Pagina 3 van 23

Geplaatst: 15.07.2008 - 21:29
door gvanminnen
Ja idd dat dacht ik later dus ook. Ze zeiden dat ze er absoluut niet in gaan trappen. Dus moet ze dan ook geloven op hun woord.

Vanmiddag gaan halen en onderdeel was netjes vervangen, alleen liep die weer niet stationair en bleef niet aan staan al ga je gas en direct weer los.
Ik weer naar binnen en alles vertelt. Ze hadden hem afgesteld toen die warm was. Zei al je zit wel te draaien aan die stationair schroef, maar daarmee los je het probleem niet op. Dit keer wel goede monteur en heeft nog 3 kwartier naar me auto gekeken, omdat ze het toch op wilde lossen. Ze konden nog steeds geen verbinding met de computer krijgen. Nergens valse lucht.
Meeting gedaan in de uitlaat, waardes waren veels te hoog, maar kat. is er ook uit natuurlijk. Zat volgens hem wel veels te veel onverbrande benzine in. Vandaar het slechte lopen misschien met koude motor.

Brandstof niveau klopt wel weer en had eerst wat ploffe in me uitlaat is nu ook weg.
Hij denkt dat me luchtmassa meter of temperatuursensor niet helemaal goed meer is.

Moet eerst langs Rica of ze me computer kunnen uitlezen.

Geplaatst: 16.07.2008 - 00:11
door arjen-440
tsja ook onder kat moet een auto aan zijn CO waarde komen,
anders loopt ie niet goed.
Lambda sensor en LLM zou ik ff naar kijken.

Geplaatst: 17.07.2008 - 18:18
door gvanminnen
Rica gebeld en vertelde mij dat je geen foutcodes kan uitlezen bij dit bouwjaar. Je moet echt elk onderdeel vervangen of schoonmaken (oldsgool :P)

Auto loopt nu weer prima en nergens last van. Auto moet nu meer vermogen leveren en moeten alle delen ook 100% werken. Hij is toch oud en zal binnenkort nog wel wat vervangen moeten worden denk ik.

Is het slim om tweede hands onderdelen te kopen? (luchtmassa meter, temp sensor, lamba sensor)

Geplaatst: 18.07.2008 - 00:29
door Fredhead
Als je weet dat de 2e hands onderdelen echt nog in goede staat zijn kan het volgens mij weinig kwaad.
Maar bij nieuwe onderdelen weet je (vaak) zeker dat ze 100% goed zijn

Geplaatst: 19.07.2008 - 14:56
door gvanminnen
Weer wat modificaties gedaan:

MSD blaster bobine
Denso iridium power bougie
Magnecor bougiekabel set

De volgende modificatie word een uitlaatsysteem. Vermogen wordt nu nog geknepen door de uitlaat en de turbo zal sneller op gang komen.

Kom je met een kat. vervanger door de apk met meeting??

Dan misschien een rollerbank meeting doen.

Geplaatst: 19.07.2008 - 15:20
door Fredhead
Als je de CO waarde haalt kan je zonder kat door de APK komen.
Kat vervanger hoeft dus geen probleem te zijn

Geplaatst: 23.07.2008 - 01:28
door Yoghi
gvanminnen je hebt pm

Geplaatst: 23.07.2008 - 08:01
door mYst
gvanminnen schreef:Weer wat modificaties gedaan:

MSD blaster bobine
Denso iridium power bougie
Magnecor bougiekabel set

De volgende modificatie word een uitlaatsysteem. Vermogen wordt nu nog geknepen door de uitlaat en de turbo zal sneller op gang komen.

Kom je met een kat. vervanger door de apk met meeting??

Dan misschien een rollerbank meeting doen.
ik heb m'n kat leeggemept met m'n v40 diesel, en dat was geen enkel probleem voor de BELGISCHE keuring (die op dat vlak heel wat strenger is dan de nederlandse) qua co2 uitstoot

Geplaatst: 03.08.2008 - 10:54
door gvanminnen
Heb vanmiddag me temperatuursensor vervangen en heeft het stationair toerental niet omlaag gebracht. Wel stottert die minder met gas loslaten en hij valt niet meer naar beneden in toeren.

Ga nu een andere luchtmassameter proberen. Weet iemand wat dit nieuw kost?

Geplaatst: 03.08.2008 - 11:54
door Blade
Weetje zeker dat je geen valse lucht ergens hebt? Dit kun je heel goed controleren met de 4gastester.

Geplaatst: 03.08.2008 - 13:43
door gvanminnen
Hoe werkt dat precies dan? Nog nooit van gehoord.

