Pagina 3 van 3
Geplaatst: 30.08.2005 - 09:53
door bart simpson
Kortzichtigheid in combinatie met tuning is een gevaarlijke combinatie.
:evil: en voor wie deze schoen past? trek hem gerust aan...
Geplaatst: 30.08.2005 - 10:11
door menjo
Marinus schreef:*grinnikt* Als je ze te pakken krijgt.....
Nee als je belt of langsgaat, dan zitten daar een dame en/of heer die je telefoontje aanpakt en eventueel snel iets bij een van de heren kan checken en je verder te woord staat.
De mailtjes echter worden alleen door de heren tunerts beantwoord en die hebben wel iets beters te doen &(*#)-mailtjes te beantwoorden. Heel gek natuurlijk.

Vreemd dat ze de mailtjes niet op dezelfde manier behandelen. Misschien moet je dat de volgende keer dat je er langs gaat (of belt

) even voorstellen, zijn wij ook weer tevreden

En zal voor hun toch ook wel makkelijker zijn.
Geplaatst: 30.08.2005 - 10:45
door Marinus
bart simpson schreef:Kortzichtigheid in combinatie met tuning is een gevaarlijke combinatie.
:evil: en voor wie deze schoen past? trek hem gerust aan...
Ongelofelijk, we zijn het weer eens helemaal met elkaar eens Bart....

Tuning, in welke vorm ook, in combinatie met kortzichtigheid is een zeer gevaarlijke combinatie. (Dat zie je ook regelmatig op straat met bepaalde tupperware dealers....)
Overigens, elke auto in combinatie met kortzichtigheid is een moordwapen.
Geplaatst: 30.08.2005 - 10:47
door Robert
Lucien schreef:Als je een email adres op je website zet, hoor je ook te reageren...
Dus al ze zo druk zijn, gewoon het e-mail adres van de site afhalen.
Kun je ze alleen nog maar bellen of misschien toch maar eens langs rijden.
Geplaatst: 30.08.2005 - 19:32
door Lucien
Voorlopig tot zover dit stukje over klantencommunicatie.
HenriP, volg je het nog. Woon je toevallig dicht bij wateringen dan zou je wellicht even langs kunnen gaan?
In ieder geval een levendige discussie. Ik leer hier echt nog iets. Was in eerste instantie degene die HenriP naar Rica verwees...
Laten we het daarbij eens nuchter aanzien en dan zien we we na 3 paginas forum:
Rica tekent op de website meer koppel bij hetzelfde toerental: 220nm wordt 240nm beiden bij 3750tpm. het vermogen van 140PK wordt na tuning 180PK waarbij geen toerental is gegeven maar de grafiek suggereert dat dat bij beiden ongeveer hetzelfde toerental is (~5500tpm)
Anderzijds zien we in de volvo-spec dat de 140PK versie een max koppel heeft van 220nm bij 3750tpm. Het maximum vermogen wordt daar beschreven bij 4500tpm en is 140PK.
Tot zo ver de droge gegevens. Dan hier mijn interpretatie tot zo ver.
De koppelkromme en vermogenskromme van Rica zijn niet consistent met zichzelf, zonder dat ik daar de volvo grafiek bij haal:
Stelling: Vermogen = Koppel * Toerental * Constante
Als het koppel 9% toeneemt bij 3750 zoals in de tekst is geschreven, dan neemt het vermogen bij gelijk toerental ook met 9% toe. Er moet bij 5500tpm een verschil van 28% in koppel zijn om de beloofde vermogenswinst te behalen en dat vind ik in de grafiek niet terug.
Ik vermoed daarom dat het koppel inderdaad met 9% wordt verhoogd en de rest van de vermogenswinst komt uit het een beter behoud van koppel bij een hoger toerental, waardoor ipv bij 4500tpm bij 5500tpm het maximum vermogen vrijkomt. Zo kom je redelijk dicht bij de beloofde 180PK.
Benieuwd naar jullie reacties...
Geplaatst: 30.08.2005 - 20:29
door menjo
Lucien,
Je hebt helemaal gelijk. Tussen de koppelgrafiek en de vermogensgrafiek zit niet het juiste verband. Het verband wat jij opgeeft is namelijk correct.
Tenzij ze bij Rica alle natuurwetten tarten en het vermogen onafhankelijk van het koppel omhoog krikken.
Geplaatst: 30.08.2005 - 20:33
door menjo
Maar wat is er nu fout? De vermogensgrafiek of de koppelgrafiek? Het valt me op dat ze bij het maximumvermogen niet het toerental opgeven. Dus het zou kunnen zijn dat ze gewoon wat laks zijn geweest bij het maken van de vermogengrafiek, zodat in werkelijkheid het maximum vermogen bij een ander (hoger) toerental ligt. Of natuurlijk dat het maximumvermogen VOOR het chippen bij een lager toerental ligt, wat weer overeenkomt met de cijfers van Volvo.
Geplaatst: 21.03.2006 - 20:31
door Bover

