Eerste Volvo besteld

Geleverd vanaf 2003
RolfD5
2nd Gear member

De regensensor van de V70 is gerepareerd .....
nou ja gerepareerd, via de software was het probleem bljkbaar op te lossen. De laatse twee weken gingen redelijk, nu is hij weer van slag.

Maar ja, er is een veel groter probleem opgetreden......... Een melding gaf aan: MOTOR - SERVICE VEREIST. Deze ging vanzelf na 5 minuten weer uit. Bij het uitlezen bleek de turbodruk te laag. Kon geen kwaad voor de korte tijd dat ik nog moet wachten op de nieuwe. Tot dit weekeinde de melding niet meer verdween en er ook een oranje lampje bij ging branden. Opnieuw uitgelezen: turbo kapot.

Turbo vervangen......maar niet meer turbodruk......oorzaak: intercooler kapot.

Voel mij toch wel een beetje lullig hierover. Is immers een tijdelijke auto van de garage. Gelukkig wist de hoofdmonteur te melden dat dit waarschijnlijk al kapot was voordat ik hem kreeg en ik het dus NIET schuld was, maar toch....

Rij nu dus al weer een paar dagen rond met een C30 1.6d. Een wereld van verschil met de V70 natuurlijk, maar het rijd niet verkeerd.
Ben nu dus binnen een aantal weken een volleerd Volvo-rijder hahahaha

Hoop wel dat de nieuwe meer voor- dan tegenspoed brengt voor 2008. Levering nog steeds gepland voor 3e week januari.
Volvo V70 D5 Momentum MY10
Volvo V50 D5 Edition II R-design MY08
Koidream
3rd Gear member

kmser schreef:Welke precies de andere categorieen zijn weet ik niet, ik weet wel dat ik daarbij hoor. Ik 'werk' voor de FOD defensie (officier in opleiding)...
Begrijp ik het juist dat jij als leerling officier de TDS (Tourist and Diplomatic Sales) korting krijgt terwijl je in België gestationeerd bent?
En aub, laat die '...' weg rond het woord werk, ik vind dat jouw beroep al genoeg negatief in het daglicht komt...
kmser
4th Gear member

Koidream schreef: Begrijp ik het juist dat jij als leerling officier de TDS (Tourist and Diplomatic Sales) korting krijgt terwijl je in België gestationeerd bent?
En aub, laat die '...' weg rond het woord werk, ik vind dat jouw beroep al genoeg negatief in het daglicht komt...
Inderdaad, en bij alfa 19% korting. De reden daarvoor ken ik niet, maar ik ben wel blij dat die er is. Die aanhalingstekens heb ik alleen gezet omdat het nog 3,5j zal duren eer ik effectief begin met werken (en ik ben al meer dan 3 j bezig), maar dan zal het ook serieus zijn.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
Koidream
3rd Gear member

kmser schreef:...maar dan zal het ook serieus zijn.
Dat hoop ik dan ook... ::wink:
Maar wat betreft de TDS reeks van VOLVO (en Alfa, Lancia, Fiat) dacht ik dat deze enkel geldig zijn voor die militairen die tewerkgesteld zijn in een NATO functie (België of buitenland). Natuurlijk kan jij als toekomstig jonge officier van de luchtcomponent (luchtverkeersleider was het toch hé) wel van een postje Ramstein dromen, maar er zijn er nog zoveel andere hé...
BTW, er zijn nog andere merken die mooie kortingen geven (Alfa is trouwens sinds een tijdje nog max 18%)...
Een collega met bijna 27 jaar ervaring \:D/
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”