Hallo Foristi
Alléén redt je het als automerk tegenwoordig bijna niet. En Volvo is een te kleine speler, om het alleen te overleven. Toyota zou geen slechte partner zijn. Toyota scoort erg goed in allerhande betrouwbaarheids- en tevredenheidstest, is erg groot (de grootste zelfs meen ik) en verkoopt overal ter wereld auto's. De koppeling van de veiligheid van Volvo met de betrouwbaar van Toyota zou een prima zet zijn.
Groetjes
Mathy
Officieel: Volvo staat te koop!
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 14.01.2006 - 01:51
En nog belangrijker: de kennis van hybride auto's. Volvo loopt achter hiermee, en wedt nog steeds op het verkeerde paard (een SUV-90 c.q. SUV-60) en de strijd met de grote 3 van onze Oosterburen zullen ze nooit winnen (helaas). De Toyota Priussen zijn daarentegen niet aan te slepen. De brandstofprijs is straks boven de 2 euro's. Wie koopt er dan nog zo'n ding? :?: Kortom, roer volledig om. Goedkopere energiezuinige en veilige kwaliteitsauto's bouwen, de Volvotoy!Mathy schreef:Hallo Foristi
De koppeling van de veiligheid van Volvo met de betrouwbaar van Toyota zou een prima zet zijn.
Groetjes
Mathy

- Live
- 4th Gear member
- Berichten: 603
- Lid geworden op: 22.07.2006 - 10:46
graag dan wel de kwaliteit van het interieur behouden dat we niet in een plastic koektrommel zitten zometeen.. Tevens mag de huidige lijn van volvo behouden blijven want ik vind Toyota's nou niet meteen echt mooie auto's
Volvo 940
Volvo 940
Volvo 940
Volvo V70 2.4T 200PK Ocean Race
Volvo V70 D5 185PK
Renault Twingo 1.2
Volvo XC60 D5 Polestar 225PK
Volvo C30 1.6 100PK
- PeeJay
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.06.2008 - 11:03
Dan wordt de standaard van Lexus aangehoudenLive schreef:graag dan wel de kwaliteit van het interieur behouden dat we niet in een plastic koektrommel zitten zometeen.. Tevens mag de huidige lijn van volvo behouden blijven want ik vind Toyota's nou niet meteen echt mooie auto's
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 24.06.2008 - 22:44
Ik denk dat volvo zelf nog steeds redelijk innovatief is en ford meer kennis van volvo overneemt dan andersom. Ook wat betreft hybrides, weet je hoe milieuvervuilend is om zo'n auto te produceren? Als dat een hype wordt is het op de lange termijn nog vele malen slechter voor het milieu dan dat de huidge wagens zijn. Denk liever aan alternatieven als bio-ethanol etc. Volvo onder eigen vlag zou best succesvol kunnen zijn, echter zal het wel weer makkelijker zijn en meer opleveren als een groot merk het overneemt.
Infected by the volvo-virus. Terminal patiënt....
Volvo 854 GLT G3 1992
Volvo 480 Turbo 1992
Volvo 854 GLT G3 1992
Volvo 480 Turbo 1992
- Volvo-Sverige
- 3rd Gear member
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 04.10.2007 - 18:02
- Locatie: Maastricht/Oss
Volvo, the day after 26-06-2008 09:52
http://www.autointernationaal.nl/artike ... =7240&n=10
Amerikaanse bronnen melden dat SAIC, de grootste autofabrikant van China, momenteel met Ford onderhandelt over de overname van Volvo. Komt het Zweedse merk in Chinese handen, dan krijgt SAIC een indrukwekkend portfolio van merken voor de beter verdienende wereldburger: het concern bezit namelijk al MG plus SsangYong en heeft Roewe gelanceerd als ‘opvolger’ van Rover. Het bundelen van de kennis, onderdelenproductie en inkoop kan van SAIC een machtige speler maken op de internationale automarkt. SAIC is in China de joint venture partner van zowel General Motors en Volkswagen, de nummers 1 en 2 op de Chinese automarkt. Het Chinese concern beschikt dankzij de vette winstuitkering over een goed gevulde oorlogskas die dagelijks met een miljoenenbedrag wordt aangevuld. SAIC is in China reeds de partner van busfabrikant Volvo, een divisie van de zelfstandige Zweedse vrachtwagenproducent.
