heb vandaag de nieuwe auto gids gekocht, en idd test van de s80 staat erin, heb geen tijd gehad vandaag om het artikel door te nemen, maar gewoon in de rapte is gekeken, zo te zien veel kwaliteiten voor deze wagen, veel pluspunten ivm comfort en afwerking, en zo te zien bevalt de motor goed aan deze wagen, veel minpuntjes waren er niet zo te zien! ik zal straks mss nog gauw langs mijn bureau gaan , en hem meenemen, want dat is interessant voor u, vandaag ook is bij volvo langs geweest voor mijn sneeuwkettingen, en de mijn verkoper kwam net toe met de nieuwe v70 2.0 d, en heb hem gauw is aangesproken ivm de wagen, volgens hem is dit zeker een goede wagen, en volgens hem met genoeg trekkracht, behalve als je veel volgeladen gaat rond reizen, maar voor hier in ons platte land, volgens hem meer dan voldoende!
tss haakjes , ik bol zakelijk met een toyota previa 2.0 d4d, zware wagen dus, en nog is goe geladen ook meestal, en heb niet te klagen, een 2.0 liter motor van nu, is ook iets heel anders dan 10 jaar geleden!
als het goed is heb je nog voor 10 uur de pluspunten en de minpunten van de s80 2.0 diesel!
Keuzes..
- patrice
- 3rd Gear member
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 05.06.2007 - 21:35
- Locatie: REBECQ
@ koots:
conclusies van de autogids ivm volvo s80 2.0 d
kwaliteiten:
perfecte reiswagen
verbluffende prestaties (motor)
zuinige wagen/veel kms met een diesel tank
stille wagen
kwaliteit van de zetels (orthopedische kwaliteit)
goede zithouding op de achterbank
kwaliteit van de afwerking
veilige wagen met een goede rijgedrag
volgens autogids is het rijgedrag zelfs homogener dan de s80 d5
zachte en progressieve vering
minpunten:
geen automatic
smalle ingang naar de koffer toe
reserveband in optie
grote buitenafmeting
ps: sorry maar ik heb de gebruikte termen van het frans naar het nederlands vertaald, en soms moet ik achter de juiste vertaling zoeken, maar ik doe mijn best! moedertaal= frans
gemiddeld verbruik tijdens de testrit = 7.8 l/100 km
topsnelheid = 200 km/h
1000 m uit stilstand = 31.4 sec, (0.5 sec sneller dan audi a6 2.0 tdi)
0 tot 100 in 9.8 sec
puntenscore volgens autogids = 784/1000
in detail:
besturing=148/200
veiligheid=164/200
praktische kant= 152/200
budget = 160/200
comfort = 160/200
voila ter informatie, hopelijk help ik u iets verder met jouw moeilijke keuze, en persoonlijk begin ik te denken dat een s80 toch wel geen slechte keuze zou zijn! als zakenauto kan het toch nog tof worden!
ik denk vooral aan het comfort dat zo een wagen kan bieden aan iemand met uw postuur en die veeeel kms moet rijden!
alé tot de volgende zitting!
conclusies van de autogids ivm volvo s80 2.0 d
kwaliteiten:
perfecte reiswagen
verbluffende prestaties (motor)
zuinige wagen/veel kms met een diesel tank
stille wagen
kwaliteit van de zetels (orthopedische kwaliteit)
goede zithouding op de achterbank
kwaliteit van de afwerking
veilige wagen met een goede rijgedrag
volgens autogids is het rijgedrag zelfs homogener dan de s80 d5
zachte en progressieve vering
minpunten:
geen automatic
smalle ingang naar de koffer toe
reserveband in optie
grote buitenafmeting
ps: sorry maar ik heb de gebruikte termen van het frans naar het nederlands vertaald, en soms moet ik achter de juiste vertaling zoeken, maar ik doe mijn best! moedertaal= frans
gemiddeld verbruik tijdens de testrit = 7.8 l/100 km
topsnelheid = 200 km/h
1000 m uit stilstand = 31.4 sec, (0.5 sec sneller dan audi a6 2.0 tdi)
0 tot 100 in 9.8 sec
puntenscore volgens autogids = 784/1000
in detail:
besturing=148/200
veiligheid=164/200
praktische kant= 152/200
budget = 160/200
comfort = 160/200
voila ter informatie, hopelijk help ik u iets verder met jouw moeilijke keuze, en persoonlijk begin ik te denken dat een s80 toch wel geen slechte keuze zou zijn! als zakenauto kan het toch nog tof worden!
ik denk vooral aan het comfort dat zo een wagen kan bieden aan iemand met uw postuur en die veeeel kms moet rijden!
alé tot de volgende zitting!
volvo v50 1.6d topline titanium grey, calacite cream leer, high performance audio, 17 duim aez intenso
- hans98
- 4th Gear member
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
- Locatie: Leiderdorp
Er zijn voldoende Hollanders die meer moeite hebben met het correct schrijven van Nederlands dan jij Patrice! 

Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ patrice, sjappoo! (ik ben nederlander)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 11.03.2007 - 16:42
V50! En bij voorkeur dan de D5, maar dan met R-design... maakt m toch echt net even anders 

C30 1.6D Kinetic - Ice White
V50 2.0 Edition II R-Design MY08 - Business Line II - Black Sapphire
V40 D4 R-Design MY15 - Silver
Currently: V60 D6 AWD Summum MY14 - Inscription Crystal White, Hybrid Technology Line, Security Line, Driver Support Line, Winter Line, Polestar Tuning 19" Artio
V50 2.0 Edition II R-Design MY08 - Business Line II - Black Sapphire
V40 D4 R-Design MY15 - Silver
Currently: V60 D6 AWD Summum MY14 - Inscription Crystal White, Hybrid Technology Line, Security Line, Driver Support Line, Winter Line, Polestar Tuning 19" Artio
- denivan
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 20.11.2007 - 15:25
- Locatie: Antwerpen
Ik ben eerlijk gezegd uitgekeken op breaks, oftewel 'lifestyle stations' zoals ze tegenwoordig heten.
Je ziet overal V50's rondrijden tegenwoordig en elk ander merk zie je meer stations dan normaal.
Toen ik voor de nieuwe wagen ging kijken heb ik dus expres naar alle sedan versies gaan kijken (mondeo, 159, laguna, ...) . Uiteindelijk
is het dus een MY08 S40 geworden en die zie je eigenlijk niet zoveel rondrijden. Een S80 zat er voor mij niet in qua budget, anders had
ik deze zeker genomen (S60 ben ik geen fan van het interieur).
Samengevat : als ik voor jouw keuze stond zou ik de S80 nemen. Niks heerlijker dan een vette reisberline.
Je ziet overal V50's rondrijden tegenwoordig en elk ander merk zie je meer stations dan normaal.
Toen ik voor de nieuwe wagen ging kijken heb ik dus expres naar alle sedan versies gaan kijken (mondeo, 159, laguna, ...) . Uiteindelijk
is het dus een MY08 S40 geworden en die zie je eigenlijk niet zoveel rondrijden. Een S80 zat er voor mij niet in qua budget, anders had
ik deze zeker genomen (S60 ben ik geen fan van het interieur).
Samengevat : als ik voor jouw keuze stond zou ik de S80 nemen. Niks heerlijker dan een vette reisberline.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 11.03.2007 - 21:57
Als het aan mij ligt dan zou je bij jezelf 1 ding moeten afvragen, wat ga ik met de bijtelling doen. De S80 is wel duurder, maar daarentegen krijg je er een "vrij" kale uitrusting voor ten opzichte van een V50 D5/2.0D. Als je zelf al aangeeft dat je 1500km per week moet rijden zou ik even nagaan waar je zelf je prioriteiten gaat leggen. Zeg je van, ik wel toch leer, radio etc of sommige mensen zeggen daar hecht ik geen waarde aan. Daar zal de grootste keus moeten afhangen van jou.
Persoonlijk zou ik zelf voor de D5 gaan, deze vond ik altijd wat rustiger rijden dan de 2.0D. Daarbij moetje kijken wat je zelf plezieriger vind. Iedereen heeft zo zijn eigen mening.
Wat veel mensen zeggen over de R-Line tsja vind het allemaal wel leuk voor een keertje. Zelf zou ik altijd voor de Plus-Line gaan. Vind de Xenon verlichting van Volvo wel plezierig (Mijn mening).
Persoonlijk zou ik zelf voor de D5 gaan, deze vond ik altijd wat rustiger rijden dan de 2.0D. Daarbij moetje kijken wat je zelf plezieriger vind. Iedereen heeft zo zijn eigen mening.
