Pagina 3 van 4
Geplaatst: 15.12.2007 - 20:38
door Ruvo
Geinig, waar een cabrio niet goed voor is.
Geplaatst: 25.12.2007 - 09:56
door martin73
Kan iemand vertellen waarom vanaf dit jaar op de geartronic geen
W(interstand) knop meer zit ?
Fijne kerstdagen iedereen overgens en een heel mooi 2008 cabrio jaar toegewenst!
Geplaatst: 16.02.2008 - 12:18
door BasZ
Om even het topic omhoog te gooien:
Heeft er al iemand geprobeerd met zijn C70 door de wasstraat te rijden? Mijn oom heeft 3 maanden geleden een C70 aangeschaft. Hij kwam er toevallig achter dat het ding lekte als de ziekte (natte stoelen, natte matten, nat plafond). Hij is er terug mee naar de dealer geweest, die het probleem erkend!.
Men heeft de rubbers vervangen, de aircopomp omgedraaid en nog vele dingen meer, maar niets heeft kunnen helpen. Hij is gezamelijk met een verkoper van Volvo door de wasstraat gegaan, die er gruwelijk nat uitkwam.
Natuurlijk denk je, het licht misschien aan de auto. Jl heeft hij een nieuwe C70 gekocht, die hij nu 2 weken in bezit heeft. Jammergenoeg heeft deze C70 dus precies hetzelfde probleem!
Is het probleem bekend bij anderen (het is immers een erkend probleem van volvo), of rijdt men alleen met goed weer?
Geplaatst: 16.02.2008 - 13:40
door koen_dr
Ik rij wekelijks door de carwash en spuit m'n wagen ook geregeld af aan een selfcarwash met hogedrukreiniger (zout) , en ik moet zeggen dat ik geen problemen ervaar van uw opgave...
Ik heb héél af en toe water dat binnenkomt aan de achterste ruiten, maar verder geen opmerkingen!
Mijn wagen werd wel al enkele keren behandelt met het speciale smeermiddel voor de rubbers, hetwelk ook de rare piepjes en kraakjes wegneemt!
Geplaatst: 16.02.2008 - 14:47
door Ruvo
Ga nooit door een wasstraat, was hem altijd met de hand en hogedrukreiniger of de gewone tuinslang. Buitenom wat Koen al aangaf over af en toe een paar druppels langs de achterste zijruiten verder GELUKKIG geen last van lekkage, ook niet tijdens zware stortregens.
Om terug tekomen op het "lekken" van de achterste ramen, kan dit oplossen door net voordat ik hem ga wassen even een keer op het knopje van (alle) ramen sluiten te duwen. Soms hoor je dan dat de achterste ramen nog net iets verder dicht kunnen en heb dan ook geen last van druppels.
Geplaatst: 16.02.2008 - 16:54
door BasZ
koen_dr schreef:Ik rij wekelijks door de carwash en spuit m'n wagen ook geregeld af aan een selfcarwash met hogedrukreiniger (zout) , en ik moet zeggen dat ik geen problemen ervaar van uw opgave...
Ik heb héél af en toe water dat binnenkomt aan de achterste ruiten, maar verder geen opmerkingen!
Mijn wagen werd wel al enkele keren behandelt met het speciale smeermiddel voor de rubbers, hetwelk ook de rare piepjes en kraakjes wegneemt!
Het is toch raar, aangezien ook na bijvoorbeeld een nacht buitengestaan te hebben, de gehele auto vochtig is. Mag ik vragen met wat voor smeermiddel u uw rubbers behandeld hebt?
Geplaatst: 18.02.2008 - 16:54
door koen_dr
Ben even het flesje gaan checken. Het noemt "perfluorated oil" en het stocknummer bij volvo is 1161840. Het kost normaal gezien iets van een 55 euro, maar ik zei tegen de dealer; ofwel geef je het mij mee en die ik het zelf af en toe, ofwel mogen jullie elke 3 weken mijn wagen behandelen "onder garantie" ... gaf het zakje snel mee

