Pagina 3 van 4
Geplaatst: 27.09.2007 - 11:39
door mauclau
Ben, dank voor het weer openzetten van dit topic.
Juist nu er weer ruimte komt tot verzoening

(getuige de groepsknuffel van Skywalker)
Ik ben van mening dat het boeiend is om te zien wat dit topic met de forumleden doet, de een voelt zich aangesproken, de ander begrijpt volkomen (al dan niet uit ervaring) wat er aan de hand is.
Juist hier is een forum voor bedoeld, ieder zijn idee/wens be- en uitspreken.
@ Volvomafia : Ik waardeer de antwoorden/meningen juist wel op dit forum, maar dan moeten het wel opmerkingen zijn die "hout snijden" en zinvol zijn. Begrijp me goed, ik verwacht niet een zeer serieus iets, de luchtigheid, en af en toe, ongelooflijk scherpe humor maken dit forum juist zo leuk. (geloof me, ik zit op meerdere forums, en ik vind dit een van de betere)
En nee ik ga geen VW rijden, weet je wel hoe lekker mijn T 6 rijdt?
@ Billy road : Perfect geformuleerd hoe het zou moeten hier.
Mocht ik iemand gekwetst hebben, excuus, dat kan en mag niet de bedoeling zijn.
Ik hou jullie op de hoogte over het gesprek wat ik met mijn garage aanga over de 27,50 ex BTW voor het service lampje doven.....
En als 1 laatste, ik weet niet wie dit topic als gezeur heeft bestempeld en aan Ben hebben gevraagd voor een slotje, je/jullie hebben gelijk, er is deels gezeur, maar de vinger wordt goed op de zere plek van veel leden gelegd maar er is ook zeker ruimte voor opbouwende voorbeelden. en dat is precies waar een forum voor is.
En als toegift @ volvomafia : Ik werk voor KLM, kom maar op met dat afzeiken

(grappig bedoeld dit uiteraard voor alle duidelijkheid)
groeten Maurice
Geplaatst: 27.09.2007 - 12:53
door Battlecruiser
Alex, zo werkt het niet overal hoor!
Er zijn een aantal merkdealerorganisaties waar dubbel klokken uitdrukkelijk niet mag.
Een klus eerder afhebben dan het standaardtarief dat daarvoor staat, is wel algemenn. Maar dat is niet zo'n probleem omdat dat een stimulans is om sneller te werken én de klant krijgt niet meer uren voorgeschoteld dan van tevoren opgegeven.
Oftewel: dat is allemaal verdisconteerd in het reguliere uurtarief.
Geplaatst: 27.09.2007 - 14:55
door C 30 T5
Ik ben van mening dat het resetten van een service lampje bij de beurt hoort en hier niets extra voor gerekend mag worden. Tja............ wie ben ik he, ik maak de rekening niet schrijf alleen wel goed op wat ik doe.
Wat betreft het monteren van een gebruikt DIM unit in een S60, officieel kan dat niet. Als het lukt om een DIM te vinden die in dezelfde chasisreeks ligt zou dit wel kunnen. Dus als iemand dit zelf wel doet en er moet nieuwe software in om alles werkend te krijgen kost dit geld.
Wordt er hard geroepen dat het € 100,00 kost om dit te doen , en dat de dealer dit doet om te foppen............ juist ja.
Dus niet, een download kost rond de € 30,00 daar komt nog een SW pakket bij, dit kan verieeren van € 0,01 ( upgrate ) tot € + 300,00 ( reload ) plus de BTW nog erbij .
Laat maar eens horen hoe die rekening tot stand is gekomen en dan kunnen we oordelen of dit terecht is geweest of niet. ( Een reload van € 50,00 SW kan zo maar.)
PS , Ik heb vorigeweek een doos kroketten gekocht bij de groothandel voor een heel scherpe prijs, maar ik heb zelf geen frietpan . Ga ik naar de cafitaria om de hoek om er een paar te laten bakken , doet deze het niet. Daar snap ik dus niets van.

