Volvo te koop !

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Mathijs.
2nd Gear member

Battlecruiser S80 schreef:Maar of dat ook verstandig is?
Zie Aston Martin.. :)
Ben
Executive Member
Contacteer:

Carros meldt:

Ford heeft officieel bevestigd dat gekeken wordt naar de mogelijkheden voor een eventuele verkoop van Volvo, Jaguar en Land Rover. Daarvoor is een aantal financieel adviseurs benaderd die alle mogelijkheden zullen bekijken. Ford laat daarmee ook weten dat verkoop niet per definitie de enige oplossing is. Ook wordt gekeken naar alternatieven.

Ford noemt zelf nog geen namen van financiële instellingen, maar inmiddels is bekend dat Goldman Sachs, Morgan Stanley en HSBC optreden als adviseurs en onderhandelingspartners.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Michael Oud
5th Gear member

Hopen dat t naar Renault gaat!
Volvo 940 SE
Ben
Executive Member
Contacteer:

Cerberus dreigt werkelijk een driekoppig monster te worden. De durfinvesteerder kocht recent Chrysler en kijkt nu ook naar Jaguar en Land Rover.

Cerberus heeft al gesprekken gevoerd met Ford, de huidige eigenaar van de twee prestigieuze, maar niet bijzonder rendabele Britse merken. Tot een deal is het nog niet gekomen, de Amerikanen zullen waarschijnlijk wel meebieden op Jaguar en Land Rover.
Meebieden, want er doen nog andere namen van gegadigden de ronde. Een opvallende is Jac Nasser, de voormalige Ford-topman, die door One Equity Partners is ingehuurd om de Ford-dochters binnen te halen. Eerder deed hij al een poging om Aston Martin te kopen, de financieel gezonde, maar kleine bouwer van superauto's die in maart naar een Koeweits consortium ging. Fiat bekeek in mei of een overname van Land Rover haalbaar was. De Italianen zijn hard toe aan suv-kennis en kunde, maar hun balans is toch niet zó stevig dat ze eenb miljardenovername trekken.

Bij Ford maken Jaguar en Land Rover samen met Volvo deel uit van de Premier Automotive Group. De Amerikanen kochten in 1998 Jaguar, een jaar later volgde Land Rover. Sindsdien is het moeilijk, zo niet onmogelijk gebleken om Jaguar uit de rode cijfers te houden, terwijl Land Rover maar weinig bijdraagt aan de concernwinst. Volvo maakt geen verlies, maar de groei waarop Ford hoopte, is de afgelopen jaren uitgebleven. Toch houdt Ford tot nader order vast aan Volvo - ondanks de interesse die BMW naar verluidt heeft.

bron: FEM Business
Guestuser

Als we maar niet naar BMW gaan....
Ben
Executive Member
Contacteer:

Er gaat geen dag voorbij zonder nieuwe geruchten dat Volvo personenwagens verkocht zal worden. De laatste opgave is volgens Dagens Industry dat de ondernemening door het Franse Renault zal worden gekocht.

Volgens Dagen Industrie zal Volvo AB minderheidseigenaar worden met een belang van 10-20%. De rest zou worden gekocht door Renault, die nu al een belang van 20,7% in Volvo AB heeft.

Voor Renault zou een overnemen van de meerderheid in Volvo Personenwagen inhouden dat de firma een premiummerk in huis krijgt, maar ook toegang naar de NoordAmerikaans markt waar Renault een vertegenwoordiging mist. Bronnen bij Dagens Industrie melden dat een officiële kennisgeving over de zaak in augustus kan komen, Jaguar en Land Rover zullen dan al verkocht zijn.
Volgens investeringsbanken is Volvo PV tussen 53 en 70 miljard kronen waard.

bron: Teknikens Värld

Laatste nieuws:
Auto Motor & Sport SE schrijft vandaag dat de vrachtwagendivisie van Volvo belangstelling heeft om de personenwagendivisie over te nemen.
MDA
5th Gear member

het blijft spannend... en persoonlijk heb ik liever BMW dan Renault. Zweeds design en duitse kwaliteit. Ik zie het probleem niet :-)
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
Oceanracer
Geartronic member

Ben schreef:Laatste nieuws:
Auto Motor & Sport SE schrijft vandaag dat de vrachtwagendivisie van Volvo belangstelling heeft om de personenwagendivisie over te nemen.
Dat is nog het meest positieve nieuws van vandaag! VolvoTrucks of BMW zijn naar mijn mening de enige bedrijven waar een Volvo zelf beter door zou kunnen worden. Een eventuele overname door Renault wordt een nachtmerrie zonder einde.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Gevoelsmatig heb ik ook meer met BMW, maar dat komt meer door mijn nachtmerries met een Laguna Grand tour.

