Pagina 3 van 4
Geplaatst: 17.07.2008 - 15:24
door VolvoKramer
Te grof voor woorden dat een (vrachtwagen) chauffeur doorrijdt na het veroorzaken van een ongeluk. Ieder mens maakt wel eens domme fouten maar in zo'n situatie ben je toch ook benieuwd hoe het met je slachtoffer is? Je stopt dan toch en je gaat kijken?
Vrachtwagens hebben sowieso al niet zo'n beste reputatie op de weg ivm het hoge percentage dat ze betrokken zijn bij ongelukken en veroorzakers zijn van file-leed. Maar jouw verhaal geeft wel heel duidelijk de mentaliteit van De Rooy en de vrachtwagen-chauffeur weer.
Als dit de Rooy is in Son, dan zit ie zowat naast Mesman (of andersom). Die kwam dus waarschijnlijk net van de basis af (immers richting Ikea en dan linksaf de Kennedy-laan op). Moet naast alle elektronica aan boord, te achterhalen zijn toch? Er rijden echt niet in 1 keer 500 vrachtwagens daar het terrein af. Dus dat De Rooy je op deze manier te hulp is, is ronduit schandalig en hufterig.
Veel succes en hopen dat ze deze misdadiger weten te vinden.
Geplaatst: 17.07.2008 - 16:31
door plim
Zojuist bericht gehad van de politie:
De vermoedelijke dader is bekend. De vrachtauto met bijbehorende schade is ook gevonden.
De politie gaf aan de De Rooy goed had mee gewerkt aan het opsporen van de auto en chauffeur.
Alle gegevens zijn nu bekend zodat mijn verzekering haar werk kan doen en zodat hij mij niet nog eens eigen risico e.d. gaat kosten.
Kennelijk moet alleen nog worden bepaald door de officier van justitie of er vervolging gaat plaats vinden. Dit is iets waar ik verder (kennelijk) helemaal buiten sta.
Geplaatst: 17.07.2008 - 16:32
door Gast
Dat is fijn om te horen. Veel succes met je volgende auto.
Geplaatst: 17.07.2008 - 17:51
door VolvoKramer
He dat is fijn! De Rooy dus toch wél meegewerkt!
Goed zo! Zo hoort het ook!
Geplaatst: 17.07.2008 - 17:56
door MDA
plim schreef:Zojuist bericht gehad van de politie:
De vermoedelijke dader is bekend. De vrachtauto met bijbehorende schade is ook gevonden.
De politie gaf aan de De Rooy goed had mee gewerkt aan het opsporen van de auto en chauffeur.
Alle gegevens zijn nu bekend zodat mijn verzekering haar werk kan doen en zodat hij mij niet nog eens eigen risico e.d. gaat kosten.
Kennelijk moet alleen nog worden bepaald door de officier van justitie of er vervolging gaat plaats vinden. Dit is iets waar ik verder (kennelijk) helemaal buiten sta.
Ik heb net alles doorgelezen! Goed dat de politie haar werk netjes heeft gedaan, dat is namelijk niet altijd het geval las ik hier op het forum...
En inderdaad: de Officier van Justitie gaat over vervolgen, niet jij

Ik snap heel goed dat een slachtoffer het vaak zelf zou willen bepalen, maar ik denk dat het toch in het belang van de rechtstaat is dat Justitie dat uitmaakt...
Het enige wat jij nog kunt doen is een civiele procedure aanspannen als de OvJ met hem klaar is. Het enige dat je daar uit zou kunnen halen is een beetje geld als je vindt dat de verzekering tekort is geschoten wat betreft het vergoeden van de schade (in de breedste zin van het woord).