De uitverkoop van Volvo komt niet onverwacht. In het 1e kwartaal liep de mondiale afzet met 22 % terug. De meeste modellen weten hun plan niet te halen. In 2007 verkocht zelfs de technisch achterhaalde Saab 9-5 in Europa beter dan de (nieuwe) S80. Een verbetering is op korte termijn niet in zicht, want Volvo moet het doen met een verouderd motorengamma. De 3,2 liter 6 cilinder loopt weliswaar fraai rond, maar is erg dorstig. Motoren die op E85 (85 % ethanol, 15 % benzine) kunnen rijden hebben vanwege de concurrentie met voor voedsel gebruikte landbouwgronden een kwade reuk gekregen.
Als Volvo geluk heeft, trekt de dollarkoers na de zomer wat aan en zal zij een behoorlijke winstmarge kunnen realiseren op de verkoop van de XC60 in de Verenigde Staten. Als Volvo pech heeft, wordt brandstof nog duurder en zal het merk ‘nee’ moeten verkopen aan (Amerikaanse) klanten die een hybride willen. Anders dan de concurrentie heeft Volvo geen plannen om in de Verenigde Staten dieselmodellen te gaan verkopen. De loopcultuur van de 5 cilinder motor is daarvoor onvoldoende goed en van eigenaar Ford heeft zij nooit het budget gekregen om een meer bij het premiumimago passende 6 cilinder dieselmotor te mogen ontwikkelen.
Autointernationaal.nl heeft eerder vraagtekens geplaatst bij de strategie van Volvo. De enige modellen die nu bovengemiddeld goed gerecenseerd worden, zijn de 2.0D uitvoeringen van de V70/S80 en de opvallend goed fris blijvende S60. Maar in plaats van het ontwikkelen van een 2.0D variant van dit laatste model (dat markttechnisch wonderen voor Volvo zou doen) investeerde zij in weinig meerwaarde biedende modellen als de C30/S40/V50 D5 en in motorversies (3.2, T6, V8 ) waarmee men BMW naar de kroon probeerde te steken. Imiteren brengt echter zelden succes en er was meer voor te zeggen geweest als Volvo het accent gelegd zou hebben op modellen die passen bij haar verantwoorde imago. Technieken als directe inspuiting en een start/stop systeem zijn relatief betaalbaar voor een autoproducent en zouden er daarom al lang moeten zijn.
Op steun van Ford kan Volvo niet langer rekenen want het moederconcern is nu zelf op een bedenkelijke manier aan het wankelen. De Amerikanen hebben acuut kapitaal nodig, want de financiële reserves zijn snel aan het slinken. Volvo is een sympathiek merk en een winst van 1 miljard euro in 5 jaar tijd moet theoretisch haalbaar zijn, maar als Ford nu 1,5 à 2 miljard euro voor de Zweedse dochter kan vangen, dan is de rekensom snel gemaakt.
Voor een ambitieuze Chinese autofabrikant als SAIC is Volvo een droom om te bezitten. Men kan zo op een rijdende trein springen. In het geval van MG zou die trein eerst weer aan de praat gebracht moeten worden of (in het geval van SsangYong) eerst extra opgestookt moeten worden. En in het geval van MG blijf je dan zitten met een merk dat met olielekkages geassocieerd wordt in plaats van met betrouwbaarheid en veiligheid. Met Volvo als dochter breekt voor de Chinese auto-industrie het Europese bastion. Zoiets mag een paar miljard euro kosten.