Geplaatst: 03.08.2008 - 14:44
door
mYst schreef:
gvanminnen schreef:Weer wat modificaties gedaan:

MSD blaster bobine
Denso iridium power bougie
Magnecor bougiekabel set

De volgende modificatie word een uitlaatsysteem. Vermogen wordt nu nog geknepen door de uitlaat en de turbo zal sneller op gang komen.

Kom je met een kat. vervanger door de apk met meeting??

Dan misschien een rollerbank meeting doen.
ik heb m'n kat leeggemept met m'n v40 diesel, en dat was geen enkel probleem voor de BELGISCHE keuring (die op dat vlak heel wat strenger is dan de nederlandse) qua co2 uitstoot
diesel meet men enkel het aantal deeltjes die uitgestoten wordt

benzine meet men CO
(en geen CO²)

niet te vergelijken

wat ik wel kan zeggen, is dat ik op mijn 460 1.7Ti de complete originele uitlaat wegens snotrot er van onder heb genaald en vervangen door de uitlaat van mijn broers oude 440 1.9TD die hier nog lag

nix geen cat meer dus

hier in belgië geen enkel probleem op controle bij CO meting

Geplaatst: 03.08.2008 - 14:53
door Blade
Met een viergastester kan je meerdere dingen meten.

Ik heb van een ander topic ff het lijstje gekopieerd.

-Co = koolstofmonoxide
-Co2 = koolstofdioxide
-o2 = zuurstof (help goed om te zien of een uitlaat lekt)
-HC = koolwaterstof (brandstof)
-NoX = stikstofoxide

Ik neem aan dat de garage waar die is geweest dat ze hebben gekeken naar de o2 waardes hebben gekeken. Zo kun je heel makkelijk zien of je ergens valse lucht trekt. Dat kan uiteraard op meerdere plekken, bijv je uitlaat maar ook dus je inlaattraject. De meeste auto's staan op 0.2 (op bedrijfstemperatuur). 0.4 is zeker nog toelaatbaar. Mijn auto had 0.7 en zo wist ik dus zeker dat ik ergens valse lucht had.

Hopelijk ben ik duidelijk genoeg.

Geplaatst: 03.08.2008 - 15:50
door gvanminnen
Die test hadden ze gedaan en co en hc was veel te hoog.
Welke waarde o2 had weet ik niet.

Zal me inlaattraject wel controlen of er miss een slang los zit of kapot is.

Geplaatst: 10.08.2008 - 17:53
door gvanminnen
Luchtmassameter zat een beetje scheef in de inlaatslang. Deze goed gezet maar was het probleem niet. Heb een lamba sonde en luchtmassameter besteld. Verder nog kijken of geen meer slangen slecht aangesloten zitten of versleten zijn,

Heb een momo sportstuur gekocht met naaf:
Witte tellerplaat gemaakt. Ziet er stuk duidelijker uit en sportiefer.
Afbeelding

Nog een foto van bougies/bougiekabels en bobine:
Afbeelding

Nog een betere foto van de grill:
Afbeelding

En de 13cm speakers die ik voor heb:
Afbeelding

Geplaatst: 11.08.2008 - 17:32
door Blade
Ziet er heel netjes uit onder de motorkap ! :D

Geplaatst: 12.08.2008 - 22:56
door darksideT4
hoi. Ik vind dat je een machtige 440 hebt. Hopen dat je problemen snel zijn opgelost. Dan krijg je ook meer vertrouwen in je auto. Ga zo door

Geplaatst: 17.08.2008 - 14:42
door gvanminnen
Vandaag ook de toerenteller veranderd voor een witte.

De bekende soldeer punten opnieuw gedaan en teller deed het eerst niet. Na een paar klappen bleef die het wel doen. Hopen dat het zou blijft.

Auto gister stationair afgesteld op 900 toeren en bleef die netjes zo lopen.
Start hem vanochtend en weer 1200 toeren?
Lamba sonde is en temperatuursensor is vervangen.
EGR klep is schoongemaakt.
Denk toch valse lucht ergens, maar waar???

Planning:
Verlagen gaat 270 euro kosten.
Achter wielkasten omrollen 120 euro.
Andere downpipe geinformeerd en de rest van de uitlaat zelf maken.
Misschien andere inctoren. Weet iemand orginele nummers van de injectoren?
Rolkooi maken.

Geplaatst: 17.08.2008 - 19:53
door Blade
Kom je ook naar de meeting? Ik denk dat ik toch wel even langskom, en als jij ook langs komt wil ik best even kijken.

Geplaatst: 17.08.2008 - 22:29
door gvanminnen
Nee is te ver.