Pagina 3 van 3

Geplaatst: 12.12.2009 - 21:33
door obelix
capslock schreef:Al tijden ben ik aan het denken om LED dagrijverlichting te installeren. Nu heeft philips een mooi setje op de markt gebracht. (volgensmij een V70 in het demo filmpje)
Afbeelding
De LED verlichting loopt buiten het verlichtingscircuit van Volvo om, met uitzondering van de kabel van het parkeer licht. Hier wordt het signaal vanaf getapt en naar LED module geleid. (blz 13 van handleiding, te downloaden vanaf http://www.lighting.philips.com/nl_nl/c ... ng&lang=nl

Nu vraag ik me af wat dat doet met de weerstand en zo ook met een eventuele melding op de bc.

thanks,
Niks, want zoals je zegt het loopt buiten het verlichtingscircuit om... maar al zou je het aansluiten op het circuit dan zal het wegvallen van deze led verlichting niet gezien worden omdat deze te weinig stroom verschil maakt. ik ga er in dit verhaal dan wel vanuit dat het led gebeuren erbij geplaatst wordt en dus de originele lampen mee blijven doen.

Geplaatst: 12.12.2009 - 21:38
door obelix
Offtopic misschien:
Maar mijn xenon kastje is kapot gegaan en ik kreeg netjes de melding in het display (dimlicht defect), dus dat werkt ook gewoon met dat gaatje boren in de shunt :)

Geplaatst: 13.12.2009 - 12:19
door capslock
De orginele lampen blijven het doen. Als je de verlichting inschakeld, zal de dagrijverlichting uitschakelen. Als je de verlichting uitschakeld, zal de dagrijverlichting inschakelen. Waar ik alleen niet uit kom is als je de sleutel uit het contact haalt, blijft de dagrijverlichting dan branden?Immers de spanning blijft op de accu. In de handleiding wordt over een oranje draad van het parkeerlicht gesproken. Nu heb ik even naar het parkeerlicht gekeken, maar deze staat in serie met dimlicht (2 zwarte draden)?

By the way, is het oke om dagrijverlichting (LED) in deze topic te plaatsen? Het gaat eigenlijk om Xenon verlichting.

Geplaatst: 13.12.2009 - 20:21
door piotrV70
capslock schreef:Al tijden ben ik aan het denken om LED dagrijverlichting te installeren. Nu heeft philips een mooi setje op de markt gebracht. (volgensmij een V70 in het demo filmpje)
Afbeelding
De LED verlichting loopt buiten het verlichtingscircuit van Volvo om, met uitzondering van de kabel van het parkeer licht. Hier wordt het signaal vanaf getapt en naar LED module geleid. (blz 13 van handleiding, te downloaden vanaf http://www.lighting.philips.com/nl_nl/c ... ng&lang=nl

Nu vraag ik me af wat dat doet met de weerstand en zo ook met een eventuele melding op de bc.

thanks,
Volgens mij is dit een universeel setje. Ik vind het net niks, ook al veel gesignaleerd op Golfjes met petjes erin ;)

Geplaatst: 13.12.2009 - 21:31
door vincent65
Geen pan.

Geplaatst: 14.12.2009 - 11:51
door Newbee
Allemaal gedoe, mannen. De melding komt omdat het opgenomen vermogen geen 50 watt is (zoals bij de halogeenlamp), maar slechts 35 watt (de meeste xenon-setjes). De computer ziet dat er te weinig vermogen opgenomen wordt en denkt dan de de lamp stuk is.

In mijn S80 heb ik via www.xenonworld.nl gewoon 50 watt xenon besteld (ook nog de CAN-bus ballast genomen). Geeft meer licht en geen gedoe met weerstanden enzo. En geen meldingen natuurlijk! Overigens keurige club (nee, geen aandeelhouder). Kan nog niet beoordelen of het heel blijft, het zit er pas een paar weken in. Tot nu toe in ieder geval geen enkel probleem, inbouwen ook niet trouwens. Het is allemaal klik-klak en klaar. Meeste werk is nog de ballasten ergens netjes wegbouwen.

Geplaatst: 20.12.2009 - 21:31
door obelix
Newbee schreef: 50 watt xenon besteld (ook nog de CAN-bus ballast genomen). Geeft meer licht en geen gedoe met weerstanden enzo. En geen meldingen natuurlijk! Meeste werk is nog de ballasten ergens netjes wegbouwen.
Ik snap het niet.
Geeft meer licht? ik neem aan dat je gewoon xenon lampen hebt dus standaard licht opbrengst.
Geen gedoe met weerstanden? je hebt toch ballasten ingebouwd? dat zijn weerstanden die dat verschil in vermogen weer opvreten.
Maar inderdaad zal deze constructie nooit meer een melding geven al zijn je beide lampen defect dan nog blijft het stil (je zal het vast wel merken als je naar buiten kijkt maar toch...)
Wat heb je dan uiteindelijk betaald? op die site staat €70 per stuk en verderop staat per (mono) set?
Als je die zwarte plastic warning cancellers erbij gekocht hebt dan zul je waarschijnlijk na een tijdje toch de storing dimlicht melding krijgen, deze had ik namelijk ook. heb je de metalen versie dan gaat het wel goed maar dan heb je wel 2 extra kacheltjes onder je motorkap.

uiteindelijk vond ik dat gaatje boren dus veel makkelijker en betrouwbaarder, en het werkt ook nog eens als er een xenon lamp kapot gaat (of voorschakelapparaat)
p.s. mijn set a 2 schakelapp.+2xenonlampen+2ballasten koste me ooit 80 euro. (gaatje boren in shunt 15min) toch nog binnen 1 jaar 1 kapot.
succes ermee :)

Geplaatst: 01.01.2010 - 19:56
door remmm
Even een domme vraag wellicht geldt dit alleen voor een v70 of ook voor een v50? Ik heb 2 originele xenon koplampen gekocht voor een v50, er zitten alleen geen ballasten meer in en xenon lampen. Dus daar wil ik Pilot ofzo in gaan zetten, maar dan krijg ik natuurlijk ook een foutmelding. Zou een gaatje boren in de shunt van mijn v50 dan gaan werken?