Geplaatst: 18.02.2008 - 19:56
door BasZ
Prima, dank je

. En je smeert gewoon alle rubbers in? (ramen, sluiting op deuren?)
Geplaatst: 24.02.2008 - 20:43
door BasZ
Ze hebben gister bij de garage de Drukpunten op één of andere manier vervangen, en strakker neergezet. Probleem lijkt vooralsnog opgelost te zijn!
Geplaatst: 15.03.2008 - 12:24
door martin73
Dat is alweer een tijdje geleden maar........... na de nieuwe software
die de dealer er op heeft gezet is er (gelukkig) geen vals alarm meer geweest!
ik blij en de buren helemaal
Verder heb ik last gehad van rechterachterraam gerammel, de werkplaats
heeft de kap gesmeerd en zag dat het raam naast het rubber zat.
Nu zitten er best nog wat kraakjes /tikjes bij de ramen maar de dealer zegt
dit zal altijd wel een zwak punt blijven van dit model. Overgens zeggen ze dit niet erbij als je de auto koopt.
De auto zal altijd blijven torderen. Wat vinden andere leden hiervan
en hebben jullie ook bijgeluiden?
Geplaatst: 28.03.2008 - 15:32
door S80 Executive
Vandaag als vervangend vervoer een C70 2.4i summum GT mee gehad. Natuurlijk is het een prima wagen, maar ik vind de 2.4i toch echt aan de krappe kant voor deze zware auto. Daarnaast was mijn oude C70 T5 my 1999, toch echt veel ruimer. Zowel voorin als achterin. Nu kun je achterin je benen niet kwijt, in de oude C70 moeiteloos. Kortom, in de oude C70 had je het idee veel meer auto voor je geld te hebben. Dat ik de oude als cabrio (met het dak neer) ook veel mooier vind, is natuurlijk een kwestie van smaak.
Hoe denken de nieuwe C70 bezitters hierover?
S80

Aardig van de dealer, maar geen C70 meer voor mij.
Geplaatst: 28.03.2008 - 19:30
door drowel
Om even te reageren op de reactie van S80 executive... ik ben het over die ruimte totaal niet met je eens... heb ook een hele tijd in het oude model c70 gereden, en de ruimte daar was ZEKER niet beter... eerder minder ruimte!
Heb zelf een T5, dus kan niet oordelen over de 2.4i.
En ten slotte over het design... tja, ik vind het op dit moment de mooiste volvo (en één van de mooiste cabrio's op dit moment) Maar dat is smaak natuurlijk.
Geplaatst: 28.03.2008 - 23:27
door S80 Executive
@drowel,
De basis van de oude C70 was het platform van de S70. De huidige C70 staat op een veel kleiner platform, dat van de S40. Daarnaast neemt het ingenieuze daksysteem ook meer plaats in, dus lijkt het sterk dat de nieuwe C70 meer leefruimte zou bieden. Ik krijg er een minder ruim maar ook minder premium gevoel bij. Het eerste wat mijn vrouw zij toen ze instapte: “Jeetje wat is dat ding krap!”
S80
Geplaatst: 29.03.2008 - 00:12
door drowel
@ S80 Executive... dat hij krapper lijkt ben ik volledig met je eens, dat komt vooral omdat de stoelen anders zijn dan in de V70, S80 etc. In de praktijk is mijn beleving dus juist tegenovergesteld.!
Geplaatst: 30.03.2008 - 10:14
door martin73
Kan iemand vertellen, waarvoor het slot dient bij de linksachter zitplaats?
Bij een ander merk was het om de brandstof toevoer te activeren na een
veel te hard genomen drempel, maar ............. mijn dochter (7 jaar)hoopt op een geheim kluisje of zo iets.
Geplaatst: 11.04.2008 - 07:52
door HV
Na lang beraad gaan wij dit weekend eens een proefrit maken in de C70. Heb daarnaast overigens een (oude) cabrio voor in het weekend, wat mij voor de mogelijkheid van doordeweekscabrio rijden (en geen gezeur met de softtop) zo enthousiast maakt. Ben wel erg aan het twijfelen, dus de proefrit is in dit geval erg belangrijk. Twijfelredenen:
- is de C70 toch niet wat vrouwelijk (sorry heren, als deze verkeerd aankomt bij jullie!)
- ietwat verouderd concept (in vergelijking tot alternatief voor mij, V70/S80 of, nog even wachten, XC60)
- max motorvermogen (proefrit in T5, dus gelijk maar de snelste uitproberen

