Pagina 3 van 3

Geplaatst: 24.06.2007 - 19:14
door Weesje
Volgens het onderdelenboek hoort jouw motor een B18-B te zijn, oftewel een dubbelle carb.

Geplaatst: 27.06.2007 - 08:21
door AR
Zo we zijn weer wat verder:

- Tankdoprubber vervangen
- Mattenset geplaatst
- Hoofdremcilinder vervangen (deze lekte...)

Nu de kachelkraan, mijn kachel is aan of uit (binair zogezegt) heeft iemand een idee of de thermostaatkabel die aan de kraan hoort te zitten te vervangen is ? of zo ja moet dit dan een specifieke draad zijn of die een willekeurig thermokopel al voldoende?

Geplaatst: 27.06.2007 - 22:11
door mjeuring
AR schreef: Nu de kachelkraan, mijn kachel is aan of uit (binair zogezegt) heeft iemand een idee of de thermostaatkabel die aan de kraan hoort te zitten te vervangen is ? of zo ja moet dit dan een specifieke draad zijn of die een willekeurig thermokopel al voldoende?
Kachelkraan heeft een met vloeistof gevulde "bulb" zoals je bij gaskachels ook wel eens zag. Je kunt dit niet vervangen door een thermokoppel. Je zult de hele kraan met capillair en bulb (koper spiraalbuis) moeten vervangen, dit is één onderdeel.

Marinus

Geplaatst: 28.06.2007 - 15:11
door AR
hmm das jammer, dan moet ik maar zorgen dat ik voor de winter een goed functionerende kraan heb gevonden :)


fotoboek:

http://www.arcoruighaver.nl/gallery/album02

Geplaatst: 29.06.2007 - 11:14
door P130
Mooie foto's! Wel snel wieldoppen aanschaffen, want dit is geen porum ;-)

Enneh, mis je nu een rembekrachtiger? Bij het VOD van de V44 komen ze in de aanbieding volgende maand: slechts 195 euro all in!

Geplaatst: 29.06.2007 - 15:16
door mjeuring
Ik heb de rembekrachtiger (bij mijn estate) nooit als een gemis ondervonden. OK, je moet lekker drukken op het pedaal, maar dat went.

Marinus

Geplaatst: 29.06.2007 - 17:22
door Weesje
Ik wist niet dat dat al bekend was dat de rembekrachtigers in de
aanbieding komen bij het VOD. Maar ik zou het zeker doen want ze
zijn echt goedkoop! Maar let op de prijs is ex btw!!

Geplaatst: 11.07.2007 - 14:18
door JW240
nice! super leuke amazon!

Ik heb er afgelopen maand een gekocht, wel een stuk goedkoper maar de roest is overal te vinden.... (1970 2 deurs model, motor enzo is nog super en alle leuke late goodies (veiligheidsstuurkolom, rembekrachtiging, gescheiden remmen, 4 rolriemen, wisselstroomdynamo, motor geschikt voor loodvrij, B20A enzo zitten er nog in)

Toevallig deze week tegen een erg mooie losse carosserie aangelopen. Ik hoop dat die het geld waard is (altijd ff afwachten met ebay!)

Ik ga gewoon alles uit elkaar halen, tot de bodem roest vrij maken, en weer in elkaar zetten met nieuwe/betere onderdelen. heb ik tenminste wat te doen als ik straks vakantie heb!

Hier de foto's: http://jw.cautela.nl/gallery/main.php?g2_itemId=2214

Geplaatst: 19.07.2007 - 07:43
door AR
@ JW240 Succes met de Amazon !, de basis klinkt als een potentieel mooie auto.

Ik zelf ben ondertussen druk bezig geweest met alles na te kijken en te verbeteren, ondertussen heb ik ook een in / uitlaatspruitstuk met 2x een SU HIF6 compleet met luchtfilter etc op de kop getikt.

Iemand ervaring met een 2x een HIF6 (komt oorspronkelijk van een 140 serie met een B20B blok) in combinatie met een B18B ? IK ben benieuwd naar welke naalden ik nodig ga hebben.

Geplaatst: 03.08.2007 - 13:39
door mhjvs
Wat een leuke auto..
Heb met veel aandacht je vorderingen gevolgd. Ga zo door en laat ons meelezen aub. Zo zie je maar.. toch binnen budget een hele leuke / mooie Amazon. Heel veel succes.

Ps. wieldoppen en donkerblauwe kentekenplaten zouden een hele leuke aanvulling zijn. :wink:

Geplaatst: 15.08.2007 - 08:13
door AR
Dat is ondertussen gebeurt.

De laatste 3 weken de volgende zaken verandert/aangepast:
- Donkerblauwe kentekenplaten met plastic letters.
- Nieuwe Rembekrachtiger van het VOD.
- Nieuwe contactpunten / rotor / verdelerkap.
- Onderste draagarmrubbers voor vervangen.
- Stabilisatorstang gerepareerd en de rubbers vervangen.
- Rubber tussen de stuurstang vervangen.
- Vangbanden achteras gemonteerd.
- Velgen gespoten + Wieldoppen en Sierringen gemonteerd.
- Isolatie onder de motorkap geplaatst.
- 2x SU HIF6 carburateur gemonteerd.
- Chrome sierstrip op de motorkap gemonteerd.
- Motorkap openieuw gesteld.
- Zekeringkast doorgesoldeerd.
- Alle AMP stekkers onder de motorkap vervangen.
- Rubbermat in de kofferbak gemaakt.
- Dashboardkastje geplaatst.
- Rugverstelling bestuurdersstoel gerepareerd.
- Olie ververst (Rem / Koppeling / Motorblok / Versnellingsbak).
- Kleppen gesteld.
- Kacheltunnel voor achterpassagiers geplaatst.


Gisteren een stukje snelweg genomen waarbij ik hem eens lekker door kon duwen naar zijn top, 177KM/u op de teller. Acceleratie heb ik op mijn horloge gedaan, dus niet echt zuiver 0-100 +/- 13 seconden.

Vandaag krijg ik mijn "Auto Meter Set" van Conrad binnen. Het zal wel niet veel soeps zijn, als het maar een aantal keer functioneerd.
De set bestaat uit:
- Flitslamp / Afstellamp voor de onsteking
- Analoge toerenteller
- Compressie tester
- Contacthoekmeter
- Vacuum-Benzinepomp tester
- Externe startvoorziening.
En kost € 69,95 voor de geintereseerden :
http://www.conrad.nl/goto/?product=853427

De volgende zaken staan nog op de planing:
- 2 Hella mistlicht voor, Achter heb ik al liggen
- Lichtschakelaar voor de mistlichten (zit te denken aan een originele lichtschakelaar, waarbij eerst de lichten voor aan gaan (stadslichtstand) en vervolgens ook het achterste mistlicht erbij (stadslicht + dimlichtstand).
- Reflectoren onder de achterlichten.
- Toerenteller voor op het dashboard, iemand hier nog een van liggen?

Gr
Arco