Wat veel mensen zeggen over de R-Line tsja vind het allemaal wel leuk voor een keertje. Zelf zou ik altijd voor de Plus-Line gaan. Vind de Xenon verlichting van Volvo wel plezierig (Mijn mening).
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja absoluut mee eens, zohiezo Plus-Line (of winterline).
GEEN MOMENT spijt van!
GEEN MOMENT spijt van!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 4th Gear member
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 11.03.2007 - 21:57
Denk dat als je veel rijd, je prioriteiten duidelkijk moet stellen. Vrees dat een S80 Kinetic ietsje gaat tegenvallen (Niet lullig bedoeld ofso) als je ook een V50 met wat extra's mag/kan nemen. Dus de keuze ligt zeker bij jezelf.
- Frederick
- 4th Gear member
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 07.03.2008 - 10:25
Ik denk dat je, als de beide motoren je even goed bevallen, moet kijken naar hoeveel ruimte heb ik en heb ik nodig in de wagen.
Ik las dat je aan je huis aan't werken bent, dus in een break kan je al eens wat materieel meezeulen. Anderzijds heb je zelf meer ruimte in de S80...
Heeft er al iemand ervaring met de S80 2.0 D wanneer het toch niet zo vlak is (bv kanten van Maastricht of Belgische Ardennen)?
Ik las dat je aan je huis aan't werken bent, dus in een break kan je al eens wat materieel meezeulen. Anderzijds heb je zelf meer ruimte in de S80...
Heeft er al iemand ervaring met de S80 2.0 D wanneer het toch niet zo vlak is (bv kanten van Maastricht of Belgische Ardennen)?
Volvo V70 2.4D MY08 GT Summum met extra's en BSR
Volvo S60 D2 MY15 Momentum
Volvo V50 1.6D MY12 Summum
Volvo V50 1.6D MY08 Momentum
Volvo S60 D5 MY02 Summum, BSR
Too busy for bullshit
Volvo S60 D2 MY15 Momentum
Volvo V50 1.6D MY12 Summum
Volvo V50 1.6D MY08 Momentum
Volvo S60 D5 MY02 Summum, BSR
Too busy for bullshit
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 25.03.2005 - 18:49
- Locatie: Noord Holland
Frederick schreef:Inderdaad het beste wat je kan doen: testrijden met die S80 2.0D...
Wat ben je met een mooie klassebak als je constant je stuur opvreet omdat je niet even vlot meekan dan alle andere dikke geblazen Duitsers, Italianen, Jappen....
Niets aan toe te voegen, denk ikpatrice schreef:@ koots:
conclusies van de autogids ivm volvo s80 2.0 d
topsnelheid = 200 km/h
1000 m uit stilstand = 31.4 sec, (0.5 sec sneller dan audi a6 2.0 tdi)
0 tot 100 in 9.8 sec

- Peter
- 7th Gear member
- Berichten: 7677
- Lid geworden op: 21.08.2005 - 08:37
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
Ach Bart, wat je ook kiest......tis allemaal even mooi en geweldig. Ik wens je veel wijsheid.
ps is een A6 bisnis geen alternatief,ja sorry
ps is een A6 bisnis geen alternatief,ja sorry
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's
- kmser
- 4th Gear member
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 05.10.2007 - 10:07
- Locatie: de westhoek
Op zich moet de 2.0D ook vlot zijn in slechtere omstandigheden. Ik heb nog met een volbeladen A6 1.9TDI (110 pk) van Kroatie naar brussel gereden en je kon nog vlot 170 rijden en dat was het limiet van de vering en de volvo is toch nog iets krachtiger. Het verbruik moet ook wel minstens een halve liter lager liggen dat in hun test, want hun testverbruik ligt altijd aan de hoge kant.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12910
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Hahaha, prachtig, wat een reacties weer op 1 avond!patrice schreef:@ koots:
conclusies van de autogids ivm volvo s80 2.0 d
kwaliteiten:
perfecte reiswagen
verbluffende prestaties (motor)
zuinige wagen/veel kms met een diesel tank
stille wagen
kwaliteit van de zetels (orthopedische kwaliteit)
goede zithouding op de achterbank
kwaliteit van de afwerking
veilige wagen met een goede rijgedrag
volgens autogids is het rijgedrag zelfs homogener dan de s80 d5
zachte en progressieve vering
minpunten:
geen automatic
smalle ingang naar de koffer toe
reserveband in optie
grote buitenafmeting
ps: sorry maar ik heb de gebruikte termen van het frans naar het nederlands vertaald, en soms moet ik achter de juiste vertaling zoeken, maar ik doe mijn best! moedertaal= frans
gemiddeld verbruik tijdens de testrit = 7.8 l/100 km
topsnelheid = 200 km/h
1000 m uit stilstand = 31.4 sec, (0.5 sec sneller dan audi a6 2.0 tdi)
0 tot 100 in 9.8 sec
puntenscore volgens autogids = 784/1000
in detail:
besturing=148/200
veiligheid=164/200
praktische kant= 152/200
budget = 160/200
comfort = 160/200
voila ter informatie, hopelijk help ik u iets verder met jouw moeilijke keuze, en persoonlijk begin ik te denken dat een s80 toch wel geen slechte keuze zou zijn! als zakenauto kan het toch nog tof worden!