Mijn laatste V40 met Renault diesel was een heerlijke auto met een heerlijke motor.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
menjo
7th Gear member

Oceanracer schreef:VolvoTrucks of BMW zijn naar mijn mening de enige bedrijven waar een Volvo zelf beter door zou kunnen worden.
Ik denk dat Renault heel wat beter voor volvo is dan Volvo Trucks. Dan zou Volvo in principe weer een alleenstaand merk worden en dat gaan ze echt niet redden, zijn ze veel te klein voor, worden de ontwikkelingskosten veel te hoog.
ruuds70
5th Gear member

Emotioneel is het allemaal VETTE SH@T en zou Volvo trucks het lekkerste zijn. Rationeel denk ik dat we beter af zijn met BMW al heb ik dan geen 'leven' meer bij mijn schoonvader
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Jumbo2
2nd Gear member

Renault.... Ik weet het niet.
Nee dan maar liever BMW.
Jumbo
S70 T5
menjo
7th Gear member

Zou wel leuk zijn voor BMW als ze ook eens een keer een model op de markt kunnen brengen dat 5 sterren haalt in de NCAP :)
liquid_force
6th Gear member

vandaag in Dagens Industri: Analisten zouden het een slechte stap vinden als Volvo Trucks Volvo PV zou overnemen, daartegenover staat dat een analist van Swedbank het juist weer een goede stap zou vinden ...

ze storie continuoes ;)
eXite
4th Gear member

Ik heb liever dat BMW volvo opkoopt dan dat het huidige ford door blijft gaan met het produceren van rammelende auto's ;)
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
bart15
3rd Gear member

Uiteindelijk zal het me niets verbazen als Ford afziet van de verkoop en Volvo gewoon zelf in handen houd
Battersea
2nd Gear member

Allemaal politiek om de prijs van Jaguar en Land Rover op te voeren. Als er toch ergens kern van waarheid inzit, dan is Volvo PV denk ik beter af bij een Renault of BMW dan bij Volvo Trucks. Dan staan de ontwikkelingen veel langer stil vanwege de kleine schaal en dat komt het merk ook niet ten goede... De discussie Renault / BMW kan inmiddels al bijna een losse topic worden... ;)

Duitse gründlichkeit met Zweedse robuustheid lijkt mij de beste combi. :)
Ben
Executive Member
Contacteer:

Nieuws van vandaag:

CHICAGO - Volvo staat niet te koop, zo zegt Mark Fields in de Amerikaanse media. Het Zweedse merk is te ver in Fords huidige engineering-projecten en marketingstrategie geïntegreerd om het merk daaruit weg te halen. Volvo behoort nu acht jaar tot de Ford-familie.

Ford houdt momenteel het hele bedrijf tegen het licht om weer een gezond bedrijf te worden. Eerder dit jaar verkocht Ford een meerderheidsbelang in Aston Martin en nu worden Jaguar en Land Rover voorbereid op een eventuele verkoop. In het geruchtencircuit werd tevens gesproken over een afscheid van Volvo. Dat wordt nu tegengesproken door Fields, die momenteel de president is van de Amerikaanse divisie en voorheen het PAG, bestaande uit de merken Jaguar, Land Rover, Volvo en eerder ook Aston Martin, leidde.
Bron: autotelegraaf
Ben
Executive Member
Contacteer:

En het houdt niet op:
The Independent schrijft:

Swedes mulling bid to buy Volvo back from Ford
Super-rich Wallenberg family eye US car giant's European 'jewel in the crown'
By Tim Webb
Published: 01 July 2007

Volvo could return to Swedish ownership after one of the country's wealthiest families became the Ford subsidiary's latest suitor.

The Wallenberg family controls Investor AB, a publicly quoted Swedish investment conglomerate which already owns an 11 per cent stake in truck maker Scania.

Investor AB is understood to be considering a bid as part of a consortium of investors for Volvo Cars, owned by the US-based Ford. Unions would welcome Swedish ownership, which could give it an advantage over other foreign-led bids.

Ford is insisting that its subsidiary, which makes just under 500,000 cars each year, is not for sale. Fredrik Arp, the chief executive of Volvo, last week refused to answer questions about the company's future but did not rule out an auction.

Ford, which lost $12.7bn (£6.3bn) last year, wants its management to concentrate on turning around its main business in the US. Following a review of its European subsidiary, Premier Automotive Group (PAG), it sold the British marque Aston Martin earlier this year.

It has appointed banks to review Jaguar Land Rover, which is also expected to be sold, provided a buyer can be found. Jaguar Land Rover has a value of around $1bn.

The most valuable asset in PAG is Volvo. Analysts at Merrill Lynch estimate that Volvo will make a pre-tax profit of $559m this year. Ford does not strip out the performance of the different PAG brands.

One potential sticking point over a sale of Volvo is that its operations are more closely integrated with Ford's. Other companies cited as possible bidders include the German car maker BMW.

But a non-trade buyer for Volvo is thought to be more likely because of the disastrous track record of recent industry mergers. In April the private equity group Cerberus bought Chrysler from DaimlerChrysler for $7.4bn when the car group finally gave up on the merger.

Paul Newton, an analyst from Global Insight, a consultancy, said: "Any new owner of Volvo would need to take the workforce with it. With the amount of stories creeping out, there is no question that [Ford's] banks are trying to sell all of the PAG brand.

"It's all up for sale. Ford is asking a lot of money for it - it's the real jewel in the crown."

A spokesman for Investor AB said: "We do not comment about market rumours and speculation." A PAG spokesman declined to comment.

Volvo Cars was founded in 1927 in Sweden.
ruuds70
5th Gear member

In het duitse Auto Motor Sport las ik vandaag dat Ford een koper zoekt voor Land Rover en Volvo. Jaguar zou te weinig opbrengen in de huidige situatie.
Nu Aston Martin geen deel meer uitmaakt van het Ford PAG is het ook mogelijk een model boven de XJ te meken en een SUV hoort ook bij Ford's gedachte om vervolgens ook nog een goedkoper volume model te overwegen. Hierdoor wordt de modellen portfolio aantrekkelijker om met meer winst te verkopen.

ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”