binnen de garantie lijkt mij?
goed balle gidsie..
Turbo niet goed meer?
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 11:48
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 11:48
aha, und? al news?
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
- degids
- 3rd Gear member
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:21
Er bleek een scheur in een achterste turboslang te zitten. Dat is nu gefixt. Hij rijdt zeker beter, maar volgens mij nog niet zoals het zou moeten...
Ik heb nog m'n bedenkingen bij de waste gate of wervel klep (is dat uberhaupt wel hetzelfde??). De stang die dat bedient, zit nogal vast. Ik denk dat de turbo gewoon niet de volle druk geeft.
Ik ga nog een keer een afspraak maken met de dealer of ze rijdend de turbodruk waarden kunnen uitlezen en die waarden dan vergelijken met de turbodruk die de T5 zou moeten hebben.
Ik heb nog m'n bedenkingen bij de waste gate of wervel klep (is dat uberhaupt wel hetzelfde??). De stang die dat bedient, zit nogal vast. Ik denk dat de turbo gewoon niet de volle druk geeft.
Ik ga nog een keer een afspraak maken met de dealer of ze rijdend de turbodruk waarden kunnen uitlezen en die waarden dan vergelijken met de turbodruk die de T5 zou moeten hebben.
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 11:48
pfft zeg, het duurt wel even voordat het geregeld is, je komt iig genoeg dingen tegen!
bel deze jongens eens:
http://www.europeantuning.nl/shop_nl.htm
wellicht vinden zij een oplossing!
bel deze jongens eens:
http://www.europeantuning.nl/shop_nl.htm
wellicht vinden zij een oplossing!
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Is er al meer duidelijk over het verminderd vermogen?degids schreef:Er bleek een scheur in een achterste turboslang te zitten. Dat is nu gefixt. Hij rijdt zeker beter, maar volgens mij nog niet zoals het zou moeten...
Ik heb nog m'n bedenkingen bij de waste gate of wervel klep (is dat uberhaupt wel hetzelfde??). De stang die dat bedient, zit nogal vast. Ik denk dat de turbo gewoon niet de volle druk geeft.
Ik ga nog een keer een afspraak maken met de dealer of ze rijdend de turbodruk waarden kunnen uitlezen en die waarden dan vergelijken met de turbodruk die de T5 zou moeten hebben.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
Sinds een week heb ik net hetzelfde met m'n XC. Vandaag na testrit met de dealer de foutcodes uitgelezen, en ja hoor daar stond er eentje 6805.degids schreef:Ik heb een probleem met de V70, wat zich ietwat moeilijk laat omschrijven, maar ik probeer het toch...
Bij het accellereren vanuit hogere snelheden (en dus hogere versnellingen) doet zich het fenomeen voor dat het accelereren niet zo vlot gaat als je zou verwachten. Af en toe voel je dan ineens een duw in de rug (ik heb gecheckt, het is niet zo dat hij terug schakelt). Die duw duurt maar heel kort, het is een soort korte turboboost (dit lokt uit tot knightrider grappen, ik weet het). Het lijkt alsof de turbo niet goed genoeg op druk kan komen of zo? Af en toe een burst.
Iemand die dit bekend voorkomt (als je überhaupt m'n cryptische uitleg snapt...)?
Ik weet niet meer exact wat de omschrijving was maar iets in de zin van :" Turbocharger Valve pressure to high".
Onderdeel besteld, en morgenavond laten inbouwen,... zou maar 5 minuten werk zijn !
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Snel verholpen - gelukkig maar!Wim J schreef:onderdeel vvgn en opgelost
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
En wat heb je dan (laten) vervangen?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
Inderdaad, het klepje deed niet meer wat het moest doen, of toch niet meer helemaal.C 30 T5 schreef:Turbo regelklep, zit tegen het luchtfilter aan. Klepje met een stekker met twee rubber slangen, deze willen wel eens hard worden en krijgen dan haar scheuren , met erg vreemde storingen.