Geplaatst: 17.07.2008 - 18:00
door bart simpson
Heb recent meegemaakt dat de verzekeraar de gegevens vanuit diezelfde privacyoverwegingen ook niet kreeg, de claim bleef dus gewoon liggen bij gebrek aan dadergegevens, dat werd daardoor toen een schade voor het waarborgfonds (aanrijding door onbekende automobilist)
Geplaatst: 17.07.2008 - 20:38
door arnoud
Ik ga er van uit dat als je al weet dat het een chauffeur van De Rooy is geweest, dat je verzekeraar de werkgever wel aansprakelijk zal stellen?
Geplaatst: 17.07.2008 - 20:57
door plim
1. voor de schade die door de vrachtwagen is veroorzaakt is De Rooy gewoon verzekerd (in dit geval in Polen), zoals wij ook allemaal verplicht minimaal een WA verzekering hebben. Mijn verzekering verhaalt de schade gewoon bij de verzekering van de tegen partij, hetgeen volledig mogelijk is aangezien alle gegevens nu bekend zijn. EN door onderzoek is vastgesteld dat de vrachtauto mijn auto geraakt heeft. EN bevestigd is door getuigen. EN de chauffeur niet ontkent dat hij op het bewuste tijdstip daar reed.
2. voor doorrijden na een ongeval is de werkgever (De Rooy) niet verantwoordelijk. Dat is namelijk een strafbaar feit. De verantwoordelijkheid daarvan ligt geheel bij de bestuurder van de vrachtwagen. Daarvan moet het OM dus nog bepalen of deze meneer van Roemeense afkomst met voorkomen (en dus niet de werkgever). Hij beweerd namelijk niets gemerkt te hebben.
Het belangrijkste voor mij, omdat ik geen persoonlijk letsel heb en geen fietsers heb dat ik geraakt geen financiële schade meer ondervind. Of de man moet voorkomen kan me op dit moment niet zo veel schelen... mijn vrouw denkt daar anders over.
Geplaatst: 17.07.2008 - 21:05
door arnoud
Wat ik me nu afvraag: krijg je binnenkort de kans om je spullen (parrot, VDO, gordijntjes, ..?) uit je auto te halen? En waar staat je auto nu, bij een sloper of bij de dealer?
Doet me er aan denken dat ik eens met de verzekering moet gaan bellen, in het onfortuinlijke geval dat me zoiets zou overkomen wil ik eigenlijk wel weten wat de status dan is van al de speledingetjes die ik in mijn auto heb ingebouwd na de aankoop... Mag ik bijvoorbeeld alle $$$ speakers uitbouwen, rolgordijn, aluminium sierlijsten verwijderen, etc etc?
Geplaatst: 17.07.2008 - 21:18
door Qinx
MEESTAL - maar ik weet niet of het altijd zo is - laat de garage waar het wrak naartoe wordt afgesleept wel toe dat je spullen uit je auto haalt. Zeker spullen die niet standaard in de auto horen (bv de spullen die jij net aangeeft). Bij mijn vorige autoclub waren er nogal wat total-lossjes met flinke geluidsinstallaties e.d.

Geplaatst: 17.07.2008 - 21:37
door plim
Alles wat ik eruit wilde hebben mag ik eruit halen. Ik moest het wel met de expert vooraf overleggen. Hij bepaald dan of de uitkeringswaarde omlaag gaat of niet. Mijn navigatieradio was dusdanig oud dat die niet veel euros meer bijdroeg. Ik mocht hem hebben voor niks. De carkit en de schermpjes mocht ik er ook uithalen, aangezien die niet bij de standaard uitrusting hoorden. Voor de expert was het belangrijk, omdat hij de auto te koop zet met een omschrijving die moet kloppen. Dus als hij zegt dat er een navigatiesysteem inzit, moet de koper die ook aantreffen.
Het lijkt me lastig om te verkopen zonder de sierlijsten Arnoud. Maar de speakers zijn natuurlijk wel te verwijder/vervangen door de originele.
Mijn auto (hij is nog steeds van mij) staat bij De Kade. Zolang ik geen vrijwaringsbewijs heb moet ik het ding ook nog verzekeren en er wegenbelasting voor betalen...
