Zo snel?

Alles over de 440 / 460
Volvo_480_turbootje
3rd Gear member
Berichten: 283
Lid geworden op: 24.01.2007 - 19:31

De brandstofpomp zal wel meekunnen, heb ik al veel over gelezen en op meetings van gedachten gewisseld met mensen, de injecteurs daarentegen, die zullen inderdaad bijna op hun maximum zitten.

Maar als je te arm rijdt dan gaat hij toch in veiligheid? 1 x meegemaakt toen een rubber pijpje dat aan de soloïde toekomt kapot was, turbodruk einde rood en de benzinetoevoer werd toegeknepen...

Mijn vorige 480 had trouwens grotere injecteurs, iets grotere turbo en de turbodruk was met een truukje hoger gezet dat ze blijkbaar bij de dealer ook kende, gewoon twee pijpjes aan de solenoïde wisselen.

Het ding had ruim 200 pk, niet gechipped... maar hij schokte wel geweldig bij gas lossen... Ik heb de versnellingsbak ervan wel kapot gereden, maar heel dat verhaal heb ik hier al eens ergens verteld...


Btw, toch bedankt voor de tips :) Maar de temperatuur viel nog mee hoor, als ik in de file staat wordt het blok heter hoor... of zie ik dat fout?
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

Als de benzinetoevoer wordt afgesloten ben je al te ver gegaan. Maar goed, zo te zien ben je dr wel bewust over aan t denken.

Hoe het met de temperatuurverschillen tussen file en snelweg rijden zit weet ik niet.
Volvo 940 SE
Gebruikersavatar
440rijder
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03.01.2008 - 13:46
Locatie: Heerhugowaard

Het onverantwoorde zit 'm niet alleen in andere weggebruikers, maar ook voor jezelf. Kijk eens op de specificatie van je banden, die hebben ook een maximumsnelheid meegekregen van de fabrikant. Als je daar dik boven gaat zitten heb je kans dat de wangen uitscheuren (ook wel klapband genoemd). Ik hoef je de volgende 3 seconden dan niet uit te leggen als je die snelheden hebt... Maar ieder zijn lol, op circuits is het soms mogelijk met je eigen auto te scheuren, volledig legaal en met enigszins veiligheid en controle.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Maar de temperatuur viel nog mee hoor, als ik in de file staat wordt het blok heter hoor... of zie ik dat fout?
Je watertemp is wel hoger in de file omdat er weinig luchtcirculatie is. Maar daar heb je een fan voor die de boel op de goede temp houdt. Maar bij hoge snelheden loopt de olietemp hoog op, en dat is de indicatie van de motor temperatuur. maw bij hard rijden is je motor heter als in de file. De olietemp daalt als je in de file staat (na hard rijden) en de watertemp loopt dan juist op. Dit komt omdat olie zijn warmte veel makkelijker afgeeft als water. (bijv: je krijgt minder brandwonden van olie van 80c als van water van 80c!) De veligheidswaarschuwing voor de olietemp springt trouwens pas in bij 154c op je BC. Je motor is pas op bedrijfstemp als de olie dat is dus niet als de water temp 80c is. De olie/motor kan dan nog lang niet op bedrijfs temp zijn. Dus pas gaan gassen als je olie op zo'n 70-80c zit.
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

mn standaard 460 1.8 tikt bijna de 190 aan, is dan wel een recht stuk uiteraard en geen berg omhoog. Maar vind de 4xx geen wagen voor die snelheden. Hij rijdt het niet slecht maar vind de wagen er te licht voor. Doe maar een S70 of andere variant waar ik die snelheden mee moet rijden.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Gebruikersavatar
Wiebe
5th Gear member
Berichten: 1656
Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Gister even van groningen naar leeuwarden gereden,hij wou niet harder dan 190 Oo en ik had hem eerder al eens over de 200 gekregen maar de temperatuur bleef heel laag dus moet ik de thermostaat maar even vervangen.

Maar verder rijd de 440 prima! Ben zeer blij met de auto,dacht eerst dat volvo traag enzo was maar dat is niet zo :D
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
Gebruikersavatar
RobsterS70R
5th Gear member
Berichten: 2204
Lid geworden op: 20.03.2007 - 20:19
Locatie: Op de Veluwe

En dan heb je 'nog maar' een 1.8 ;)
Robbie
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
Yoghi
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 04.11.2007 - 13:30
Locatie: Landgraaf

niks
Tuned Ex Klpd T5
Afbeelding
Gebruikersavatar
Igoriaan
4th Gear member
Berichten: 816
Lid geworden op: 22.04.2008 - 03:03
Locatie: Eindhoven

Jullie gaan allemaal hard. Mijne gaat niet verder dan net geen 180 km/u op de teller, dat is 172 km/u op GPS! Maar ik hoef tenminste niet te schakelen :D
- Igor...