Turbo is nu merkelijk meer aanwezig in hogere toerentallen.( +3000rpm)
- degids
- 3rd Gear member
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:21
Nog even dit oude topic opgeduikeld. De stand van zaken. Sinds m'n laatste post hier is er nog wel het een en ander veranderd. Van de winter bleek m'n thermostaat niet meer goed te werken. Relatief dure grap bij de T5, want het hele thermostaathuis moet vervangen worden, ipv alleen de thermostaat.
Verder waren we niet helemaal zeker of de distributieriem vervangen was bij de 160k beurt, dus voor de zekerheid is die ook nog vervangen. Geeft een stuk beter gevoel, wetend dat de riem daadwerkelijk vervangen is.
Ergens in de winterperiode is er ook een tikkend geluid ontstaan. Dit bleek niet zozeer tikken te zijn, als wel korte sisjes. Dit kwam doordat de pakking tussen de uitlaat en het blok er vantussen was. Als het blok eenmaal op temperatuur was, was het geluid weg vanwege het uitzetten van het metaal.
Tijdens de winter ging het stationair lopen bij koude motor steeds beroerder. Wel altijd starten, maar dan heel hakkelend draaien. Toen begonnen m'n eerste gedachten dat ik wel eens aan de beurt zou kunnen zijn voor de ETM.
In mei zijn we nog op huwelijksreis in Duitsland geweest met de T5 (m'n vrouw mocht ook mee). Bij terugkomst bleek dat er een kunststof rol was losgekomen van de multiriem. Deze was ergens klem komen te zitten en was gaan smelten en had vlijmscherpe kantjes gekregen die de multiriem bijna helemaal aan flarden had gesneden. Toen ik de gerafelde riem had ontdaan van de rafels bleef nog precies 1 streng over! Hiermee nog naar de garage gereden (zeer laag in de toeren, 80 op de snelweg, 1700 toeren is dat ongeveer
). Dit heeft de riem, of wat er dan nog van over was, prima uitgehouden, ik was opgelucht! Gelukkig was dit ook pas op de terugreis, zo'n 3 km van huis pas gebeurd.
Na de reis in Duitsland kreeg ik een aantal keer de melding "verminderd motorvermogen" op de snelweg. Even langs de kant, de motor uit, weer starten na 20 tellen en we konden dan weer verder. Weer een ETM symptoom erbij.
Op een gegeven moment kwam ook de meldig "motormanagement service vereist". Dit bleek bij uitlezen een storinkje in de luchtmassameter te zijn. Dus de e-bay LMM is wel goedkoop geweest, maar ik heb er maar zeer kort plezier van gehad.
Ook hield de T5 vaak scherp in bij doortrekken rond de 5000 toeren. Aan de hand daarvan dacht ik de nokkenas-sensor te laten vervangen. Kostte niet zoveel, maar bracht helaas ook geen soelaas.
Inmiddels was de zomer goed doorgebroken en het leek me wel een goed idee om de airco eens een beurt te geven. Dit moest al een paar jaar niet meer gebeurd zijn. De airco werkte op zich nog prima, maar ik wilde het falen eens een keer vóór zijn.
Bij een airco specialist de airco aan de slangen en livesupport gehangen. Er bleek nog 783 gram koudemiddel over te zijn van de oorspronkelijke 1000 gram. Helemaal niet verkeerd na een aantal jaar! Ook de lektest was erg positief, geen lekken! De specialist was zeer te spreken over de conditie van de airco onderdelen. Meestal kwamen de mensen bij hem als er nog zo'n 200 gram koudemiddel in het systeem zat vertelde hij. Ik was haast tot in tranen geroerd te horen dat er toch blijkbaar nog goede onderdelen aan de T5 zaten.
Na deze positieve ervaring heb ik toen toch maar besloten er een bak geld tegenaan te smijten:
- pakking tussen blok en uitlaatspruitstuk vernieuwen (veel arbeidskosten, ook al vanwege afgebroken bout)
- nieuwe ETM + software laden
- nieuwe originele LMM (nu maar wel voor origineel gekozen)
Helaas, daarmee was ik er nog niet... 2 dagen voordat bovengenoemde reparaties uitgevoerd gingen worden, vond de bobbine van cilinder nr 4 het wel welletjes en stierf ter plekke. Nu loopt een 4 cilinder prima op 4 cilinders, maar een T5 allerminst..