Geplaatst: 27.09.2007 - 16:03
door Billy Road
uuuuh, nog een keer dan.....als ik al geen financiele voorgeschiedenis had gehad met dat "dim probleem"...dan had ik die kosten echt wel zonder morren betaalt. Maar na een tweede keer van alles en nog wat doormeten, wat dus ook in rekening is gebracht, update, nieuwe sw, weetikveelwat, en dan alsnog weer een keer 100 euro daar weer overheen.....tsja, dan ben je in mijn ogen in een eerder stadium niet probleemoplossend bezig geweest.
Dan hadden ze direct na de eerste analyse moeten zeggen, er moet een nieuwe DIM in....toch? Had ik me die eerste twee sessies kunnen besparen. Er was op dat moment denk ik niemand aanwezig die de juiste know how had van hoe en wat.....jammer....
Dus die 105 euro voor die "dim update"stond niet op zichzelf, maar er zat een hele voorgeschiedenis aan vast....
Ik ga nu niet analyseren hoe die prijs tot stand is gekomen, daar gaat het ook niet om.....het is (vaak) de houding naar de klanten toe....toen ik de volvo kocht wist ik heus wel dat ik meer kwijt zou zijn dan wanneer ik een ALTO gekocht zou hebben.....
Lekker trouwens kroketten, en ik bak ze gewoon zelf...
En idd een DIM van het juiste jaartal met de juiste code als je eigen wagen werkt altijd, ook al zegt de dealer van niet....en ik heb ze heus vooraf gevraagd....onofficieel kan het dus wel?
Uiteindelijk hebben we e.e.a. wel uitgepraat, want ik houd er niet van om met een kwade kop weg te lopen, of iemand kwaad achter te laten.
dus
Geplaatst: 27.09.2007 - 16:29
door Billy Road
Wordt er hard geroepen dat het € 100,00 kost om dit te doen , en dat de dealer dit doet om te foppen............ juist ja.
Door wie werd er trouwens hard geroepen?
@C30 T5
Je mag van mij gerust weten dat Autorima de ruildims "op de plank" heeft liggen (tsja ze gaan blijkbaar vaak stuk) en dat ze voor een software update (ja zij kunnen het ook!) 35 euro in rekening brengen om de DIM werkend te krijgen. En druk dat die gasten het hebben.
En als ik dan ook nog weet dat zij ook ruil/herstel onderdelen leveren aan dealers zelf, gaat er bij mij toch een lichtje branden......vul het verder zelf maar in.
Druten was voor mij net even te ver rijden, maar anders....
Geplaatst: 27.09.2007 - 16:40
door C 30 T5
Billy Road schreef:Had ooit problemen met m'n DIM (instrumentenpaneel). Ik heb toen zelf een ruildim weten te bemachtigen bij een erkend demontagebedrijf voor 125 euro (kostte bij dealer 930 euro incl.)
Zelf verder geinstalleerd, (stelt niet veel voor) en toen naar de dealer met de vraag of ze deze softwarematig aan mijn auto wilden koppelen.
Na een discussie dat dit niet mogelijk zou zijn en de vervolgschades voor mijzelf zouden zijn dan toch de auto aan de stekker gehad.
De auto heeft zegge en schrijven nog geen 10 minuten aan de computer gehangen, inlezen , herkenen en softwarematig instellen
(taal BC etc.)
En terwijl ik daar al eerder was geweest voor een reset en softwareupdate (ong. 5 minuten werk) à raison van 50 euro ex. BTW kreeg ik nu opnieuw een rekening van 105 ex BTW te betalen voor deze actie.
Waarom vraag ik mij dan af?
Omdat ik geen vaste klant ben?
Omdat ik de auto niet bij hun gekocht had?
Omdat volgens hun het niet mogelijk was een ruildim (buiten Volvo om) te plaatsen?
Omdat ik eerder mijn ongenoegen kenbaar had gemaakt over het plaasten van twee ruitenwissers en een tankdopklepje voor een arbeidsloon van 35 euro excl. BTW? (echt nog minder dan 5 minuten werk)
Omdat ik eerder 5 minuten bij hun op de brug stond om te constateren dat mijn band aanliep in de wielkast (wederom 35 euro excl. BTW)
Omdat toen ik over klantvriendelijkheid begon ik een beetje schaapachtig werd aangekeken
Omdat mij toen haarfijn werd gezegd, dat ik blij mocht zijn dat ze me wilden helpen en ik nu wel VOLVO rijd....
Sorry, weer genoeg gezeurd.....wil best betalen voor bewezen diensten, maar waarom dan toch steeds het gevoel dat ik financieel gezien gen**id word?
Hier dus ^^^^
Geplaatst: 27.09.2007 - 16:59
door Billy Road
eeeh, ik zie het nergens staan :roll:
Geplaatst: 27.09.2007 - 19:44
door Battlecruiser
C 30 T5 schreef:
PS , Ik heb vorigeweek een doos kroketten gekocht bij de groothandel voor een heel scherpe prijs, maar ik heb zelf geen frietpan . Ga ik naar de cafitaria om de hoek om er een paar te laten bakken , doet deze het niet. Daar snap ik dus niets van.

