Net terug van weekje zwitserse alpen. Met forse dakkoffer en gem. 150-180 gaat verbruik fors omhoog, ter plaatse veel korte ritjes bergop bergaf, denk 1 op 7 (op een gegeven moment wil je het ook niet meer weten) tot 1 op 8. Normaal bijna 1 op 12, met flink doorrijden tot 1 op 11.
(140 pk - 2003)
hoe hoog is jouw gemiddelde verbruik?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28
Heb een V70 T5 van eind 2000 met 250 pk. Geartronic.
Rij gemiddelde stukjes van rond de 20 km. Eén keer rit van 40 km in de file.
Trek echt heel rustig op want wil wennen aan de auto. Ritjes op CC gezet. 80 km weggetjes met enkele keer snelweg CC 120. Een paar keer volgas doortrekken, niet vanuit stilstand. Een paar keer geartronic proberen. Bij elkaar een keer of 7 kickdownen over de gereden 334 km. Getankt bij dezelfde pomp om verschil in meting te niveleren. Tankte 37 liter. Kom ik op 1:9. Valt mij een beetje tegen. Maar is eerste meting. Veel stil gestaan met draaiende motor dus zou lager/zuiniger kunnen denk ik.
Reed sneller met mijn 850 en haalde daar 1:11 uit. Maar daar gaat het hier niet om.
Rij gemiddelde stukjes van rond de 20 km. Eén keer rit van 40 km in de file.
Trek echt heel rustig op want wil wennen aan de auto. Ritjes op CC gezet. 80 km weggetjes met enkele keer snelweg CC 120. Een paar keer volgas doortrekken, niet vanuit stilstand. Een paar keer geartronic proberen. Bij elkaar een keer of 7 kickdownen over de gereden 334 km. Getankt bij dezelfde pomp om verschil in meting te niveleren. Tankte 37 liter. Kom ik op 1:9. Valt mij een beetje tegen. Maar is eerste meting. Veel stil gestaan met draaiende motor dus zou lager/zuiniger kunnen denk ik.
Reed sneller met mijn 850 en haalde daar 1:11 uit. Maar daar gaat het hier niet om.
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28
Weer getankt. Heb er nu 1:9,6 uitgeperst. Rij dan wel 80 op de 80 wegen en 110 op de 120 wegen. Redelijke afstanden, zo rond de 50 á 60 km. Alles op de CC en niet snel optrekken. Als iemand tips heeft om zuiniger te rijden met een T5 (2000) dan hoor ik dat graag.
Ga nu weer normaal rijden dus de T5 gebruiken waar ik hem voor gekocht heb. Dan maar 1:8 of 1:9. Moet nog blijken hoe hoog het wordt.
Ga nu weer normaal rijden dus de T5 gebruiken waar ik hem voor gekocht heb. Dan maar 1:8 of 1:9. Moet nog blijken hoe hoog het wordt.
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
s60 2.4 140pk
woonwerk alleen. 10x per week 35km 80/120km 11 stop/verkeerslichten en 3 rotondes. 30 minuten per rit.
december: 7.9l/100km
augustus 7.6l/100km
"kwaaj jongs skeuren"
18l / 100km
woonwerk alleen. 10x per week 35km 80/120km 11 stop/verkeerslichten en 3 rotondes. 30 minuten per rit.
december: 7.9l/100km
augustus 7.6l/100km
"kwaaj jongs skeuren"
18l / 100km
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28
Ben ook rustige rijder sinds ik de T5 heb. Maar krijg er echt geen 1:10 uit. Doe mijn best maar lukt niet. Heb alles uitgezet (airco, stoelverwarming etc). Kijkend naar de BC zie je dat het zogenaamd zuinig is, maar als je tankt dan klopt die opgave niet. Ben aan het experimenteren. Lange rechte stukken op de CC. In de file en in de stad op de geartronic en schakelen bij de 3000 toeren.
Ben nu weer teruggevallen op mijn normale rijstijl. Eens kijken wat het verschil is.
Ben het eens met Elmar. Wat een geweldige auto. Was al Volvo gek maar wordt er niet minder om. En was toch ook bekend dat een Volvo geen zuinige auto is.
