Pagina 3 van 3
Geplaatst: 31.03.2008 - 22:30
door tvc15
Hoeveel liter kunnen jullie in de tank krijgen? Mij is het nog niet gelukt in met mijn nieuwe D5 meer dan 64.2 liter te tanken, de B.C. gaf toen 20km aan, de tankmeter stond op helemaal leeg. De vorige serie had volgens mij een grotere tankinhoud, het is me een keer gelukt om 77.89 liter te tanken met mijn vorige auto (2004 D5).
Geplaatst: 31.03.2008 - 23:00
door Belgianmac
@Fulaks: En wij maar denken dat die Noren verdraagzaam zijn.
Als het een troost mag zijn: de Fransen hebben ook een kleine tolerantie grens. Ik meen 5% te hebben gehoord. Het zou dus kantje boord kunnen zijn.
@ tvc15 :Bij mij was 66,22L tot hiertoe het maximum. Ik weet niet meer wat de BC aangaf als resterend aantal km.
Geplaatst: 31.03.2008 - 23:04
door Belgianmac
Volgens het instructieboekje is de tankinhoud 70L.
Geplaatst: 01.04.2008 - 08:18
door Fulaks
Ik heb met m'n vorige ook dik in de 70 l. kunnen tanken : tankinhoud + vulslang en dan ben je er. Met de nieuwe heb ik er nog niet zo op gelet. Ben ooit met de vorige eens zonder diesel gevallen toen de BC nog 30 km aangaf. De wegenwachter heeft me toen vermanend toegesproken niet op die BC te vertrouwen en altijd op tijd te gaan tanken omdat het niet goed zou zijn de tank te leeg te rijden, daar er zich op de bodem na verloop van tijd vuildeeltjes bevinden. Sindsdien nooit meer stilgevallen, wel al enkele keren spannend geweest. Ik ga nu tanken van zodra de BC nog een kleine 100 km te rijden aangeeft.
Geplaatst: 01.04.2008 - 09:32
door Jefferson
Nog geen boete in de bus. Het was een automatische flitser op de middenberm tussen Colmar en Straatsburg. Je wordt van voren geflitst. Ik reed maar 6 km/h te snel, misschien vinden ze het de moeite niet om dat naar een buitenlander op te sturen.
Ik ben voor mijn werk zeer regelmatig in Frankrijk. Tot hiertoe worden overtredingen door onbemande camera's NOOIT opgestuurd.
Bij vaststellingen door bemande camera's worden buitenlanders onmiddellijk aan de kant gezet en moet er onmiddellijk betaald worden. Ik betaalde bv € 90,00 bij een gecorrigeerde snelheid van 164km/h.
Dit alles zou gaan wijzigen in het kader van nieuwe Europese afspraken. Er zou een centrale databank komen van alle Europese nummerplaten. Het land van herkomst van de wagen zou belast gaan worden met het innen van de boete.
Geplaatst: 01.04.2008 - 22:31
door Belgianmac
Oei, dat is slecht nieuws!
Geplaatst: 11.04.2008 - 08:16
door HV
herkenbaar, dat toegenomen verbruik. Had eerder een 'oude'S60 D5, 163 pk, haalde daamee rond 6,0L/100 KM als ik enigszinds rustig reed; bij echt grof rijden (continu naar 200 waar het kan), steeg het dan langzaam naar 6,5. Zelfs het gemiddelde ooit op 5,6 gekregen.. Nu een V70 (oud model) D5 185 pk, die ik nu rond de 7,0 kan houden (in het begin inderdaad ook rond de 8,0, herkenbaar dus). Rijstijl is eerder nog iets rustiger dan in de S60. Natuurlijk is de V70 iets zwaarder. Motor is wel iets sterker, maar was destijds op paier exact even zuinig (was ook een Volvo claim). Jammer te horen dat de 2.4D dat lage verbruik ook niet waarmaakt (wsl. in nieuwe, en dus zwaardere, model). Tel hierbij op de stijgende dieselprijs, en en benzinevariant wordt steeds aanlokkelijker

.
Geplaatst: 11.04.2008 - 10:43
door kmser
Voorlopig moet je als belg geen franse boetes betalen, want er is toch geen opvolging van.
Geplaatst: 11.04.2008 - 20:31
door Belgianmac
Aha, dat is dan weer goed nieuws!