Pagina 3 van 3

Geplaatst: 06.04.2008 - 23:02
door Gast
Sorry hoor, maar het gaat nergens meer over.
Het gaat hier over kennis van je vak. Als je het niet weet houd dan je b@k tegen een klant.
Of zeg gewoon dat je het niet weet en dat je het uitzoekt.
Ik noem het onprofessioneel gedrag van de Volvo-garage.
Dat met alle mooie verhalen hoe moeilijk het MKB het heeft, ten spijt.

Oh, wat is Volvo rijden toch mooi. :P

Geplaatst: 06.04.2008 - 23:14
door bartv70
Beste JJDD,

Je schrijft in je laatste reactie "De beste dealer heeft volgens mij (zover ik de TS mail lees) naar eer en geweten een inschatting gemaakt, en was er langer mee bezig dan verwacht,oorzaak niet gemeld, echter in de eerste reactie op
dit onderwerp(van Bart S)staat wel de oorzaak;"het enige wat je de dealer kwalijk kunt nemen is dat zij niet even goed gekeken hebben wat het nu echt kosten zou"

BartV70

Geplaatst: 07.04.2008 - 10:42
door JJDD
@bart: als ik het nalees begrijp ik dat het lange duurde dan verwacht. Dat het dus om de werktijd gaat, en geen standaard actie. Dus moeten ze een stopwatch er bij houden en als de "offerte tijd" voorbij lijkt te gaan, gaan bellen? Be real.

@Alex: inderdaad, dit gaat nergens over, v70 rijden en dan zo piepen over een paar tientjes, koop dan een auto die je kan betalen - ;-)

Geplaatst: 07.04.2008 - 11:33
door Oceanracer
Ik vraag me toch af hoe jij zou reageren als je na het tanken bij Shell in een keer het dubbele moet afrekenen als waar je op had gerekend. Of is het dan geen tientjes-werk meer? ;)

Edit: Typefout verwijderd

Geplaatst: 07.04.2008 - 12:10
door JJDD
@oceanracer: IEDERE tankbeurt moet ik meer afrekenen dan waar ik op had gerekend ...;-) die bedragen reken ik op advies van de huisarts NIET om naar guldens. Mooi voorbeeld overigens: bel gerust naar Shell, grote kans dat als je enkele dagen later komt, de prijs hoger is dan toen je belde ....(ik weet 't appels en peren, maar kon 't toch niet laten).

Voor deze discussie een eigen leven gaat leiden: ik vind het NIET vreemd dat de TS er wat van zegt, en dat er eventueel een lagere prijs overeen wordt gekomen. Zou ik OOK hebben gedaan. Alleen de onderliggende toon van de posting schoot bij mij even verkeerd:
- "Volvo dealer gaat goed de mist in"
- "Dit is toch niet normaal dat ze meer dan het dubbele rekenen"
- "lang leve de dealer in hun dure panden, die wij als consument met zijn allen dik betalen"

Je zou bij het lezen van deze teksten toch bijna denken dat er 1 of 2 nulletjes zijn vergeten bij de vermeldde verdragen.

Geplaatst: 07.04.2008 - 12:34
door Oceanracer
Zoals je het nu omschrijft kan ik mij er helemaal in vinden. :thumbleft:

Geplaatst: 07.04.2008 - 12:35
door euerw
alle werkzaamheden staan standaard in de computer, dus heeft iemand gewoon zijn bril niet opgehad, " foutje bedankt" de klant heeft geluk, zo simpel is het

Geplaatst: 07.04.2008 - 12:43
door bart simpson
Daarom vraag ik om een specificatie van e.e.a. die maakt dingen transparanter dan een emotioneel verhaal

Geplaatst: 07.04.2008 - 16:49
door bartv70
Wat een geweldige insteek

"inderdaad, dit gaat nergens over, v70 rijden en dan zo piepen over een paar tientjes, koop dan een auto die je kan betalen"

Misschien zijn er mensen bij die heel hard werken en die wel veel verdienen, maar niet veel krijgen aan het eind van de maand.
Die mensen doen misschien wel ergens anders zuinig aan omdat ze graag Volvo rijden, maar dat genot moet ze door dit soort praktijken niet ontnomen worden.

