Roffel rijden, dure hobby, of goedkoop transport

Voor kenners: de "Roffel"
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Voor zover ik weet is er een flatrate tarief wat elke Volvo-dealer hanteert, de enige variabele daarin is het uurloon.
Volvo for life
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3028
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

dat tarief zal wel zo zijn, maar word zeker niet gehanteerd!.
ga maar eens shoppen bij verschillende dealers...

en dan heb je nog het (soms enorm groot) verschil tussen de Nederlandse en Belgische dealers.
Jullie hebben 19% btw meen ik (klopt dat?), wij 21%, en toch zijn vele onderdelen hier een pak beterkoop.
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

je wil dus een nutteloze tread?.
op het 850 forum en meetings is dit ook vaker voorgekomen, de resultaten zijn zo dat je bij de ene dealer een pak euro's méér mag neerleggen dan bij een andere, voor dezelfde beurt!.
Voor iemand die dit een nutteloze thread vindt, post je er wel veel naar mijn mening. Maar goed, als ik de enige volvo rijder ben die niet in staat is om zelf zijn auto te onderhouden, niet beschikt over een brug of een smeerput, en ook niet via een supersysteem automatisch weet welke reparatie wel de moeite van het rondbellen en offertes opvragen loont, en welke niet, dan lijkt het me nog een extra reden om deze thread te sluiten.
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Ludo schreef:dat tarief zal wel zo zijn, maar word zeker niet gehanteerd!.
ga maar eens shoppen bij verschillende dealers...

en dan heb je nog het (soms enorm groot) verschil tussen de Nederlandse en Belgische dealers.
Jullie hebben 19% btw meen ik (klopt dat?), wij 21%, en toch zijn vele onderdelen hier een pak beterkoop.
Je probeerd volgens mij hier aan de ene kant het punt te maken dat het flatrate tarief van € 295,-- belachelijk hoog is en aan de andere kant dat men in dealerland maar wat doet, je hebt het niet zo op dealers?
En... heb jijzelf die "ervaringsdeskundigheid" na meerdere eigen dealerbezoeken in Nederland opgedaan?
Rick.
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 04.06.2007 - 15:15
Contacteer:

Ludo schreef:nou Rick, waar jij je olie haalt weet ik niet, maar weet wel dat je te veel betaald als je zegt dat die voor 20 euro over de toonbank gaat.
Shell Helix 5w40 kost bij de automaterialenhandel doorgaans rond de 12-13 euro/liter. (zoek maar eens in google)
zelfs langs de autoweg in de tankstations vind je em voor +- 14 euro.
die prijzen zitten zowat overal in het land in dezelfde buurt.
en de controle klopt ook wel, maar verder houd het totaal niks in om daar een uur voor aan te rekenen.
die controle kan je zelf ook uitvoeren, als er iets mis is merk je dat vanzelf als je je auto kent.

Quota schreef:Goed, ik heb geprobeerd om hier een informatieve thread van te maken door hier de rekeningen te posten van beurten, waardoor je je kunt orienteren op de kosten een reparatie.
je wil dus een nutteloze tread?.
op het 850 forum en meetings is dit ook vaker voorgekomen, de resultaten zijn zo dat je bij de ene dealer een pak euro's méér mag neerleggen dan bij een andere, voor dezelfde beurt!.
Er zal bij de automaterialen handel best 5w40 Vollsynth. voor € 13.- euro te koop zijn. Maar ik heb het nu over de prijs bij de garage en veel tankstations. ( ligt natuurlijk ook aan het type olie. ) Ik zeg ook niet dat die prijs leuk is, maar je moet hem wel aanhouden in deze berekening :) Had trouwens ff de prijs van 0w30 in gedachte. 5w40 kost zo'n € 17.50 p.l.

En over die flatrate tijd.

Wij hanteren die tijden en tarieven iig wel en met ons veel andere dealers.
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3028
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

jongen jongens toch.
jullie zitten de godganse dag op de forums. (zijn de uurtarieven daarom zo hoog? :lol: )
lezen jullie dan niet de ervaringen van anderen?.
dan zal ik er maar verder niets meer aan toe voegen.
mij zal het worst wezen als jullie 295 euro of 595 euro voor een beurt moeten betalen.
en ja Bart, er zijn zat dealers die "maar wat doen", zowel in Nederland als Belgie, al zijn de cijfers keer op keer lager in Belgie dan in Nederland.
dat wil daarom niet zeggen dat ik hiermee een ervaringsdeskundige ben (je moet dus geen aanname doen om het in je eigen woorden te zeggen), maar getuige zijn de vele postings en gesprekken tijdens meetings van andere leden.
ik mag er toch van uit gaan dat daar niet over gelogen word?.

Quota schreef:Voor iemand die dit een nutteloze thread vindt, post je er wel veel naar mijn mening.
wat is dan eigenlijk je bedoeling?, moet iedereen dan gewoon naar je bek praten of wil je feiten?.
je schrijft eerder dit:
Quota schreef:Daarom zou ik in dit topic graag laten zien wat er aan de roffel gedaan is, en wat de kosten daarvan geweest zijn ...
Zo kunnen we voor de beurt allemaal een inschatting maken, en kijken of er veel verschil zit in de tarieven die de verschillende garages rekenen.
het staat vermeld op verschillende forums.
gewoon lezen...

amen.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Je suggereert hier dat dealers excessief hoge tarieven doorbelasten, dit al op basis van die door menigeen toch niet overdreven gevonden € 295,--

Zou het op zich best wel interessant vinden om eens wat harde feiten gepresenteerd te zien want wat je hier zoal schrijft zijn grotendeels toch echt aannames, je "ervaringsdeskundigheid" stond niet voor niets tussen haakjes.
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3028
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

bart simpson schreef: wat je hier zoal schrijft zijn grotendeels toch echt aannames,
jij neemt aan dat het aannames zijn.
ik weet écht wel wat ik hoor én lees, het is trouwens voor héél Nederland leesbaar.
ga maar zoeken/lezen i.p.v. mij te beschuldigen van iets wat ik wel lees, maar niet heb geschreven.
als er leugens worden geschreven, dan is dat wat anders, maar zelfs dan is het nog steeds geen aanname!.
Gebruikersavatar
plim
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
Locatie: San Jose, California, USA

Quota schreef:Maar goed, als ik de enige volvo rijder ben die niet in staat is om zelf zijn auto te onderhouden, niet beschikt over een brug of een smeerput, en ook niet via een supersysteem automatisch weet welke reparatie wel de moeite van het rondbellen en offertes opvragen loont, en welke niet, dan lijkt het me nog een extra reden om deze thread te sluiten.
Beste Quota,
Ik weet zeker dat je niet de enige bent die niet zijn auto zelf onderhoudt ! Zelf laat ik al het onderhoud op mijn auto's door de dealer uitvoeren. Maar ik waardeer juist de feedback van de mede forumleden wel omdat het me ook een gevoel kan geven van storingen, diagnoses en bijbehorende kosten. Soms ben ik in staat om aan de hand van een storing waarover ik heb gelezen, de oplossingsrichting geven aan de dealer. Dan hoeft hij niet te zoeken en dat scheelt dan weer in de kosten.
Natuurlijk is het goedkoper om zaken zelf te doen, maar daar moet je dan ook de lol in hebben, de tijd voor hebben en kennis van hebben. Laat staan de gereedschappen en ruimte. Dus wanneer er over het uur tarief van een dealer wordt "gediscussieerd" trek ik me daar niet zo veel van aan. Het is maar net wat je ervoor over hebt. Wel wil ik weten natuurlijk wanneer een dealer slecht werk aflevert.
Ik zou tegen je willen zeggen: ga gewoon zo door met de postings en filter gewoon wat je nodig hebt aan informatie van het forum.
Concreet: de prijs die je hebt betaald is zeker niet te hoog voor de beurt voor bij een volvo dealer. Je bent niet afgezet.

mijn mening... :wink:
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
scania164
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 12.02.2007 - 15:17

hallo
Ben het helemaal met Ludo eens!!!!!!!

gr chris
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Ludo schreef:
bart simpson schreef: wat je hier zoal schrijft zijn grotendeels toch echt aannames,
jij neemt aan dat het aannames zijn.
ik weet écht wel wat ik hoor én lees, het is trouwens voor héél Nederland leesbaar.
ga maar zoeken/lezen i.p.v. mij te beschuldigen van iets wat ik wel lees, maar niet heb geschreven.
als er leugens worden geschreven, dan is dat wat anders, maar zelfs dan is het nog steeds geen aanname!.
Zo lust ik er nog wel een paar, je roept hier wat dat je van horen zeggen hebt, presenteert dat hier zonder enige nadere onderbouwing en zonder één hard feit als zijnde "de waarheid", laten we het dan tenminste nog houden op jouw "waarheid"...
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3028
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Bart, je kan het als belangenspersoon laten uitschijnen hoe je ook wil, zoals ik eerder al schreef: heel Nederland kan het gewoon lezen op de verschillende forums.
als jij het zelf niet wil lezen, dan vraag ik me af in welke positie jij hier staat om te beweren dat diegene die het verteld én geschreven hebben, leugenaars zijn?.

verder valt het wel érg op, dat als Volvo in een slecht daglicht word geplaatst, dat jij er iedere keer op doordramt tot er een slotje op het topic komt.
is dat de bedoeling van een Forum waar men elkaar probeert te helpen zoals vaak geroepen word?.
ben je pas tevreden als men iedereen die iets negatiefs heeft de mond snoert op die manier?.
ik dacht op het portaal toch iets anders te lezen.
Volvo-forum is een uniek informatief en ontspannend forum over alles wat met Volvo te maken heeft. Liefhebbers van alle modellen van klassiek tot modern geven hun mening. Doe er verslag van je belevenissen met jouw Volvo van vandaag of gisteren.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Ludo schreef:afgezien van de beurt (die is absurd), zijn het min of meer normale cijfers.
je zou makkelijk +- 2/3 van dit totaal bedrag kunnen besparen als je het zelf zou kunnen/doen.
@ Ludo, laten we het gewoon helder laten, ik vraag jou in dit geval om dat negatieve (wat jij zelf toch hier schrijft) gewoon te onderbouwen met wat simpele feiten, jij bent toch degene die hier beweert dat een dealer met die € 295,-- een "absurde" prijs doorbelast.
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3028
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

bart simpson schreef:@ Ludo, laten we het gewoon helder laten, ik vraag jou in dit geval om dat negatieve (wat jij zelf toch hier schrijft) gewoon te onderbouwen met wat simpele feiten,
moet ik je boterham ook komen voorknabbelen?.
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Iemand die naar de dealer gaat voor onderhoud, moet niet zeuren over de prijs. Het kan gewoon goedkoper als je buiten de dealer omgaat. Dat is gewoon een feit. Voor het vervangen van de achterveren in mijn V40 heb ik destijds bijna 50% bespaard om enkel de onderdelen via Volvo te doen, de rest via een ´Volvospecialist`. De vraag is of je met een oudere auto uberhaupt nog bij de dealer moet zijn...

Dit geldt natuurlijk niet alleen voor Volvo, maar voor vele, zo niet alle merkdealers.

Informeer eerst eens naar de waarde van je auto bij die dealer, dan kan je de 295 euro voor een beurt, of de 1350 euro!, in verhouding zien tot de waarde die deze dealer aan jouw auto toekent. Ik ben benieuwd...

Het is zo´n beetje als met een all risk verzekering; daar is ook een punt (na een aantal jaren) dat het zich niet meer loont.

Mensen die zelf kunnen sleutelen zijn natuurlijk koning te rijk, maar ik begrijp best dat niet iedereen gaat (proberen) te sleutelen aan een auto waar hij/zij afhankelijk van is.

