Pagina 3 van 3
Geplaatst: 23.10.2007 - 20:24
door SchoutenCC
Zoals gezegd, er is een wettelijk maximum (hoeveel precies kun je in de apk-wetgeving vinden per onderdeel van de auto) dus tot die tijd ben je vrij om het te negeren. Verstandig is natuurlijk wel om het weg te halen/tegen te gaan. Wil je echter dat het er ook nog mooi uitziet dan is dat een stapje werk erbovenop. Ik zou zeggen weeg voor jezelf af hoeveel je zelf wilt doen, hoeveel het je waard is, hoeveel je überhaupt om het uiterlijk geeft, hoever de roest eigenlijk gevorderd is op de auto die je op het oog hebt etc. etc.
Geplaatst: 29.10.2007 - 15:38
door Tramp
Dit past ook wel in deze topic :
Hier wat fotootjes van de achterkant van de wielkasten van mijn 440 uit 1995 :
Links:
Rechts:
Zoals jullie zien valt het voorlopig nog wel mee. Onderaan de wielkasten is bijna niets te zien, en dan nog alleen op de plaats waar ook vanbuiten de roest zit. Meer naar de voorkant toe is alles volledig intact.
Nu is mijn vraag : hoe kan ik dit behandelen? En doe ik daar op dit moment nog wel goed aan? Is de roest, eens hij er al een beetje zit, nog wel afdoende te behandelen met bv tectyl? Of heeft dat dan nog maar weinig nut, omdat de roest zich onder de beschermlaag toch zal voortzetten?
Geplaatst: 29.10.2007 - 17:33
door gertvanderspek
Met een lamelenschijf op de haakseslijper kaal schuren.
Zelf heb ik erna roest omvormer van Valma er op gedaan.
Kan ook menie.
En dan bij de schade hersteler een potje verf laten maken.
Verf ongeveer 10,00 euro
haakseslijper en schijf 35.00 euro.
Dus valt dat best mee.
Geplaatst: 31.10.2007 - 16:30
door jochemsmolders
Als je de roest er zoveel mogelijk afhaalt en dan met polyester aan de gang gaat werkt het wel denk ik. Dat blijft gewoon keihard en gaat ook niet opnieuw roesten. Alleen werkt het wel ongemakkelijker dan plamuur omdat het zo plakt aan alles. En het is moeilijker om net zo'n mooie vorm te krijgen als wat met plamuren wel gemakkelijk lukt.
Geplaatst: 31.10.2007 - 18:46
door The Real Master
Nou nou dat ziet er allemaal niet echt best uit.
Gewoon nieuw stuk in laten lassen heb ik met mijn vorige 440 laten doen voor 150 euries ik had dan wel het goedkopere spuitwerk omdat hij gewoon door de apk moest en ik moet zeggen als je het wist kon je kleurverschil zien maar anders niet.
Nu met deze 440 heb ik steenharde spatbordranden origineel nog kwestie van goed bijhouden en tegen roest laten behandelen
Gr, TRM
Geplaatst: 31.10.2007 - 20:29
door arieribbens
bedankt voor het plaatsen van die foto's. Nu kan ik me er tenminste iets bij voorstellen!
Maar wat ik op deze foto's ziet lijkt me totaal niet ernstig. Het ziet er misschien niet zo heel mooi uit, maar voor de apk kan dit toch nooit een probleem zijn :?:
Geplaatst: 31.10.2007 - 20:56
door The Real Master
Wat betreft de laatste fotos is dit absoluut geen probleem voor de APK.
Wil je langer plezier hebben zonder al te hoge kosten zou ik er wel nu wat aan doen want zo te zien is het nog oppervlakkig beetje schuren plamuren en spuiten is voldoende lijkt mij.
Geplaatst: 03.11.2007 - 20:20
door 4401.8i
Bekend probleem, bij mijn 440 was het net zo.
Ik heb mijn auto weggebracht naar Henk Scholten Volvo Schadeherstel te Arnhem.
Bij de vestiging van Henk Scholten Volvo te Ede zullen ze je ook verder kunnen helpen hiermee.
Bij mij is het keurig gerepareerd en netjes gespoten. Een echte aanrader!