Bedoel je hier serieus mee, dat iemand die een Volvo bij een ander heeft gekocht méér zou moeten betalen voor reparaties dan iemand die de auto bij datzelfde bedrijf heeft gekocht? (buiten de garanties om dan, hè).
Dat zou heel raar zijn, want de geldstromen van verkoop en werkplaats zijn boekhoudkundig gescheiden. En een vaste klant betaalt gewoon hetzelfde uurloon, omdat dat kostendekkend is.
Dat dat in de fietsenbranche wél gebeurt, is al schandalig genoeg.
Geplaatst: 27.09.2007 - 20:26
door cammaro
Dat is onzin. Ik heb mijn auto niet bij de dealer gekocht en ik word bij elk probleem groot of klein direct geholpen!
Geplaatst: 27.09.2007 - 21:17
door Billy Road
Ik denk niet dat het zo bedoelt wordt.....
Geplaatst: 28.09.2007 - 09:32
door Battlecruiser
O.K. gelukkig, het ging gewoon over kroketten.
Geplaatst: 28.09.2007 - 09:35
door Frumpy
Ik vind die rundvlees van Van Dobben het lekkerst.
Geplaatst: 28.09.2007 - 09:37
door Battlecruiser
Met kattevlees schijnen ze beter te zijn...
Geplaatst: 28.09.2007 - 09:40
door Frumpy
Die arme kleine Pony's schijnen er ook in te verdwijnen.

Geplaatst: 28.09.2007 - 11:45
door C 30 T5
Kwekkeboom zijn ook lekker !
Maar ik bedoel eigenlijk zelfgekochte onderdelen laten monteren bij een garagebedrijf of dit een dealer is of een specialist maakt denk niet uit.
Er zit altijd een stukje winst/marge in de geleverde onderdelen, en dat loopt men dan mis, en uiteindelijk moet bij de garagebedrijven ook de schoorsteen blijven roken.
Maar als ik het goed heb gelezen kan Rima zelf ook de SW erin zetten, dus je hoeft helemaal niet bij de dealer te zijn hiervoor.
Geplaatst: 28.09.2007 - 11:54
door Battlecruiser
Oh, ik dacht dat het over resetten van de boordcomputer ging.
Geplaatst: 28.09.2007 - 12:06
door Frumpy
C 30 T5 schreef:Kwekkeboom zijn ook lekker !
Maar ik bedoel eigenlijk zelfgekochte onderdelen laten monteren bij een garagebedrijf of dit een dealer is of een specialist maakt denk niet uit.
Er zit altijd een stukje winst/marge in de geleverde onderdelen, en dat loopt men dan mis, en uiteindelijk moet bij de garagebedrijven ook de schoorsteen blijven roken.
Maar als ik het goed heb gelezen kan Rima zelf ook de SW erin zetten, dus je hoeft helemaal niet bij de dealer te zijn hiervoor.
Als Rima een verbinding heeft met de centrale computer van Volvo Zweden kunnen ze de software wel upgraden/reloaden, maar ik betwijfel dat.
Battlecruiser S80 schreef:Oh, ik dacht dat het over resetten van de boordcomputer ging.
Ach, vergissen is menselijk.

Geplaatst: 28.09.2007 - 14:02
door DrRossi
Er zijn meer niet officiele Volvo dealers die dit kunnen.
Van Tilburg in Deurne is mijn favoriet
Geplaatst: 28.09.2007 - 21:56
door drive_a_legend
Gat het feitelijk over resetten van BC of enkel over het servicelampje?
Als het het eerste is, lijkt het redelijk (foutcodes etc)
Als het het laatste is, dien je dat m.i. vooraf gevraagd te hebben - aangezien het een louter "cosmetisch" karakter heeft. Daar dan bovendien geld voor vragen is teveel. Ik zou eisen dat ze op dat vlak de auto in afgeleverde staat herstellen. Ikzelf rijd nooit zonder dat lampje!

Geplaatst: 28.09.2007 - 22:37
door Gast
Ik heb al heel lang XP op mijn computer en ik betaal nooit voor een update of oplossing ivm foutmelding.
Ik verbaas mij er dan ook iedere keer weer over, dat ik dit bij Volvo wel moet betalen.
Kan iemand mij het verschil uitleggen?