ik denk vooral aan het comfort dat zo een wagen kan bieden aan iemand met uw postuur en die veeeel kms moet rijden!
alé tot de volgende zitting!
Patrice, ontzettend bedankt voor deze uiteenzetting, en chapeau (Bart, ben ook Hollander

Wat ik zo lees zijn de minpunten voor mij geen echte minpunten. Formaat van de auto? Ja duh, dat zou voor mij juist een reden zijn om voor de S80 te gaan... De pluspunten daarentegen wegen zwaar: verbluffende prestaties, kwaliteit van de zetels, stil interieur.... wel lekker bij 90.000 km per jaar.
Even op de evt. kale uitvoering van de S80 terugkomend: ik denk dat dat wel mee gaat vallen. Indien mijn leasebudget niet meer veranderd wordt, zou ik een S80 met Winter Line en Audio Line kunnen nemen. Leer geef ik niets om, nooit gehad en nooit het gevoel gehad iets te missen. Xenon daarentegen is bijna een must.
@Lex: het moet/kan altijd harder, aard van het beestje

@Zweuds: A6 is mooi, we moeten echter auto's van FMC rijden. Geen straf, aangezien Volvo daarbij zit.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- Frederick
- 4th Gear member
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 07.03.2008 - 10:25
Om je te helpen: de S80 zal het worden!
BTW: als'ie om één of andere reden te traag is (geloof ik niet, maar ja..) bestaat er nog zoiets als tuning hé..
BTW: als'ie om één of andere reden te traag is (geloof ik niet, maar ja..) bestaat er nog zoiets als tuning hé..
Volvo V70 2.4D MY08 GT Summum met extra's en BSR
Volvo S60 D2 MY15 Momentum
Volvo V50 1.6D MY12 Summum
Volvo V50 1.6D MY08 Momentum
Volvo S60 D5 MY02 Summum, BSR
Too busy for bullshit
Volvo S60 D2 MY15 Momentum
Volvo V50 1.6D MY12 Summum
Volvo V50 1.6D MY08 Momentum
Volvo S60 D5 MY02 Summum, BSR
Too busy for bullshit
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12910
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Staan op het lijstje (17" Regor).
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- oldostofjas
- 2nd Gear member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 06.03.2006 - 19:50
- Locatie: Nijkerk
Ik hoop grappig bedoeld...hans98 schreef:Er zijn voldoende Hollanders die meer moeite hebben met het correct schrijven van Nederlands dan jou Patrice!
V70 2016 D4 GT8
- hans98
- 4th Gear member
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
- Locatie: Leiderdorp
jaja, ik zag ´m net ook toen ik het stuk weer eens las. Was de emotie!
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 430
- Lid geworden op: 16.02.2008 - 09:21
Koots,
Als ik 90.000 km wegbekleding per jaar onder me door laat glijden zou ik sowieso de S80 sterk overwegen vanwege het enorme comfort.
Maar goed, waar hebben we het over: Die afstand afleggen in een auto zoals die van RolfV50D5 lijkt me ook niet bepaald een straf...
Kiezen is lastig, vervelend voor je joh
Weet je het al?
Als ik 90.000 km wegbekleding per jaar onder me door laat glijden zou ik sowieso de S80 sterk overwegen vanwege het enorme comfort.
Maar goed, waar hebben we het over: Die afstand afleggen in een auto zoals die van RolfV50D5 lijkt me ook niet bepaald een straf...
Kiezen is lastig, vervelend voor je joh
Weet je het al?