Geplaatst: 03.11.2007 - 20:31
door wpee
Deze roest zit OOK an e binnenzijde, dus alleen buiten zijde mooi maken is maar 6mnd een cover-up
WIm
Geplaatst: 11.11.2007 - 17:43
door burnerchief
voor roestschade volvo 440/460 eis:
Wielkast ter plaatse van achterwiel zonder bevestiging van de schokdemper of schroefveer
bevestiging van de helften van de wielkast 4E
standaard is maximaal 2E toegestaan dus tot 50 % weggeroest van de bevestiging is toegestaan
eventueel mag een keurmeester met een magneet controleren of het wel een metaalverbinding is en geen bak plamuur
Geplaatst: 13.11.2007 - 11:03
door YannickvanRooyen
burnerchief schreef:
eventueel mag een keurmeester met een magneet controleren of het wel een metaalverbinding is en geen bak plamuur
Oftewijl: ijzerslijpsel in je plamuur doen ^^
Mijn linkerkant was zo ver weg dat ik met een schroevendraaier en blote handen bijna de hele rand er af kon trekken. Voor stukken minder dan 80 euro een vervangende rand gekocht, en bij kennis laten lassen/plamuren(/spuiten moet nog gedaan worden)
rechterrand gaat er ook aan geloven over een tijdje, maar eerst moet de 440 weer rijden...
Geplaatst: 13.11.2007 - 12:34
door nf98
4401.8i schreef:Bekend probleem, bij mijn 440 was het net zo.
Ik heb mijn auto weggebracht naar Henk Scholten Volvo Schadeherstel te Arnhem.
Bij de vestiging van Henk Scholten Volvo te Ede zullen ze je ook verder kunnen helpen hiermee.
Bij mij is het keurig gerepareerd en netjes gespoten. Een echte aanrader!
Hoi 4401.8i, wat was jij kwijt bij Henk Scholten voor deze reparatie?
Geplaatst: 24.11.2007 - 08:17
door tcp461
ik heb een spatbordrand besteld bij artaparts.nl uit emmen, voor 25 euri incl. verzendkosten, niet duur snel geleverd: dinsdagavond besteld, vrijdagmiddag bezorgd door tnt
Geplaatst: 24.11.2007 - 08:40
door Hulzie
Ik heb dan eens dichtgestreken, na goed schoonborstelwerk, met kneedbaar staal, dat is een twee componenten goedje, goedkoopst te krijgen bij
www.louis.de (ik gebruik ut ook bij motoren, je kan er in boren, tappen, snijden etc) mijn vorige 460 had dat ook.
Geplaatst: 26.11.2007 - 00:37
door Enrico4u
Heb van de zomer mijn 460 aan beide zijden laten doen bij Volvo schadeherstelbedrijf in 's Heerenberg. €250,00 per kant compleet, dus wegbrengen en 3 dagen later weer ophalen. Ziet er weer strak uit.
Geplaatst: 02.08.2011 - 01:34
door truitje59
rene en erica schreef:showroomstaat schreef:De APK-keurmeester zal zich er niet druk om maken, aangezien het geen dragend deel is. Alleen is plamuur over roest niet bepaald duurzaam, dus ook wel weer zonde van je werk.
maar er is ook zoiets als scherpe delen,is mijn oude 440 eens op afgekeurd.het moet er dus wel een beetje op lijken.
dragend deel of niet.
bleuriders, Hallo,
Zelfde probleem, roest in de wielkasten. Zou je mij de gegevens/mailadres van de man uit Brunsum wilde verstrekken dan kan ik contact met hem proberen te leggen.
Alvast bedankt!
Geplaatst: 03.08.2011 - 10:37
door Iroll
Ik denk dat je van hem weinig antwoord zal krijgen, hij is voor het laatst sept.2007 op het forum geweest volgens zijn profile.
Geplaatst: 04.08.2011 - 22:11
door Shockwave
Stuur hem anders een PM, dan krijgt hij daar melding van in zijn hotmaildres, dan maak je meer kans op een antwoord.
Geplaatst: 04.08.2011 - 22:13
door slagschip-s60
Kan een goed idee zijn maar die instelling kun je ook uit zetten.