Pagina 3 van 3
Geplaatst: 08.09.2007 - 19:34
door steven460
Nog steeds 1 , 2 of 3 krak/tikjes met me s60.
Afhankelijk van het weer lijkt het.
edit:heb er ook nog niets aangedaan, vind wel prima

Geplaatst: 12.09.2007 - 20:46
door arjen
ik heb mijn koppelinspedaal een beetje naar de middenconsole gedrukt.
en volgens mij werkt het.
Geplaatst: 12.09.2007 - 21:23
door steven460
hoeveel kracht heb je daarbij gebruikt?
Geplaatst: 12.09.2007 - 21:47
door arjen
niet veel alleen beetje verend er tegenaan duwen.
Ik weet niet of het al helemaal weg is maar ik zal er op blijven letten en hier laten weten.
Geplaatst: 12.09.2007 - 23:16
door Billy Road
Dus niet "verbogen", maar rustig op uiterste stand gedrukt?
Geplaatst: 19.10.2007 - 11:35
door tommytommy
Heb nu ook die kraak van de ene op de andere dag. Merk ook dat het schakelen heel soms iets moeilijker gaat.
Ik merk wel dat het soms weg is...
Als ik onder de motorkap kijk zie ik die kabel van het schakelen..en zo`n contra gewicht eraan...vind die wel erg los zitten...veel speling...
Volgens mij hoor ik die soms met schakelen...is dat normaal?
MVG Tommy
Geplaatst: 19.10.2007 - 23:17
door steven460
dat contragewicht zit bij mij ook gemonteerd met ranzig veel speling.
Hoogte speling vooral.
Ik heb een keer wat WD40 er tussen gespoten toen ging het schakelen die dag iets (of psychologisch) soepeler, daarna was het effect weg....
(gekraak bij mij is weer-afhankelijk, bij jouw niet?)
PS: Als ie koud is (9 uur stil gestaan), krijg je hem dan gestart in neutraal makkelijk of moeilijk in de R? Ik ga alle verschnelllllling af totdat er eentje is waar zonder al te grote moeite deze in geschakeld kan worden. Vermoed plakken van de koppelingsplaten..
Geplaatst: 20.10.2007 - 08:12
door tommytommy
Weet eigelijk niet of het weergebonden is...ik heb het nu 2 keer gehoord...en op een of andere manier lijkt het nu weg te zijn.
Zou mooi zijn.
Dat gewicht heeft idd veel speling in de hoogte! Dat zal dan wel normaal zijn.
PS WD40 is niet echt een smeermiddel he...meer een slappe olie die vastzittende troep los kan maken. Natuurlijk is het wel vettig...maar daar blijft het bij.
Je kan dan beter kruipolie gaan gebruiken...als je echt wilt gaan smeren volgens mij.
MVG Tommy
Geplaatst: 20.10.2007 - 10:32
door steven460
Hoe gaat het schakelen ondertussen?
WD40 helpt sleep kracht van bewegende te verminderen zonder dat er noemenswaardige hoeveelheid olie aanwezig is. Het voorkomt niet dat de metalen delen elkaar raken nee.
Is dat contra gewichtje heh, hoeveel vuil zit daar bij jouw op, ik heb er diverse grammen vuil en aanslag van af kunnen pulken. Is dat onstaan door opgespatte olie uit de bak ofzo?
Geplaatst: 20.10.2007 - 13:28
door arjen
Wil iemand een foto van het contra gewichtje maken. Ben wel benieuwd hoe die eruit ziet.
Gr Arjen.
Geplaatst: 20.10.2007 - 13:46
door steven460
Foto van het gewichtje
Geplaatst: 20.10.2007 - 14:16
door arjen
arjen schreef:Wil iemand een foto van het gewichtje maken. Ben wel benieuwd hoe die eruit ziet.
Gr Arjen.
Geplaatst: 20.10.2007 - 14:22
door steven460
Geplaatst: 29.10.2007 - 15:21
door Pech bird 60
Bij deze even een en ander bevestigen.
Ik heb een Volvo S60 D5 uit 2002.
Ik ben vandaag naar de dealer in Oosterhout geweest om te informeren.
