Pagina 3 van 8

Geplaatst: 24.10.2007 - 13:18
door Oceanracer
hans anesthesie schreef:Leuk trouwens dat je kennelijk weer in de markt bent voor een "nieuwe" V70...Denk trouwens dat de 2005 modellen volgend jaar meer en meer beschikbaar worden. Veel leasecontracten lopen drie jaar. En daar moeten we het toch een beetje van hebben nietwaar.
Het is een beetje twee-ledig. M'n huidige V70 staat op bijna 2,5 ton. Met deze km-stand levert ie nog wel wat op, maar als ik er nog 2 jaar in rond stuur, staat ie ruim over de 3 ton en dan is het een heel ander verhaal. Eigenlijk moet iemand mijn wagen hebben die maar 10.000 per jaar rijdt of zo. Dan tikt het niet zo aan.
Bovendien gaat mijn vrouw waarschijnlijk meer werken, en dat betekent dus ook (nog) meer km's. En ze wil graag een automaat, omdat ze geregeld in de file staat en zat wordt van de grote slag van de zware koppeling. Met een postuurtje van 1,65 en schoenmaat 35 kan ik mij dat overigens zeer goed voorstellen.
Maar zelf ben ik (nog altijd) huiverig voor de combinatie D5-automaat. Dus al met al zal het nog wel even duren voor ik de knoop durf door te hakken. Ik heb net al maanden geen rare dingen met m'n huidige Volvo, dus met een "nieuwe" moet ik het allemaal maar weer afwachten.
Het liefst zou ik trouwens wel een een oceanrace hebben. En wat jij zegt, had ik nog helemaal niet over nagedacht. Maar die 2005/2006 modellen komen inderdaad binnenkort ook uit de lease. Moeilijk moeilijk...

Geplaatst: 24.10.2007 - 19:36
door PJR
Blijf gewoon rustig kijken zo ik zeggen. Gelukkig hoef je niet direct wat anders te rijden en er komen altijd wel weer "buitenkansjes". Over het algemeen is autorijden altijd duurder als je inruilt. Je kan aardig wat aan een "oudere" auto versleutelen voordat je de afschrijving van een jongere auto eruit hebt. Dit geldt natuurlijk vooral als je de auto prive rijdt.

Als je echt wat anders wilt, is het vooral een kwestie van: wat heb je er voor over (en uiteraard hoe ruim is je budget). En ik begrijp je tweeledigheid volledig, maar dat maakt het kijken naar auto's ook zo leuk.

Geplaatst: 26.10.2007 - 11:23
door Paul
Als je nu kijkt staat er ook eentje voor 22.000

Zoek even op:
Volvo V70 D5 MOMENTUM nieuw model okt.2004

Geplaatst: 26.10.2007 - 11:24
door Paul
Oh sorry, zie nu Ex BPM.... dacht al...

Geplaatst: 26.10.2007 - 13:16
door Oceanracer
Ik mag hem ook "zo" kopen", dan moet ik € 20.000,- betalen. Dat is dus ook ex BPM.

Geplaatst: 26.10.2007 - 19:07
door Oceanracer
Vandaag de interieurfoto's ontvangen, blijkt het een donker interieur te zijn. :(
Deze valt dus af. We zien wel wat er nog op ons pad komt. In elk geval nog bedankt voor het meedenken!

Geplaatst: 26.10.2007 - 19:44
door Gast
Is het nu een NL auto of een Duitser?
En kon je hem van "Jan" kopen voor € 20.000,- of bedoelde je de auto die @Paul had gezien.
Wil je/kan je een foto (s) van het interieur plaatsen?

Geplaatst: 26.10.2007 - 19:58
door Oceanracer
Het is een Duitse auto van een Nederlander met een Duits bedrijf. En die van Jan kan/kon ik voor € 20.000,= kopen. Foto's:

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 26.10.2007 - 20:27
door Gast
Snel gezakt in prijs, zit dus meer in! Ook gezien uitvoering.

Geplaatst: 26.10.2007 - 21:06
door Paul
Hij had hem wel even mogen zuigen voordat hij een foto ging nemen!

Geplaatst: 26.10.2007 - 21:39
door Oceanracer
AlexV70 schreef:Snel gezakt in prijs, zit dus meer in! Ook gezien uitvoering.
Snel gezakt? Voor zover ik weet is de prijs incl. BTW maar ex. BPM en import € 20.000,=. Voor dat geld dus ter plaatse afrekenen en zelf importeren en laten keuren. Kant en klaar op NL kenteken € 28.500,=. De BPM zou ongeveer € 7.750,= zijn.

Geplaatst: 26.10.2007 - 23:49
door Gast
Hij staat nu te koop voor € 19.750,-
Hij wil hem KWIJT............... :P
Ik zou beginnen met € 15.000,- (geen dakrail en LM velgen).

Geplaatst: 27.10.2007 - 00:09
door xc90t6
Dit is een auto zonder BPM. Dus alle accesoires en alles moet je ook bij de BPM optellen.

Geplaatst: 27.10.2007 - 10:48
door Gast
Niet als je alles er tijdelijk uit haalt. :P

Geplaatst: 27.10.2007 - 10:55
door Gast
Met de prijs zat ik nog te hoog. :?
V70 bij Duitse dealer
Garantie en een prijs zonder te handelen.
Als je aangeeft dat het een export is. Kan je zaken doen. :wink:

Geplaatst: 27.10.2007 - 11:17
door Frumpy
Ja, maar die heeft een handbak, en die van "Jan" een automaat.

Eigenlijk best wel interessante prijzen bij de Oosterburen. :shock: Daar is het verschil in prijs tussen Diesel en Benzine ook niet zo aanwezig als in NL.

Geplaatst: 27.10.2007 - 12:00
door xc90t6
Frumpy schreef:Ja, maar die heeft een handbak, en die van "Jan" een automaat.

Eigenlijk best wel interessante prijzen bij de Oosterburen. :shock: Daar is het verschil in prijs tussen Diesel en Benzine ook niet zo aanwezig als in NL.
Mede omdat duitsers geen extra belasting hoeven te betalen voor een diesel.

Geplaatst: 27.10.2007 - 13:49
door Paul
Ja ik weet ook waar ik mijn C30 ga halen...

Geplaatst: 27.10.2007 - 14:19
door bart simpson
Een C30 D5 geartronic kost in Duitsland € 23.437,-- ex belastingen waar deze in Nederland € 22.747,18 kost, zie nog niet een reden om hard hollend naar Duitsland te gaan (andersom zie ik meer logica).

Geplaatst: 27.10.2007 - 14:24
door Paul
Ja klopt bij mijn garage stond er ook eentje voor export naar D.

Maar bij een jaar oud, goede prijs en 1 jaar korting op BPM, dan is het het afwachten waard en wat er op de markt is in Nederland is niet altijd even compleet. Dus vandaar dat ik ook daar kijk!

Maar goed we hadden het hier over de V70 van Jan. Dus zullen niet te veel off-topic gaan...