Pagina 3 van 5

Geplaatst: 22.02.2008 - 21:55
door Hans
Hey Bart,

Je hebt gewoon een pracht van een V70. Bij ons loopt een chirurg rond die ook Multipla rijdt. Hij is er weg van.

Die Alfa was bij ons de 2e auto. Ik een V70 en mijn vrouw een Alfa 156 sportswagon uit 2003. Moet kunnen. Het is een mooie verschijning. Zonder meer.

Geplaatst: 23.02.2008 - 14:19
door Carfreak
Heftige foto Bart!!! Was je van de weg gedrift? (bandensporen) :D

Geplaatst: 23.02.2008 - 14:25
door Hans
Hoe zou het met onze vriend van de ambulance zijn, is vast bij Milano geweest vandaag :D

Geplaatst: 23.02.2008 - 15:18
door busje komt zo
Nee Hans, ben nog niet bij Milano geweest. Ik zit nog teveel in de orienterende fase. Ben nog aan het lezen en nadenken.
Die auto van 23000 is een mooie, maar er staat er nog een (een zwarte), jonger voor minder geld, met een onwaarschijnlijk lage km.stand (zal wel een foutje zijn).
Wat er bovendien nog bijkomt, is dat wij over twee weken met een gehuurde caravan naar vrienden in Frankrijk gaan. Als ik nu een nieuwe Volvo koop, heb ik een probleem: de combinatie wordt dan waarschijnlijk zwaarder dan 3500 Kg en ik heb mijn E nog niet (ga ik later dit jaar halen). Wij gaan dus nog met de 850 naar Frankrijk.
Maar daarna zal het niet lang meer duren :P

Waar geef jij gas trouwens?

Groeten Remo

drift

Geplaatst: 23.02.2008 - 15:30
door bartv70
Carfreak schreef:Heftige foto Bart!!! Was je van de weg gedrift? (bandensporen) :D
Zoals je ziet heb ik diverse banden maten geprobeerd, maar
de kleinste 195/65/15 beviel het best.
Dit was de enige waarmee je de auto tot op de centimeter kon driften!
De rest was te breed of zo glad dat je in de lavendel belandde.

BartV70

Geplaatst: 23.02.2008 - 15:31
door bartv70
sorry

caravan

Geplaatst: 23.02.2008 - 15:39
door bartv70
busje komt zo schreef:Nee Hans, ben nog niet bij Milano geweest. Ik zit nog teveel in de orienterende fase. Ben nog aan het lezen en nadenken.
Die auto van 23000 is een mooie, maar er staat er nog een (een zwarte), jonger voor minder geld, met een onwaarschijnlijk lage km.stand (zal wel een foutje zijn).
Wat er bovendien nog bijkomt, is dat wij over twee weken met een gehuurde caravan naar vrienden in Frankrijk gaan. Als ik nu een nieuwe Volvo koop, heb ik een probleem: de combinatie wordt dan waarschijnlijk zwaarder dan 3500 Kg en ik heb mijn E nog niet (ga ik later dit jaar halen). Wij gaan dus nog met de 850 naar Frankrijk.
Maar daarna zal het niet lang meer duren :P

Waar geef jij gas trouwens?

Groeten Remo


Ken je deze?
http://www.caravantrekker.nl/algemeen/rijbewijs.php

BartV70

Geplaatst: 23.02.2008 - 19:13
door busje komt zo
Carfreak schreef:Als je voorkeur uitgaat naar een XC70 moet je geen consessies doen. krijg je later alleen maar spijt van.

Klik op de link. Deze garage heeft altijd mooie V en XC70's staan. Wel veel import uit Duitsland maar dat merk je ook direct in de prijs.

www.auto-reuvers.nl
@ carfreak:
Ik wil ook eigenlijk zo min mogelijk concesies doen (er zal altijd wel een compromis gesloten moeten worden).
Ik ben bang dat een XC70 niet haalbaar is (ik ben maar een arme broeder 8) ). Ik denk dat ik vanaf nu allleen nog kijk naar een V70.

Gr. Remo

Geplaatst: 24.02.2008 - 16:34
door busje komt zo
@ BartV70:

Ja, die kende ik al. Het hangt een beetje van de V70 af die ik koop, hoe dat zit met het totaalgewicht. de ene D5 weegt 1549 en de andere 1650.

Weet jij (of iemand anders) trouwens waar dat verschil door veroorzaakt wordt? Het zijn alleen maar automaten/geartronics waar ik naar kijk.