:shock:
http://www.autointernationaal.nl/artike ... =7240&n=10
Amerikaanse bronnen melden dat SAIC, de grootste autofabrikant van China, momenteel met Ford onderhandelt over de overname van Volvo. Komt het Zweedse merk in Chinese handen, dan krijgt SAIC een indrukwekkend portfolio van merken voor de beter verdienende wereldburger: het concern bezit namelijk al MG plus SsangYong en heeft Roewe gelanceerd als ‘opvolger’ van Rover. Het bundelen van de kennis, onderdelenproductie en inkoop kan van SAIC een machtige speler maken op de internationale automarkt. SAIC is in China de joint venture partner van zowel General Motors en Volkswagen, de nummers 1 en 2 op de Chinese automarkt. Het Chinese concern beschikt dankzij de vette winstuitkering over een goed gevulde oorlogskas die dagelijks met een miljoenenbedrag wordt aangevuld. SAIC is in China reeds de partner van busfabrikant Volvo, een divisie van de zelfstandige Zweedse vrachtwagenproducent.
De uitverkoop van Volvo komt niet onverwacht. In het 1e kwartaal liep de mondiale afzet met 22 % terug. De meeste modellen weten hun plan niet te halen. In 2007 verkocht zelfs de technisch achterhaalde Saab 9-5 in Europa beter dan de (nieuwe) S80. Een verbetering is op korte termijn niet in zicht, want Volvo moet het doen met een verouderd motorengamma. De 3,2 liter 6 cilinder loopt weliswaar fraai rond, maar is erg dorstig. Motoren die op E85 (85 % ethanol, 15 % benzine) kunnen rijden hebben vanwege de concurrentie met voor voedsel gebruikte landbouwgronden een kwade reuk gekregen.
Als Volvo geluk heeft, trekt de dollarkoers na de zomer wat aan en zal zij een behoorlijke winstmarge kunnen realiseren op de verkoop van de XC60 in de Verenigde Staten. Als Volvo pech heeft, wordt brandstof nog duurder en zal het merk ‘nee’ moeten verkopen aan (Amerikaanse) klanten die een hybride willen. Anders dan de concurrentie heeft Volvo geen plannen om in de Verenigde Staten dieselmodellen te gaan verkopen. De loopcultuur van de 5 cilinder motor is daarvoor onvoldoende goed en van eigenaar Ford heeft zij nooit het budget gekregen om een meer bij het premiumimago passende 6 cilinder dieselmotor te mogen ontwikkelen.
Autointernationaal.nl heeft eerder vraagtekens geplaatst bij de strategie van Volvo. De enige modellen die nu bovengemiddeld goed gerecenseerd worden, zijn de 2.0D uitvoeringen van de V70/S80 en de opvallend goed fris blijvende S60. Maar in plaats van het ontwikkelen van een 2.0D variant van dit laatste model (dat markttechnisch wonderen voor Volvo zou doen) investeerde zij in weinig meerwaarde biedende modellen als de C30/S40/V50 D5 en in motorversies (3.2, T6, V8 ) waarmee men BMW naar de kroon probeerde te steken. Imiteren brengt echter zelden succes en er was meer voor te zeggen geweest als Volvo het accent gelegd zou hebben op modellen die passen bij haar verantwoorde imago. Technieken als directe inspuiting en een start/stop systeem zijn relatief betaalbaar voor een autoproducent en zouden er daarom al lang moeten zijn.
Op steun van Ford kan Volvo niet langer rekenen want het moederconcern is nu zelf op een bedenkelijke manier aan het wankelen. De Amerikanen hebben acuut kapitaal nodig, want de financiële reserves zijn snel aan het slinken. Volvo is een sympathiek merk en een winst van 1 miljard euro in 5 jaar tijd moet theoretisch haalbaar zijn, maar als Ford nu 1,5 à 2 miljard euro voor de Zweedse dochter kan vangen, dan is de rekensom snel gemaakt.
Voor een ambitieuze Chinese autofabrikant als SAIC is Volvo een droom om te bezitten. Men kan zo op een rijdende trein springen. In het geval van MG zou die trein eerst weer aan de praat gebracht moeten worden of (in het geval van SsangYong) eerst extra opgestookt moeten worden. En in het geval van MG blijf je dan zitten met een merk dat met olielekkages geassocieerd wordt in plaats van met betrouwbaarheid en veiligheid. Met Volvo als dochter breekt voor de Chinese auto-industrie het Europese bastion. Zoiets mag een paar miljard euro kosten.



- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Kijk, dan is er in ieder geval geld om nieuwe ontwikkelingen te financieren
Volvo 940 SE
- Volvo-Sverige
- 3rd Gear member
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 04.10.2007 - 18:02
- Locatie: Maastricht/Oss
Rationeel gezien heb je helemaal gelijk,
Sentimenteel gezien;
Sentimenteel gezien;

- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Och och, het gaat van Ford naar een Chinese investeerder. Kan er niet wakker van liggen.
Volvo 940 SE
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Mijn idee.eddy3 schreef:Kan alleen maar verbeteren,nu blijven ze toch in de kou staan!Hoe sneller ,hoe beter!!
Volvo 940 SE
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41420
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Precies.menjo schreef:Zolang er alleen chinees geld in gaat en geen ontwikkelingswerk lijkt het me niet zo'n probleem.
Volvo is eigendom van Ford maar wie zijn de eigenaren van Ford?
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Euhhh ik gok de pensioenfondsen en zorgverzekeraars van de Ford medewerkers...? :roll:Ben schreef:Precies.menjo schreef:Zolang er alleen chinees geld in gaat en geen ontwikkelingswerk lijkt het me niet zo'n probleem.
Volvo is eigendom van Ford maar wie zijn de eigenaren van Ford?
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41420
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Daar ga je het niet mee redden.Quota schreef:Euhhh ik gok de pensioenfondsen en zorgverzekeraars van de Ford medewerkers...? :roll:Ben schreef:Precies.menjo schreef:Zolang er alleen chinees geld in gaat en geen ontwikkelingswerk lijkt het me niet zo'n probleem.
Volvo is eigendom van Ford maar wie zijn de eigenaren van Ford?
Misschien ook wel wat Chinese en Russische en Arabische beleggers.
In andere woorden: een multinational is van heel veel partijen. En meestal weet de gewone sterveling niet van wie.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- André4x4
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 18.02.2008 - 17:03
- Locatie: Omgeving Roosendaal
Met vriendelijke drivers groet,
André
Volvo XC70 Summum D5 geartronic MY08
fam, mob. en sec. line, gevent. leer, aut. nivoregel, sub woof, USB/ipod, trekhaak
Land Rover 110V8 Stw , 1985
Harley Davidson Roadster, 1981
Toyota Camry executive, 1998
Land Rover 90V8, 1987
Toyota Landcruiser 2.4TD softtop 1992
Toyota Celica 2.0 GT, 1990
Land Rover SIII 109 Stw, 1981
Kawasaki 900 ninja, 1987
BMW R60/2, 1951
André
Volvo XC70 Summum D5 geartronic MY08
fam, mob. en sec. line, gevent. leer, aut. nivoregel, sub woof, USB/ipod, trekhaak
Land Rover 110V8 Stw , 1985
Harley Davidson Roadster, 1981
Toyota Camry executive, 1998
Land Rover 90V8, 1987
Toyota Landcruiser 2.4TD softtop 1992
Toyota Celica 2.0 GT, 1990
Land Rover SIII 109 Stw, 1981
Kawasaki 900 ninja, 1987
BMW R60/2, 1951
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07
Tja,
Zoetjes aan kun je afvragen of Ford wel de juiste investeerder was voor Volvo.
Volvo is voor ons emotie en voor de rest van de wereld gewoon een zaak die winst moet maken en in het huidige zakelijke klimaat kun je misschien nog wel beter onder een russiche of chineese vlag zitten dan onder een amerikaanse, maar het beste zou zijn wanneer het nog zelfstandig was! Of is dat ook weer emotie, verdikkeme :-x
Zoetjes aan kun je afvragen of Ford wel de juiste investeerder was voor Volvo.
