Pagina 3 van 4
Geplaatst: 07.02.2008 - 12:30
door Jor
Als ik op het linkje klik kom ik weer op dit topic terecht

Geplaatst: 07.02.2008 - 12:59
door V480-S60
Zo nu moet ie het doen Jor.
@Summum gebruik ipv [link=] [/ link] eens [url= ] [/ url]
Geplaatst: 07.02.2008 - 13:09
door Oceanracer
Link werkt naar behoren en Bas verwoordt hier op juiste wijze mijn ideeën.
Geplaatst: 07.02.2008 - 14:00
door Summum
V480-S60 schreef:Zo nu moet ie het doen Jor.
@Summum gebruik ipv [link=] [/ link] eens [url= ] [/ url]
Aha, bedankt voor de tip!
Swedish design
Geplaatst: 12.02.2008 - 21:41
door RaoulC
Het artikel van Bas van Puten druipt wel een beetje van de sentiment en de hang naar een oud maar werkend concept voor Volvo. Het verkoopt helaas niet de gewenste aantal auto's, maar de huidige weg in design is er een van twee grote stappen weg van de oorsprong. Bij de concept presentatie van de XC60 was het duidelijk dat er een nieuwe weg ingeslagen was die evenveel vrienden als vijanden zou opleveren. Steve Mattin's gebrek is een uitgesproken design visie en concept wat bijdraagt aan de branche identiteit die Volvo heeft. De modellen onderscheiden zich niet van de concurenten. En dan is de het de vraag of een potentieele koper nog voor een Volvo kiest.
Het heeft even geduurt voordat ik de nieuwe V70 kon waarderen, maar nadat ik ze in Goteburg als een vast onderdeel van het straatbeeld heb gezien klopte het allemaal toch. Ik twijfel aan de design lijn zoals voorgesteld in Autovisie, maar is logisch in elkaar geknutseld op basis van de reeds uitgebrachte publicaties en trends. Het zou mooi zijn als er een uitgesproken lijn zou komen die net als huidige modellen een herkenbaarheid geven.
Geplaatst: 12.02.2008 - 22:13
door Oceanracer
Ik vind de ingeslagen weg (lees: huidige/laatste modellen) geen goed voorbeeld van herkenbaarheid. Zo lijkt de S40 van achteren nu net op een Dacia Logan en de S60 heeft de achterkant van een Ford Mondeo. De herkenbaarheid op grote afstand van de eerste S60/V70/S80's is drastisch verminderd. Laat ik nog maar niet eens over de herkenbare hoekige vormen van weleer beginnen.
Het zou best eens kunnen dat er bij een minder uitgesproken vorm meer kopers zullen afkomen op Volvo. Daarmee verliest Volvo echter zijn exclusiviteit van nu (wat er al van over is). Grote kans dat de Volvo-rijder (als die al bestaat) toch eens verder gaat kijken.
Geplaatst: 12.02.2008 - 23:11
door RaoulC
Oceanracer schreef:de eerste S60/V70/S80's
Sorry voor de onduidelijkheid, dit is de range die ik bedoelde, zeg maar de auto's met de Volvo heupen. :oops:
Geplaatst: 12.02.2008 - 23:14
door volvorider
Oceanracer schreef: Grote kans dat de Volvo-rijder (als die al bestaat) toch eens verder gaat kijken.
Die bestond.....Het profiel van de volvorijder is wel aan het veranderen ....
Geplaatst: 14.02.2008 - 20:53
door PVAN
Een kwestie van evolutie. Ik voel me op en top Volvo-rijder in mijn 17 jaar jonge 245 en durf erop wedden dat dit evenveel het geval zal zijn in mijn toekomstige V50. Trouwens die XC60 lijkt mij een machtige wagen die ik zonder schaamte naast een 240 zou durven parkeren :reindeer:
Geplaatst: 15.02.2008 - 10:09
door Guestuser
Die S60 wordt mijn volgende auto!!!! Nog even 3 jaar in deze rijden en dan de S60 bestellen