Geplaatst: 24.02.2008 - 16:37
door bart simpson
denk dat hier het gewichtsverschil veroorzaakt zou kunnen worden door awd

Geplaatst: 24.02.2008 - 17:17
door VolvoRob
Hoi BartV70,
Als ik die foto van jouw Volvo bij de lavendel zie, dan krijg ik al weer zin in de zomervakantie. Heerlijk, de Provence. Volgens mij zei je al ooit dat die foto's ergens bij Moustier-St-Marie of zo genomen zijn, klopt?

Geplaatst: 24.02.2008 - 18:46
door busje komt zo
Nee, het betreft ook geen AWD-uitvoering (was het maar waar).

Gr. Remo

off topic?

Geplaatst: 24.02.2008 - 19:43
door bartv70
VolvoRob schreef:Hoi BartV70,
Als ik die foto van jouw Volvo bij de lavendel zie, dan krijg ik al weer zin in de zomervakantie. Heerlijk, de Provence. Volgens mij zei je al ooit dat die foto's ergens bij Moustier-St-Marie of zo genomen zijn, klopt?
Ja,Plateau van Valensole, aan de rand van het Lac St.Croix.
Op Corsica na het mooiste stukje Frankrijk..denk ik.

BartV70

Geplaatst: 25.02.2008 - 11:09
door Hans
busje komt zo schreef:
Waar geef jij gas trouwens?

Groeten Remo
In het zonovergoten Helmond.....maar ik klus regelmatig bij her en der door het land op de SEH. Misschien hebben wij elkaar al eens getroffen.

Geplaatst: 25.02.2008 - 13:25
door busje komt zo
Zou best kunnen. Ik ben van oorsprong ook gasboer.

Gr. Remo

Re: drift

Geplaatst: 25.02.2008 - 13:42
door Carfreak
bartv70 schreef:
Carfreak schreef:Heftige foto Bart!!! Was je van de weg gedrift? (bandensporen) :D
Zoals je ziet heb ik diverse banden maten geprobeerd, maar
de kleinste 195/65/15 beviel het best.
Dit was de enige waarmee je de auto tot op de centimeter kon driften!
De rest was te breed of zo glad dat je in de lavendel belandde.

BartV70
:D :D :D

Geplaatst: 25.02.2008 - 13:43
door Carfreak
busje komt zo schreef:
Carfreak schreef:Als je voorkeur uitgaat naar een XC70 moet je geen consessies doen. krijg je later alleen maar spijt van.

Klik op de link. Deze garage heeft altijd mooie V en XC70's staan. Wel veel import uit Duitsland maar dat merk je ook direct in de prijs.

www.auto-reuvers.nl
@ carfreak:
Ik wil ook eigenlijk zo min mogelijk concesies doen (er zal altijd wel een compromis gesloten moeten worden).
Ik ben bang dat een XC70 niet haalbaar is (ik ben maar een arme broeder 8) ). Ik denk dat ik vanaf nu allleen nog kijk naar een V70.

In mijn ogen ook helemaal geen concessie hoor ;-)


Gr. Remo

Geplaatst: 01.03.2008 - 19:16
door busje komt zo
Nou.... weer nieuwe twijfelmomenten.

Hier op het forum las ik dat korte stukken rijden met een Diesel niet goed is. Een Diesel zou pas warm zijn na een km of 15.

Ik zal de auto voornamelijk gebruiken voor woon-werkverkeer. Dat is enkele reis 26 km.
De redenen om voor een D5 te gaan zijn: 1) betrouwbaarheid 2) hoog koppel ivm trekken caravan 3) lagere onderhoudskosten 4) lagere brandstofkosten.

Met een kilometrage van net onder de 20K per jaar, maakt het niets uit of ik diesel of benzine rijd (toch??).

Als het rijden van veel korte stukken slecht is voor de motor, is het wellicht beter een benzine te kopen??

De 2.5 T (209 PK) heeft volgens de database van Autoweek een koppel van 320 (bij 1500 toeren) en de D5 (163 PK) een koppel van 340 bij 1750 toeren. Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

Kortom: wat is wijsheid? een V70 D5 of een V70 2.5 T (of toch stiekem die XC 70 2.5 T :oops: )

Gr. Remo

Geplaatst: 01.03.2008 - 19:26
door S80Taxi
Maakt helemaal niks uit, mijn D5 is binnen 5 minuten warm, we leven niet meer in 1985....

Geplaatst: 01.03.2008 - 19:27
door busje komt zo
Maar hoe zit dat dan met Sludge-vorming (is een term die ik gehoord heb hoor... :roll: )?

Gr. Remo