hondenlucht verwijderen

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

v700r schreef:
Kijk trouwens uit wat je zegt over honden en hun eigenaren op dit forum, doodsbedreigingen kunnen je deel zijn.
en zo is het, ik zie mijn hond al denken: "make my day"
Auk
6th Gear member

ps-amazon schreef:
v700r schreef:
Kijk trouwens uit wat je zegt over honden en hun eigenaren op dit forum, doodsbedreigingen kunnen je deel zijn.
en zo is het, ik zie mijn hond al denken: "make my day"
Ja... ik die van ons ook... maar die is nog net iets kleiner dan de poes! :lol:

Veel last zul je daar niet van hebben :wink:
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

pas op Auk, we dwalen weer af........
Auk
6th Gear member

oeps! Sorry!

Uhm.. Hondenlucht verwijderen!? Uhh... *paniek* *schreeuw* Aaaaah! Google, Altavista!
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Totan
1st Gear member

Even een update,

De lucht is nu al heel veel minder geworden. Ik kan nu weer, als niet hondenbezitter, met smaak mijn boterhammen achter het stuur eten. Wat heb ik na de koffie nog gedaan?

Nogmaals de bekleding goed gezogen, dit keer ook onder de verschillende planken, en met een op- en met een neergeklapte achterbank. maar ook in het zekeringenklepje en medicijnkastje. En, ik heb dit maal ook het plafond gestofzuigd.
Ik heb de leren bekleding minitieus gepoetst met speciaal poetsmiddel. Wat knapt een interieur daarvan op zeg. Daarbij had ik de ramen lekker open staan terwijl het flink waaide.

Al met al schat ik dat ik zo'n 6 uur de binnenkant van de auto heb gepoetst, waarvan 3 uur voor de behandeling van het leer. De wagen kan nu zo de showroom in.

Dat van Lenie namen jullie toch niet serieus he?
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

Totan schreef:Ik kan nu weer, als niet hondenbezitter, met smaak mijn boterhammen achter het stuur eten.

ja, en wat dat betreft zal je je achter het stuur moeten blijven behelpen, want als je langs de weg een reataurant binnenstapt loop je grote kans mij daar aan te treffen, op zich geen probleem, maar mijn honden liggen daar wel onder de tafel........
J
3rd Gear member

waarna je weer in je naar honden ruikende volvo stapt?
ze stinken misschien niet allemaal, ze ruiken wel degelijk.

back on topic, @ totan je hebt gepoetst in het medicijnkastje? Nu heb ik een grote fantasie, maar die ben ik nog niet tegen gekomen....
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
Totan
1st Gear member

Ik heb nergens in dit topic gezegd dat honden stinken. Ik heb het alleen de woorden geur en lucht gebruikt. De hondenbezitters hier hoeven zich dus niet door mij beledigd te voelen.

J schreef:back on topic, @ totan je hebt gepoetst in het medicijnkastje? Nu heb ik een grote fantasie, maar die ben ik nog niet tegen gekomen....
Nu ja, medicijnkastje. Ik bedoel dat luikje naar het rechter achterlicht waar dat zakje met verbandspulletjes in zit. Of is dat zakje ook weer niet standaard maar een optie?
gertvanderspek
3rd Gear member

Is de geur al verdwenen?
En zo ja hoe heb je dit opgelost?
NOS
7th Gear member

Dat verband'trommeltje' was inderdaad een optie, hoewel het standaard was op duitse wagens. :)
Totan
1st Gear member

De geur is nog niet helemaal weg. Zie mijn post van gisteren.
En, de auto is inderdaad duits. Zijn er ook verschillen in de Nederlandse en duitse lines?
NOS
7th Gear member

Hoogstens kleine verschillen, maar ik weet ze niet uit m'n hoofd op te noemen ;) (in de standaarduitrusting zaten we kleine verschilletjes)
2x Hampus
2nd Gear member

Gisteren heb ik voor naast de S60 een V40 gekocht 8) . Enige minpuntje: rooklucht :( . Gauw op mijn favoriete forum gezocht :roll: op "rooklucht" :smoker: . Kom ik deze topic tegen. Geweldig :lol: Ik lig helemaal in een deuk. Ook dat met die koffie, lachen man :morning: . Totan, Auk, the fonz, ps-amazon en alle andere die bijgedragen hebben aan deze topic, complimenten :thumbup: . En ik heb nog goede tips gekregen ook :idea: : Ozon-behandeling en extractiestofzuiger
S60 D5 163pk, Sapphire black metallic Nidingen 2003, 1e eig.
V40 1.8 122pk, Europa . black metallic Dynamic 2001, 2e eig. (als 2e auto naast S60)
2x Hampus
2nd Gear member

@Stinky: Bedankt voor de tip. Ziet er aantrekkelijk uit. (Dat alternatief bedoel ik.) Ik zal eerst de ozonbehandeling van dinsdag afwachten.
S60 D5 163pk, Sapphire black metallic Nidingen 2003, 1e eig.
V40 1.8 122pk, Europa . black metallic Dynamic 2001, 2e eig. (als 2e auto naast S60)
K00L
3rd Gear member

Totan schreef:De geur is nog niet helemaal weg. Zie mijn post van gisteren.
En, de auto is inderdaad duits. Zijn er ook verschillen in de Nederlandse en duitse lines?
Duitsers stinken ook. zo had ik laatst wat onderdelen uit duitsland laten overkomen. Stonk een uur in de wind. Is het niet gewoon een duitse lucht in je auto? :lol:
rene en erica
4th Gear member

wij nemen onze 2 honden ook mee de volvo in, en moet zeggen, ik ruik er niks van.
groetjes erica
groet'n uut grunn
den toerist
5th Gear member

rene en erica schreef:wij nemen onze 2 honden ook mee de volvo in, en moet zeggen, ik ruik er niks van.
groetjes erica

Dat is omdat je het gewend bent hé.
En de ene hond heeft al eens een sterkere reuk dan de andere.
Trouwens wij hebben toch ook wel onze eigen specifieke lichaamsreuk, toch? :razz:

Mischien dat eventueel een potje pot-pouri helpt??
rene en erica
4th Gear member

je kan het altijd proberen pot-pouri
ik heb geurende dobbelsteentjes :lol!:
groet'n uut grunn
e_knook
2nd Gear member

In mijn auto(op dit moment nog opel corsa) werd eerst ook gerookt, een busje Deodorizer deed wonderen.
Volvo S60 2.4 2001
Audi A6 4.2 2005
Volvo V60 2.0 d4 2013
Volvo V60 D6 2013
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”