Het is andersom, een 185pk is een geupgrade versie van de 163pk, dit is gedaan door een fabrikant die hiervoor allerlei wettelijke regels ten aanzien emissie gevolgt heeft en evenzovele typegoedkeuringsproeven in de verschillende Europese landen, en die daarnaast ook nog eens instaat voor de duurzaamheid van deze upgrade, wettelijk gezien niets op aan te merken en stuk voor stuk punten waaraan een tuner niet voldoet.RobBob schreef:Hoe zit dit dan voor de 2.4D 163PK versie ? Ik beschik ook niet over genoeg feitenkennis en kan enkel beroep doen op wat er in dit forum verteld wordt of door mijn dealer verteld wordt. Die 163PK versie is naar het schijnt een 'gedowntunede' versie ... maar dus ook via tuning bewust omlaag gebracht = strafbaar :?: :?: :?:
Iedere aanpassing door een ander dan de fabrikant heet in uw land wettelijk verboden te zijn, het voldoet immers aan geen enkele door uw overheid (of Europese overheid) vastgestelde milieunorm en had vaak alleen maar tot doel dat er (op verzoek van de klant) wat meer vermogen uitkomt waarmee in België wat inschrijftax wordt ontdoken.
In Nederland is het verschil tussen een 2.4D en een D5 "slechts" € 1.425,--, het tunen levert je (als je zakelijk rijdt) bijtelingstechnisch een winstje op van max € 15,-- in de maand
En of u het nu mooi vind of niet dat zijn simpele feiten.