Geplaatst: 17.05.2008 - 13:27
Topic ontdaan van alle off topic en verplaatst naar een rubriek die voor alle modellen van toepassing is
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Allemaal suggesties die geen oplossing bieden, met die maglite sla je dat gelaagde glas er zomaar niet uit en je hoofdsteun er (vanaf de voorstoel) even uittrekken is en absolute onmogelijkheidsjoerdb schreef:ik heb een 4D maglite onder mijn bestuurdersstoel liggen, daar zal je ook vast wel kracht mee kunnen zetten. de achterkant van de zaklamp zal vast wel wat kracht kunnen geven. met een zwaaibeweging en de hoek van de achterkant zal hij wel kapot springen.
als je hoofdsteunen heb dan zou je die ook los kunnen trekken, zitten meestal met 2 ijzeren pinnen in je stoel. je hebt met het hoofdkussen ook meteen een goed houvast om kracht te zetten. en je beschermt je armen en handen.
En als je auto onverhoopt op de kop ligt en jij hangt in je gordels, kom je dan nog met je handen onder je stoel en ligt die 4D Maglite dan daar nog wel?ik heb een 4D maglite onder mijn bestuurdersstoel liggen, daar zal je ook vast wel kracht mee kunnen zetten. de achterkant van de zaklamp zal vast wel wat kracht kunnen geven. met een zwaaibeweging en de hoek van de achterkant zal hij wel kapot springen.
als je hoofdsteunen heb dan zou je die ook los kunnen trekken, zitten meestal met 2 ijzeren pinnen in je stoel. je hebt met het hoofdkussen ook meteen een goed houvast om kracht te zetten. en je beschermt je armen en handen.
Ik heb net een hoop nuttige dingen gelezen over life hamers en ruiten (en ook een paar minder nuttigehans98 schreef:Nadat een collega van mij is overvallen bij het stoplicht laat ik de deuren altijd automatisch op slot gaan bij het wegrijden.
Maar nadat ik het verhaal las van dat dramatische ongeval gisteren waarbij mensen hun auto niet uit konden komen ga je toch wel twijfelen.
Lifehammers kunnen een goed hulpmiddel zijn. Zowel voor jezelf om uit de auto te komen, of voor een ander als jij in je auto zit en ze er van buitenaf bij moeten (als zij die lifehammer dan in hun auto hebben).
De vraag die ik heb is de volgende: kan je met lifehammers het gelaagde glas van je Volvo kapot krijgen, of sla je er alleen een deuk in en kom je niet verder dan dat omdat er een laag kunststof tussen zit?
Renault zeker? Behalve bij die brandende Kangoo met die kindertjes achterin laatst...MDA schreef: Ik heb net een hoop nuttige dingen gelezen over life hamers en ruiten (en ook een paar minder nuttige), maar ik heb toch het gevoel dat er een veel simpeler antwoord is op de vraag van Hans. MIJN deuren gaan gewoon open van binnen ook als ik ze electronisch op slot heb gedaan bij het wegrijden... Verder is het zo dat een boel auto's van het slot springen op het moment dat de airbags afgaan (Renaults zeker, MB ook, ik gok dat Volvo dat ook doet). Dus de hele life hamer is niet nodig: je deur gaat gewoon open in geval van nood (ook van buiten).
Toch?