Goed... een bobbine kon er dan ook nog wel bij. Tijdens de reparaties werd ik gebeld dat ze hadden gevonden dat de turbo haarscheuren vertoonde. De turbo gaf op zich nog prima turbodruk, maar er kon niet gegarandeerd worden hoelang de turbo nog z'n best bleef doen. Oftewel, ook de turbo vervangen.
Alles bij elkaar heeft het laatste garagebezoek mij zo'n 2800 euro lichter gemaakt in de broekzak.
Maar!! De T5 gaat nu als een kogel!!
Ik bezit al anderhalf jaar een T5, maar sinds een week heb ik pas in een T5 GEREDEN.
Wat een feest! Hij loopt zo mooi nu... fluisterend op de cruise control en brullend en trekkend-als-een-lier bij het gasgeven.
Om mijn blijdschap te vieren heb ik de T5 nog een optisch toetje gegeven: heldere koplampen.
En nog de sunblinds en een bagage-afdek-rolhoes, maar dat is functioneel vanwege de kleine die op komst is, dus dat telt niet..
Kom alsjeblieft niet aanzetten met "een spoiler zou 'm helemaal afmaken", want dat krijg ik er nu ECHT NIET MEER doorgedrukt thuis...
Verder waren we niet helemaal zeker of de distributieriem vervangen was bij de 160k beurt, dus voor de zekerheid is die ook nog vervangen. Geeft een stuk beter gevoel, wetend dat de riem daadwerkelijk vervangen is.
Ergens in de winterperiode is er ook een tikkend geluid ontstaan. Dit bleek niet zozeer tikken te zijn, als wel korte sisjes. Dit kwam doordat de pakking tussen de uitlaat en het blok er vantussen was. Als het blok eenmaal op temperatuur was, was het geluid weg vanwege het uitzetten van het metaal.
Tijdens de winter ging het stationair lopen bij koude motor steeds beroerder. Wel altijd starten, maar dan heel hakkelend draaien. Toen begonnen m'n eerste gedachten dat ik wel eens aan de beurt zou kunnen zijn voor de ETM.
In mei zijn we nog op huwelijksreis in Duitsland geweest met de T5 (m'n vrouw mocht ook mee). Bij terugkomst bleek dat er een kunststof rol was losgekomen van de multiriem. Deze was ergens klem komen te zitten en was gaan smelten en had vlijmscherpe kantjes gekregen die de multiriem bijna helemaal aan flarden had gesneden. Toen ik de gerafelde riem had ontdaan van de rafels bleef nog precies 1 streng over! Hiermee nog naar de garage gereden (zeer laag in de toeren, 80 op de snelweg, 1700 toeren is dat ongeveer

Na de reis in Duitsland kreeg ik een aantal keer de melding "verminderd motorvermogen" op de snelweg. Even langs de kant, de motor uit, weer starten na 20 tellen en we konden dan weer verder. Weer een ETM symptoom erbij.
Op een gegeven moment kwam ook de meldig "motormanagement service vereist". Dit bleek bij uitlezen een storinkje in de luchtmassameter te zijn. Dus de e-bay LMM is wel goedkoop geweest, maar ik heb er maar zeer kort plezier van gehad.
Ook hield de T5 vaak scherp in bij doortrekken rond de 5000 toeren. Aan de hand daarvan dacht ik de nokkenas-sensor te laten vervangen. Kostte niet zoveel, maar bracht helaas ook geen soelaas.
Inmiddels was de zomer goed doorgebroken en het leek me wel een goed idee om de airco eens een beurt te geven. Dit moest al een paar jaar niet meer gebeurd zijn. De airco werkte op zich nog prima, maar ik wilde het falen eens een keer vóór zijn.
Bij een airco specialist de airco aan de slangen en livesupport gehangen. Er bleek nog 783 gram koudemiddel over te zijn van de oorspronkelijke 1000 gram. Helemaal niet verkeerd na een aantal jaar! Ook de lektest was erg positief, geen lekken! De specialist was zeer te spreken over de conditie van de airco onderdelen. Meestal kwamen de mensen bij hem als er nog zo'n 200 gram koudemiddel in het systeem zat vertelde hij. Ik was haast tot in tranen geroerd te horen dat er toch blijkbaar nog goede onderdelen aan de T5 zaten.
