"Bij een Bus.Line wordt de Nuvi door de dealer gemonteerd en komt de auto zonder center speaker-rooster uit de fabriek rollen."
Nüvi wordt inderdaad door de dealer gemonteerd, dat is correct.
Auto wordt MET center-speaker rooster af fabriek geleverd. Dealer boort hier gaten in (met mal) en bevestigd de houder.
In het geval je premium sound hebt, heb je een centre speaker. De gaten worden dan geboord in de speakergrille.
Voordeel: mocht je de auto later een keer willen verkopen zonder de navigatie, dan bestel je een nieuwe speakergrille en je ziet geen gaten in het dashboard.
Als je geen centrespeaker hebt, worden er drie of 4 gaten in het dashboard geboord. Wil je je auto dan een keer verkopen zonder navigatie, dan zit je tegen gaten in het dashboard aan te kijken.
Mij maakten de gaten niet zoveel uit, omdat ik een centre speakergrille heb en de gaten dus redelijk omkeerbaar zijn (nieuwe speakergrille).
Mijn dealer gebruikt gewoon de brodithouder voor de zijkant van de middenconsole, zodat er geen gaten geboord hoeven te worden. Tenzij de klant het zelf wil.
Even terug on topic,
Een V50 geleverd 03 2006 heeft die een warmtewerend voorruit?? Ik dacht dat een warmtewerend voorruit duidelijk was te zien aan de ietwat koperkleurige glans (zie vele franse auto's).
Even terug dit topic openen. Sinds kort heeft m'n Garmin 250W ook serieuse problemen met ontvangst! signaal valt continue weg. Heb hem ook al eens geplaatst aan de middenconsole zoals hier voorgesteld wordt, maar dit is niks beter (in tegendeel zelfs). In m'n pa z'n S80 werkt hij wel nog goed..dus zit wel een beetje verveeld met de situatie! Zeker nu we volgend weekend naar Rotterdam gaan, en dan is een GSP wel handig (zo in een stad waar je je weg niet kent).
Moosev50, bedankt voor de duidelijke info.
Het is inderdaad zo dat een gps eerst een fix moet hebben na een koude start. Er zijn veel mensen met vb een wired gps-antenne, die eerst de gps inschakelen, dan de antenneontvanger voorzien van voeding, ondertussen vertrekken, en verwachten dat de gps binnen de 14" zijn locatie terugvind. Doordat de persoon al gaat rijden voordat de fix werd bereikt, duurt dat allemaal nog veel langer.
Ikzelf heb een garmin Nuvi 765 onder de voorruit van m'n v50, en zelfs na een koude start marcheert dat ding héél voortreffelijk. M'n Wired gps Tomtom vraagt iets meer tijd, en heeft problemen bij koude start tijdens het verplaatsen. Eventjes stoppen, wachten tot er 3-4 satellieten zichtbaar zijn en een duidelijke locatie werd gevonden, en we zijn weer vertrokken...
Dus eventjes gps-locator zijn fix laten vinden, en dan pas vertrekken...
De ruiten zijn enkel een belemmering voor de te ontvangen signalen. Eens de fix er is, gaat het opnieuw...
Daar zeg je het idd..eens de fix er is. Probleem is dat die bij mij gewoon constant wegvalt tijdens het rijden. dus krijg wel ontvangst, maar hij kan hem precies niet vasthouden.
Met mijn Becker GPS heb ik soms ook problemen. Meestal heeft hij binnen een paar minuten goede ontvangst, soms al heel snel. Maar af en toe duurt het wel een half uur. Vorige week ging het goed van Den Haag tot aan Leiden, daarna geen ontvangst meer. Pas twee tellen nadat ik bij Almere de snelweg af was gaf hij weer aanwijzingen. Gelukkig had ik de route al eens vaker gereden en kon ik met behulp van mijn geheugen goed genoeg navigeren.
Ik weet niet waarom hij de ene keer sneller een fix heeft dan de andere keer. Zou het aan het weer kunnen liggen?
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09
“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge