Ik heb van de dealer een lijstje prijzen gekregen van de originele ongespoten onderdelen, ik ben nog aan het bijkomen

Zo een wil ik later als ik groot benarnoud. schreef:Bedenk me nog wel iets practisch: de (afneembare) trekhaak die ik er nu nog onder heb zitten (en nog nooit gebruik, en ook geen idee wanneer wel ooit) moet ik er dan maar onderuit halen he? Om nou een uitsparing in een bodykit te maken voor een haakje...
Ah, de zweden doen het dus blijkbaar wel soms:
![]()
De 'frutsels' is een referentie naar de rare kapjes over de achterlichten, niet over de achterspoiler.Dave2007 schreef:De frutsel's zn volgens de Volvo pagina wel nodig - voor de airflow ....
=============
OPMERKING!
Om een juiste luchtstroom rondom de auto te krijgen en de rijeigenschappen niet op het spel te zetten, moet de spoiler op de achterklep worden gemonteerd bij auto's die worden uitgerust met de originele Volvo bodykit.
=============
Persoonlijk zou ik dat geld eerder steken in een paar knappe velgen en een verlagingsset. Ik vindt dat zonder deze twee een body kit niet echt tot zijn recht komt. Kijk maar eens naar de foto van die S60 met body kit hierboven. 18" velgen en behoorlijk verlaagd. Onverlaagd en met 17" komt dat opeens heel anders over. Ik ben bang dat het geheel dan net de plank mis slaat. Zie het niet als een aanval, maar dat is mijn mening.arnoud. schreef:Het rekensommetje van de onderdelen die ik nodig ga hebben (zonder kofferdeksel spoiler en zonder spuiten, zonder klein-materiaal, zonder BTW en zonder korting) komt nu op dit uit:
Dat is €918 voor de 4 delen (voor, 2x zijkant, achterkant), 492 voor 4x onderzijde deurstrips en 124,80 voor 4x rubber afdichtstrip.
Ik dacht me te kunnen herinneren dan een kofferdekselspoiler zo rond de €450 op kleur geleverd kost, waarschijnlijk iets goedkoper te regelen door 'm in de primer te bestellen en dan mee laten spuiten.
Nu heb ik dan wel de voorspoiler niet meer nodig, maar als losse onderdelen van de bodykit kom je uit op €1628 ex BTW, dus doe dan de spoiler er maar bij (die kost los €284 ex BTW, zonder verf).