Pagina 3 van 10

Geplaatst: 11.12.2007 - 19:43
door euerw
is er niet iemand die me gewoon kan vertellen, waar ik een goeie set xenon in kan laten bouwen met garantie?

Geplaatst: 11.12.2007 - 19:44
door paQ
de dealer :)

kleine 2000 euro moet je klaar zijn ;)

Geplaatst: 11.12.2007 - 19:50
door Fredhead
Ik had ook al half aan de dealer zitten denken ja, maar die is mij toch wel te duur

Geplaatst: 11.12.2007 - 20:09
door steven460
Wat mij een goede optie lijkt is ervaringen van diverse eigenaren Xenon sets in een lijst op te nemen.
Aantal km's na aanschaf. Hoevaak een lamp niet start , hoevaak een lamp niet start na starten. Als het beste setje dan al duidelijk naar voren komt. Dan een inkoopactie, en dan de relais vertrager er bij... Dan hebben we een cool kitje wat nog te slijten is bij ex volvo en volvo onderhoudende garages!

Geplaatst: 11.12.2007 - 20:09
door gevanje
@paQ. Kijk eens op www.xenon-verlichting.nl. Niet de goedkoopste maar ook geen problemen.

Geplaatst: 11.12.2007 - 20:13
door steven460
staat geen h7 op de site?
heb jij xenon lampjes van dat bedrijf?

Geplaatst: 12.12.2007 - 10:43
door asta
Mensen, Target Automotive heeft een set waarbij je een virtual ballast kunt kopen waarin een vertraging van pakweg 6 sec zit.
Deze set is niet goedkoop maar wel kwalitatief goed ontworpen.
Spanning haalt deze set via de Virtual ballast direct bij de accu vandaan.
Er is al een C30 rijder hierop het forum die ik attendeerde op deze set en hij is er erg blij mee heb ik begrepen.
Virtual Ballast heeft hij niet nodig achteraf dus die kan je van hm overnemen.
Ik ga nu mijn set inbouwen, en vanmiddag foto's laten zien.
Vanavond dus meer!

Geplaatst: 12.12.2007 - 12:47
door Fredhead
Je hebt met die set ook geen last van de boardcomputer?

Geplaatst: 12.12.2007 - 15:46
door asta
Ik heb zojuist geconstateerd dat ik dus wel problemen heb ondanks dat ik gebruik maak van de virtual ballast.
De lampen willen niet ontbranden.
Maar heb contact gehad met de technische afdeling van Target Automotive en ik heb vrijdag om 9.30 uur een afspraak staan.
Ik houd jullie op de hoogte.

ps. Ik heb een S40 van 2006 die wellicht anders met de verlichting omgaat als een S60, ik zal Vrijdag vragen of de set ook voor een S60 pug en play is.

Geplaatst: 12.12.2007 - 17:28
door gevanje
steven460 schreef:staat geen h7 op de site?
heb jij xenon lampjes van dat bedrijf?
Jazeker. Mijn s60 heeft h7.

Geplaatst: 12.12.2007 - 17:42
door hansk
Hallo forumleden , ik heb zelf bij mijn Volvo specialist garage een normale Target set gemonteerd , ff hulp gehad bij de bumper de- en montage , en afstellen van de lichthoogte , de bekende truc met het gaatje in de weerstand ,
en een software aanpassing op mijn verzoek voor de lichtschakelaar , ik start dus altijd met de lichten uit .Oh ja , mijn auto is een S60 van 2002 .Ja alles werkt vanaf het begin perfect .Heb wel een was installatie en handmatige hoogteverstelling. Target is niet goedkoop , maar wel goed.
Groeten Hans

Geplaatst: 12.12.2007 - 20:39
door steven460
Als de software van de s60 aangepast kan worden vervalt mijn aanbod voor het vertragings relais direct :-)

als de aanpassing duur is, is mischien een OBD2 diy pakket een betere optie.

Geplaatst: 12.12.2007 - 21:25
door arnoud
hansk schreef:en een software aanpassing op mijn verzoek voor de lichtschakelaar , ik start dus altijd met de lichten uit.
Dit is op twee manieren uit te leggen:

- je hebt een software aanpassing laten doen waarna de lampen automatisch pas na een 5-tal seconden aan gaan na het starten

of (en dat gok ik)

- je hebt de software laten aanpassen zodat in stand '0' de lampen uit zijn, je je auto start en daarna op 'II' draait?

Geplaatst: 12.12.2007 - 21:46
door paQ
denk het laatste idd

kan me niet voorstellen dat je op software niveau kunt zeggen dat de lampen later aanmoeten. althans niet < 2006

Geplaatst: 12.12.2007 - 22:15
door gjburg
Hoi om de simpele vraag waar het om begonnen is niet onnodig langer te maken. Hier mijn laatste reactie. Ik heb bij lee electronics toch de 'digitale' 4300k set besteld. Ze kennen hier nog geen problemen met volvo mee. De lampen waren vandaag binnen en zullen ze opsturen.

