Pagina 3 van 5
Geplaatst: 23.06.2007 - 17:08
door Lex
Steeds als ik denk dat het topic een beetje is "ingedut" komt er nog weer een reactie. Leuk! Dank allen voor de genomen moeite. Overigens moet ik bekennen dat ik, pas na het openen van dit topic, het volgende topic heb gevonden met heel veel informatie:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... sc&start=0
Geplaatst: 03.07.2007 - 17:54
door optimizer
Wij hebben onze V70 bij Volvo specialist Carmix in Macharen gekocht. Na de koop zijn we tegen wat zaken aangelopen, die uiterst correct en zonder discussie door Carmix zijn opgepakt en verholpen, met inbegrip van een gelijksoortige leenauto om ons mobiel te houden. Zeer klantviendelijk en een goede service dus.
Geplaatst: 03.07.2007 - 21:39
door chefmonteur
Boonzaijer schreef:gekocht bij een Volvo specialist (Carmix) in Macharen (bij Oss)
in onderhoud bij Suzuki Kroon in Barneveld omdat er geen Volvo garage in Barneveld zit en omdat Suzuki Kroon een bijzonder goede service heeft.
Tuurlijk wel kijk maar op
www.volvomonteur.nl
Geplaatst: 05.07.2007 - 23:30
door AndorabLe
Niet bij de dealer gekocht, en ook niet bij de dealer in onderhoud.
Geplaatst: 31.07.2007 - 09:42
door hain
Ik bij Garage Helpman te Groningen en ook de onderhoud zal bij hun worden verricht.
Volvo V50 1.8 Edition 1 ( my 2008 ) Titanium Grey Pearl
Geplaatst: 01.08.2007 - 21:46
door SummumRider
Serva Amersfoort: goede service ook als ze de auto niet mogen leveren.
Geplaatst: 12.08.2007 - 01:10
door volvo
Alarm(pje) "storing dimlicht". Naar garage gereden. Gaat u zitten meneer, kopje koffie?. Gezellig praatje. 15 minuten later is de auto klaar. Rekening euro 0,00 ("coulance") Oh ja, garage de Jong Barendrecht. Natuurlijk, ik weet het, dat is voor zo'n garage investeren in de toekomst. Ik blijf daar mijn beurten laten doen, en mijn volgende Volvo zal ik daar ook wel kopen. Maar toch, het is gewoon leuk als je dat ervaart!
Geplaatst: 12.08.2007 - 10:09
door Battlecruiser
Alle dealers moeten van de importeur gratis dimlichten e.d. vervangen (mits je auto daar in onderhoud is).
Geplaatst: 12.08.2007 - 13:30
door Oceanracer
En als je dimlicht defect blijkt tijdens een onderhoudsbeurt wordt deze wel in rekening gebracht. Broekhuis Assen.
Geplaatst: 12.08.2007 - 13:40
door cammaro
Ik heb mijn auto niet bij dealer gekocht maar hij is wel in onderhoud bij de volvo dealer svala in hoofddorp. Tot nu toe alleen nog maar goede ervaringen. Storingen resetten lampjes enzo allemaal gratis. Ook als er een probleem mag je de auto naar binnen rijden even kijken en als er niks is zo weer wegrijden.
Geplaatst: 21.08.2007 - 23:09
door Rick Terlouw
Mijn V70 2.5T "roffel" voor de grote beurt bij Furness Car Enschede gebracht.
Super service, bellen voor alles en niet te duur. Auto netjes schoon terug. Volvo advantage card gekregen, dus direct gratis europese pech onderweg service erbij. (heb je, natuurlijk, nooit nodig met de volvo). En natuurlijk weer een dealerstempel in het serviceboekje. Top! ::?
Geplaatst: 22.08.2007 - 08:09
door emjee
Bij Scholten in Nijmegen. Tot op heden prima geholpen.
Geplaatst: 30.08.2007 - 12:48
door blue nautic
ik heb inmiddels een paar dealers bezocht waaronder schotpoort-eerbeek,henk scholten-arnhem,nieuwenhuijse-apeldoorn en harrie arendsen-zevenaar en ik moet zeggen dat de service bij deze bedrijven uitstekend was.ik heb mijn huidige v70 gekocht bij volvo nieuwehuijse-apeldoorn,deze werd perfect afgeleverd later nog wat kleine dingen gehad waaronder bekabeling ecc . alles werd netjes opgelost. met de vorige volvo een v40, gekocht in eerbeek ging het net zo er werden zelfs dingen verholpen die ons nog niet waren opgevallen onder het mom van mag niet bij een volvo dus oplossen. dus tot op heden alleen maar lof...........
