Pagina 3 van 5

Geplaatst: 01.07.2008 - 00:08
door Volvo_480_turbootje
De brandstofpomp zal wel meekunnen, heb ik al veel over gelezen en op meetings van gedachten gewisseld met mensen, de injecteurs daarentegen, die zullen inderdaad bijna op hun maximum zitten.

Maar als je te arm rijdt dan gaat hij toch in veiligheid? 1 x meegemaakt toen een rubber pijpje dat aan de soloïde toekomt kapot was, turbodruk einde rood en de benzinetoevoer werd toegeknepen...

Mijn vorige 480 had trouwens grotere injecteurs, iets grotere turbo en de turbodruk was met een truukje hoger gezet dat ze blijkbaar bij de dealer ook kende, gewoon twee pijpjes aan de solenoïde wisselen.

Het ding had ruim 200 pk, niet gechipped... maar hij schokte wel geweldig bij gas lossen... Ik heb de versnellingsbak ervan wel kapot gereden, maar heel dat verhaal heb ik hier al eens ergens verteld...


Btw, toch bedankt voor de tips :) Maar de temperatuur viel nog mee hoor, als ik in de file staat wordt het blok heter hoor... of zie ik dat fout?

Geplaatst: 01.07.2008 - 00:13
door Michael Oud
Als de benzinetoevoer wordt afgesloten ben je al te ver gegaan. Maar goed, zo te zien ben je dr wel bewust over aan t denken.

Hoe het met de temperatuurverschillen tussen file en snelweg rijden zit weet ik niet.

Geplaatst: 01.07.2008 - 09:11
door 440rijder
Het onverantwoorde zit 'm niet alleen in andere weggebruikers, maar ook voor jezelf. Kijk eens op de specificatie van je banden, die hebben ook een maximumsnelheid meegekregen van de fabrikant. Als je daar dik boven gaat zitten heb je kans dat de wangen uitscheuren (ook wel klapband genoemd). Ik hoef je de volgende 3 seconden dan niet uit te leggen als je die snelheden hebt... Maar ieder zijn lol, op circuits is het soms mogelijk met je eigen auto te scheuren, volledig legaal en met enigszins veiligheid en controle.

Geplaatst: 01.07.2008 - 09:57
door Iroll
Maar de temperatuur viel nog mee hoor, als ik in de file staat wordt het blok heter hoor... of zie ik dat fout?
Je watertemp is wel hoger in de file omdat er weinig luchtcirculatie is. Maar daar heb je een fan voor die de boel op de goede temp houdt. Maar bij hoge snelheden loopt de olietemp hoog op, en dat is de indicatie van de motor temperatuur. maw bij hard rijden is je motor heter als in de file. De olietemp daalt als je in de file staat (na hard rijden) en de watertemp loopt dan juist op. Dit komt omdat olie zijn warmte veel makkelijker afgeeft als water. (bijv: je krijgt minder brandwonden van olie van 80c als van water van 80c!) De veligheidswaarschuwing voor de olietemp springt trouwens pas in bij 154c op je BC. Je motor is pas op bedrijfstemp als de olie dat is dus niet als de water temp 80c is. De olie/motor kan dan nog lang niet op bedrijfs temp zijn. Dus pas gaan gassen als je olie op zo'n 70-80c zit.

Geplaatst: 01.07.2008 - 14:11
door mightyspawn
mn standaard 460 1.8 tikt bijna de 190 aan, is dan wel een recht stuk uiteraard en geen berg omhoog. Maar vind de 4xx geen wagen voor die snelheden. Hij rijdt het niet slecht maar vind de wagen er te licht voor. Doe maar een S70 of andere variant waar ik die snelheden mee moet rijden.

Geplaatst: 02.07.2008 - 11:01
door Wiebe
Gister even van groningen naar leeuwarden gereden,hij wou niet harder dan 190 Oo en ik had hem eerder al eens over de 200 gekregen maar de temperatuur bleef heel laag dus moet ik de thermostaat maar even vervangen.

Maar verder rijd de 440 prima! Ben zeer blij met de auto,dacht eerst dat volvo traag enzo was maar dat is niet zo :D

Geplaatst: 02.07.2008 - 11:06
door RobsterS70R
En dan heb je 'nog maar' een 1.8 ;)

Geplaatst: 02.07.2008 - 14:02
door Yoghi
niks

Geplaatst: 03.07.2008 - 14:16
door Igoriaan
Jullie gaan allemaal hard. Mijne gaat niet verder dan net geen 180 km/u op de teller, dat is 172 km/u op GPS! Maar ik hoef tenminste niet te schakelen :D

Geplaatst: 03.07.2008 - 14:25
door RobsterS70R
Hmm, ik houd het meestal bij een kilometer of 140 per uur. Prettige snelheid om te rijden.