Ik had over de hele lengte dat het koppelingspedaal wordt ingetrapt een ratel geluid (zowel ingaand als uitgaand ratelde het).
Ze hebben direct 15 minuten zitten smeren, was service omdat de auto drie weken daarvoor nog zijn 20.000 Km beurt heeft gehad. Daarbij wilden ze het niet onnodig duur maken dus eerst proberen met smeren. Dit vind ik wel een complimentje waard.
Maar helaas, volgens de monteur was er dit keer geen houden meer aan. Hij was al vaker gesmeerd. Dus hij gaat er binnenkort naartoe voor vervanging van de koppelingscillinder. Kosten euro 235,- incl.
Kreeg ook te horen dat het "euvel" niet veel kwaad kan maar dat het wel irritant is als je gewend bent dat je wagen stil over de weg zoeft.
Geplaatst: 31.10.2007 - 23:53
door arjen
Ik neem aan dat je de je hoofdkoppelingscilinder bedoelde. De mijne een 2.4 benzine heeft er namelijk 2.
Hoofdkoppelingscilinder zit op de koppelingspedaal.
En 235,- incl is een stuk minder dan de 290,- die mijn dealer ervoor vraagt. Of het moet zo zijn dan er bij een diesel een andere constructie is. Wie weet weet iemand dat hier wel.
Gr Arjen.
Ps. Ik moet het nog een keer laten vervangen want dat gekraak is toch echt irritant.
Geplaatst: 01.11.2007 - 11:13
door eXite
Bij mijn S40 was dit ook een probleem. Het ging toen volgens mij uitsluitend om de bedieningscylinder en daarvoor is op een zeker punt een modificatie van volvo uitgebracht. Sinds dien geen last meer van gehad..
Geplaatst: 02.11.2007 - 16:11
door tommytommy
Had nooit een kraakje in de koppeling..en opeens was hij d`r...nu 3 weken ofzo....
Dus ik die 2 torx schroefjes losdraaien..trek je het kapje eruit..heb je net wat meer ruimte....nog steeds wel te weinig. anyway..
Ik had eerst wd40 op het plastic en de veer gespoten..dat werkte niet...
Nu heb ik van dat gele dikke deurvet erop gedaan...van dat spul wat je zo`n beetje op alle meganische delen vindt in en op je auto...oa als je de deur opendoet..zit daar zo`n dranger. Van dat vet..lekker dik.
Ik heb gewoon een oude afwasbostel in de pot vet gestopt en die achterste veer lekker voorzien van vet..daarnaast voor de zekerheid ook de andere bewegende delen.
Hopelijk gaat het hiermee weg....anders kost het weer een paar centjes.
Gr Tommy
Geplaatst: 03.11.2007 - 15:23
door Pech bird 60
Als ik ervan overtuigd zou zijn dat goed invetten zou helpen dan zou ik dat ook doen. Maar bij mij begon 1 monteur met invetten en na een kwartier stonden ze met zijn drieen rond mijn auto. En dan denk je, dat gaat niet goed komen. Ik hoefde gelukkig niets te betalen want ze zagen het als service. Maar nu dus wel een andere koppelingscylinder. Ik weet alleen niet wat voor soort cylinder etc. want ik ben A-technisch op dit gebied.
Ik vraag me alleen af of het kwaad kan om met het ratelgeluid door te blijven rijden. Bedoel het lijkt mij dat het een keer fout moet gaan omdat je iets niet voor niets smeert. En euro 235,- voor het verwijderen van een irritant ratelgeluidje is toch wel wat heftig.
Geplaatst: 03.11.2007 - 16:49
door Fast Roger
Mijn auto is voor hetzelfde probleem bij de dealer geweest.
Het lichtjes ombuigen van het koppelingspedaal werkt wel, maar bij mij alleen niet voor lang.
Omdat mijn auto nog in de garantie zit hebben ze de hoofdkoppelingscylinder vervangen.
Wat is dit een genot zeg......geen krakende koppelingspedaal meer

krakende koppelingspedaal
Geplaatst: 04.11.2007 - 14:18
door volvohans
Voor 3 maanden terug hetzelfde euvel gehad, op aanraden ingespoten met teflonspray.
Tot nu toe geen gekraak meer gehoord. (afkloppen,hopen dat dit zo blijft)