Pagina 3 van 3
Geplaatst: 16.07.2008 - 17:48
door Michael Oud
Jacow schreef:Michael Oud schreef:volvorider schreef:In de praktitische zin wel hoor. Als de rolstoel van mijn dochter in de 940 of 960 leg gaat dat zonder enige aanpassing, helaas gaat dat niet in een V70, toch minder diep. Het is niet anders, dat is mijn ervaring.
Ik ben 't met je eens dat de ruimte wel heel bruikbaar is.
..laatst nog een matras vervoerd van 140 cm x 200 cm, had nog een echtpaar op kunnen liggen ook, zeer bruikbaar dus

......in mijn 940 estate.
groet,
Jacow
Die van mij gaat ook ongetwijfeld als "Tent" ingezet worden

Geplaatst: 16.07.2008 - 21:17
door Jacow
Michael Oud schreef:Jacow schreef:Michael Oud schreef:Die van mij gaat ook ongetwijfeld als "Tent" ingezet worden

die van mij eindigt als camper
groet,
jacow
of lijkwagen...ik heb er nl eentje gezien die voor de stoet uit reed.... :?
Geplaatst: 16.07.2008 - 23:22
door Fat Rat
Michael Oud schreef:Die van mij gaat ook ongetwijfeld als "Tent" ingezet worden

Dat truukje kent mijn 940 ook, vanaf basis van de voorruit tot achter de klep spannen zodat je privacy en mogelijkheden tot ontluchten heb, en je slaap heerlijk droog en warm.... Zal bij de volgende "tent" sessie wel een plaatje trekken.
Overigens is de 740 volgens de cijfers die ik weleens gevonden heb op autoweek nog weer groter als de 9 serie.....
Geplaatst: 16.07.2008 - 23:22
door Michael Oud
Eindigt? Je gaat 'm toch niet de deur uit doen hè?
Geplaatst: 16.07.2008 - 23:33
door Fat Rat
eindigt, wie wat waar??
mijn 940 eindigt hopelijk pas over vele vele vele jaren, voorlopig moet ze zowiezo nog blijven omdat ik geen geld heb om haar te vervangen...
Deep Blue blijft en eindigt niet.
Turbeaut daar en tegen weet ik zo net nog eens niet....
Geplaatst: 17.07.2008 - 15:02
door Jacow
Michael Oud schreef:Eindigt? Je gaat 'm toch niet de deur uit doen hè?
nee hoor, maar heb wel weer een andere
Automaat en mooi stemmig grijs...
groet,
Jacow
Geplaatst: 17.07.2008 - 16:35
door Michael Oud
Ik zie 'm binnenkort wel staan achter je hekje
Grijs is absoluut een mooie kleur...
Geplaatst: 17.07.2008 - 17:31
door Jacow
Michael Oud schreef:Ik zie 'm binnenkort wel staan achter je hekje
Grijs is absoluut een mooie kleur...
eh donkergrijs

..ook mooi. Sommigen zeggen antraciet.
Maandag met de volvo op vakantie, hopelijk geen tegenslag dit keer, afkloppen!
groet,
Jacow
Geplaatst: 17.07.2008 - 20:03
door Michael Oud
Fijne vakantie dan alvast. Heb je m'n skirts en uitlaatje toevallig al gezien trouwens?
Geplaatst: 17.07.2008 - 20:21
door Jacow
Michael Oud schreef:Fijne vakantie dan alvast. Heb je m'n skirts en uitlaatje toevallig al gezien trouwens?
Dank dank,
yep, was laatst met m'n dochter op dat speelplaatsje en toen heb ik de auto uitgebreid bekeken, ziet er geweldig uit! Ga je die zwarte rubberen strips ook nog "meekleuren'.....dan is-ie wel af(exterieur dan) :twisted:
groet,
Jacow
Geplaatst: 17.07.2008 - 22:09
door Michael Oud
Há, danku! Ja, die stootstrips staan nog op de planning. Stukje bij beetje hè, er moet ook nog een beetje geleefd worden.
Edit: Om ontopic te blijven, mijn auto bewijst dat V90 onderdelen prima op een 940 passen

Geplaatst: 20.07.2008 - 22:57
door Msuidgeest
Maurice Pierik schreef:Msuidgeest schreef:Een 960 is wel degelijk iets anders dan een 940.
De wezelijke verschillen zijn de wielophanging (960 heeft multilink-achteras), de motoren (960 heeft alleen 6 cilinders) en het interieur van een 960 is moderner en minder hoekig.
Maar het mooiste is natuurlijk de rijbeleving want (hoewel subjectief) een 960/S90 rijdt relaxter dan een 940. En van beide auto's heb ik er twee gehad, dus enige ervaring heb ik wel.
Het is onjuist te veronderstellen dat de 960 alleen met 6 cilinders is geleverd. De 960 is in Italië (en Frankrijk?) geleverd als 960 2.0Turbo 16v. Bron:
Volvo Cars 1927-2000 a calvacade van Christer Olsson.
Een 740 is geleverd met de multilinkophanging met schroefveren, en wel op de variant met B204GT motor. Bron:
Volvo 740 Product Information 1990 van Volvo Car Corporation. Met dit laatste zeg ik niet dat een 740/940 zomaar kan worden voorzien van de multilink achteras, de ophangpunten zitten op een nogal andere plek. Dus het nodige zal moeten worden aangepast lijkt me.
Er zijn dus de nodige varianten die de scherpe verschillen tussen de 940 en 960 doen vervagen. Maar als je met een Nederlands gespecificeerde 940 en 960 hebt gereden, dan tref je bij elkaar grote verschillen aan.
Maurice, ik heb mij gebaseerd op eigen ervaringen (dat schreef je al) en ik heb alleen gesproken over de Nederlandse auto's. Hoewel ik enkele jaren lid ben van de 700Vereniging weet ik hoe een 740 in elkaar steekt, maar ik heb er geen rij-ervaring mee.