Ben nu weer teruggevallen op mijn normale rijstijl. Eens kijken wat het verschil is.
Ben het eens met Elmar. Wat een geweldige auto. Was al Volvo gek maar wordt er niet minder om. En was toch ook bekend dat een Volvo geen zuinige auto is.
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28
steven460 schreef:s60 2.4 140pk
woonwerk alleen. 10x per week 35km 80/120km 11 stop/verkeerslichten en 3 rotondes. 30 minuten per rit.
december: 7.9l/100km
augustus 7.6l/100km
"kwaaj jongs skeuren"
18l / 100km
Dat is dan best scheuren zeg.
Normaal zo'n 1:12 en als kwajongen 1:6. Ga je het circuit soms?
- Gideon_XC90
- 5th Gear member
- Berichten: 2081
- Lid geworden op: 22.11.2006 - 13:40
- Locatie: Berghem
Verbruik van mijn V70 140PK Bifuel uit 2002.
1:7,7 over 28,000km
Hiervan ca. 30% met een 1300kg zware caravan
Ca. 40% snelweg & ca 30% stadsverkeer
1:7,7 over 28,000km
Hiervan ca. 30% met een 1300kg zware caravan
Ca. 40% snelweg & ca 30% stadsverkeer
Toyota Corolla 1.6 White my1984
Toyota Carina E 2.0XLD Dark Turquoise Metallic my1993
Mazda 626 Wagon 2.0DITD GLX Blue Metallic my1999
Volvo V70 2.4 Bifuel 140PK Black Sapphire my 2002
Austin Mini 850 de luxe Old English White my1967
XC90 2.4D5 Executive Lava Pearl my 2007
V70 2.0D3 Limited Edition my 2011
XC60 2.0T5 AWD Inscription my 2017
Toyota Carina E 2.0XLD Dark Turquoise Metallic my1993
Mazda 626 Wagon 2.0DITD GLX Blue Metallic my1999
Volvo V70 2.4 Bifuel 140PK Black Sapphire my 2002
Austin Mini 850 de luxe Old English White my1967
XC90 2.4D5 Executive Lava Pearl my 2007
V70 2.0D3 Limited Edition my 2011
XC60 2.0T5 AWD Inscription my 2017
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 24.08.2006 - 22:08
Ik ben een rustige rijder en rijdt alleen korte stukjes van rond de 7 km.
Boardcomp. geeft nu 13.1 liter aan over afgelopen 100 km.
Op langere stukken wordt het wel minder maar onder de 9 liter heb ik m nooit gehad.
Boardcomp. geeft nu 13.1 liter aan over afgelopen 100 km.
Op langere stukken wordt het wel minder maar onder de 9 liter heb ik m nooit gehad.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 20.03.2007 - 10:26
1:15 op Nokian WR G2 winterbanden
XC60 D4 AWD RDES GT8 Polestar, XC60 Polestar D4 GT8 Summum 200 pk 440 nm, V70 MY10 D5 (twin-turbo) 205 pk, V70 D5 185 pk Edition II, V70 2.4 140 pk
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 05.04.2006 - 21:59
- Locatie: At home
Zojuist terug van een wintersportrit uit zuid-Oostenrijk.
Gemiddeld 6.3 liter/100 km met D-5 geartronic 163 pk.
Met "schoonmoeder" op het dak en 5 mensen plus bagage aan boord.
Snelheid tussen 120 en 145 km/uur maximaal. Heen- en terugreis + diverse bergritten naar de pistes.
Han.
Gemiddeld 6.3 liter/100 km met D-5 geartronic 163 pk.
Met "schoonmoeder" op het dak en 5 mensen plus bagage aan boord.
Snelheid tussen 120 en 145 km/uur maximaal. Heen- en terugreis + diverse bergritten naar de pistes.
Han.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 681
- Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
- Locatie: Het mooie twentse land.
Is dit volgens de BC of gemeten. De mijne, eveneens D5 geartr. S60 heeft bij ongeveer dezelfde snelheid van en naar Oostenrijk (Ischgl) 1 op 14 gereden. Vind ik netjes.Ik Rol schreef:Zojuist terug van een wintersportrit uit zuid-Oostenrijk.