Geplaatst: 28.10.2007 - 17:38
door The Real Master
Dit is idd wel een mooie toppic naar mijn idee.
Ik heb altijd bij de dealer in Enschede gekocht en onderhoud gedaan.
Hier mag ik zaterdags altijd zelf sleutelen aan mijn volvo met instructies en als nodig hulp van een monteur.
Onderdelen krijg ik tegen leuke kortingen.
Onlangs bij de dealer in Deventer geweest om een S40 te kopen.
Na heel lang praten en kijken kwamen we toe aan de berekening, de meneer vertelde mij of ik dit wel wilde of dat ik gewoon wilde weten wat ik voor mijn auto kan krijgen, voordat we zover kwamen werd ik ook niet echt super te woord gestaan weglopen van verkoper richting andere klant tot 3 keer toe.
Maar deze dingen hebben mij doen besluiten hier niet de S40 te kopen die ik op het oog had.
Ik kijk wel verder denk dan ook dat ik weer naar Enschede ga om daar een andere volvo te kopen.
De heren in Deventer zien andere volvo dealers ook als concurenten dit zijn hun eigen woorden, tot nu toe niet echt tevreden over de dealer in Deventer.
Wel heb ik zeer goede ervaringen met de dealers in Hengelo, Almelo en Enschede echt altijd top.
Ik deel mijn boodschap dan ook niet om de dealer zwart te maken maar om iemand na te laten denken voordat die bij een dealer naar binnenstapt en netzo teleurgesteld naar buiten komt als ik.
Gr. TRM
Geplaatst: 28.10.2007 - 18:56
door edraket
Ik heb heel erg slechte ervaringen met mijn voormalige dealer op technisch gebied. Het is eigenlijk wel een heel verhaal, maar wel opmerkelijk.
Bij mijn V70R is destijds de koppakking vervangen omdat de radiator stuk was (oliekoeler in de radiator gescheurd). Ik had van tevoren met de werkplaatschef besproken wat er stuk zou kunnen zijn. Er zat volgens hem geen oliekoeler in, en na een paar keer doorvragen of hij daar zeker van was de opdracht gegeven de kop eraf te halen. Na wat speurwerk uiteindelijk de werkplaatschef zelf de koeler moeten aanwijzen. Alles was er al af, dus het was goed te zien. Heel lang moeten praten totdat ze de kopreparatie voor eigen rekening namen. Was overigens een rekening van 2500 euro!
Vervolgens een heel gezeur gehad met roest op de achterklep. Werd onder garantie vervangen. Nadat ik de auto terug kreeg zat alles scheef, rammelde de klep, ontbrak er een strip en het ergste van alles: er zat een dikke kras achter aan de zijkant. Precies in de beweging die je maakt als je de klep weer monteert. De dealer contact opgenomen met het schadebedrijf, en die ontkenden alles. Op kosten van de dealer gespoten. Oen ik de auto terug kreeg sprongen de tranen in mijn ogen. Zo lelijk gespoten dat kon gewoon niet Klep zat nog steeds scheef en er rammelde nog van alles. Gelukkig was de dealer dat met me eens, en hebben ze het nogmaals laten spuiten bij een ander schadebedrijf. Dat heeft aan één kant natuurlijk niets met de dealer te maken, maar zij hadden de auto moeten checken. En dat dan twee keer!
De airco gaf af en toe een veel te hoge temperatuur af. Meestal is dat de temperatuur sensor. Ze hadden gekeken en volgens hen was het een klep in het lucht systeem. Die was niet op voorraad, en moest uit Zweden komen. Na starten was het meteen weer mis. Niet gecontroleerd dus. Uiteindelijk de sensor vervangen en probleem opgelost. Probeer die dan eerst. De sensor is erg makkelijk te vervangen, terwijl die klep een lastig werkje is.
