Pagina 3 van 3
Geplaatst: 24.07.2008 - 22:28
door drowel
Live schreef:eXite schreef:Ik heb 260pk op de voorwielen, is prima te doen. Je moet natuurlijk niet uit stilstand alles vol open willen trekken, maar dan gaat achterwielaandrijving je ook niet redden...
Het kan wel, maar het wordt afgeraden
Ik sluit me dan toch ook bij eXite aan. Heb zelf ook 270PK op de voorwielen en als het gewoon droog is geen problemen met tractie. Tuurlijk slijten de banden wel sneller dan met een 100pk sterke auto, maar het is gewoon goed te doen hoor!
Geplaatst: 01.10.2008 - 11:42
door michel-C30
Nog geen groen licht voor Volvo C30 'R'
redactie
Volvo heeft volgens het Britse automagazine AutoCar bevestigd dat er een supersnelle C30 komt, maar een telefoontje naar Senior Vice President voor product van Volvo, de Nederlander Lex Kerssemakers, levert een ander antwoord op. "Er is absoluut nog geen besluit over een snelle Volvo C30 genomen."
"We voeren momenteel nog gesprekken over de productiemogelijkheden van deze auto," zo geeft Kerssemakers aan AutoTelegraaf aan. "Gezonde discussies! Er is voldoende vraag naar, met name vanuit Groot-Brittannië, maar het is nog te vroeg om te zeggen dat de snelle versie er komt." In de kraamkamers van Volvo staat al enige tijd een rijdend prototype, waarin Kerssemakers regelmatig rijdt. Onlangs gaf de productman aan de auto graag te willen bouwen, maar dat het gehele project momenteel geen prioriteit heeft.
De C30 beschikt over hetzelfde blok als de Focus RS, een 2.5 Turbomotor met 300 pk. Vierwielaandrijving met een Haldex-koppeling is aan de aandrijflijn toegevoegd.
autotelegraaf
+
Hete Volvo C30 op komst’
Uitgegeven: 30 september 2008 14:28
Al aan het begin van de levenscyclus van de Volvo C30 waren er geruchten over de komst van een supersnelle versie. Toen ontzenuwde Volvo de berichten, maar nu lijkt het merk dan alsnog overstag te gaan.
Dat meldt Autocar. De Volvo C30 R, zoals de auto waarschijnlijk gaat heten, krijgt de motor van de Ford Focus RS onder de kap. Dat betekent een vermogen van rond de 300 pk. Het geavanceerde differentieel van die super-Focus gaat aan de neus van de C30 voorbij. In plaats daarvan krijgt de R de beschikking over vierwielaandrijving, schrijft het Engelse tijdschrift.
De top-C30 onderscheidt zich van z’n broertjes door grotere remschijven, kuipstoelen, een speciale bodykit en 20 inch lichtmetalen wielen. De totale productie blijft beperkt tot maximaal 4500 stuks, waarvan ongeveer 40 procent naar Engeland gaat. De R komt tegelijk met de gefacelifte C30 op de markt. Wanneer dat precies is, is op dit moment nog niet bekend.
Geplaatst: 01.10.2008 - 20:56
door Paul