Pagina 3 van 3
Geplaatst: 18.05.2008 - 13:42
door rsnhakan
Maar ik geloof dat 177pk niet zuinig is.. Wij mogen maximaal energieklasse C of D kiezen.. 177 pk valt daar niet in denk ik..
Geplaatst: 18.05.2008 - 13:52
door anwo
Dat ligt niet alleen aan vermogen, maar ook aan CO2-uitstoot en grootte van de auto.
Geplaatst: 18.05.2008 - 14:31
door rsnhakan
Oke,

Geplaatst: 18.05.2008 - 15:03
door +++t blijft behelpen+++
150 PK dan? is ook nog voldoende ...
Maar die 177 PK is een "clean power Diesel"
dus...
Geplaatst: 18.05.2008 - 19:48
door rsnhakan
nja. ons maakt het niets meer uit. auto is al besteld
Geplaatst: 18.05.2008 - 23:31
door Volvoorgaan
Ik zal er een dark horse in gooien : een 177PK D-cat Avensis business pro-line.
Niet meteen nee zeggen, maar een keer gaan rijden.
Ik was veroordeeld in mijn keuzes tot de minder dikke motorvarianten in dit segment (geen straf hoor), en heb proefgereden met de Avensis Wagon 2.0 D (126 pk). Conclusie: heeeele fijne motor. En wat is zo'n Avensis stil van binnen, niet normaal. Rijdt heel comfortabel, veel ruimte en best wel netjes afgewerkt. Waarom is ie het niet geworden? Kon steeds net geen lekkere zitpositie vinden en de auto doet me van binnen helemaal niets...Als dit bij de 177 pk D-Cat business pro-line beter voor elkaar zou zijn en hij paste in het budget, mwah was de keuze lastiger geweest den
Geplaatst: 18.05.2008 - 23:33
door Volvoorgaan
.. denk ik. Maar schijnen toch de nodige problemen mee geweest te zijn met de 177 pk D-Cat?
Geplaatst: 18.05.2008 - 23:38
door +++t blijft behelpen+++
Ik heb geen idee.
Ik heb er 8x van de grens naar Duisburg mee gereden in een middag, gemiddeld 166 km/h
220 top was ook echt 220..
nou ja na een keer of 6 224.
Alleen dan komen er blondjes in een S4 cabrio je nog gewoon voorbij.. met 250.. open...
maar het is een V50 geworden voor Hakan
Geplaatst: 19.05.2008 - 08:04
door rsnhakan
Hoe doet volvo het volgens jullie in acceleren? (v50 2.0d)
Geplaatst: 19.05.2008 - 16:38
door Fredhead
Vlot genoeg

Geplaatst: 19.05.2008 - 17:22
door rsnhakan
Okè!
Geplaatst: 20.05.2008 - 12:23
door kmser
De 177pk D-Cat is geen goede motor. Hij levert zijn vermogen in een piek. De 150pk versie is veel aangenamer. Bovendien is de 177pk een grote leugen. De autogids heeft hem destijds op de rolbanken gezet omdat ze aanvoelden dat hij niet zo krachtig was en kwamen aan 155pk. Daarbovenop heeft de motor een hoge co2 uitstoot en een lage uitstoot van andere schadelijke stoffen (als een mercedes 300 bluetec) en dat is fiscaal onvriendelijk.
Geplaatst: 30.05.2008 - 22:26
door vOlOv
rsnhakan schreef:Haha, ik heb echt oneindig vragen.. Maar wat denken jullie hierover?
Laten we zeggen dat je gewoon zeer
gul bent met vragen :laughing6:
Geplaatst: 03.06.2008 - 02:11
door wjschreuder
rsnhakan schreef:Hoe doet volvo het volgens jullie in acceleren? (v50 2.0d)
Ik heb zelf een 2.0D, welke ik heb laten chiptunen door Rica naar 180pk/380nm - en dat is echt aan te raden!
De auto wordt er echt snel van, ik heb in een (niet gechipte) D5 gereden, en mijn 2.0D is op zijn minst even snel (D5 5-cylinder maakt natuurlijk wel een mooier geluid

).
Het blijft natuurlijk een diesel, waardoor ik de 0-100 sprint (geklokt op 8,3 sec) niet spectaculair blijf vinden. Echter, rij eens op een bochtige weg of haal een auto in op (snel)weg en je wordt volledig in je stoel gedrukt.
Qua onderhoud weet ik niet of het veel uitmaakt, heb er nu 15.000km na het tunen mee gereden en de motor loopt alleen maar soepeler. Wat ik vooral grappig vind is dat als ik nu een tochtje alpen doe (oftewel 160-200km/u 2000km rijden) de motor zeer duidelijk over de tocht heen veel levendiger wordt en dat nog lang blijft, dit was voor het tunen niet zo.
Natuurlijk verslijt alles met meer pk's vast wat harder. Mijn verbruik is ongeveer 0,3l/100km omlaag gegaan na het tunen (met dezelfde rijstijl).
Geplaatst: 16.06.2008 - 08:55
door rsnhakan
@ wjschreuder dat is echt wel netjes! 8.3 seconden... De D5 doet het in 8 seconden.. niet veel verschil maar je houd hem wel bij.. Is de topsnelheid ook hoger geworden?
Geplaatst: 16.06.2008 - 09:17
door mYst
kleine tip aan hakan: de snelheid van een auto is verre van de belangrijkste kwaliteit ervan, zeker bij 'n volvo...
hard rijden houdt op zeker moment vanzelf op hoor, ofwel door veel boetes, ofwel door 'n hoop brokstukken...
Geplaatst: 16.06.2008 - 13:03
door rsnhakan
Ik begrijp het, maar was alleen even benieuwd.
Geplaatst: 16.06.2008 - 17:46
door Fredhead
mYst schreef:kleine tip aan hakan: de snelheid van een auto is verre van de belangrijkste kwaliteit ervan, zeker bij 'n volvo...
hard rijden houdt op zeker moment vanzelf op hoor, ofwel door veel boetes, ofwel door 'n hoop brokstukken...
Ofwel ze worden eigenlijk verstandig
