Pagina 3 van 3

Geplaatst: 09.11.2007 - 20:03
door Emiel
maestro200 schreef:Waarom hebben snelle auto,s "betere"remmen?
Bij Volvo...betere remmen? :shock:

Geplaatst: 09.11.2007 - 20:04
door bart simpson
Emiel schreef:
maestro200 schreef:Waarom hebben snelle auto,s "betere"remmen?
Bij Volvo...betere remmen? :shock:
met als vertrekpunt die van een 1.6

Geplaatst: 09.11.2007 - 22:09
door Dimi
Na het topic gelezen te hebben, ook een reactie van mij. (Na het soms heel hard :rofl: )

Motor tuning= upgrade remmen.

Vroeger met de brommers ook, had altijd zware setups (nu nog) en het eerste wat altijd op de bestelbon staat is, schijven, klauwen en blokken.

Auto, motor, vrachtwagen, brommer, op gelijk welk voertuig is de remkracht berekend, word het vermogen=snelheid opgedreven met originele remmen enz... = angst zweet.

Hoop voor de mensen die wel vermogen willen, maar geen betere remmen, dat ze nooit ofte nooit in een situatie terecht komen, en dat ze er zeker geen onschuldige mensen in meesleuren.

Gezond verstand! En persoonlijk vind ik als je motor tuning en andere kan betalen, dan kan er een remmen upgrade ook vanaf!

Geplaatst: 09.11.2007 - 23:37
door euerw
Voor de wet is er dus niets anders als motor inhoud het zelfde is en geen veranderingen, wettelijk gezien is een optimaal aanpassing van software gaan toepassing, meer wil ik er niet over kwijt!

Geplaatst: 10.11.2007 - 08:31
door bart simpson
euerw schreef:Voor de wet is er dus niets anders als motor inhoud het zelfde is en geen veranderingen, wettelijk gezien is een optimaal aanpassing van software gaan toepassing, meer wil ik er niet over kwijt!
Dat is een tamelijk teleurstellende en ook nog eens onjuiste voorstelling van zaken door iemand die zegt bij de RDW te werken.
Jouw auto voldoet heel simpel niet aan de regels die je eigen werkgever stelt c.q. die bij wet bepaald zijn.
Alleen door een verandering van de uitstoot ten opzichte van de typegoedkeuring zou je formeel al een ongeldig kenteken hebben.

Geplaatst: 10.11.2007 - 12:46
door V480-S60
Ik ben bang dat je met dat laatste de fout ingaat bart.

Formeel gesproken is het inderdaad zo dat een auto een tyegoedkeuring krijgt met een bepaalde uitstoot.
Inderdaad is het tevens waar dat zodra je zaken aan het motormanagementsysteem gaat veranderen de uitstoot verandert.

Maar zoals uit de limitatieve opsomming van de 'Regeling aanvraag en toezicht typegoedkeuring' die FrankM heeft gepost blijkt, staat daar niets bij over de uitstoot.
Zolang deze binnen de APK norm blijft dan is daar dus formeel geen wijziging voor nodig.

Maar laten we ons niet door emoties gaan laten leiden. Dat vertroebeld alleen maar weer.

Ik wil verder dan ook alleen nog maar kwijt dat gezien de wet en regelgeving die we nu boven water hebben blijkt dat ook een optimalisatie van het motormanagement, als dat een vermogenstoename met zich mee brengt. De auto toch naar de RDW moet voor een keuring. Dit gezien het reglement.

Geplaatst: 10.11.2007 - 12:59
door bart simpson
Een typegoedkeuring is een specifieke goedkeuring waar een apk slechts een algemene toetsing is.

Jouw gedachten volgend zou je dan kunnen stellen dat iedere (nieuwe) auto die je hier gaat importeren die aan die algemene APKeisen voldoet ook een kenteken zou moeten gaan krijgen, dat is dus niet zo, daarop gelden typegoedkeuringen en conformiteitseisen.

Wat weegt er dan zwaarder? de APK of de typegoedkeuringseisen?