Volvo is voor ons emotie en voor de rest van de wereld gewoon een zaak die winst moet maken en in het huidige zakelijke klimaat kun je misschien nog wel beter onder een russiche of chineese vlag zitten dan onder een amerikaanse, maar het beste zou zijn wanneer het nog zelfstandig was! Of is dat ook weer emotie, verdikkeme :-x
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41420
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
An eternally unanswerable question seems to be whether or not Ford is actively shopping around Volvo for a buyer. Just this week we reported that Chinese automaker SAIC and some Russian investors had expressed interest in purchasing the Swedish carmaker from Ford, but today we learn from a source within SAIC that the company is doing nothing of the sort. The unidentified source said that, as far as he/she knew, the two companies were not in contact about a possible purchase at all. Volvo's staying quiet and licking its wounds after announcing 2,000 layoffs this week, while Ford is singing the same old song with a catchy chorus that insists Volvo is not for sale. Well, the rumor that some Russians are interested in Volvo hasn't been refuted yet, so until someone named Boris says otherwise, let's considerable Volvo on the market despite Ford's protest.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Jor
- 5th Gear member
- Berichten: 1803
- Lid geworden op: 20.06.2005 - 20:42
- Locatie: Bergen op Zoom
'Ford en Renault hadden gesprekken over Volvo'
Uitgegeven: 30 juni 2008 21:11
Laatst gewijzigd: 30 juni 2008 21:12
AMSTERDAM - De Amerikaanse autofabrikant Ford heeft informele gesprekken gevoerd met hun Franse branchegenoot Renault over de verkoop van Volvo.
Dat hebben bronnen bekend met de kwestie gezegd tegen persbureau Reuters.
Prijs
De gesprekken tussen de twee autoconcerns zijn afgebroken over oneenigheid over de prijs, aldus de bronnen. Volgens hen hebben de twee autofabrikanten nog een keer gesproken na hun eerste gesprekken die in de herfst van vorig jaar plaatshadden.
Ford zou ook met het Chinese DongFeng Motor Group om de tafel hebben gezeten als potentiele koper van de Volvo-divisie.
De woordvoerder van de Amerikaanse fabrikant wilde niet direct ingaan op het verhaal maar zei "dat Volvo niet in de verkoop staat en dat Ford erop gericht is de resultaten van Volvo te verbeteren".
bron. NU.nl
Uitgegeven: 30 juni 2008 21:11
Laatst gewijzigd: 30 juni 2008 21:12
AMSTERDAM - De Amerikaanse autofabrikant Ford heeft informele gesprekken gevoerd met hun Franse branchegenoot Renault over de verkoop van Volvo.
Dat hebben bronnen bekend met de kwestie gezegd tegen persbureau Reuters.
Prijs
De gesprekken tussen de twee autoconcerns zijn afgebroken over oneenigheid over de prijs, aldus de bronnen. Volgens hen hebben de twee autofabrikanten nog een keer gesproken na hun eerste gesprekken die in de herfst van vorig jaar plaatshadden.
Ford zou ook met het Chinese DongFeng Motor Group om de tafel hebben gezeten als potentiele koper van de Volvo-divisie.
De woordvoerder van de Amerikaanse fabrikant wilde niet direct ingaan op het verhaal maar zei "dat Volvo niet in de verkoop staat en dat Ford erop gericht is de resultaten van Volvo te verbeteren".
bron. NU.nl
Renault Megane Classic 1.6 '99
Mercedes 350 SLC '77
Volvo S40 2.0T '01
VW Polo, 1.4 TDI, '04
Volvo S60, T5, '03
Peugeot 107, 2007
Volvo V70, 2.4 LPG, 2002 te koop
Volvo V70, 2.5T, 2005
Audi A2, 2000
Mercedes 350 SLC '77
Volvo S40 2.0T '01
VW Polo, 1.4 TDI, '04
Volvo S60, T5, '03
Peugeot 107, 2007
Volvo V70, 2.4 LPG, 2002 te koop
Volvo V70, 2.5T, 2005
Audi A2, 2000
- xc-men
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
- Locatie: Spanje en Brasil
- Contacteer:
Dit klopt, had ik al eens gelezen in een koreaanse krant in begin 2007.
Renault wilde Volvo en Sumsung Motors samen voegen en verder gaan met de Volvo naam. Had ik toch goed gelezen.
zie ook, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... &start=100
Renault wilde Volvo en Sumsung Motors samen voegen en verder gaan met de Volvo naam. Had ik toch goed gelezen.
zie ook, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... &start=100
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options