Geplaatst: 16.05.2008 - 21:44
ik wel 

Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Met welke auto moet er tegen die snelheid wel iets gebeuren zonder de kans te hebben dat je hartstikke dood bent?eXite schreef:...maar ga je ermee richting de 240 dan moet er niets geks gebeuren want dan ben je gewoon hardstikke dood.
Mijns inziens hebben pK's weinig of niets te maken met snelheid, maar met accelereren. Heb ooit een 156pK gereden die ook vlot de 240 haalde (ja, ik ben ook jong en onnozel geweest), m'n S60 D5 met 185pk is nu begrensd op 210km/u, en eerlijk gezegd maakt het mij niets uit. Zolang ik zo nu en dan maar voor die Audi, Mercedes of BMW weg ben bij het groene lichteXite schreef:Ik begrijp de frustratie als je 226pk hebt en niet voorbij de 225 komt, want met 226pk zou je toch zeker rond de 240 moeten eindigen. ..
Als pk's alles te maken zou hebben met snelheid geef ik je volgende om over te denken.BartS schreef:PK's (= vermogen) hebben alles te maken met topsnelheid. Bij acceleratie spelen met name koppel bij een bepaald toerental een rol. Ik ben geen techneut, maar ik dacht dat het zo was dat vermogen en koppel afgeleiden van elkaar zijn (m.a.w. van elkaar herleidbaar met een bepaalde wiskundige formule). Wellicht iets voor een kenner van autotechniek om te verduidelijken?
Waar jij op doelt is de pk/gewichtsverhouding, welke inderdaad zeer relevant is voor acceleratie. Echter voor topsnelheid is vermogen nodig, boven bepaalde snelheden zelfs evenredig veel meer om de luchtweerstand te overwinnen. Bij een auto met hetzelfde gewicht zal het voor de topsnelheid dus veel uitmaken hoeveel vermogen de auto heeft. De opmerking dat pk's weinig of niets met snelheid te maken hebben, is dus niet juist. Daar doelde ik op....Koidream schreef:Als pk's alles te maken zou hebben met snelheid geef ik je volgende om over te denken.BartS schreef:PK's (= vermogen) hebben alles te maken met topsnelheid. Bij acceleratie spelen met name koppel bij een bepaald toerental een rol. Ik ben geen techneut, maar ik dacht dat het zo was dat vermogen en koppel afgeleiden van elkaar zijn (m.a.w. van elkaar herleidbaar met een bepaalde wiskundige formule). Wellicht iets voor een kenner van autotechniek om te verduidelijken?
Een motorfiets met slechts 120pk haalt al snel snelheden van meer dan 250 km/u. Snap je?
Natuurlijk zal een kleine lotus het met minder pk's afkunnen, maar auto's in het segment van de S60/V70 hebben over het algemeen een vergelijkbare cW waarde en zullen toch minimaal 230-250pk nodig hebben om de 250 aan te tikken. Tegen de wind in red ik het met mijn S40 ook niet.Koidream schreef:Met welke auto moet er tegen die snelheid wel iets gebeuren zonder de kans te hebben dat je hartstikke dood bent?
U tegen die snelheden in het huidig verkeer begeven is altijd een beetje gokken. Spijtig dat er meestal andere "verstandige" mensen worden meegesleurd in jouw "spel"...
Als jij een hard afgeveerde auto met brede banden hebt en behoorlijke remmen dan ben je niet half zo reddeloos als met een lekker deinende wagon
Mijns inziens hebben pK's weinig of niets te maken met snelheid, maar met accelereren. Heb ooit een 156pK gereden die ook vlot de 240 haalde (ja, ik ben ook jong en onnozel geweest), m'n S60 D5 met 185pk is nu begrensd op 210km/u, en eerlijk gezegd maakt het mij niets uit. Zolang ik zo nu en dan maar voor die Audi, Mercedes of BMW weg ben bij het groene lichteXite schreef:Ik begrijp de frustratie als je 226pk hebt en niet voorbij de 225 komt, want met 226pk zou je toch zeker rond de 240 moeten eindigen. ..