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Goed, nog eenmaal voor alle duidelijkheid, Ik wil niet zeuren over de prijs van een dealer, als dat wel zo over is gekomen, dan is dat jammer. Ik kies bewust voor de dealer omdat ik van mening ben dat de auto dat nog waard is, en omdat ik dan een "zekerheid" koop dat ik eventueel "verhaal" kan halen als er iets mis gaat met de auto.

De auto is de afgelopen beurt allezins waard, dat stond en staat voor mij (en de dealer) als een paal boven water. Alleen als je bij de eerste dealer (waar hij altijd in onderhoud is geweest) te horen krijgt dat de auto perfect is onderhouden en dat de eerste beurt niet al te duur zou zijn (een goeie 300 euro), en twee weken later verteld een andere dealer je dat de beurt het vijfvoudige gaat kosten, dan schrik je daar wel even van. Maar dit is ook niet wat ik voor ogen heb/had met deze thread. Ik ben onbekend met het merk Volvo, en ook met de kosten van het onderhoud, ik kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die graag zouden willen weten waar ze rekening mee moeten houden, als het op reparaties aankomt. Hebben mensen andere ervaringen met andere garages (zoals dezweed) dan is die informatie van harte welkom. Samen weten we op dit forum gewoon meer dan dat je als alleenstaande consument weet.

Ik woon niet in de buurt van werkhoven, maar als ik daar voor half geld de distributieriem en de waterpomp kan laten vervangen tov de dealer, dan offer ik daar misschien wel een vrije dag aan op.

Het gaat mij erom dat we een helder en inzichtelijk beeld kunnen krijgen van wat de diverse reparaties kosten, en dat je ook makkelijk wat alternatieve adressen kunt krijgen.

Zoals in alle markten en takken van sport zullen er ook dealers en garages zijn die het niet zo nauw nemen. Daar moet je kritisch op zijn als consument, maar dat wil niet zeggen dat we met elkaar niet in staat zouden zijn om wat alternatieven te verzamelen voor bepaalde reparaties.
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Het antwoord op je vraag is: Roffel rijden kan een dure hobby zijn, maar het kan ook goedkoop transport zijn afhankelijk van onder andere waar je het ding in onderhoud hebt.

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
scania164
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 12.02.2007 - 15:17

Hallo
ik doe ook alles zelf en ben zeer te spreken over de steun en adviezen van de volvo dealer Harry Arendsen.
Op deze manier kan ik goed met de roffel rondkomen.
Maar ik blijf de prijzen absurt hoog vinden,mijn handen zijn echt niet anders dan die van een volvo monteur.
Zeker voor een auto van 10 jaar of ouder is het tarrief erg hoog.

Chris
Gebruikersavatar
ronald ce
2nd Gear member
Berichten: 85
Lid geworden op: 12.11.2005 - 20:33
Locatie: veere

tarief in een garage hoog?
kijk eens wat er niet aan gereedschap geinvesteerd moet worden.
millieu investeringen zoals vloeistofdichte vloeren en al die andere onzin.
trainingen van de monteurs enz enz.

als je dan kijk wat bv een metselaar of stukadoor per uur kost.

en die investeerd in een troffel en speciekuip.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

scania164 schreef:Hallo
ik doe ook alles zelf en ben zeer te spreken over de steun en adviezen van de volvo dealer Harry Arendsen.
Op deze manier kan ik goed met de roffel rondkomen.
Maar ik blijf de prijzen absurt hoog vinden,mijn handen zijn echt niet anders dan die van een volvo monteur.
Je kennis is dat wel, Harry Arendsen mag wel investeren in de kennis van zijn mensen en jij maakt daar dan weer "gratis" gebruik van daar je niet bereid bent er voor te betalen? als ze "tussen het reguliere werk door" jou van advies gaan voorzien tikt de prikklok voor de wel normaal betalende klant waarschijnlijk gewoon door.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”