Pagina 3 van 5
Geplaatst: 05.01.2008 - 18:50
door Bover
Tuning naar grote hoogte van koppel en PK's gaan je geheid geld kosten.
Dat mag, niets op tegen voor de garage..
Maar tuning heeft, naast het resetten van parameters, ook iets te maken met het z.g rijgevoel.
Door je motormanagement wat te laten modificeren zodat je prettiger wegrijdt..
Of dat je het gevoel hebt dat je sneller bent.
En wat mij betreft dat voor de volvo geartronic dat gat onderin wat minder wordt waardoor je prettig contact hebt met je auto.
Als je alles met beheerst en gewoon verstand bestuurt kan je niet veel overkomen, mits je een tuner zoekt die weet waar die mee bezig is.
Zelf zonder tuning maar wel continue kick down krijg je na verloop de tijd ook de rekening lijkt me.
Een goede tuner zoals FAsttech en HArtog onder andere behoed je ook voor het overvragen van je motor bij gewoon gebruik op de weg.
( racen heeft andere normen..)
.
Geplaatst: 05.01.2008 - 19:31
door Autogek
Vanmiddag bij Fasttech geweest en de auto rijd perfect d.w.z. qua rijden is ie nog net zo comfortabel maar heeft duidelijk meer vermogen 215 pk en 460 nm.
Leuke gasten bij Fasttech ( Dennis en Marco)
Geplaatst: 05.01.2008 - 21:36
door Bover
Bover schreef:Tuning naar grote hoogte van koppel en PK's gaan je geheid geld kosten.
Dat mag, niets op tegen voor de garage..
Maar tuning heeft, naast het resetten van parameters, ook iets te maken met het z.g rijgevoel.
Door je motormanagement wat te laten modificeren zodat je prettiger wegrijdt..
Of dat je het gevoel hebt dat je sneller bent.
En wat mij betreft dat voor de volvo geartronic dat gat onderin wat minder wordt waardoor je prettig contact hebt met je auto.
Als je alles met beheerst en gewoon verstand bestuurt kan je niet veel overkomen, mits je een tuner zoekt die weet waar die mee bezig is.
Zelfs zonder tuning maar wel continue kick down rijden krijg je na verloop de tijd ook de rekening lijkt me.
Een goede tuner zoals FAsttech en HArtog onder andere behoed je ook voor het overvragen van je motor bij gewoon gebruik op de weg.
( racen heeft andere normen..)
.
Geplaatst: 10.01.2008 - 18:54
door Fredhead
Autogek schreef:Vanmiddag bij Fasttech geweest en de auto rijd perfect d.w.z. qua rijden is ie nog net zo comfortabel maar heeft duidelijk meer vermogen 215 pk en 460 nm.
Leuke gasten bij Fasttech ( Dennis en Marco)
Dat zijn hele mooie waarden als je het mij vraagt
Geplaatst: 10.01.2008 - 19:19
door Autogek
Helemaal mee eens.
Ik rijd er nu bijna een week mee en hij gaat als een speer!
Hij rijd nog net zo comfortabel maar is echt een stuk sneller geworden.
En mij indruk na de eerste 350 km dat ie nog zuiniger is ook nog.
Ik heb meerdere keren behoorlijk doorgetrokken en mijn gemiddelde verbruik is nu 7,3l/100 zeer acceptabel dus.
Geplaatst: 15.01.2008 - 07:30
door Dutchman
Autogek schreef:Helemaal mee eens.
Ik rijd er nu bijna een week mee en hij gaat als een speer!
Hij rijd nog net zo comfortabel maar is echt een stuk sneller geworden.
En mij indruk na de eerste 350 km dat ie nog zuiniger is ook nog.
Ik heb meerdere keren behoorlijk doorgetrokken en mijn gemiddelde verbruik is nu 7,3l/100 zeer acceptabel dus.
Hoi Autogek,
Ik heb eveneens mijn auto laten tunen echter ik heb vreemd genoeg absoluut niet het gevoel dat het verbruik zuiniger is geworden.
Mijn verbruik is van 9,7 l / 100 zelfs opgelopen naar 10,1 l / 100 maar mogelijk komt dit omdat ik een benzine auto bezit?
De versnelling is wel enorm dus dat is wel weer een voordeel
Groet,
Dutchman.
Geplaatst: 15.01.2008 - 11:47
door Fredhead
Autogek schreef:Helemaal mee eens.
Ik rijd er nu bijna een week mee en hij gaat als een speer!
Hij rijd nog net zo comfortabel maar is echt een stuk sneller geworden.
En mij indruk na de eerste 350 km dat ie nog zuiniger is ook nog.
Ik heb meerdere keren behoorlijk doorgetrokken en mijn gemiddelde verbruik is nu 7,3l/100 zeer acceptabel dus.
Mag ik vragen wat je voor de tuning hebt betaald?
Geplaatst: 15.01.2008 - 12:16
door euerw
Hoi Autogek,
Ik heb eveneens mijn auto laten tunen echter ik heb vreemd genoeg absoluut niet het gevoel dat het verbruik zuiniger is geworden.
Mijn verbruik is van 9,7 l / 100 zelfs opgelopen naar 10,1 l / 100 maar mogelijk komt dit omdat ik een benzine auto bezit?
De versnelling is wel enorm dus dat is wel weer een voordeel
Groet,
Dutchman.[/quote]
denk dat het ook niet op gaat bij een benzine motor
Geplaatst: 15.01.2008 - 13:51
door Autogek
Dutchman schreef:Autogek schreef:Helemaal mee eens.
Ik rijd er nu bijna een week mee en hij gaat als een speer!
Hij rijd nog net zo comfortabel maar is echt een stuk sneller geworden.
En mij indruk na de eerste 350 km dat ie nog zuiniger is ook nog.
Ik heb meerdere keren behoorlijk doorgetrokken en mijn gemiddelde verbruik is nu 7,3l/100 zeer acceptabel dus.
Hoi Autogek,
Ik heb eveneens mijn auto laten tunen echter ik heb vreemd genoeg absoluut niet het gevoel dat het verbruik zuiniger is geworden.
Mijn verbruik is van 9,7 l / 100 zelfs opgelopen naar 10,1 l / 100 maar mogelijk komt dit omdat ik een benzine auto bezit?
Het zou best kunnen dat dit komt door de benzine motor?? Maar hier heb ik geen ervaring mee.
Edwin
De versnelling is wel enorm dus dat is wel weer een voordeel
Groet,
Dutchman.
Geplaatst: 15.01.2008 - 13:52
door Autogek
fredhead schreef:Autogek schreef:Helemaal mee eens.
Ik rijd er nu bijna een week mee en hij gaat als een speer!
Hij rijd nog net zo comfortabel maar is echt een stuk sneller geworden.
En mij indruk na de eerste 350 km dat ie nog zuiniger is ook nog.
Ik heb meerdere keren behoorlijk doorgetrokken en mijn gemiddelde verbruik is nu 7,3l/100 zeer acceptabel dus.
Mag ik vragen wat je voor de tuning hebt betaald?
Ik heb er 499,- incl btw voor betaald.
Edwin
Geplaatst: 15.01.2008 - 14:05
door Fredhead
Oké dank je.
Dat is niet veel geld gezien het verschil in prestaties.
Geplaatst: 15.01.2008 - 14:10
door Autogek
fredhead schreef:Oké dank je.
Dat is niet veel geld gezien het verschil in prestaties.
Nee dat vind ik ook niet.
De meest tuners maken van 163 ----- 198 pk. ook niks mis mee maar toch. 215 vind ik beter.
Geplaatst: 15.01.2008 - 14:12
door Fredhead
Het is ook leuker om te zeggen dat je "dieseltje" meer dan 200 pk heeft in plaats van net onder de 200 zit.
Gaat mij niet eens zozeer om de pk's, maar vooral om het koppel.
Geplaatst: 15.01.2008 - 14:26
door Cereal
Afgelopen vrijdag naar Fasttech geweest, D5 naar 200PK/420Nm getuned. Niet op de rollenbank gehad, maar ik geloof ze graag, hij rijdt heerlijk!
Pakt lekker vlot op, en een flinke duw in de rug tot ver in de illegale snelheids-regionen. De D5 was al geen stakker, maar kan nu in alle situaties meekomen en anticiperen. (Snel even invoegen bij een rijtje inhalers, nog even een vrachtwagen inhalen als je in je achteruitkijkspiegel een dikke duitser met hoge snelheid aan ziet komen, zonder dat hij van 't gas hoeft)
Moet wel even wennen aan het snellere oppakken in lage toeren/lage snelheden, bij 30km/uur in de binnenstad moet je niet al te vrolijk met 't gas spelen als je de ruimte er niet voor hebt
Verbruik kan ik nog niet al te veel over zeggen, heb de eerste paar honderd kilometer nogal sportief gereden. Gisteren 350KM Utrecht - Vlissingen gereden snelweg en wat provinicale weg. 6.3l/100 km. Netjes overal consequent 10Km/uur te hard gereden op de cruisecontrol.
Bottomline is: Erg tevreden, dankzij de professionele ingrepen van Fasttech is het een nóg fijnere rijders/reisauto geworden. Als ik een leeg stuk asfalt voor me heb, en ik trap 'm op z'n staart ->

