleem? In de marketing maken automerken ook gebruik van dit soort prototypes om een bepaald publiek aan te spreken. Merk en klant houden zo een bepaald type rijder in stand omdat ze bij elkaar passen. Als Volvo en BMW slim zijn blijven ze dat ook doen bij deze afzonderlijke merken, ook als er een overname zou plaatsvinden. Zo blijf je twee types klanten bedienen.
Geplaatst: 14.05.2007 - 09:03
door Gast
945i schreef:v700r schreef:Ik vind dit wel leuk, de mensen die altijd het hardst ageren tegen BMW kunnen nu niet wachten want BMW is gewéldig. Hebben beslist ook een petje.
Ze maken ook één van de, zo niet dé beste auto's.
Dat er na de 2e of 3e eigenaar
soms een verkeerd type in komt te zitten , tja.. dat maakt de kwaliteit van de auto annzich niet slechter.
Ook mij valt het op, zal proberen het anders te omschrijven;
2e of 3e eigenaar van een bedenkelijk allure.
Of het een feit is? Nee, maar kijk om je heen.
Waar het om gaat in dit Topic is: Een beetje meer kwaliteit van BMW.
Dus overname nmm; JA doen.
Geplaatst: 14.05.2007 - 12:25
door Hathu
Als ze met Volvo net zo omgaan als met de Mini heb ik er niets op tegen, gaan ze misschien wel een prachtige retro 850 uitvoering maken.
Geplaatst: 14.05.2007 - 12:27
door Oceanracer
Een retro Kattenrug lijkt mij dan wat voor de hand liggender

Geplaatst: 14.05.2007 - 14:10
door MDA
Oceanracer schreef:Een retro Kattenrug lijkt mij dan wat voor de hand liggender

Cool! Doen! en dan een R-uitvoering ervan...