Geplaatst: 12.01.2010 - 22:41
door VolvoV50Driver
Beste Volvo drivers,

Onlangs heb ik zelf ook xenon verlichting aangeschaft bij www.xenonworld.nl , door een positieve ervaring van een mede forum lid. Nou ik moet zeggen helemaal toppie. Het heeft mij totaal ruim 108 euro gekost, voor een Can-Bus 50W ballast en natuurlijk de lampen(50W). Gewoon perfecte lichtbeeld en geen enkele storing!! Geen warningcanceller of wat dan ook nodig. Puur ballast ergens bevestigen en aanpluggen op de lampen. Ben er zeer tevreden over!!

Gr.

Jeroen!!

Geplaatst: 13.01.2010 - 22:18
door binsbergen
Voor de duidelijkheid

-Het gebruik van 50 watt xenonsetjes werkt perfect

-De lampjes zijn vrijwel altijd gewoon de 35 watt versies, alleen de ballasten zijn 50 watt
-Dat het zonde is van het meerverbruik is lekker belangrijk. Origineel is tenslotte 55 watt en het verbruik is dus nog steeds minder
-De waarschuwing op je boardcomputer blijft ook bij de 50 watt setjes gewoon werken. Zelf meermaals getest
-Goedkoopste oplossing is de shunt doorboren maar gezien de vele problemen die ik lees zou ik daar niet voor kiezen

Beste oplossing is originele xenon koplampen plaatsen met ballasten en al. Maar das niet goedkoop.

Geplaatst: 08.05.2010 - 07:33
door rednoise
hallo
ik heb net xenon ingebouwd in mijn s60 2001
ik heb warning cancellers
ik heb nog steeds storing melding
ik boorde een gaatjes 1,8 mm in rij 2 zoals op internet bescheven staat
nog steeds storiing melding alleen na 3 sec ook erge brand lucht
nu werd die shunt zo heet en daardoor denk ik dat ie stuk is
iemand een idee

Geplaatst: 08.05.2010 - 08:30
door rednoise
ik heb nog een vraag
waar hebben jullie de balasten geplaatst?
ik heb de rechter in dat bakje bij de computer neet gelegt kan dit kwaad?
gr remco

Geplaatst: 08.05.2010 - 08:43
door DannyB
Dag Remco,

Het gaatje moet 2mm zijn en het is erg belangrijk dat ie op exact de juiste plaats geboord wordt!
Heb je de shunt op de juiste positie weer terug geplaatst?
Ik heb het al bij diverse auto's zo gedaan en nog geen problemen mee gehad!

Zie foto's voor eventuele balast positie en boren shunt.

http://www.xenonvalot.com/xenonfixvolvo.html

Groeten Danny

Geplaatst: 08.05.2010 - 09:04
door rednoise
ik heb alles exact gedaan zoals bescheven

Geplaatst: 08.05.2010 - 09:12
door rednoise
ik zat eens te denken
als het probleem zit in de afgenomen weerstand...
waarom monteer je niet een weerstand tussen de stekker (van de koplamp die normaal op de h7 lamp komt) en de stekker van de xenon die daar in gaat... dan ben je toch van het probleem af of niet?

Geplaatst: 08.05.2010 - 09:13
door arnoud
De ballasten in het bakje bij de computer? Nou, daar zou ik ze zeker niet neer leggen, die dingen worden toch best wel warm, en ik zou het risico niet willen nemen dat een hoogspanningskastje storing gaat veroorzaken in het electronische circuit van mijn auto....

Geplaatst: 08.05.2010 - 09:23
door arnoud
rednoise schreef:ik zat eens te denken
als het probleem zit in de afgenomen weerstand...
waarom monteer je niet een weerstand tussen de stekker (van de koplamp die normaal op de h7 lamp komt) en de stekker van de xenon die daar in gaat... dan ben je toch van het probleem af of niet?
Er zijn ook xenon setjes met inderdaad een weerstand in de kabel, maar hou wel rekening mee dat aan deze kant het een weerstand moet zijn die het verschil tussen de 55W halogeen en de 35W (was het toch?) xenon moet opvangen. Die dingen worden heet, en dat trek je niet met een normaal weerstandje.

Geplaatst: 08.05.2010 - 13:09
door DannyB
rednoise schreef:ik heb alles exact gedaan zoals bescheven
Maar je hebt het gat toch maar 1,8mm geboord en géén 2mm!

Geplaatst: 08.05.2010 - 17:21
door Rob2u
arnoud. schreef:De ballasten in het bakje bij de computer? Nou, daar zou ik ze zeker niet neer leggen, die dingen worden toch best wel warm, en ik zou het risico niet willen nemen dat een hoogspanningskastje storing gaat veroorzaken in het electronische circuit van mijn auto....
Ben ik eens met Arnoud, alhoewel de kastjes lang niet zo heet worden als de weerstanden. Men adviseert dan ook om de weerstanden op een plek tegen metaal aan te monteren!

En voor wat betreft de plek van de linker ballast; die kun je ook prima met hpx-tape (i.e. industrieel dubbelzijdig plakband) tegen het kastje van de computer aan plaatsen. Eventueel nog voor zekerheid een grote ty-wrap eromheen.