Geplaatst: 15.01.2008 - 14:48
door Fredhead
Begint na al deze verhalen bij mij toch ook wel te kriebelen...

Geplaatst: 15.01.2008 - 15:11
door Autogek
fredhead schreef:Begint na al deze verhalen bij mij toch ook wel te kriebelen...

je moet em niet kriebelen maar je moet em kietelen!!
Geplaatst: 15.01.2008 - 15:36
door Fredhead
Dat gaan we dit jaar dan toch misschien eens een keertje laten doen...
Geplaatst: 15.01.2008 - 15:49
door Autogek
fredhead schreef:Dat gaan we dit jaar dan toch misschien eens een keertje laten doen...
Dit Jaar??? het is 15 januari. Waarom wachten....Je kunt er het hele jaar nog plezier van hebben!!!
Misschien kan ik je wel het e.e.a. op je autoverzekeringen besparen zodat je de eerste 100? 200? ???? bij de tuning kunt doen.
Je krijgt van mij wel wel een beetje korting!!
Edwin
info@vanderbliek.nl
Mail me maar eens voor een offerte.
Geplaatst: 15.01.2008 - 16:39
door Fredhead
Het zal wel iets later dit jaar worden voordat ik die van mij ga laten chippen.
Volgende week donderdag eerst de 240.000 beurt en hoop dat die mee valt. (heb zelf niets kunnen vinden in ieder geval).
Autoverzekering staat trouwens niet op mijn naam, scheelde behoorlijk wat geld.
Maar zal je wel een mail sturen, ben wel benieuwd
Geplaatst: 20.01.2008 - 05:20
door bluevolvo
richard3 ik ken iemand die zijn S60 2.4 D heeft laten tunen en die ging van 126 naar 220 PK!!was zalig om met te rijden