Ik bouw het eerst zonder inschakelvertraging in en kijk gewoon of ze de winter halen :). Gaan toch binnen een jaar stuk zal het garantie zijn, en bouw ik daarna wel een vertraging in. Gezien de extra draden onder de kap heb ik dit liever niet en nu in deze koude tijd ook geen zin om buiten te solderen. Ik zal het nog even melden hoe het gegaan is en ook als het stuk mocht gaan door aan-uit-aan in 2 sec.

p.s. ik ben een snelle starter. Draai meestal in één keer van stand 0 naar II door. Mijn koplampen branden dan nog geen seconde voor het starten.

Geplaatst: 13.12.2007 - 13:15
door asta
Houd er trouwens rekening mee dat target automotive de kleur 5000K levert en niet 4300K.
Dit is de standaard kleur voor target!

Geplaatst: 13.12.2007 - 20:21
door euerw
vandaag eens contact opgenomen met een "xenon expert" betreft de kosten incl inbouw , deze maand actie maand want inbouw word niet in kosten gebracht. leuk........, maar 699,- vind ik geen grap!
iemand nog een idee?

Geplaatst: 14.12.2007 - 14:59
door asta
Ik heb nieuws voor jullie!

Vandaag bij de importeur geweest omdat bekend is dat er met o.a. Volvo en Audi wel eens problemen willen ontstaan bij het ontbranden van de Xenon lampen.
We hebben alles ingebouwd en het wilde niet ontbranden, dat vonden zij ook vreemd aangezien de set 100% zeker functioneel was.
Wat bleek.
Er zit een plus en minpool in de lampunit waar je normaliter je H7 lampje aansluit.
Als deze polen verkeerd aangesloten zijn dan ontbranden de lampen niet (xenon).
Hij had dit nog niet eerder meegemaakt dat het hierom niet wilde werken.
In het geval van aansluitn zonder virtual Ballast ontbranden de lampen bij mij wel maar gaan na 4 a 5 sec weer uit (CEM heeft hier kennelijk problemen mee).
Toen we de Virual ballasten aansloten was dit probleem verholpen en bleven ze branden.
Als service en dat waardeer ik enorm van Target heeft hij de set compleet ingebouwd en netjes weggewerkt.
Ik heb wat foto's gemaakt van het geheel voor jullie beleving welke ik zal posten onder S40/V50 en dan Target Automotive Xenon.

Ik heb tevens gevraagd of er verschil is in het installeren van de Target set in een S60 en als antwoord kreeg ik:
Je hebt dezelfde materialen nodig, dus ook de virtual ballasten i.v.m. storingen.
Hij wist mij te vertellen dat het 100% werkt en er zo nu en dan eens een is die onder de loep genomen moet worden maar in feite altijd brandend de deur uit gaan.
Met name de virtual ballast is voor de s60 een uikomst omdat deze de lampen vertraagd inschakeld +/- 6 sec.

Op het berichtje hierboven van EUERW wil ik kwijt dat ik ook contact gehad heb met dit bedrijf.
Ik vroeg hun naar het prijsverschil waarop ik als antwoord kreeg dat het nog de oude prijs was en aangepast moest worden (deze prijs kreeg ik in offerte en stond dus niet op website!!!, is altijd proberen waard natuurlijk maar slapen doen we 's-nachts).
In totaal was ik nu kwijt +/- € 430,- en dat is dezelfde set als het bedrijf levert voor €699,-

Geplaatst: 14.12.2007 - 21:02
door paQ
dus als ik het goed begrijp vertraging die 'virtuele balasten' (online?) het starten van de lampen met 6 sec. na contact?

dan rijd je vast geen diesel...? Of is 6 seconden ook voldoende met winterijd? en moet je dan verrekte goed opletten en meteen starten nadat het spiraaltje uitgaat?

Geplaatst: 14.12.2007 - 21:06
door asta
Deze vertragen 6 sec nadat je spanning op de lampen gezet hebt, oftewel je contact naar stand II gezet hebt.
Als je een diesel rijdt zal dit of net voldoende of te weinig zijn, zal aan de hand van test moet blijken.
Kan je de s60 dan niet net zo als een s40 alleen op stadslichten starten? (schakelaar helemaal omhoog).
Voor de benzine is deze 6 sec voldoende.

De vertraging is hoofdzakelijk nodig voor de starters en de ballasten, de lampen hebben hier minder onder te lijden.

Wellicht dan een iemand bij Target Automotive kan aankloppen en vragen of er een virtual ballast gemaakt kan worden met een vertraging van +/- 10 sec?