Na deze positieve ervaring heb ik toen toch maar besloten er een bak geld tegenaan te smijten:
- pakking tussen blok en uitlaatspruitstuk vernieuwen (veel arbeidskosten, ook al vanwege afgebroken bout)
- nieuwe ETM + software laden
- nieuwe originele LMM (nu maar wel voor origineel gekozen)
Helaas, daarmee was ik er nog niet... 2 dagen voordat bovengenoemde reparaties uitgevoerd gingen worden, vond de bobbine van cilinder nr 4 het wel welletjes en stierf ter plekke. Nu loopt een 4 cilinder prima op 4 cilinders, maar een T5 allerminst..
Goed... een bobbine kon er dan ook nog wel bij. Tijdens de reparaties werd ik gebeld dat ze hadden gevonden dat de turbo haarscheuren vertoonde. De turbo gaf op zich nog prima turbodruk, maar er kon niet gegarandeerd worden hoelang de turbo nog z'n best bleef doen. Oftewel, ook de turbo vervangen.
Alles bij elkaar heeft het laatste garagebezoek mij zo'n 2800 euro lichter gemaakt in de broekzak.
Maar!! De T5 gaat nu als een kogel!!

Ik bezit al anderhalf jaar een T5, maar sinds een week heb ik pas in een T5 GEREDEN.
Wat een feest! Hij loopt zo mooi nu... fluisterend op de cruise control en brullend en trekkend-als-een-lier bij het gasgeven.
Om mijn blijdschap te vieren heb ik de T5 nog een optisch toetje gegeven: heldere koplampen.
En nog de sunblinds en een bagage-afdek-rolhoes, maar dat is functioneel vanwege de kleine die op komst is, dus dat telt niet..

Kom alsjeblieft niet aanzetten met "een spoiler zou 'm helemaal afmaken", want dat krijg ik er nu ECHT NIET MEER doorgedrukt thuis...

V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28
Dan niet. Had er eentje liggen hier. Maar wil niet stoken in een goed huwelijk.degids schreef: Kom alsjeblieft niet aanzetten met "een spoiler zou 'm helemaal afmaken"
:laughing6:
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
- degids
- 3rd Gear member
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:21
Ik hoop ook op een lange storingsvrije periode! Moet ook wel kunnen, er zit nu zoveel nieuwe onderdelen in.. en daar is ook nog garantie op.
En hoe het met m'n vrouw is? Die is ook opgelucht dat het nu allemaal in kannen en kruiken is.
En hoe het met m'n vrouw is? Die is ook opgelucht dat het nu allemaal in kannen en kruiken is.
Japgras!T5je schreef:Dan niet. Had er eentje liggen hier. Maar wil niet stoken in een goed huwelijk.degids schreef: Kom alsjeblieft niet aanzetten met "een spoiler zou 'm helemaal afmaken"
:laughing6:
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
- Black 2.4T awd
- 3rd Gear member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 22:18
- Locatie: Twente
In mei zijn we nog op huwelijksreis in Duitsland geweest met de T5 (m'n vrouw mocht ook mee).
Jaja, in de witte broodsweken wil dit nog wel lukken.Alles bij elkaar heeft het laatste garagebezoek mij zo'n 2800 euro lichter gemaakt in de broekzak
2.4T awd 235pk /380nm -xenon -blokjes grill- achterspoiler-zomer 18 inch R-velg Blackchrom Vredstein Vorti 235/40-18 -winter 17inch amalthea Michelin Alpin 225/40-17
- degids
- 3rd Gear member
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:21
Alle grappen en grollen terzijde.. ik ben superblij dat het toch goedgekomen is!
En met de kleine die over 5 weken komt, vind ik het een fijn gevoel om toch een betrouwbare, veilige auto voor de deur te hebben staan nu.
En met de kleine die over 5 weken komt, vind ik het een fijn gevoel om toch een betrouwbare, veilige auto voor de deur te hebben staan nu.
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001