S80 2.4i 170 PK G3 - Handgeschakeld, Dark Olive Pearl, bouwjaar 1999
850 Estate 2.5i 10V - Handgeschakeld, Tropic Green Metallic, bouwjaar 1994
440 1.8i - CVT Automaat, Rood Metallic, bouwjaar 1995
Gebruikersavatar
RobsterS70R
5th Gear member
Berichten: 2204
Lid geworden op: 20.03.2007 - 20:19
Locatie: Op de Veluwe

Hmm, ik houd het meestal bij een kilometer of 140 per uur. Prettige snelheid om te rijden.
Robbie
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
Gebruikersavatar
Wiebe
5th Gear member
Berichten: 1656
Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Igoriaan schreef:Jullie gaan allemaal hard. Mijne gaat niet verder dan net geen 180 km/u op de teller, dat is 172 km/u op GPS! Maar ik hoef tenminste niet te schakelen :D
je moet dat bankstel ook uit de auto nemen en de kofferbak dicht doen,dat helpt :P
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

heb van de week gekeken op weg naar me vriendin in Spa.

op de verbindingsweg tussen de weg naar luik en verviers in 190km op de teller ik had nog iets sneller gekund maar de weg hield op dus dat werdt hem niet.

ik zag wel meteen de temparatuur meter flink stijgen dus. maar verder met een snelheid van 120a 130 rijdt de 440 echt super.

timo
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
dr. fill
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 03.10.2008 - 12:14
Locatie: Groningen
Contacteer:

In duitsland haalde mijn 2.0L net 210 vlgs mijn tomtom en km teller.
toch bijzonder dat de 440 bij deze snelheid relaxer rijdt dan ikzelf :D
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

190 rijdt die continu op vlakke stukken. 1.8.

Berg omhoog valt dit terug, vooral in de eifel en de ardennen bij Spa/Vervier te merken. Ca 150, mits je goed schakelt en beetje hoge toeren pas doorschakeld. Dus even niet het moderne rijden toepassen, maar dat moet je toch al niet doen in de bergen.

Berg omlaag heb ik weleens 210 aangetikt. Maar dat was maar van korte duur haha.

Maar dit rij ik allemaal niet te vaak, benzineverbruik is dan toch wel om te janken. En haast heb ik toch niet als ik bij familie op bezoek moet in Duitsland.

Is er toch iets mis als je temp stijgt. Doet die van mij niet en dan hou ik die snelheden ca 2 uur aan.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

ooh oud topic
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Gebruikersavatar
redhound
2nd Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: 18.08.2008 - 19:04

Tijdje terug,

op de duitse autobaan top van 192 op teller 188 echte km/h (vakantiebelading acherin en dikke velgen eronder 205/40R17 :spider: ),
toen ook nog ff gekeken of de cruisecontrole werkte hahahah hoe lachen is dat om je topsnelheid op de cruisecontrole te rijden :P,
die mercedes die achter me reed kon me niet inhalen hahah (was ook maar een B klasse maar toch keal keek me me raar aan ahahha... hij had de hele weg achter mij gezeten...

Afbeelding

mijn lieverd op vakantie in duitsland.. (toch nog wel een keer verlangen ofzo, volgensmij waren de tassen enz. er nog niet uit hahaha)

denk dat hij nu deze top niet meer haald met zoon onweise 940 lip eronder 8) .

en jongens....

niet harder rijden dan je beschermengel kan vliegen...

grz Redhound
Gebruikersavatar
4pr80
2nd Gear member
Berichten: 71
Lid geworden op: 12.06.2006 - 12:16

ik rij nooit hard (en ja off-topic foto)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PanRiderEesveen
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 25.01.2009 - 22:58
Locatie: Eesveen(OV)

190 (op de teller) met 440 1.7 GL 1990 niet op de Autobahn (eigen)

210 (op de teller) met 460 1.7i Turbo 1990 Autobahn DE (eigen)

220 (op de teller) met 740 2.0i Turbo 1990 Autobahn DE (eigen)

225 (op de teller) met S80 2001 niet op de Autobahn (trouwauto...)
Geen Volvo meer op de dam... :-(
Gebruikersavatar
Ron440Fleet
2nd Gear member
Berichten: 184
Lid geworden op: 23.02.2007 - 08:56
Locatie: Spijkenisse

Heren / Dames...

Er is niets heerlijker dan na een nachtdienst op een zondagochtend vanuit Tilburg naar Spijkenisse rijden.
een lege A27 een lege A59 een lege A16 en een lege A15....binnen 30 minuten thuis dus voor de mensen die echt geïnteresseerd zijn in mijn snelheid even rekenen 8-)

Afstand is 81,1 km

Niet echt bizar hard maar kan sneller.....
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

Rijd je hem dan ook nog eerst warm of trap je hem gelijk in?

Warm rijden duurt al dik een kwartier.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”