Volvo dealer gaat goed de mist in

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gast

Sorry hoor, maar het gaat nergens meer over.
Het gaat hier over kennis van je vak. Als je het niet weet houd dan je b@k tegen een klant.
Of zeg gewoon dat je het niet weet en dat je het uitzoekt.
Ik noem het onprofessioneel gedrag van de Volvo-garage.
Dat met alle mooie verhalen hoe moeilijk het MKB het heeft, ten spijt.

Oh, wat is Volvo rijden toch mooi. :P
bartv70
5th Gear member

Beste JJDD,

Je schrijft in je laatste reactie "De beste dealer heeft volgens mij (zover ik de TS mail lees) naar eer en geweten een inschatting gemaakt, en was er langer mee bezig dan verwacht,oorzaak niet gemeld, echter in de eerste reactie op
dit onderwerp(van Bart S)staat wel de oorzaak;"het enige wat je de dealer kwalijk kunt nemen is dat zij niet even goed gekeken hebben wat het nu echt kosten zou"

BartV70
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
JJDD
3rd Gear member

@bart: als ik het nalees begrijp ik dat het lange duurde dan verwacht. Dat het dus om de werktijd gaat, en geen standaard actie. Dus moeten ze een stopwatch er bij houden en als de "offerte tijd" voorbij lijkt te gaan, gaan bellen? Be real.

@Alex: inderdaad, dit gaat nergens over, v70 rijden en dan zo piepen over een paar tientjes, koop dan een auto die je kan betalen - ;-)
V70 - 140pk - 2003
Oceanracer
Geartronic member

Ik vraag me toch af hoe jij zou reageren als je na het tanken bij Shell in een keer het dubbele moet afrekenen als waar je op had gerekend. Of is het dan geen tientjes-werk meer? ;)

Edit: Typefout verwijderd
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
JJDD
3rd Gear member

@oceanracer: IEDERE tankbeurt moet ik meer afrekenen dan waar ik op had gerekend ...;-) die bedragen reken ik op advies van de huisarts NIET om naar guldens. Mooi voorbeeld overigens: bel gerust naar Shell, grote kans dat als je enkele dagen later komt, de prijs hoger is dan toen je belde ....(ik weet 't appels en peren, maar kon 't toch niet laten).

Voor deze discussie een eigen leven gaat leiden: ik vind het NIET vreemd dat de TS er wat van zegt, en dat er eventueel een lagere prijs overeen wordt gekomen. Zou ik OOK hebben gedaan. Alleen de onderliggende toon van de posting schoot bij mij even verkeerd:
- "Volvo dealer gaat goed de mist in"
- "Dit is toch niet normaal dat ze meer dan het dubbele rekenen"
- "lang leve de dealer in hun dure panden, die wij als consument met zijn allen dik betalen"

Je zou bij het lezen van deze teksten toch bijna denken dat er 1 of 2 nulletjes zijn vergeten bij de vermeldde verdragen.
V70 - 140pk - 2003
Oceanracer
Geartronic member

Zoals je het nu omschrijft kan ik mij er helemaal in vinden. :thumbleft:
euerw
5th Gear member

alle werkzaamheden staan standaard in de computer, dus heeft iemand gewoon zijn bril niet opgehad, " foutje bedankt" de klant heeft geluk, zo simpel is het
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Daarom vraag ik om een specificatie van e.e.a. die maakt dingen transparanter dan een emotioneel verhaal
Volvo for life
bartv70
5th Gear member

Wat een geweldige insteek

"inderdaad, dit gaat nergens over, v70 rijden en dan zo piepen over een paar tientjes, koop dan een auto die je kan betalen"

Misschien zijn er mensen bij die heel hard werken en die wel veel verdienen, maar niet veel krijgen aan het eind van de maand.
Die mensen doen misschien wel ergens anders zuinig aan omdat ze graag Volvo rijden, maar dat genot moet ze door dit soort praktijken niet ontnomen worden.