Als dat hij er uit komt te zien als op de foto natuurlijk

Geplaatst: 15.02.2008 - 10:49
door Live
Ja, er zijn altijd mensen die het bij het oude vertrouwde design willen laten maar ik denk dat de nieuwe design golf bij elke autofabrikant doorkomt en dat er een 'évolutie' in autovormen onvermijdelijk is. Goed dat volvo met de tijd mee gaat en wat een prachtige auto's. S40, V50, S80, C70 en V70 ( op de achterlichten na) erg mooie auto's.
Toen die auto;s uitkwamen zeiden ook veel mensen, wat lelijk, hoop dat het niet zo gaat worden etc etc.. nu 3 jaar verder gaan de verkopen erg goed en blijken de modellen erg geslaagt.
Geplaatst: 15.02.2008 - 10:51
door Live
trouwends, weer nieuw artikel in de autovisie over Volvo & Veiligheid, systemen als Adaptive cruise control met auto brake, blis, Lane depature and driver allert system worden getest, net als de S80 T6 en 3.2
goed voor een paginatje of 6 lees plezier.
(staat ook de bmw 1 serie cabrio in... wat vind ik hem lelijk)
Geplaatst: 15.02.2008 - 17:24
door gertsan
Oceanracer schreef:Ik vind de ingeslagen weg (lees: huidige/laatste modellen) geen goed voorbeeld van herkenbaarheid. Zo lijkt de S40 van achteren nu net op een Dacia Logan en de S60 heeft de achterkant van een Ford Mondeo. De herkenbaarheid op grote afstand van de eerste S60/V70/S80's is drastisch verminderd. Laat ik nog maar niet eens over de herkenbare hoekige vormen van weleer beginnen.
Ik vind nu juist een S60 en de nieuwe s80 erg op elkaar lijken en verschrikkelijk mooie auto's zeker voor dat geld. (goedkoop is hij niet) maar kost geen ton zoals bijvoorbeeld een aston martin. die ik overigens ook zeer mooi vind. De nieuwe s60 moet ik natuurlijk eerst in het echt zien, maar de schets ziet er niets slecht uit. Maar ja smaken verschillen nu eenmaal, maar dat is maar goed anders liepen alle mannen achter dezelfde vrouw aan.

Geplaatst: 12.03.2008 - 22:47
door joost_sipkes
Ik zit nog steeds te wachten op een nieuwe S70.
Moet ik wachten todat ik een ons weeg?????
Ik weet het niet met die nieuwerwetserij; misschien maar een S60 kopen om te wennen en verder te kijken.

Geplaatst: 12.03.2008 - 23:00
door Ben
De nieuwe S70 is er al. Hij heet S80

Geplaatst: 13.03.2008 - 19:19
door den toerist
Ben schreef:De nieuwe S70 is er al. Hij heet S80

Ik vrees van niet hoor, de S60 vervangt de S70. Dus bij wijze van spreken.
Alleen zijn ze een klein stapje terug gegaan.
In principe zijn de V70 en S60 gelijk, buiten het feit dat ze andere bumperschilden hebben, en de V70 een ruimere koffer heeft

Geplaatst: 14.03.2008 - 10:17
door Live
ehm nee in principe is de V70 en de S80 gelijk
kijk maar naar de nieuwe S80, logische broer is de V70
zelfde koplampen, achterlichten.. (zo goed als) zelfde kooi constructie.
dash bord zelfde.. alles..
Geplaatst: 14.03.2008 - 10:45
door V480-S60
De vorige generatie V70, de huidige S60 en de vorige generatie S80 zijn op hetzelfde platform gestoeld.
S60 en V70 zitten daarbij qua interieur en breedte het dichtst tegen elkaar aan.
De huidige V70 en S80 zijn, net als de toekomstige S60 ook weer op hetzelfde platform gestoeld. Nu lijken echter de interieurs (en breedte)van de S80 en V70 op elkaar.
Van de nieuwe S60 weten we dat nog niet.
Overigens is in mijn ogen de S60 inderdaad de opvolger van de S70.

Geplaatst: 15.03.2008 - 00:20
door Live
de kooi constructie van de '' oude'' V70 was gelijk aan die van de S80 en niet aan die van de S60..
Geplaatst: 15.03.2008 - 21:32
door den toerist
Live schreef:de kooi constructie van de '' oude'' V70 was gelijk aan die van de S80 en niet aan die van de S60..
De S80 is in 1998 op de markt gekomen. Op het groot platform.
De V70 is in juni 2000 op de markt gekomen eveneens op het groot platform.
De S60 is in oktober 2000 op de markt gekomen eveneens op het zelfde platform. S60 & V70 zijn op dezelfde lijn gebouwd met dezelfde marialen, dus hebben ze dezelfde kooiconstructie. Je hebt in Gent 2 lasafdelingen, één voor S60 en de inmiddels verdwenen V70 ( toekomstige XC60) . En nog één voor huidige S40 en V50 en C30.