Pagina 3 van 3

Geplaatst: 10.07.2008 - 19:50
door Barry (Grillmeister)
Dat is een werkelijk duidelijk stuk research werk Maurice!!!

Geplaatst: 11.07.2008 - 00:46
door Mathy
Hallo Maurice
Maurice Pierik schreef:Overigens is het niet juist te veronderstellen dat een Volvo met L-plaatwerk rond de koplampen automatisch een 740 is. Onderstaande is toch echt een 940:
http://www.analogstereo.com/images/om/volvo_940.jpg
Klopt, maar zoals duidelijk aan de knipperlichtunit is te zien, is dit er eentje voor de Amerikaanse markt. Die hadden deze neus of de neus met de aparte glazen voor de normale en de mistlampen, die je bij ons niet ziet.

Groetjes

Mathy

Geplaatst: 11.07.2008 - 08:42
door Maurice Pierik
Dat klopt. Nu weet ik niet of er andere markten zijn waar 940's-met-L zijn geleverd.

De grote koplampen zien er op zijn Amerikaans zo uit:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... -Sedan.jpg

940.

Om het verhaal maar verder af te maken. Hier de eerste neus van de 740/760, in dit geval op een 740 Turbo op zijn Amerikaans:
http://puosu.dna.fi/kerappo/cars/car.pi ... c00945.jpg

En dit de laatste neus die je enkel op een 960/S90/V90 kunt aantreffen:
http://www.theautochannel.com/media/pho ... vo_s90.jpg
en gelijktijdig op zijn Amerikaans:
http://imgs.getauto.com/imgs/ag/ga/99/8 ... 9986-1.jpg

Geplaatst: 11.07.2008 - 08:49
door Vilvi
In de USA was het standaard front voor de 940 de uitvoering met kleine koplampen en de L. Dat heet daar in vakjargon "front without fogs"
Wat voor ons een 940 front is was daar een optie en heette dan "front with fogs" Oftewel de mistlampen waren een optie en dan kreeg je ook meteen een ander front.

Geplaatst: 14.07.2008 - 20:46
door Mathy
Hallo Albert
Vilvi schreef:Wat voor ons een 940 front is was daar een optie en heette dan "front with fogs"
Het Amerikaanse front met mistlampen zie je in de eerste link van Maurice in het bericht hierboven. Dat is een ander front, dan het Europese 940 front.

Groetjes

Mathy

Geplaatst: 15.08.2008 - 18:43
door Lilian
Ja, FatRat, dat heb ik nou ook :) Jammer alleen dat er zo weinig zijn die dat inzien. En dan zit ik een keer in een andere auto, hoor gerammel, zie de niet-degelijkheid, voel de slechte stoelen en dan weet ik het weer hoe fijn die tank is.