Pagina 3 van 3

Geplaatst: 30.10.2009 - 08:10
door mad
bart simpson schreef:Geen idee, heb nog de nooit de behoefte gevoeld er daar een te halen, hoor het allemaal wel van jou, kijk er niet van op als de spec behoorlijk anders is, ten aanzien van b.v. emissie en beveiligingsysteem (alarm) Softwarenaanpassingen zijn dus achteraf niet meer te maken.
Vraag me ook af waarom je daar een Volvo haalt, een voormalige oostblokker is hier helemaal niets waard
Ik zal je op de hoogte houden, deze XC is in januari 2009 rechtstreeks geïmporteerd uit Zweden naar de importeur in Boekarest, dus dat heeft m.i. m.b.t. specs en emissie niets met het Oostblok te maken. Overigens... ik woon hier, en ik importeer niets naar NL. Volgens mij is het een gewone Europese XC70, alleen de computerdisplay is in het Engels, maar het stuur zit gewoon links :wink: (en heeft een standkachel btw). :P En waarom zou een voormalige Oostblokker niets waard zijn? Omdat dit ongeveer het enige land in de EU is waar je lekker offroad kunt zonder paaltjes en hekjes om de off-road weggetjes aan te geven? OK, de kwalteit van de wegen is niet optimaal, en hier en daar gewoon slecht, maar dan pas je toch je rijstijl aan?

Geplaatst: 30.10.2009 - 08:28
door Paul
Maar Mad, heb je dan nu ook een plaatselijk kenteken of rij je weer met NL platen zoals je had met de oude auto van Ben?
En laatste vraag, heb je de NL auto daar kunnen inruilen?

Geplaatst: 30.10.2009 - 14:53
door bart simpson
mad schreef:
bart simpson schreef:Geen idee, heb nog de nooit de behoefte gevoeld er daar een te halen, hoor het allemaal wel van jou, kijk er niet van op als de spec behoorlijk anders is, ten aanzien van b.v. emissie en beveiligingsysteem (alarm) Softwarenaanpassingen zijn dus achteraf niet meer te maken.
Vraag me ook af waarom je daar een Volvo haalt, een voormalige oostblokker is hier helemaal niets waard
Ik zal je op de hoogte houden, deze XC is in januari 2009 rechtstreeks geïmporteerd uit Zweden naar de importeur in Boekarest, dus dat heeft m.i. m.b.t. specs en emissie niets met het Oostblok te maken. Overigens... ik woon hier, en ik importeer niets naar NL. Volgens mij is het een gewone Europese XC70, alleen de computerdisplay is in het Engels, maar het stuur zit gewoon links :wink: (en heeft een standkachel btw). :P En waarom zou een voormalige Oostblokker niets waard zijn? Omdat dit ongeveer het enige land in de EU is waar je lekker offroad kunt zonder paaltjes en hekjes om de off-road weggetjes aan te geven? OK, de kwalteit van de wegen is niet optimaal, en hier en daar gewoon slecht, maar dan pas je toch je rijstijl aan?
De markcode voor Roemenie is anders dan voor de rest b.v. Nederland of Duitsland, de verschillen kunnen in onderstel zitten als het gaat om de wegen en in het motormanagement als het gaat om de brandstofkwaliteiten.
Ieder land in Europa heeft zo zijn eigen specs.
Er staat in de handel al een tijdje een Letse Range Rover Sport te koop, vanwege het land van herkomst een onverkoopbare auto, ex Roememen of ex bulgaren idem.

Geplaatst: 30.10.2009 - 19:33
door mad
Paul schreef:Maar Mad, heb je dan nu ook een plaatselijk kenteken of rij je weer met NL platen zoals je had met de oude auto van Ben?
En laatste vraag, heb je de NL auto daar kunnen inruilen?
@Paul: Ik ga een plaatselijk kenteken voeren op de nieuwe XC70. De "ouwe van Ben" komt gewoon weer in NL en is te dan koop, ga ik t.z.t. op VolvoPlaza zetten. Is een buitenkans, zo'n goeie XC70 D5 tref je niet vaak.
NL'er inruilen hier is absoluut zinloos, de Roemenen kunnen zoiets niet betalen, daarbij komt dat ze dan moeten invoeren, en dat kost écht veel geld hier, voor m'n XC zo'n kleine E 4000,00. Ze willen de nationale economie spekken en de autohandel ligt hier vrijwel stil. De rijkere Roemenen rijden liever in Porsche met hoge hakken, BMWX5, Audi Hoog op de Poten, Landrovers, platte Mercedessen en meer van dat gigakapsones-spul. vandaar dus.