Geplaatst: 14.05.2007 - 20:19
door Fat Rat
of een retro 700 serie
Maar ik denk niet dat het direct slecht zou zijn voor Volvo, zeker niet als de kwaliteit daarmee terug zou gaan naar zoals het was voor Ford...
Ik weet niet precies hoe het nu zit, maar BMW had vroeger ook een naam in kwaliteits auto's
Daarbij spreekt het mij ook zeer aan dat er mogelijk weer RWD's komen... en dan zullen al die mooie 5 pitters vast ook wel weer aan te passen zijn.
Wat voor sommigen ook nog een belangrijke factor zal zijn... Misschien komen er dan ook wel weer Retjes omdat mama BMW dat verantwoord vindt.
Geplaatst: 14.05.2007 - 20:27
door Oceanracer
Als we met Volvo (weer) naar achterwielaandrijving gaan, komt eingelijk de fatsoenlijke draaicirkel ook weer terug. Da's ook fijn!
Geplaatst: 14.05.2007 - 20:35
door Battersea
BMW zou in mijn ogen zeker bij Volvo passen, beter dan, het nu noodlijdende, Ford. Met Rover heeft BMW het niet gered omdat het een heel ander onbekend segment betrof, Mini daarentegen past veel beter in het straatje van BMW. En zoals al door meerdere mensen hier aangehaald, zou het oude (goede) concept van de RWD weer terug kunnen komen.
Volvo kan BMW helpen in het beeld van een veilige auto en BMW kan Volvo weer op de rit zetten met goede afwerking, degelijkheid en robuustheid. Want daar schort het de laatste jaren nogal aan, als ik het zo lees hier op dit Forum... Dhr. Ford mag dan de massaproductie bedacht hebben, het komt de kwaliteit vandaag de dag nog steeds niet ten goede wat ze van de band laten rollen!
Wat ik alleen niet zo goed snap is wat er de periode voor Ford (vanaf 2002) gebeurt is, tussen 2000 en 2002? Daar lees ik alleen maar ellende over en hoor ik dat er in auto's vanaf 2000 geen LPG installatie gebouwd moet worden, vanwege de slechte motoren, etc... Was dat het zogenaamde Renault tijdperk?
Geplaatst: 14.05.2007 - 21:00
door german
v700r schreef:Uitschot?? Deze term is nergens gebruikt.
Dat je kennelijk de intentie van mijn bericht niet begrijpt kan ik ook niet helpen.
Geplaatst: 14.05.2007 - 22:30
door Oceanracer
Of jij begrijpt de intentie van anderen niet. Zou toch ook kunnen?
Geplaatst: 14.05.2007 - 22:41
door Fat Rat
Battersea schreef:BMW zou in mijn ogen zeker bij Volvo passen, beter dan, het nu noodlijdende, Ford. Met Rover heeft BMW het niet gered omdat het een heel ander onbekend segment betrof, Mini daarentegen past veel beter in het straatje van BMW. En zoals al door meerdere mensen hier aangehaald, zou het oude (goede) concept van de RWD weer terug kunnen komen.
Volvo kan BMW helpen in het beeld van een veilige auto en BMW kan Volvo weer op de rit zetten met goede afwerking, degelijkheid en robuustheid. Want daar schort het de laatste jaren nogal aan, als ik het zo lees hier op dit Forum... Dhr. Ford mag dan de massaproductie bedacht hebben, het komt de kwaliteit vandaag de dag nog steeds niet ten goede wat ze van de band laten rollen!
Wat ik alleen niet zo goed snap is wat er de periode voor Ford (vanaf 2002) gebeurt is, tussen 2000 en 2002? Daar lees ik alleen maar ellende over en hoor ik dat er in auto's vanaf 2000 geen LPG installatie gebouwd moet worden, vanwege de slechte motoren, etc... Was dat het zogenaamde Renault tijdperk?
Volgens mij is Ford al sinds de eerste c/s/v modellen betrokken bij Volvo.
En het lpg installatie gebeuren heeft te maken met emissie eissen die Volvo noodzaakte tot het gebruik van vaste klepstoters in plaats van de hydrolische klepstoters die eerst gebruikt werden.
Renault motoren zaten in de 340, 400 serie en de eerdere S/V40
Geplaatst: 14.05.2007 - 22:51
door Oceanracer
Blijft toch opvallend dat de modellen van 2000 en 2001 van mindere kwaliteit (b)lijken te zijn dan die van 2002 en nieuwer.
Geplaatst: 14.05.2007 - 23:00
door Battersea
Wrs zoekende naar een nieuwe partner en in die tijd weinig aandacht voor de core business gehad...
Na 5 jaar (officieel) eigenaar van Volvo, is het nu voor Ford wel weer tijd de keet door te verkopen...

Kunnen ze voor het overname bedrag mooi Saab overkopen van GM voor een appel en een ei, houden ze toch nog een Zweedse club in huis en een paar centen. De nieuwe Saab's zijn toch al net gekloonde Mondeo's, dus daar hoeven ze weinig aan aan te passen. Behalve de 9-7x, die mag gelijk door de schredder en dan een compleet nieuw europees gericht model op de markt brengen!
Geplaatst: 14.05.2007 - 23:49
door Gast
Oceanracer schreef:Blijft toch opvallend dat de modellen van 2000 en 2001 van mindere kwaliteit (b)lijken te zijn dan die van 2002 en nieuwer.
Waaruit blijkt dit?
Ik heb je al een keer eerder "horen zeggen", maar waarop precies baseer je dit?
Dezelfde onderdelen en software worden gebruikt.
Zou het kunnen zijn dat deze auto's (2000 en 2001) gewoon ouder zijn en gemiddeld meer km's hebben gemaakt?
Graag een onderbouwing met defecte onderdelen en cijfers. Ik heb deze ervaring namelijk niet.
Geplaatst: 15.05.2007 - 07:43
door v700r
En dan bij de defecte onderdelen ook gelijk de onderdeelnrs en wat het kost.
Geplaatst: 15.05.2007 - 07:49
door Oceanracer
v700r schreef:En dan bij de defecte onderdelen ook gelijk de onderdeelnrs en wat het kost.