Laatst weer met de S60. Ik had gevraagd of ze de airco konden vullen. Nou meneer dat hoeft niet, het is een gesloten systeem, was het antwoord. Hele discussie, maar daar hadden ze nog nooit gehoord dat een airco ongeveer 10% van zijn koelmiddel verliest per jaar. Ik gevraagd of ze dan maar bij uitzondering de airco opnieuw wilden vullen. Ik kreeg er gratis een check bij, want ze hadden fluor toegevoegd om lekken op te sporen. Na controle bleek dat de condensor en een slang moest worden vervangen. Kosten 1200 euro. In eerste instantie opdracht gegeven tot reparatie, maar toch even achter mijn oren gekrabd. De airco heeft het altijd perfect gedaan, ik laat iets preventief doen, en er is van alles mis.
Naar een ander bedrijf gegaan (specialist), en daar geconstateerd dat de slang een beetje poreus werd, en dat deze een waas over de condensor maakte. Niets mis dus en alleen de slang vervangen zou voldoende zijn geweest. De dealer had de airco wel weer leeg gehaald, want hij mocht hem zo niet afleveren. Ik moest dus weer opnieuw dokken. Ik rijd nu nog steeds rond zonder dat er iets is vervangen, de slang komt wel.
Toen was ik het zat. Er zijn nog wel meer technische missers geweest, maar ik had mijn buik er van vol. Hoeveel geduld moet je hebben, en als ik zelf er niet bovenop had gezeten had mijn dit heel erg veel geld extra gekost. Nu ga ik dus naar een universele garage. Tegen zoveel technische onkunde moeten ze toch wel op kunnen. Het lijkt me niet moeilijk dit beter te doen.
Nu wil je natuurlijk weten welke dealer dit is: Svala Hillegom. Het is zeker niet mijn bedoeling dit bedrijf in discrediet te brengen, maar daar gaat dit topic ook niet over!
Overigens heel goede ervaringen met De Beemd in Eindhoven (Son). Daar heb ik mijn auto gekocht, en een aantal garantiepunten werden goed afgehandeld, waaronder een hele dure.
Geplaatst: 28.10.2007 - 19:21
door Msuidgeest
Ik koop doorgaans (hoe vaak doe je dat eigenlijk?) daar waar ik net kan slagen. De aankopen zijn dus redelijk verschillend.
Maar naast de eigen sleuteldagen bij de V700Vereniging, gaat de auto voor andere zaken gewoon naar de dealer om de hoek. Jacob Schaap heet dat bedrijf en zit in Dronten, Lelystad, Emmeloord en een LandRover-tak ook in Lelystad.
Geplaatst: 13.12.2007 - 17:03
door OracleDBA
Niham Westland: uitmuntende service. Zelfs na de garantieperiode hebben ze mijn dynamo (4 jaar oud) voor een heel schappelijk bedrag vervangen.
Geplaatst: 26.12.2007 - 22:35
door interface
Ik ben uitermate tevreden over HJ Lange in Middelie: de 'baas' sleuteld gewoon mee in de werkplaats, altijd tijd om ff iets te bespreken, geen belachelijke tarieven, fijne tent! Eerder mijn volvo bij de rie in hoorn gebracht: dat doe ik nooit meer. Hele gekke situaties meegemaakt daar. Gelukkig is er keuze in noord holland
Geplaatst: 27.12.2007 - 13:57
door Fulaks
Voor de Belgen onder ons die in de buurt van Antwerpen wonen of werken : garage Postiaux in Schoten vind ik zeer goed. Je bent er geen nummer, je hebt er een naam. De service is zeer goed, en het is geen probleem om een praatje te maken met de monteur die ook werkelijk aan je auto werkt. Deze mensen hebben een hart voor Volvo en ze maken je ook niets wijs. Deze garage is een "erkende Volvo-werkplaats", wat betekent dat zij alle herstellingen en onderhoud mogen en kunnen uitvoeren, maar geen nieuwe auto's mogen verkopen van Volvo. Gelukkig wordt daar creatief mee omgesprongen en werken ze daarvoor samen met een hoofdverdeler. Mijn beslissing om terug een Volvo te kopen was mede ingegeven door deze prima garage.
Geplaatst: 27.12.2007 - 15:56
door BlackSapphire
Gekocht bij een algemene garage, maar thans in onderhoud bij Serva Nijkerk. Tot dusver goede ervaringen, prettig geholpen. 't Is een klein bedrijf met goede persoonlijke aandacht.