Pagina 3 van 3

Geplaatst: 02.08.2007 - 08:10
door exhonda
Ik heb ook enige trilling /vibratie in het gas pendaal.
En als ik gas geef trilt de binnenspiegel ook :(

Het is heel licht voelbaar maar wel irritant

Geplaatst: 02.08.2007 - 08:55
door Frumpy
tommytommy schreef:Hier een voorbeeld van de onderste motorsteun. Die van mij is aan de rechter kant ook compleet doorgesleten volgens mij (+180dkm)

Tijdje terug al onder de aandacht gebracht..niet echt duidelijk of dit problemen veroorzaakt.

Maar zou dat trillingen veroorzaken..???

Dat 8-tje kost 60 Euro..dus ik had zo iets van..ach als het niks doet...:-)


Gr Tommy
Dat rubber is één van de essentiële ophangrubbers, die bij een defect zeer zeker trilling kan veroorzaken, de demper voor bak/blok naar het chassis. Het zijn geen pretartikelen die er voor de lol ondergezet zijn. :wink:

Geplaatst: 02.08.2007 - 10:33
door tommytommy
Hey Frumy

Ok niet voor de lol...nou dan ga ik na m`n vakantie het gat opmeten en een rubber bestellen bij powerflex.

Misschien dat ik 4 inkepingem maak in dat powerflex rubber..zodat de stugheid iets minder gaat worden. Mooie oplossing...bespaard zo 60e + 200 montage kosten.

MVG Tommy

Geplaatst: 02.08.2007 - 10:41
door Frumpy
tommytommy schreef:Hey Frumy

Ok niet voor de lol...nou dan ga ik na m`n vakantie het gat opmeten en een rubber bestellen bij powerflex.

Misschien dat ik 4 inkepingem maak in dat powerflex rubber..zodat de stugheid iets minder gaat worden. Mooie oplossing...bespaard zo 60e + 200 montage kosten.

MVG Tommy
Ik ben zelf nog niet overtuigd van de toegevoegde waarde van de Powerflex bij een Volvo.
Hoe kom je trouwens op 200 Euro montage? Dat ding zit er binnen een zucht en sch**t onder, mits je de beschikking hebt over een hefbrug met bak-/motorondersteuning. Daar zal de dealer toch geen hoofdprijs voor durven te vragen, voor hooguit een kwartiertje werk?

Geplaatst: 02.08.2007 - 12:46
door Oceanracer
Laatste beurt ook motorsteun moeten laten vervangen. Uit mijn hoofd was ik € 180,00 kwijt incl montage en BTW.

Geplaatst: 02.08.2007 - 21:05
door tommytommy
Net bericht gehad van powerflex in the UK..die rechtse zou 24mm moeten zijn als ik het goede partsnummer te pakken heb...volgens mij klopt dat wel aardig...morgen opmeten.

bout los...powerflex erin met vet...en weer vast...2 min werk!!

Die rubbers zorgen alleen dat je motor niet kan kantelen gaf de dealer aan. Ik vraag mij af of hij hiermee beter gaat schakelen..rubber moet gewoon goed zijn..anyway



GR Tommy

Geplaatst: 21.09.2007 - 20:50
door plal
Mannen,

de trillingen zijn nog niet opgelost onderhand de beide assen vervangen maar helaas. ik heb van de dealer een nieuwe s60 met 8000km op de teller meegekregen om te vergelijken. en tot mijn verbazing had deze net zo'n gevoel van trilling.
het lijkt erop dat alle kleine onevenheden van het asfalt (nieuw en oud) doorgegeven worden in de auto.dat stoort mij dusdanig en ik maar zoeken...

(blijft vreemd dat ik er het eerste jaar geen last van gehad heb)


ik moet er mee leren leven...jammer hierdoor volgende keer geen volvo meer.

heb afgelopen week met een MB E-klasse gereden en dat volgt de onevenheden niet zo als een volvo. het is dan toch luxe wat ik voel.
het gewicht van de twee autos is ongeveer hetzelfde maar het comfort is zo lekkerrrrr in die benz.
helaas is deze auto mij te duur maar je voelt toch een zeer groot verschil

mogelijk dat ik nog andere dempers (voor) laat monteren maar eerst maar is gaan sparen

als er weer nieuws is laat ik het weten
vooralsnog heren bedankt voor Uw reactie's

heeft u nog een suggestie.....graag.

vrgr plal

Geplaatst: 21.09.2007 - 21:13
door Johan s60

Geplaatst: 10.11.2011 - 21:46
door pieneman
Hallo,

Is er voor dit probleem nog een oplossing gevonden?


Ik ervaar een zelfde probleem, bij zowel winter- als zomerbanden die goed zijn gebalanceerd. Ik durf alleen niet te zeggen dat het voor of achter veroorzaakt wordt.

Wat heb ik gecontroleerd:
- speling assen, stabilisatorstang
- nieuwe draagarmen
- rubbers veerpoot

Hopelijk laat iemand kwartje bij mij vallen.

Thanks

Geplaatst: 12.11.2011 - 13:52
door Ab S
plal schreef:... ik heb van de dealer een nieuwe s60 met 8000km op de teller meegekregen om te vergelijken. en tot mijn verbazing had deze net zo'n gevoel van trilling.
het lijkt erop dat alle kleine onevenheden van het asfalt (nieuw en oud) doorgegeven worden in de auto.dat stoort mij dusdanig en ik maar zoeken...

(blijft vreemd dat ik er het eerste jaar geen last van gehad heb)
Bij voorbaat excuses als onderstaande al eerder genoemd is; maar misschien dat onderstaande ervaring toch van nut is.
In mijn S60 heb ik twee keer last gehad van getril bij 80-110 km/u direct na aanschaf nieuwe banden, en twee keer bleek het een slechte band te zijn: een keer Conti Sportcontact II en een keer michelin Premacy HP. Balancering was in beide gevallen helemaal goed; alleen met een machine - bv een Hunter GSP 9700 - die ook de radiële krachtvariatie kan meten (met cylindrische aandrukrol) is dit naar boven gekomen. Dat was een proces van maanden (maar wel volhouden) met de dealer. Is uiteindelijk goed opgelost door alle vier de banden op een machine met aandrukrol te controleren, en de slechte banden te vervangen.

Mijn S60 (2001) is voor 100% trillingsvrij bij alle snelheden.

Geplaatst: 12.11.2011 - 14:12
door major64
Idem, alleen bij een S80 en een hogere snelheid. Achterband bleek "gecubt" te zijn.