Die staan elders al op het forum, in een ander topic
Maar ik heb niet voor niets de "b" tussen haakjes gezet. Het gaat in elk geval op voor de ETM. Hier is voor de MY2002 (en nieuwer) een ander type voor gebruikt dan in de modellen er voor. Zo zou ook het bladderen van de verf onderaan de A-stijl niet meer voorkomen vanaf MY2002. Er zullen vast nog meer verschillen zijn. Bij het uitkomen van een nieuw model heb je bij de eerste serie zou eenmaal meer kans op problemen. Dit is niet alleen bij Volvo, maar ook bij andere merken. Je kunt na een nieuw model beter de eerste modificatie afwachten. Om weer even terug te komen op de strekking van dit topic: Ik hoop dat er onder BMW wat meer tijd wordt genomen om te testen.
Geplaatst: 15.05.2007 - 07:59
door V480-S60
@Fat Rat
De classic C70, de S80, S60 en V70 zijn voor het grootste gedeelte nog zelf door VOLVO ontwikkeld. Ford kwam pas in beeld nadat het grootste ontwikkel en denkwerk al gedaan was. Ford kon mooi de centjes doneren.
@Battersea, Ford is al sinds 1998 eigenaar van VOLVO. Dus al bijna 10 jaar.
Geplaatst: 15.05.2007 - 09:13
door Battersea
@V480-S60
Excusé, je hebt gelijk! Ik heb gisteravond alleen even gekeken op de NL Wikipedia, niet op de internationale... Maar op de NL versie staat wel degelijk 2002!?
Sinds 2002 is Volvo Cars eigendom van de Ford Motor Company. Volvo valt samen met Jaguar, Land Rover, en Aston Martin onder Ford's Premier Automotive Group (PAG). (bron: www.wikipedia.org)
@AlexV70
Zoals Oceanracer al aangeeft, heb ik dat geconstateerd op basis van de bevindingen van mensen hier op het forum. Niet wetenschappelijk getoetst aan de buitenwereld...

Het zou inderdaad in de leeftijd kunnen zitten, maar ik ga in deze meer mee met Oceanracer, alles wat nieuw is is niet per definitie gelijk goed. testen is duur en een bedrijf wil graag eerst geld terug zien voor de investeringen die ze gedaan hebben. De beste test is uiteindelijk nog steeds in de praktijk en in de massa. Dus zijn de eerste uitvallers en kinderziektes vaak ingecalculeerd verlies en wordt dat weer dubbel en dwars terugverdient op de langere termijn, aan ons dus...
Back on topic: Ik ben zeer benieuwd of en wanneer BMW de knoop doorhakt, maar zelfs dan heb je de eerste 2 a 3 jaar nog met de Ford erfenis te maken. Zou mooi zijn als het weer in Europese handen zou komen, staat BMW ook sterker tov de japanners en de Chinesen.
Geplaatst: 15.05.2007 - 09:43
door V480-S60
Wikipedia is totaal niet zaligmakend. Zelfs in de Engelse versie staat bij Volvo Cars een verkeerde datum. Namelijk 1999 terwijl Volvo Cars toch echt eind januari 1998 naar Ford is overgedragen.
Geplaatst: 15.05.2007 - 13:12
door Live
Oproep op niks
het aangezien slechts een gerucht..
en een economische top leraar aan een hoge school in Zweden noemde het idee.. Silly..
ik ben benieuwd.. Ik ben in voor verandering, inderdaad is het BMW publiek niet echt het volvo publiek.. BMW mensen (sommigen) willen graag laten zien hoe rijk ze zijn, hoe succesvol, hoe goed en stoer.. 3de hand's BMW'tjes zijn daarom meestal niet in handen van het beste publiek, ga op een willekeurige zaterdag middag naar de BMW dealer en kijk je ogen uit zou ik zeggen !
Maar misschien kan BMW volvo positieve dingen bij brengen, kwaliteit en rij plezier omhoog.. we will see