Pagina 3 van 3

Geplaatst: 13.07.2005 - 08:54
door danny
De lampjes zijn idd stevig vast gelijmd. Ik heb het zelf eens geprobeerd. Nadat de eerst was gebroken heb ik er 4 besteld in Zweden

Geplaatst: 13.07.2005 - 08:58
door Admire
Bij de mijne (Phase 2) zaten ze vastgeklemd in de fitting, niet gelijmd. Ik kon ze er zonder al teveel problemen uittrekken en vervangen door oranje.

Geplaatst: 13.07.2005 - 09:00
door SiR-ROUND
Hmmm, dus voor verlichting die eigenlijk altijd aan staat (bij mijn wagen althans) een niet te vervangen lampje? Belachelijk eigenlijk.

Lampje stuk en je moet er een heel nieuw armatuurtje in zetten...

Zou ze eigenlijk moeten uitboren en modificeren naar leds...

Geplaatst: 13.07.2005 - 09:02
door danny
Zijn van die kleine dingen waarvan het wel lijkt dat het goed geld opbrengt :P

Geplaatst: 13.07.2005 - 09:07
door SiR-ROUND
Zoiets als inkjetprinters ja. :roll: :P

Geplaatst: 13.07.2005 - 22:53
door joost
SiR-ROUND schreef:Hmmm, dus voor verlichting die eigenlijk altijd aan staat (bij mijn wagen althans) een niet te vervangen lampje? Belachelijk eigenlijk.
Het is ook mogelijk de dagverlichting uit te schakelen, zo brandt de verllichting niet altijd!

Joost.

Geplaatst: 13.07.2005 - 23:11
door SiR-ROUND
Op zich vind ik dat niet erg, ik rij altijd met licht aan...

Hoe kan je dat makkelijk veranderen dan? Ik heb me laten vertellen dat het een Scandinavische afwijking is?

Geplaatst: 13.07.2005 - 23:15
door menjo
Als je een phase 2 hebt is er een speciale truc voor. Even zoeken op het forum, ik kan het nu niet echt vinden :)

Geplaatst: 13.07.2005 - 23:15
door joost
Bij mij (PhII) stond het gewoon in het instructieboekje. Beetje klooien met contact en grootlichtschakelaar geloof ik. Mijn dashboard verlichting brand wel altijd en dat is in mijn geval niet handig. Dát schijn je alleen via de computer bij de dealer te kunnen laten doen.

Joost.

Geplaatst: 13.07.2005 - 23:43
door SiR-ROUND
Hmmm, tis een Fase 1 he...

Never mind. Thanks!

Geplaatst: 14.07.2005 - 07:59
door Admire
Overdag met lichten aan rijden is veel veiliger. Als ze automatisch branden vergeet je het ook niet.

Ik zie vaak genoeg van die dombo's die in hevige regen of schemering zonder lichten rijden, en dan zijn ze heel slecht zichtbaar.

Geplaatst: 14.07.2005 - 08:43
door ferdigoeman
ik heb me is laten vertellen dat het in zweden verplicht is om zelfs overdag licht te voeren.
vandaar dat een volvo ook als parkeer licht aan beide kanten van de auto 1 lampje laat branden (achterzijde) en voor gewoon stadslicht. de side markers staan dan ook niet aan.

ik had zelf ook bij mijn 440 de schakelaar omgebouw zodat het overdag uit stond.

nu bij me s40 staat ie lekker altijd aan, mocht ik een kapot lampje hebben jammer dan, keuze van de volvo.

die witte en smoke side markers zijn toch ook los te krijgen dus dat maakt voor mij geen probleem

Geplaatst: 14.07.2005 - 09:44
door Volmar
Bij Fase I moet je een draad loshalen bij de schakelaar, dan is het
licht uit in stand '0'
Weet zo niet even welke, zou ik in mijn schema's moeten kijken.

Maar naar mijn mening zou iedereen met licht aan moeten rijden.
Is vele malen veiliger, daar heb ik geen onderzoek voor nodig om
tot die conclusie te komen.

Zeker op de motor is het heel erg belangrijk, die zie je erg snel over
het hoofd. Met licht aan zie je ze tenminste nog.

Geplaatst: 14.07.2005 - 09:50
door menjo
De blauw/gele draad denk ik. Alleen blijven dan volgens mij de sidemarkers nog wel aan staan?

Geplaatst: 14.07.2005 - 10:09
door Volmar
Dat moet ik effe nakijken, maar volgens mij zit deze draad er
standaard op, zodat je verlichting niet uit kan.
De draad overbrugt je schakelaar op stand '0'.

Volgens mij blijft dan echt alles uit, als je de draad loshaalt.

Geplaatst: 14.07.2005 - 11:27
door SiR-ROUND
Nou, ik ben het eens met de veiligheid. Ook met de zon is het veilig. Die weggetjes met bomen langzij waardoor je de hele tijd wisselt is zwaar voor de ogen en een tegemoetligger zie je dan een stuk eerder als die lichten voert.

Ik laat het lekker aan, zoals ik al zei, ik doe ze toch altijd al aan.

Geplaatst: 15.07.2005 - 21:06
door joost
Admire schreef:Overdag met lichten aan rijden is veel veiliger. Als ze automatisch branden vergeet je het ook niet.

Ik zie vaak genoeg van die dombo's die in hevige regen of schemering zonder lichten rijden, en dan zijn ze heel slecht zichtbaar.
Vergeten doe ik het zeker niet en bij regenval of hogere snelheid zijn ze altijd aan. Een ander hoeft dat voor mij niet per sé te doen, maar ik rijd een knalrode Volvo en rood schijnt nogal een opvallende kleur te zijn. Had ik een donkere kleur gehad zou ik de lampen ook eerder aan doen (laten).

Joost.

Geplaatst: 31.10.2005 - 13:21
door hennyw
heeft er iemsnd een oranje sidemarker over?
er is er 1 stuk en het almpje kan je niet vervangen :evil:

Geplaatst: 31.10.2005 - 13:25
door menjo
Linksachter en rechtsvoor heb ik nog wel voor je (2 dezelfde dus). Is wel voor een S/V40 van voor 2000.

Geplaatst: 01.11.2005 - 20:24
door Pjoeter
Ronald van Santen schreef:Contourverlichting is uiteraard niet verplicht, maar als je het hebt moet het oranje zijn, een andere kleur mag niet. Het lampje mag als het uit staat alle kleuren hebben van de regenboog, maar zodra het brandt moet er een oranje gloed vanaf komen. Hiervoor gelden dezelfde regels als bij knipperlichten.

Gr,

Ronald
Bijna goed, geel mag ook ( denk aan reflectoren )
Voor wit/ achter rood / zijkant geel

Hier zijn wettelijke normen voor, anders zouden er wel heel veel kerstboompjes op de weg zijn.