BartV70

Geplaatst: 07.04.2008 - 17:14
door Oceanracer
bartv70 schreef:... omdat ze graag Volvo rijden ...
...of hun (je) vrouw... :lol:

Trek het je niet aan. Ieder z'n mening. :razz:

Geplaatst: 07.04.2008 - 17:15
door bart simpson
zonder een nadere exacte specificatie is dit een non discussie, wel leuk om allemaal wat te roepen maar niet echt zinvol zonder die gegevens.

Geplaatst: 07.04.2008 - 17:19
door Oceanracer
TS is gisteravond nog wel even langs geweest, maar heeft kennelijk niet de moeite genomem (nog/weer) te reageren. Misschien is hij wel zo blij met z'n mistlampen dat hij die "tientjes" alweer vergeten is. :)

Nu maar hopen op flinke mist(banken), anders is alle moeite ook nog voor niets geweest. :D

Geplaatst: 07.04.2008 - 17:24
door V70 classic
bart simpson schreef:De dealer heeft een prijsindicatie afgegeven, ik wil je op basis van dat gegeven graag een keer voor een rechtbank gaan treffen.
Oceanracer schreef:Bij mij blijven daarnaast ook nog 2 vragen over:

- Wat heeft topicstarter nou verkeerd gedaan? Mag je hier niet zelf meer accessoires monteren dan?
- Heeft een dealer de vrijheid om maar te vragen wat ie wil, als 't wat tegen zat/zit?
Ik waag me er niet aan om het puntje op dit soort gefröbel te zetten, het is (uit ervaring) altijd gezeik.
Een dealer belast doorgaans door dat bedrag wat er voor staat, e.e.a. zal ook gespecificeerd op een nota staan.

Bij onderzoeksklussen naar een elektronicastoring heb ik de ervaring dat nietklanten vaak niet willen betalen als een probleem niet meteen ook voor 100% opgelost is, vaak zijn dit soort storingen veroorzaakt door gefröbel van amateursleutelaars (er gaat derhalve niets meer de deur uit voor het 100% voldaan zijn van facturen)

In dit geval wordt de dealer die samen met zijn "klant" een voor beiden aanvaardbare oplossing heeft gevonden terloops toch nog even fijntjes "opgeknoopt".
Je beantwoord de vraag niet

Geplaatst: 07.04.2008 - 17:44
door bart simpson
@v70classic, Ik hoef in dezen ook geen vragen te beantwoorden, de topicstarter kan de helft wel vergeten te zijn monteren toen hij die mistlampen erin zette, dat alles kan blijken uit een exacte specificatie van de verrichte werkzaamheden.
Tot dat moment is wat mij betreft deze discussie gesloten.

Geplaatst: 07.04.2008 - 18:03
door Ben
Wat mij betreft ook.
Alles is zo'n beetje langsgekomen zonder dat we van de hoed en de rand weten.
Als er nog inhoudelijk nieuwe info is hoor ik dat graag per PM zodat ik het topic kan heropenen.

Geplaatst: 08.04.2008 - 17:12
door V70 classic
Hieronder een Citaat vanuit het juridisch platform.
In het kader van de zinloze discusie die gaande was is het misschien verstandig om onderstaande quote ter aanvulling en afsluiting te plaatsen.
Dus met de gegevens uit het topic is onderstaande van toepassing.
We gaan er vanuit dat de gegevens van de topic starten kloppen.


In het recht is een mondelinge afspraak net zo bindend als een schriftelijke, maar om een afspraak te bewijzen is veel moeilijker als deze mondeling is gemaakt. Daarom is het goed om van begin af aan de regeling op te schrijven en te laten ondertekenen. In het geval u dit niet heeft gedaan en uw wederpartij ontkent alles, dan zult u naar de rechter moeten om uw recht te krijgen. Dit zal echter wel heel lastig en in sommige gevallen vrijwel onmogelijk worden, aangezien het moeilijk te bewijzen is.

Bron : Het juridisch spreekuur
Amen over en uit

Geplaatst: 08.04.2008 - 17:18
door menjo
Als ik het goed lees heeft de dealer gewoon toegegeven dat ze over de telefoon een veel lager bedrag hebben genoemd.

Geplaatst: 08.04.2008 - 17:22
door JJDD
V70 classic schreef:Hieronder een Citaat vanuit het juridisch platform.
In het kader van de zinloze discusie die gaande was is het misschien verstandig om onderstaande quote ter aanvulling en afsluiting te plaatsen.
Het is pas echt zinloos een meningsverschil over een nota van iets meer dan 100 euro een juridische procedure te starten.