@ Bart: Ik blijf van mening dat dat verhaal over landcodes en allerlei andere specs m.b.t. Volvo flauwekul is tot het duidelijk wordt aangetoond door je, dit is een veel te vaag verhaal!
Wat je meldt zou betekenen dat een Volvo die vanuit Zweden naar Roemenië wordt geïmporteerd andere specificaties zou hebben en van mindere kwaliteit zou zijn dan de naar Nederland geïmporteerde?
Er rijden talloze uit Italië geïmporteerde Volvo's in NL rond, geen enkel verschil. Kom nou. Bewijs!! Geen kosmopenie!!

Geplaatst: 30.10.2009 - 20:53
door bart simpson
Ik stel dat vrijwel ieder Europees land een andere marktcode heeft, die verschillende marktcodes betekenen qua land ook altijd verschillende specificaties, dat kunnen grote verschillen zijn, maar dat hoeft niet, of jij dat nu flauwekul vind lijkt mij volstrekt onbelangrijk.
Ik zeg helemaal nergens dat Volvo's voor het Oostblok van mindere kwaliteit zijn, ik geef alleen aan dat ze hier erg slecht verkoopbaar zijn, dat jij dat anders ziet is ook niet iets dat mij zorgen geeft, ik ben namelijk niet in het bezit van een Oosteuropese Volvo en wil dat ook graag zo houden.
Bij de Volvo's uit Italie trof je altijd veel 2.0 turbo's, bij de 850, V70/875, S80 waren die in NL niet eens leverbaar, geen verschillen? dacht het wel.

Geplaatst: 31.10.2009 - 00:27
door firespy
Ik heb net een V70 MY2008 bij een Duitse Volvo dealer gekocht. Hij heeft vanzelfsprekend gratis de software van de auto op Nederlands gezet.

Heeft hem trouwens ook gratis bij me op de stoep afgeleverd ;-)

Hoezo software kan niet in Nederlands worden ingesteld????

Gewoon onzin!!!

Geplaatst: 31.10.2009 - 08:08
door mad
bart simpson schreef:Ik stel dat vrijwel ieder Europees land een andere marktcode heeft, die verschillende marktcodes betekenen qua land ook altijd verschillende specificaties, dat kunnen grote verschillen zijn, maar dat hoeft niet, of jij dat nu flauwekul vind lijkt mij volstrekt onbelangrijk.
Ik zeg helemaal nergens dat Volvo's voor het Oostblok van mindere kwaliteit zijn, ik geef alleen aan dat ze hier erg slecht verkoopbaar zijn, dat jij dat anders ziet is ook niet iets dat mij zorgen geeft, ik ben namelijk niet in het bezit van een Oosteuropese Volvo en wil dat ook graag zo houden.
Bij de Volvo's uit Italie trof je altijd veel 2.0 turbo's, bij de 850, V70/875, S80 waren die in NL niet eens leverbaar, geen verschillen? dacht het wel.
Eigenlijk zeg je dus op een botte manier helemaal niets. Einde discussie, jammer.

Geplaatst: 31.10.2009 - 08:58
door bart simpson
Ik ken niet de exacte roemeense specificatie en marktcode en ik zit niet met een oosteuropees "potentieel probleem" dus idd einde discussie

Geplaatst: 31.10.2009 - 11:52
door 945i
Als zo'n Oost-Europese auto in Nederland terecht komt, zal hij in het particuliere circuit blijven.
Kleine kans dat iemand die inruilt bij een dealer, dus blijft hij wel degelijk "verkoopbaar".

Grappig en deels begrijpelijk dat dealers zo afwijzend tegen import auto's aankijken, het is natuurlijk frustrerend om te zien dat slimme burgers over de grens hun bolide halen, en hier komen uithuilen....
Ik zou dan ook aanraden om, als je een auto in het buitenland koopt, daar ook heen te gaan voor evt. garantie zaken.
De dealer in NL krijgt gewoon niet alles vergoed, dus kost het hen geld....

Aan de andere kant heb ik genoeg auto's verkocht (geen Volvo's moet ik er eerlijkheidshalve bijzeggen), met schade, aan dealers die de auto's dan na reparatie vrolijk in de showroom zetten als zijnde
'oké sions" .... En dat waren/zijn niet de minste merken. (en de reparaties allerminst "oké" waren in mijn ogen..)

En dat terwijl ik liever een auto uit Duitsland heb die altijd op de autobahn heeft gereden dan een schadebak uit Nederland..

Geplaatst: 31.10.2009 - 12:29
door Jeroen
Hmm, mijn ervaring is anders.
Mijn XC60 is een duitse import.
Boordcomputer is netjes in Nederlands.
En ik werd met open armen ontvangen bij Bluekens Roosendaal.
Wat betreft garantie, geen probleem meneer, een Volvo is een Volvo al komt deze uit Marokko.
Op mijn vraag wanneer mijn auto zijn 1e beurt moest hebben kreeg ik te horen bij 30.000 km, maar bij 15.000 km is er een inspectiebeurt.
Deze is gratis en wordt a.s. dinsdag dan ook gedaan.