Pagina 3 van 3

Geplaatst: 29.01.2008 - 20:13
door steven460
my 2cents
de Zee produceerd 70 giga ton? en wij mensen met alle fabrieken en auto's 4 giga ton co2......

Ik denk dat het niet het CO2 is maar de prut die ook uit de knalpijp komt.. Fijnstof klinkt veeel aannemelijker dan CO2.

Geplaatst: 29.01.2008 - 20:22
door bart simpson
steven460 schreef:my 2cents
de Zee produceerd 70 giga ton? en wij mensen met alle fabrieken en auto's 4 giga ton co2......

Ik denk dat het niet het CO2 is maar de prut die ook uit de knalpijp komt.. Fijnstof klinkt veeel aannemelijker dan CO2.
heel erg veel (> 80%?) van het fijnstof is ook van natuurlijke oorsprong

Geplaatst: 02.02.2008 - 09:42
door steven460
ik bedoelde 70 giga ton co2 door de Zee.
Wat de auto's produceren (en de zee niet , maar vulkanen mischien) is die ontzichtbare maar schadelijke fijnstof. Gelukkig heben we geen last van vulkaan uitbarstingen, maar wel van die 4 wielers qua fijnstof uitstoot.

Eindelijk een antwoord op mijn vraag

Geplaatst: 11.02.2008 - 15:24
door 2.5D
Battlecruiser S80 schreef:Ik rij zelf met (gedeeltelijk) PPO in een oldtimer Mercedes, maar met een moderne diesel zou ik het absoluut niet doen. Ramon heeft gewoon gelijk daarin.

Bij de oude generatie diesels van vóór de common rail kan men zonder gevaar zonder aanpassingen tot ongeveer 30-50% gaan, afhankelijk van buitentemperatuur: 's winters weinig, 's zomers heel veel. Mét ombouw kan je bij die diesels tot 100% gaan, hoewel velen betwijfelen of de dieselpomp dat op de lange duur uithoudt.

Moderne inspuitpompen kunnen de PPO moeilijk verdragen, o.a. door de grotere stroperigheid van PPO t.o.v. diesel.

Afgezien van wat Ramon noemt, is er nog iets:

PPO mengt slecht met diesel. Als je bij een volle tank een paar liter slaolie oid bijmengt, denk je al gauw dat het geen kwaad kan. Maar omdat de vermenging moeizaam gaat, kan het dus gebeuren dat je enkele tientallen kilometers op pure slaolie rijdt. Dat is niet goed voor de moderne dieselpomp.

En zo'n ding is duuuuur! Daar kan je een paar duizend kilometer van rijden.....op diesel.
Okee, ik kan dus met mijn "niet commenrail" gewoon op slaolie rijden?

Re: Eindelijk een antwoord op mijn vraag

Geplaatst: 11.02.2008 - 15:52
door bart simpson
2.5D schreef:Okee, ik kan dus met mijn "niet commenrail" gewoon op slaolie rijden?
Jawel hoor, maar niet lang :evil:

Geplaatst: 11.02.2008 - 17:05
door euerw
maar volgens mij zit er op een 2.5d geen commenrail,toch?

Geplaatst: 11.02.2008 - 17:17
door bart simpson
euerw schreef:maar volgens mij zit er op een 2.5d geen commenrail,toch?
Oeps, jij gelijk!

Bedankt

Geplaatst: 12.02.2008 - 16:36
door 2.5D
Nu heb ik dus nog steeds geen antwoord!!

En inderdaad een 2.5D is GEEN commenrail diesel.

Iemand verder nog sugesties?

Re: Bedankt

Geplaatst: 12.02.2008 - 17:06
door euerw
2.5D schreef:Nu heb ik dus nog steeds geen antwoord!!
En inderdaad een 2.5D is GEEN commenrail diesel.
Iemand verder nog sugesties?
volgens mij was het juist wel beter mogelijk met jou type motor, tevens is er het eea ook op het forum tevinden betreft een HTS ing die al jaren met veel plezier dit doet zonder aanpassingen, maar geen aan dat de verhouding wel juist moet zijn