Geplaatst: 17.07.2008 - 23:39
door RobsterS70R
Hey Plim,
Daar ben je lekker mee zeg! Verder hoef ik er denk ik geen woorden aan vuil te maken. Goed om te lezen ook dat de politie in jou geval wel meewerkt. De vervanger klinkt zeker niet slecht, maar je was uiteraard liever in je huidige rond blijven rijden.
Gelukkig heb je er lichamelijk niets aan overgehouden!
Succes met de verzekering en veel plezier met je nieuwe auto.
Groetjes, Robbie
Geplaatst: 24.07.2008 - 09:46
door V480-S60
Hey Plim,
Is alles inmiddels afgerond?
Geplaatst: 24.07.2008 - 11:17
door Fredhead
plim schreef: Zolang ik geen vrijwaringsbewijs heb moet ik het ding ook nog verzekeren en er wegenbelasting voor betalen...
Had ik toen ook ja, zonde van het geld maar het is helaas niet anders
Geplaatst: 24.07.2008 - 12:18
door arnoud
We zijn ondertussen wel benieuwd naar je nieuwe ride

Geplaatst: 25.07.2008 - 04:27
door plim
Ik heb mijn "nieuwe" opgehaald. Deze rijdt erg goed! Wanneer ik in de gelegenheid ben laat ik jullie foto's zien. Op dit moment rijd ik in een Hummer H3, in Florida.... De S60 is beter. De finale afwikkeling met de verzekering is nog niet af, door mijn afwaezigheid
Geplaatst: 25.07.2008 - 07:46
door arnoud
Kijk, dat is een goede reden om nog eventjes te wachten met het plaatsen van een foto. Veel plezier daar!
Geplaatst: 25.07.2008 - 14:28
door v40pokemon
Freakybaby schreef:Geef duidelijk bij je verzekering aan dat er een track&trace van die vrachtwagens is. Doorrijden na een aanrijding is een strafbaar feit, en die gegevens (lokatie en tijdstippen) kan dus een strafbaar feit helpen oplossen.
De meeste track&trace systemen zijn erg nauwkeurig, en ze kunnen op een paar meter nauwkeurig zien waar de auto op een tijdstip was.
Neem eventueel contact op met je rechtsbijstand om dit te helpen versnellen.
Mooi dat je er zelf zonder kleerscheuren vanaf gekomen bent, en sterkte met de afwikkeling.
Groeten Freek
Ik wil niet de hoop uit je ogen halen, maar je bent niet verplicht deze gegevens vrij te geven. Het is in Nederland nog steeds zo dat je onschuldig bent totdat het tegendeel bewezen is. Onze touringcars hebben ook een GPS-systeem aan boord (gps-buddy.com), maar ik kan me voorstellen dat je zulke gegevens zomaar niet vrij geeft. Verder is het ook nog zo dat ik bepaalde gegevens kan veranderen, zodat het niet eens 100% zeker is welk voertuig het geweest zou kunnen zijn.
Voor de controle op rij- en rusttijden zijn dit soort systemen ook nog steeds niet vanwege die reden wettelijk geaccepteerd. Het enige wettelijke apparaat wat dat registreert is de tachograaf.
10-1 trouwens dat als de eerste een Pools kenteken is geweest, dat de 2e dat ook is. Verder hebben ze op de aanhanger een ander kenteken wat morgen weer achter een ander trekkend voertuig hangen...
Geplaatst: 25.07.2008 - 14:37
door V480-S60
Gezien de schade van Plim is er ook aan de trailer schade. En reken maar dat het transportbedrijf zeer goed weet wie met welke combinatie heeft gereden. Ondanks de mogelijke manipulaties met track and trace!.
Geplaatst: 25.07.2008 - 14:44
door Quota
Jongens, jongens, volgens mij is al heel duidelijk aangegeven dat de transporteur meewerkt aan de oplossing van het probleem, zelfs de chauffeur is al bekend...