Geplaatst: 03.07.2008 - 15:59
door Wiebe
Igoriaan schreef:Jullie gaan allemaal hard. Mijne gaat niet verder dan net geen 180 km/u op de teller, dat is 172 km/u op GPS! Maar ik hoef tenminste niet te schakelen :D
je moet dat bankstel ook uit de auto nemen en de kofferbak dicht doen,dat helpt :P

Geplaatst: 03.07.2008 - 17:31
door leip11
heb van de week gekeken op weg naar me vriendin in Spa.

op de verbindingsweg tussen de weg naar luik en verviers in 190km op de teller ik had nog iets sneller gekund maar de weg hield op dus dat werdt hem niet.

ik zag wel meteen de temparatuur meter flink stijgen dus. maar verder met een snelheid van 120a 130 rijdt de 440 echt super.

timo

Geplaatst: 21.10.2008 - 14:19
door dr. fill
In duitsland haalde mijn 2.0L net 210 vlgs mijn tomtom en km teller.
toch bijzonder dat de 440 bij deze snelheid relaxer rijdt dan ikzelf :D

Geplaatst: 21.10.2008 - 18:30
door mightyspawn
190 rijdt die continu op vlakke stukken. 1.8.

Berg omhoog valt dit terug, vooral in de eifel en de ardennen bij Spa/Vervier te merken. Ca 150, mits je goed schakelt en beetje hoge toeren pas doorschakeld. Dus even niet het moderne rijden toepassen, maar dat moet je toch al niet doen in de bergen.

Berg omlaag heb ik weleens 210 aangetikt. Maar dat was maar van korte duur haha.

Maar dit rij ik allemaal niet te vaak, benzineverbruik is dan toch wel om te janken. En haast heb ik toch niet als ik bij familie op bezoek moet in Duitsland.

Is er toch iets mis als je temp stijgt. Doet die van mij niet en dan hou ik die snelheden ca 2 uur aan.

Geplaatst: 21.10.2008 - 18:33
door mightyspawn
ooh oud topic

Geplaatst: 21.10.2008 - 23:37
door redhound
Tijdje terug,

op de duitse autobaan top van 192 op teller 188 echte km/h (vakantiebelading acherin en dikke velgen eronder 205/40R17 :spider: ),
toen ook nog ff gekeken of de cruisecontrole werkte hahahah hoe lachen is dat om je topsnelheid op de cruisecontrole te rijden :P,
die mercedes die achter me reed kon me niet inhalen hahah (was ook maar een B klasse maar toch keal keek me me raar aan ahahha... hij had de hele weg achter mij gezeten...

Afbeelding

mijn lieverd op vakantie in duitsland.. (toch nog wel een keer verlangen ofzo, volgensmij waren de tassen enz. er nog niet uit hahaha)

denk dat hij nu deze top niet meer haald met zoon onweise 940 lip eronder 8) .

en jongens....

niet harder rijden dan je beschermengel kan vliegen...

grz Redhound

Geplaatst: 21.10.2008 - 23:52
door 4pr80
ik rij nooit hard (en ja off-topic foto)

Re: Zo snel?

Geplaatst: 09.02.2009 - 20:29
door PanRiderEesveen
190 (op de teller) met 440 1.7 GL 1990 niet op de Autobahn (eigen)

210 (op de teller) met 460 1.7i Turbo 1990 Autobahn DE (eigen)

220 (op de teller) met 740 2.0i Turbo 1990 Autobahn DE (eigen)

225 (op de teller) met S80 2001 niet op de Autobahn (trouwauto...)

Geplaatst: 09.02.2009 - 21:03
door Ron440Fleet
Heren / Dames...

Er is niets heerlijker dan na een nachtdienst op een zondagochtend vanuit Tilburg naar Spijkenisse rijden.
een lege A27 een lege A59 een lege A16 en een lege A15....binnen 30 minuten thuis dus voor de mensen die echt geïnteresseerd zijn in mijn snelheid even rekenen 8-)

Afstand is 81,1 km

Niet echt bizar hard maar kan sneller.....

Geplaatst: 09.02.2009 - 21:22
door gvanminnen
Rijd je hem dan ook nog eerst warm of trap je hem gelijk in?

Warm rijden duurt al dik een kwartier.