Gemiddeld 6.3 liter/100 km met D-5 geartronic 163 pk.
Met "schoonmoeder" op het dak en 5 mensen plus bagage aan boord.
Snelheid tussen 120 en 145 km/uur maximaal. Heen- en terugreis + diverse bergritten naar de pistes.
Han.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 05.04.2006 - 21:59
- Locatie: At home
Volgens de BC, daar is ie toch voor????.......
Anders is het net als met De RTI, het zit er wel op maar je hebt er niet zoveel aan.
Gemeten volgens de tankbeurten kom ik waarschijnlijk iets hoger uit in verbruik,rond de 1 op 15, maar ik moet hem nog aftanken deze week. Ik schat dan totaal op zo'n 170 liter diesel uit te komen op ruim 2600 km.
By the way met een V70.
Han.
Anders is het net als met De RTI, het zit er wel op maar je hebt er niet zoveel aan.
Gemeten volgens de tankbeurten kom ik waarschijnlijk iets hoger uit in verbruik,rond de 1 op 15, maar ik moet hem nog aftanken deze week. Ik schat dan totaal op zo'n 170 liter diesel uit te komen op ruim 2600 km.
By the way met een V70.
Han.
- trompetje
- 5th Gear member
- Berichten: 1023
- Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
- Locatie: Oostelijk Westfriesland
- Contacteer:
De BC van volvo is, wat betreft het brandstofverbruik, meestal nogal positief gestemd...... :roll:
het is meer een relatieve indicatie dan een exacte weergave: tank- en meterstanden leveren betrouwbaardere getallen op.
het is meer een relatieve indicatie dan een exacte weergave: tank- en meterstanden leveren betrouwbaardere getallen op.
Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 13.08.2007 - 13:14
- Locatie: Haarlem
Ook voor RTI / navigatie systeem: het is een hulpmiddel, niet iets om altijd 100% op te vertrouwen, het is niet voor niets dat een aantal van degene die dat wel deden met voiture en al in de sloot zijn beland. Ook de onze probeert wel eens ons de verkeerde richting op te sturen, alert blijven dusIk Rol schreef:Volgens de BC, daar is ie toch voor????.......
Anders is het net als met De RTI, het zit er wel op maar je hebt er niet zoveel aan.

V70 - 140pk - 2003
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 05.04.2006 - 21:59
- Locatie: At home
Wat beteft de RTI gaat het me meer om het gebruikersgemak.
De Volvo RTI is zo omslachtig in gebruik, via de afstandbediening of de knobbel aan het stuur ben je gewoon lang aan het prutsen voordat je een bestemming hebt ingegeven.
Op mijn telefoon (Nokia N73) heb ik Tom Tom staan, deze is zeker een straatlengte voor op de RTI.
Han
De Volvo RTI is zo omslachtig in gebruik, via de afstandbediening of de knobbel aan het stuur ben je gewoon lang aan het prutsen voordat je een bestemming hebt ingegeven.
Op mijn telefoon (Nokia N73) heb ik Tom Tom staan, deze is zeker een straatlengte voor op de RTI.
Han
-
- 4th Gear member
- Berichten: 681
- Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
- Locatie: Het mooie twentse land.
@ik rol: volgens mijn BC rij ik veeeel voordeliger dan ik werkelijkheid. Als mijn RTI ook zo zou afwijken had ik hem al lang platgereden. Gelukkig klopt de RTI meestal wel. (alleen bij het vermijden van files is het af en toe wel een ramp)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 05.04.2006 - 21:59
- Locatie: At home
Afgetankt....... 1 op 15.2 das nie verkeerd toch...
Gevanje, files in het twentse land?? Toen ik er nog woonde hadde we da niet!! Heb nog gespeeld in de zandbulten wat nu de A 35 is
.
Wat doen jullie daar toch in het oosten tegenwoordig???
Han.
Gevanje, files in het twentse land?? Toen ik er nog woonde hadde we da niet!! Heb nog gespeeld in de zandbulten wat nu de A 35 is

Wat doen jullie daar toch in het oosten tegenwoordig???
Han.