Zeldzaam mooi
Zelden zo'n boeiende discussie gelezen op dit forum. Genieten dus... :roll:
Beetje tegenstelling leidt dus tot mooie topics
Ze Zijn bij Rica goed bereikbaar.
( of hebben ze nu na deze discussie minder werk
Mag ik dit smeulende vuurtje weer even aanwakkeren....
Ik heb zowel Rica Waalwijk als hun hoofdvestiging gebeld en meteen werd de telefoon opgenomen ( dennis ) en goed te woord gestaan.
Als je wilt chippen verwijzen ze bij Volvo naar Rica.... :roll:
Geplaatst: 06.04.2006 - 23:01
door ronderwater
Jullie bedoelen het beide wel goed toch?
Geplaatst: 06.04.2006 - 23:21
door Ramon&Ramon
Jullie beginnen op mij te lijken,steek ik jullie aan soms??????:)
Geplaatst: 17.04.2006 - 09:16
door RGiezen
Als we het toch over tunen hebben......Iemand bekend met BSR (zweden) levert oa aan MR-Sweden tuning. Respectievelijk
www.bsrab.se en
www.mr-tuning.de.
Koppelkromme van BSR voor de 140 pk ziet er als volgt uit:
http://www.bsrab.se/bilder/_/ev_645_1_l.png/
lijkt voor het origineel een stuk meer op die van Volvo zelf. Echter eindresultaat lijkt met hetzelfde als bij Rica. 188pk met 248Nm.
Kosten: € 535 incl.
Krijg je een PPC-module, updates via internet. Helaas zijn alle bladen op de site in het zweeds en dat kan ik dus niet lezen.
Geplaatst: 17.04.2006 - 17:18
door Gast
Er is al veel over gezegd dan wel geschreven, maar volgens mij klopt er (ook?) iets niet met de getallen.
En dan bedoel ik het vermogen en het koppel in verhouding tot het toerental.
Als ik kijk naar de grafiek van BSR, zou ik voor het koppel een winst van 26% halen bij 2500 toeren. Ik weet het niet...................
Zie ook de gegevens die ik vond van een EEN tuner en van Volvo.
Kijk en vergelijk. (Oja, ik heb gekeken voor mijn Bi-Fuel)

Geplaatst: 17.04.2006 - 17:31
door menjo
@AlexV70, die grafieken zijn gewoon dezelfde als die van Rica (weet niet waar jij ze vandaan hebt maar je zegt wel duidelijk EEN en niet Rica

)
menjo schreef:Je hebt helemaal gelijk. Tussen de koppelgrafiek en de vermogensgrafiek zit niet het juiste verband. Het verband wat jij opgeeft is namelijk correct.
Tenzij ze bij Rica alle natuurwetten tarten en het vermogen onafhankelijk van het koppel omhoog krikken.
Geplaatst: 17.04.2006 - 19:22
door Gast
Ik wil in deze geen reclame dan wel anti reclame maken.
Ik ben namelijk nog geen ervarings deskundige op dit gebied.
Ps: de grafieken komen bij meerdere tuners voor.
En ja sommige tuners, "kunnen er wat van"........... op papier.
Maar de natuurkundige wetten van Newton gelden nog steeds

Geplaatst: 17.04.2006 - 19:24
door bart simpson
Jammer dat ze zo vaak niet kloppende grafieken/info neerzetten en niet de moeite lijken te willen nemen om bestaande misverstanden op te helderen, dat maakt ze allemaal niet minder schimmig
Geplaatst: 17.04.2006 - 19:31
door Gast
Misschien lezen ze (tuners) mee!
Oplossing:
Prijs afspraak maken per Nm dan wel kW(pk) of beide.
Dan op vermogensbank en na het tunen weer.
Geplaatst: 17.04.2006 - 19:48
door menjo
Dan zou ik wel even een bovengrens aangeven

anders sta je de week erna met een toch al lege portomonee bij de garage voor een dure reparatie.
Geplaatst: 18.04.2006 - 08:17
door RGiezen
Heb inmiddels de PPC-module van BSR en luchtfilter besteld. Zal binnenkort (als t droog is en mn gasklep de juiste software heeft (dealers

) wat tijden opmeten met en zonder. Weet iemand in de buurt van Leiden / Den Haag een zaak met een vermogensbank voor een schappelijke prijs? Laat ik t ook even opmeten.
Geplaatst: 28.04.2006 - 06:45
door RGiezen
Zondag betaling gedaan, gisteren al spullen in huis. Zal vanavond even wat metingen doen zonder en met chip. Kan al bijna niet wachten