Pagina 3 van 6
Geplaatst: 26.12.2007 - 17:48
door michel-C30
Volgens het boek over Born had Audi geklaagt over het gebruik van s4 en F4
Zo werden ze eerst gepresenteert op de salon van Geneve.
Volvo heeft er maar een o achter geplakt en de F vernadert in V. Misschien Ferrari ook geklaagt maar dat staat er verder niet bij
BMW had overigens eerder geen bezwaar tegen het gebruik van 850.
Geplaatst: 27.12.2007 - 12:43
door V480-S60
V480-S60 schreef:Dat moet ik ook even nakijken. Maar als ik mij niet vergis is dat dus niet waar. De fabriek in Gent heeft specifiek de 850 gekregen. Dat was het eerste eigen model van Gent.
Ik heb de documentatie niet hier maar kan het zo nakijken.
Mijzelf maar even quoten.
Ik heb het inmiddels nagezocht. Het staat allemaal vermeld in het boek:
"The Challenge" Volvo 850 GLT.
Enkele zinnen daaruit.
"When Volvo took te decision in 1987 to commence manufacture of a completely new car outside Sweden, there was a good reason:...
.... This was one of several reasons for starting production of the Volvo 800 Series in Ghent.
Ik kan niet het hele verhaal hier neerzetten. Maar hieruit blijkt dat in 1987 reeds gekozen is voor de fabriek in Gent om de 850 daar te assembleren.
Productontwikkeling, de ontwikkeling van de productiemethoden en de preproductie echter hebben (in overleg met Gent) plaatsgevonden in Gothenburg.
Geplaatst: 27.12.2007 - 12:44
door V480-S60
Ohw ja.
Uit bovengenoemd boek blijkt overigens ook zonneklaar dat de 850 een compleet nieuw en op zichzelf staand model is. Geen opvolger voor welk op dat moment gevoerd model dan ook!!
Geplaatst: 27.12.2007 - 12:57
door Belg
Dat lijkt mij uiteindelijk ook de enige juiste verklaring.
Geplaatst: 27.12.2007 - 14:43
door Gijsiejjj
is de 400 serie niet de s40?
440
s40 (oud)
s40 nieuw?
en de 500 serie
pv 544 (katterug) (katterug was ook een pv 444 en een pv 445
en de 600 serie
S60??
de 900 serie werd ook de s90
Geplaatst: 27.12.2007 - 15:11
door bart simpson
Gijsiejjj schreef:is de 400 serie niet de s40?
440
s40 (oud)
s40 nieuw?
en de 500 serie
pv 544 (katterug) (katterug was ook een pv 444 en een pv 445
en de 600 serie
S60??
de 900 serie werd ook de s90
nee, lees de topic eens helemaal
Geplaatst: 27.12.2007 - 16:39
door Gijsiejjj
@ bart simpson,
in dit topic zie ik dingen staan die ik niet geloof;) dat de 440 de 240 heeft opgevolgd. enzo
een de 100 serie begon volgens mij de amazon.
en toen in 1996 de 440 stopte kwam de s40
400 serie = 440
volvo kwam met V S en C aanduiding
de voor serie werd Dus V of S dan kom je op de S40 uit
Geplaatst: 27.12.2007 - 16:57
door Fat Rat
volgens mij ga je daar toch ergens mis Gijsiejjj, ik heb alleen gestelt dat sommige Amazon modellen een (interne?) nummering in zowel 100 als 200 hadden.... Maar de "echte" 100 serie zoals we die kennen is de 140 en 160....
Geplaatst: 27.12.2007 - 16:59
door Gijsiejjj
ja dat klopt:). maar bart zecht hier eerder dat de 440 de opvolger was van de 200 serie. daar kan ik met mij pet niet bij:) de 440 is 30 cm klienr als een 240
Geplaatst: 27.12.2007 - 17:01
door bart simpson
Een S40 = geen 400 serie, een S40 = de 600 serie geworden (644/645)
Een 900 = is alleen als 6 clinder de S90 geworden, de 4 cilinder bleef gewoon 940
Ik liet de amazon welbewust buiten de reeks, hij is tenslotte al 40 jaar uit productie.
Gijsiejjj schreef:ja dat klopt:). maar bart zecht hier eerder dat de 440 de opvolger was van de 200 serie. daar kan ik met mij pet niet bij:) de 440 is 30 cm klienr als een 240
dat alles is (in alle opzichten) het allerlaatste wat ik zou zeggen
De 440 is geenszins de opvolger van de 240 geweest.
Geplaatst: 27.12.2007 - 17:04
door Gijsiejjj
dus jij zecht nu dat de 440 niet is opgevolgd door de s40
terwijl de 440 in 96 stopte de s40 in 96 begon, de maten beetje overeen komen.
Geplaatst: 27.12.2007 - 17:06
door bart simpson
Gijsiejjj schreef:dus jij zecht nu dat de 440 niet is opgevolgd door de s40
terwijl de 440 in 96 stopte de s40 in 96 begon, de maten beetje overeen komen.
Ik zeg dat de S40 geen 400 serie is
Geplaatst: 27.12.2007 - 17:06
door Gijsiejjj
raar dat het dan tog een s40 en een v40 is.
hat het beter s60 en v60 kunnen heten
Geplaatst: 27.12.2007 - 17:08
door bart simpson
Gijsiejjj schreef:raar dat het dan tog een s40 en een v40 is.
hat het beter s60 en v60 kunnen heten
Maar hij heette op de auto S40 en V40 en intern 644 en 645,
Geplaatst: 27.12.2007 - 17:10
door Gijsiejjj
hoe bedoel je intern?:)
Geplaatst: 27.12.2007 - 17:11
door bart simpson
Gijsiejjj schreef:hoe bedoel je intern?:)
de typeaanduidingen zoals in mijn lijstje staan zijn interne aanduidingen.
Bij b.v. de V70 heb je al een V70/875, een V70/285 en een V70/135
Geplaatst: 27.12.2007 - 17:12
door Gijsiejjj
ja maar intern binnen volvo?
intern op kentekenbwijzen?
type plaatje in auto?
Geplaatst: 27.12.2007 - 17:16
door volvo 960R
bart simpson schreef:Een S40 = geen 400 serie, een S40 = de 600 serie geworden (644/645)
Een 900 = is alleen als 6 clinder de S90 geworden, de 4 cilinder bleef gewoon 940
De 900 serie heeft met het 1e type ook een 4 cilinder blok gehad met een 2,3 en een 2,5 Liter.
Dit blok zat ook in de ''mooie'' versie van de 740 16v.
Dit blok gebruiken ze vaak om te tunen waar je dik 550 pk er uit kan krijgen.
Deze hadden ze in de 1e serie 960 gestopt, en in de volgende reeks 1e 960's de 2.5 en de 3.0L , en de 2e 960 ( s/v 90 ) ook 2.5 en 3.0L
Hier een foto van het type motor.
http://img126.imageshack.us/img126/730/7401vm6.jpg
Geplaatst: 27.12.2007 - 17:20
door bart simpson
Gijsiejjj schreef:ja maar intern binnen volvo?
intern op kentekenbwijzen?
type plaatje in auto?
Intern binnen de Volvo organisatie in o.a. de "variantcode" die voor iedere Volvo gebruikt wordt, b.v. bij de V70 D5 RPF Classic met Summum pakket, automaat en schuifdak = 2857113291
Geplaatst: 27.12.2007 - 17:21
door Gijsiejjj
dus de v70 is ee 200 serie?