)
- 'stap terug' vanuit huidige V70 (D5).
Kortom hele rationele argumenten (NOT). Aangezien ik eigenlijk uitsluitend zakelijk rijd sinds begin dit jaar, is ruimte voor het gezin in elk geval een stuk minder relevant geworden (al blijft ruimte in een auto op gezette tijden inderdaad fijn).
Overigens, wordt het toch zo'n saaie V70 of S80, dan zeker met schuifdak

.
Geplaatst: 11.04.2008 - 10:58
door cabriolover
Ik heb 2 x de S80 "versleten " , ben nu gegaan voor de C70 .
Heb echt nog niet 1 seconde spijt van mijn beslissing om te gaan voor deze cabrio !!
Een wereld auto , en zekerrrrrrr als het dak eraf kan , en dat is met de minste zonnestraal al mogelijk.
Ik rij zelf in de D5 , is gewoon top !!!! (heb wel alle opties , en dynaudio )
Ik wens je veel suc 6 bij je keuze ...............
Geplaatst: 11.04.2008 - 14:47
door drowel
Hier ook al aardig wat volvo's versleten... maar absoluut geen spijt om nu de c70 te kiezen... zou niet weten waarom het een stap terug zou moeten zijn, de auto is gewoon geweldig. En als je de auto met een paar mooie velgen besteld ziet hij er lekker dik uit, in mijn ogen geen vrouwen auto hoor! En tja, die t5 is gewoon een heerlijke motor (heb hem zelf zowel in de v50 als in de c70 liggen). Ben benieuwd hoe de testrit gaat bevallen, we horen het wel!
Geplaatst: 14.04.2008 - 21:50
door HV
proefrit net achter de rug. Erg leuk en heel goed bevallen! Ook wel wat praktische bezwaren (zoals kind achterin vast maken in de gordel, airbag-slotje regelmatig moeten omzetten (met dochter alleen zou ik haar voorin zetten) en niet zo handige 'easy entry'; je moet toch 2 handels bedienen (op leuning en onder zitting), weet toevallig dat dit bij een eenvoudige Clio eenvoudiger werkt.
Open rijden in deze auto is wel een echte luxe. In dit geval met alle opties, 18 inch velgen en Dynaudio, helemaal geweldig! Zou zelf denk ik toch de D5 prefereren. De T5 heeft wel een heel beperkte actieradius (of ligt dat aan mijn rijstijl..) en geeft mij persoonlijk, in dit geval i.c.m. geartronic, niet heel veel snelheidssensatie. Vind dan de D5 brul ook erg aangenaam als alternatief.
Hoe bevalt navigatiesysteem jullie? Ik heb er kort mee gespeeld, maar het leek veel beperkter dan systeem dat ik nu in de V70 heb. Wist dat dit anders was, maar goed. Ik kwam niet verder dan 1 overzichtskaart (af en toe onderbroken door aanwijzingen), waarbij ik de (globale) schaal van de kaart zelf niet kon aanpassen. Dat laatste ligt wellicht aan mijn gebrek aan kennis van dit systeem? (er zat ook geen boekje bij).
Ondanks de praktische onvolkomenheden voldoende gecharmeerd om de auto in beraad te houden en wellicht overstag te gaan..
Geplaatst: 14.04.2008 - 21:55
door Paul
Nou dat lukt ook in die RTI van de C70 hoor, twee kaarten!
Maar ja die stoelen, veiligheid geloof ik, probeer ze eens op de C30...