Geplaatst: 10.11.2007 - 14:18
door V480-S60
Op zich komt het mij ook vreemd over. Maar ja zo zijn er wel meer kronkels in de wet- en regelgeving. (Kom ik dagelijks tegen 8)
Maar gezien de tot nu toe boven water gehaalde wet- en regelteksten kan ik niet anders concluderen, dan zoals ik bovenstaand heb gedaan.

Of ik het daar mee eens ben laat ik dan ook in het midden.

Neem daar ook bij mee dat bijvoorbeeld dat Chineese merk hier met een kleinserie goedkeuring (vergelijkbaar met de APK) ingevoerd had kunnen worden.
En dat bijvoorbeeld Burtons en andere kitcars ook op zo'n goedkeuring worden geleverd.

Geplaatst: 12.11.2007 - 10:55
door M'n eerste Volvo
Ik ben aangenaam verrast dat we hier dus ook blijkbaar een inhoudelijke discussie hebben kunnen voeren met steekhoudende argumenten, die nog tot iets geleid heeft ook (of ben ik nou erg zwartgallig richting dit forum :D ) De emotie heeft nu eens geen boventoon gevoerd en als conclusie hebben we iets waar niemand omheen kan.

Bedankt iedereen voor jullie bijdrages !

Is dit nou niet een mooi moment van de dag ? :wink:

Geplaatst: 04.12.2007 - 17:44
door gelebanaan
Veel tuners zeggen dat die beter remmen nodig heb om dat je makkelijker sneller kan gaan rijden met je auto en daar door ook vaker meer van je remmen vraagd. Standaard Volvo remmen zullen je auto echt wel vertragen van 200+ naar 120 maar gaat er meestal wel om hoevaak je achter elkaar het maximale van je rem kan vragen. Ik had zelf de standaard 302 remmen van Volvo maar helaas na 3x erg hard af te remmen binnen 10 min gaven ze de 4de keer niet thuis je merkte gewoon dat ze heel veel slechter waren dan de eerste paar keer. Ik heb nu dus een CTF bigbrake kit 335mm met 4 zuigers en kan echt velen maken vaker meer van mijn remmen vragen als dat ik eerst kon doen.
En volgens mij gebruik je pas echt goed je remmen als ze er zo uit zien :-)

Afbeelding
Dit was na 3x 0 naar 200 terug naar 0 en ze werken nog steeds zo als ze de eerste keer werkte. Oja blauwkleur is na 5km rijden weer weg.

Geplaatst: 06.12.2007 - 02:13
door Sam
erg leuk, gelebanaan, en ook een massieve upgrade.
...maar dat soort lollen kunnen in belgie dan ook weer niet zomaar.

Geplaatst: 31.12.2007 - 11:49
door crackedtooth
gelebanaan schreef:Veel tuners zeggen dat die beter remmen nodig heb om dat je makkelijker sneller kan gaan rijden met je auto en daar door ook vaker meer van je remmen vraagd. Standaard Volvo remmen zullen je auto echt wel vertragen van 200+ naar 120 maar gaat er meestal wel om hoevaak je achter elkaar het maximale van je rem kan vragen. Ik had zelf de standaard 302 remmen van Volvo maar helaas na 3x erg hard af te remmen binnen 10 min gaven ze de 4de keer niet thuis je merkte gewoon dat ze heel veel slechter waren dan de eerste paar keer. Ik heb nu dus een CTF bigbrake kit 335mm met 4 zuigers en kan echt velen maken vaker meer van mijn remmen vragen als dat ik eerst kon doen.
En volgens mij gebruik je pas echt goed je remmen als ze er zo uit zien :-)

Afbeelding
Dit was na 3x 0 naar 200 terug naar 0 en ze werken nog steeds zo als ze de eerste keer werkte. Oja blauwkleur is na 5km rijden weer weg.
die passen alleen op 17 inch toch?

en welke bandenmaat heb je nu?

Geplaatst: 31.12.2007 - 12:14
door gelebanaan
ze passen maar net op een 17inch wiel al kijk je naar de diameter.
Maar voor de breedte heb je wel spoor verbreders nodig. Voor mijn canisto 17 winter wielen moest ik 10mm spacers gebruiken.

Voor 18inch wielen past het zonder spaces