Pagina 3 van 3

Geplaatst: 27.06.2008 - 08:54
door euerw
Barlin schreef:Pff. Dat wordt dan nog een lastig verhaal. Je had vast je mooiste velgen voor de winderbanden gebruikt ;-)
achteraf met een beetje geluk lagen ze in een opslag in de buurt, de huidige velgen gebruik ik straks voor de winter, en voor de zomer worden nu mijn casiopeia(?)velgen klaar gemaakt bij een Dokter in Uden, daarna bij een Volvo vriend in Nuland mijn banden er op

Geplaatst: 27.06.2008 - 09:10
door PeeJay
sjoerdb schreef:met hoeveel NM worden die bouten vast getrokken????? niemand die daar nog antwoord op gegeven heeft. ik doe zelf nooit meer dan 110 NM, en dat blijft prima vast zitten!
Ik zou daar in elk geval niet boven gaan zitten.
De achterassen van mijn motorfietsen moeten met 110 Nm worden vastgetrokken en die zijn wel iets dikker dan de wielbouten van een auto. Daarbij heeft een auto er 4 of 5. 150 Nm op een dergelijke bout zetten lijkt mij echt te veel van het goede.

Geplaatst: 26.07.2008 - 10:59
door euerw
nog even de foto`s:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 26.07.2008 - 18:59
door Iroll
aanhaalmoment:

Geplaatst: 26.07.2008 - 21:39
door Barlin
arghh. Dit is echt tranentrekkend. Staat de kruissleutel nu rechtstandig in de "monteur" die dit heeft geflikt.

Geplaatst: 26.07.2008 - 22:02
door Qinx
Ik heb inmiddels geen slotbouten meer, maar voor iedere beurt van de auto, of andere reden dat ie naar de garage moest, heb ik gewoon tevoren even de slotmoeren vervangen door gewone, en als de auto terugkomt zet ik ze ook zelf weer met de hand vast. Weet ik tenminste zeker dat ik ze lanmgs de snelweg óók loskrijg.

Geplaatst: 27.07.2008 - 07:55
door Barry (Grillmeister)
Slimme oplosing!