BartV70
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Oceanracer
Geartronic member

bartv70 schreef:... omdat ze graag Volvo rijden ...
...of hun (je) vrouw... :lol:

Trek het je niet aan. Ieder z'n mening. :razz:
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

zonder een nadere exacte specificatie is dit een non discussie, wel leuk om allemaal wat te roepen maar niet echt zinvol zonder die gegevens.
Volvo for life
Oceanracer
Geartronic member

TS is gisteravond nog wel even langs geweest, maar heeft kennelijk niet de moeite genomem (nog/weer) te reageren. Misschien is hij wel zo blij met z'n mistlampen dat hij die "tientjes" alweer vergeten is. :)

Nu maar hopen op flinke mist(banken), anders is alle moeite ook nog voor niets geweest. :D
V70 classic
3rd Gear member

bart simpson schreef:De dealer heeft een prijsindicatie afgegeven, ik wil je op basis van dat gegeven graag een keer voor een rechtbank gaan treffen.
Oceanracer schreef:Bij mij blijven daarnaast ook nog 2 vragen over:

- Wat heeft topicstarter nou verkeerd gedaan? Mag je hier niet zelf meer accessoires monteren dan?
- Heeft een dealer de vrijheid om maar te vragen wat ie wil, als 't wat tegen zat/zit?
Ik waag me er niet aan om het puntje op dit soort gefröbel te zetten, het is (uit ervaring) altijd gezeik.
Een dealer belast doorgaans door dat bedrag wat er voor staat, e.e.a. zal ook gespecificeerd op een nota staan.

Bij onderzoeksklussen naar een elektronicastoring heb ik de ervaring dat nietklanten vaak niet willen betalen als een probleem niet meteen ook voor 100% opgelost is, vaak zijn dit soort storingen veroorzaakt door gefröbel van amateursleutelaars (er gaat derhalve niets meer de deur uit voor het 100% voldaan zijn van facturen)

In dit geval wordt de dealer die samen met zijn "klant" een voor beiden aanvaardbare oplossing heeft gevonden terloops toch nog even fijntjes "opgeknoopt".
Je beantwoord de vraag niet
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

@v70classic, Ik hoef in dezen ook geen vragen te beantwoorden, de topicstarter kan de helft wel vergeten te zijn monteren toen hij die mistlampen erin zette, dat alles kan blijken uit een exacte specificatie van de verrichte werkzaamheden.
Tot dat moment is wat mij betreft deze discussie gesloten.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Wat mij betreft ook.
Alles is zo'n beetje langsgekomen zonder dat we van de hoed en de rand weten.
Als er nog inhoudelijk nieuwe info is hoor ik dat graag per PM zodat ik het topic kan heropenen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
V70 classic
3rd Gear member

Hieronder een Citaat vanuit het juridisch platform.
In het kader van de zinloze discusie die gaande was is het misschien verstandig om onderstaande quote ter aanvulling en afsluiting te plaatsen.
Dus met de gegevens uit het topic is onderstaande van toepassing.
We gaan er vanuit dat de gegevens van de topic starten kloppen.

In het recht is een mondelinge afspraak net zo bindend als een schriftelijke, maar om een afspraak te bewijzen is veel moeilijker als deze mondeling is gemaakt. Daarom is het goed om van begin af aan de regeling op te schrijven en te laten ondertekenen. In het geval u dit niet heeft gedaan en uw wederpartij ontkent alles, dan zult u naar de rechter moeten om uw recht te krijgen. Dit zal echter wel heel lastig en in sommige gevallen vrijwel onmogelijk worden, aangezien het moeilijk te bewijzen is.

Bron : Het juridisch spreekuur
Amen over en uit
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
menjo
7th Gear member

Als ik het goed lees heeft de dealer gewoon toegegeven dat ze over de telefoon een veel lager bedrag hebben genoemd.
JJDD
3rd Gear member

V70 classic schreef:Hieronder een Citaat vanuit het juridisch platform.
In het kader van de zinloze discusie die gaande was is het misschien verstandig om onderstaande quote ter aanvulling en afsluiting te plaatsen.
Het is pas echt zinloos een meningsverschil over een nota van iets meer dan 100 euro een juridische procedure te starten.
V70 - 140pk - 2003
Gesloten

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”