Ik vind wel dat wanneer Volvo zich wil profileren binnen het premium segment van de Duitse merken, dat ze de auto's ook zo moeten construeren dat de topmodellen afgegrensd zijn op 250km/h. Het is toch raar dat er tegenwoordig geen station wordt geproduceerd door Volvo die in staat is om de 250 te halen? Dan kun je beweren dat het niet door de klanten van Volvo wordt gewensd, maar het is wellicht wel een barriere voor potentiele klanten met een flinke duit op zak die dan uitwijken naar een ander merk.bart simpson schreef:Dus je bent pas premium als je de 240 haalt? wat een byzondere zienswijze (en wat een onzin)
zoals ik eerder al schreef, wat een onzineXite schreef:Ik vind wel dat wanneer Volvo zich wil profileren binnen het premium segment van de Duitse merken, dat ze de auto's ook zo moeten construeren dat de topmodellen afgegrensd zijn op 250km/h. Het is toch raar dat er tegenwoordig geen station wordt geproduceerd door Volvo die in staat is om de 250 te halen? Dan kun je beweren dat het niet door de klanten van Volvo wordt gewensd, maar het is wellicht wel een barriere voor potentiele klanten met een flinke duit op zak die dan uitwijken naar een ander merk.bart simpson schreef:Dus je bent pas premium als je de 240 haalt? wat een byzondere zienswijze (en wat een onzin)
nee hoor, bannen doen we hier niet zo snel (blijkbaar heb je wel die ervaring op andere fora) voor zulke meningen, maar mensen beledigen is een andere zaak.cornelis schreef:Waarschijnlijk krijg ik nu wel een IP ban omdat ik eerder kritisch ben geweest (zonnedak) op reacties van forumleden en beheerder c.q moderator.
Inderdaadbart simpson schreef:zoals ik eerder al schreef, wat een onzineXite schreef:Ik vind wel dat wanneer Volvo zich wil profileren binnen het premium segment van de Duitse merken, dat ze de auto's ook zo moeten construeren dat de topmodellen afgegrensd zijn op 250km/h. Het is toch raar dat er tegenwoordig geen station wordt geproduceerd door Volvo die in staat is om de 250 te halen? Dan kun je beweren dat het niet door de klanten van Volvo wordt gewensd, maar het is wellicht wel een barriere voor potentiele klanten met een flinke duit op zak die dan uitwijken naar een ander merk.bart simpson schreef:Dus je bent pas premium als je de 240 haalt? wat een byzondere zienswijze (en wat een onzin)
bart simpson schreef:zoals ik eerder al schreef, wat een onzin
Hadden julie ook nog onderbouwing? :roll:cornelis schreef:@ eXite gewensd?!! Wie heeft er behoefte aan een auto die sneller gaat dan, 150, 160? Volgens mij is iedereen die sneller wil rijden een complete idioot. , Waarschijnlijk krijg ik nu wel een IP ban omdat ik eerder kritisch ben geweest (zonnedak) op reacties van forumleden en beheerder c.q moderator.
Waarom? die had jij toch ook niet, jij koppelt een begrensde top van 250km/uur aan het begrip Premium, ik zie die link niet echt, daar is niets aan uit te leggen.eXite schreef:bart simpson schreef:zoals ik eerder al schreef, wat een onzinHadden julie ook nog onderbouwing? :roll:cornelis schreef:@ eXite gewensd?!! Wie heeft er behoefte aan een auto die sneller gaat dan, 150, 160? Volgens mij is iedereen die sneller wil rijden een complete idioot. , Waarschijnlijk krijg ik nu wel een IP ban omdat ik eerder kritisch ben geweest (zonnedak) op reacties van forumleden en beheerder c.q moderator.
Het is heel simpel. Volvo zal nooit van snelheid een USP maken, maar ze mogen er zeker niet op achter lopen bij de grote jongens. Een premium merk móet nu eenmaal een of meerdere USP's hebben, dat is de hele kern van het premium verhaal wat mij betreft. Misschien zie ik dat verkeerd, maar dan mag jij mij vertellen waarom Volvo wél een premium merk is en waarom prestaties totaal onbelangrijk zijn.eXite schreef:Als Volvo zo langzamerhand geen unique selling point meer heeft in zijn veiligheid en zeker niet meer in techniek, moeten ze nu dan ook nog de snelheid achter laten op de andere grote merken?
Jij maakt eerder een relatie tussen 250 km/uur en Premium, ik vind dat absolute onzin en nu moet ik jou dus uit gaan leggen waarom jij je op de verkeerde dingen focussed? zoek dat even lekker zelf uit.eXite schreef:Het is heel simpel. Volvo zal nooit van snelheid een USP maken, maar ze mogen er zeker niet op achter lopen bij de grote jongens. Een premium merk móet nu eenmaal een of meerdere USP's hebben, dat is de hele kern van het premium verhaal wat mij betreft. Misschien zie ik dat verkeerd, maar dan mag jij mij vertellen waarom Volvo wél een premium merk is en waarom prestaties totaal onbelangrijk zijn.eXite schreef:Als Volvo zo langzamerhand geen unique selling point meer heeft in zijn veiligheid en zeker niet meer in techniek, moeten ze nu dan ook nog de snelheid achter laten op de andere grote merken?
Veiligheid misschien? of...eXite schreef:...maar dan mag jij mij vertellen waarom Volvo wél een premium merk is en waarom prestaties totaal onbelangrijk zijn.