Wat Erwin bedoelt te zeggen is dat hij na het starten meteen schakelt naar 4W, dus zijn schakelaar op stadslicht danwel dimlicht zet. Dat ze een paar seconden op 21W branden geeft verder niet. Wat ik me al tijden afvraag is of LED-verlichting nou warmer wordt dan gloeilampen of niet, ik verwacht van niet eigenlijk. Ik heb alleen nooit witte 21W/4W duplolampen gevonden met LED's - die zouden de clusters dan een veel langere levensduur moeten geven, zonder dat je hoeft terug te vallen op (in mijn ogen minder mooi ogend) 4W stadslicht...rene en erica schreef:nogmaals de vraag storm480:hoe zet je het altijd op 4w??volgens mij is dan het hele effect v/d drv weg en kun je dan net zo goed gewone 5w fittingen +lampen plaatsen.
De bajonetpootjes op de diverse lampen wisselen inderdaad, je moet ook niet 21W/5W duplolampen in je DRL (21W/4W) fittingen duwen, daar krijg je spijt van (past niet helemaal, gaat slecht contact maken, met als gevolg regelmatig een tik op je cluster om ze aan te krijgen en uiteindelijk woon je het gat helemaal uit met wat d'r niet in hoort).
De 480 wordt volgens mij niet snel aan de kant gezet voor dingen als stadslichtboetes en sidemarkerboetes. Volgens mij mag je bijvoorbeeld wettelijk ook niet én sidemarkers achter hebben, én sidemarkers in je knipperlichtunits, omdat er een minimumafstand tussen sidemarkers zou bestaan. Maar goed, voor je dààrvoor aan de kant wordt gezet

Met DRL en DRV bedoelen we toch hetzelfde? Wellicht is er een bepaald keurmerk wat in de goedgekeurde clusters gedrukt is. Je moet wel een agent met een héél slecht maandagochtendhumeur treffen voor hij zich daar druk om gaat maken.rene en erica schreef:zou het drv worden genoemd als de omschakeling vanzelf gaat??als je even bij hella kijkt werkt dat ook zo bij hun achteraf ingebouwde setjes.coyote1980 schreef: Waar exact de grens licht tussen stadslicht en daglicht (zoals op het 480EU forum inderdaad Daytime Running Lights (DRL) genoemd) weet ik niet.