Probleempjes nieuwe V50.

Geleverd vanaf 2003
Ireentje
5th Gear member

Ja meneer de It-er ;) makkelijk gezegd. Ben bang dat ik iets fout doe en het helemaal sloop. Daar gaat de garantie dan weer.
En hoort een dealer dit niet ook te doen voor me, de software update? En toen ze laatst een nieuwe erin gezet hebben, die heeft toch ook dan de nieuwste software??
Wat een vragen weer....:)
Irene.

Volvo V60 T5 270pk Powershift R-Design MY12. RICA tuning. Passion Red. Off black leder. Zomer: 18"; Ixion velgen. Winter: 18"; Fortuna velgen. Business Pack Pro. Park assist voor & achter. Premium Sound. Driver Support Line. Security Line. Winter Line. Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Zilver kleurige roofrails. Automatisch dimmende binnenspiegel. Geblindeerde ramen. Side skuf plates.
sbv
6th Gear member

je kan het ook de dealer laten doen, mogelijk dat die het ook zo doen.

Ferdi waar ben je ..................wakker worden het is al licht........

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
lancer
6th Gear member

Ireentje schreef:Ja meneer de It-er ;) makkelijk gezegd. Ben bang dat ik iets fout doe en het helemaal sloop. Daar gaat de garantie dan weer.
En hoort een dealer dit niet ook te doen voor me, de software update? En toen ze laatst een nieuwe erin gezet hebben, die heeft toch ook dan de nieuwste software??
Wat een vragen weer....:)
Voor de garantie hoef je niet bang te zijn. Ik heb er namelijk een gesloopt tijdens het updaten. Als je PC up-to-date is en de energiebesparende maatregelen staan uit, dan kan er niet zo veel gebeuren.

Eerst wordt de nieuwe firmware helemaal binnen gehaald en gecontroleerd, daarna gaat 'ie pas flashen. Bij mij ging het stuk, doordat een stukje van het flash geheugen van de Parrot stuk was. Als ik niet een nieuwe versie geflashed had, was ik daar nooit achter gekomen voordat de garantie verlopen was.

Anyways, ik heb een nieuwe gehad.
Medusa07
1st Gear member

Ireentje schreef:@Medusa07:

Dat ziet er netjes uit. En jij hebt nergen problemen mee?
Ik heb één collega die niet te verstaan is, maar dat ligt aan zijn (Nokia) carkit, i.c.m. met HTC pda.

Ik heb geen problemen met de carkit. Het geluid is duidelijk en hard genoeg. Verbinden gaat altijd probleemloos (eerst BT op gsm aanzetten, dan motor starten) en valt nooit uit.

Ook het streamen van MP3's van je gsm o.i.d. via BT naar de carkit gaat prima en klingt zeer goed op mijn High Performance audio. Op het bedieningspaneeltje zitten ook 2 knoppen voor volgende/vorige track.

Er bestaat ook een EGO Flash en EGO Look, die hebben meer functies, o.a. kopieren van telefoonnummers naar de carkit en een eigen spraaksturing. De EGO Talk die ik heb gebruikt de spraaksturing van de telefoon zelf.

Ikzelf vind deze carkit echt beter werken dan de Nokia CK-7W die ik hiervoor had. Met Parrot heb ik geen ervaring.
Volvo V40 D2 Summum MY14, Caspian Blue, 17 inch Mannan, adaptive bi-xenon, business pack pro, difussor kit met dubbele uitlaat, afneembare trekhaak
Fiat 500 S cabrio TwinAir, zwart, 16 inch
Renault Megane Estate dCi 130 Privilege
Volvo V50 2.0D Edition I MY08
Volvo V50 2.0D Momentum MY05
Alfa 147 1.6 Twin Spark Veloce, 5 drs
Alfa 146 1.9 TD
Alfa 33 1.5 IE MY91
Alfa 33 1.3 MY87
Fredhead
Geartronic member

sbv schreef:je kan het ook de dealer laten doen, mogelijk dat die het ook zo doen.

Ferdi waar ben je ..................wakker worden het is al licht........
Ben al wakker :mrgreen: Heb nachtdiensten, dus duurt wat langer voordat ik nu op het forum ben :)

Enigste benodigdheden zijn inderdaad een laptop met bluetooth en de Parrotsoftware.

Via de link die hier eerder was gepost download je de Parrot updatertool, deze laat je vervolgens de nieuwste software voor je Parrot downloaden.
Als dit gedaan is ga je met je laptop in de auto zitten en ga je in het menu van de Parrot naar instellingen.
Daar ga je naar de onderste optie "software update

Die selecteer je.
Vervolgens laat je de software op de laptop de Parrot zoeken, de Parrot vermeld een code die je in moet voeren om de verbinding tussen carkit en laptop te maken.
Zodra de verbinding gemaakt is laat je de software de rest doen.

Geloof dat het updaten ongeveer 5 minuten duurt, als de update klaar is springt je Parrot uit dus je hoeft niet te schrikken.
Na ongeveer een minuut gaat hij weer vanzelf aan.

Je zal alleen merken dat alles wat jij in het geheugen van je Parrot had gezet (instellingen, telefoonnummers, achtergrond, enz.) kwijt bent.

Het is dan een kwestie van het ding weer instellen zoals hij in stond gesteld, als je een telefoon hebt die zijn telefoonboek niet standaard deelt de nummers weer over te sturen.

Na dit alles heb je een Parrot met de nieuwste firmware erop :)

Hoop dat het je nu iets duidelijker is?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Ireentje
5th Gear member

Vanmorgen vroeg op pad. Rond 8.30 uur bij de afrit in Hoofddorp. Flinke regen de hele weg.
Onderaan de afrit linksaf, en ik sta voor het stoplicht naast een V70 met een piloot erin :)
We willen beide snel weg zijn bij het stoplicht. Ik geef flink gas met optrekken. Maar het leek wel of ik niet voorruit kwam, (het was een standaard V70) Hij was dus al weg en ik had mijn gaspedaal tot de bodem ingetrapt alleen kwam ik niet voorruit maar ging wel normaal de bocht door. Ik slipte niet weg of niks. Alleen mijn motormanagement lampje begon te knipperen en het verbruik was 50 liter/ 100 km (is het wel vaker met flink optrekken, alleen kom ik dan wel voorruit.)
Bij het volgende stoplicht aangekomen ging het lampje pas uit toen ik stilstond. Daarna nergens meer last van gehad. Heeft het met de regen te maken gehad, ik trok niet sneller op dan ik normaal doe bij een sprintje. AWD, een bocht en flinke regen??
Iemand een idee? Laat het woensdag bij de dealer zeker nakijken.
Irene.

Volvo V60 T5 270pk Powershift R-Design MY12. RICA tuning. Passion Red. Off black leder. Zomer: 18"; Ixion velgen. Winter: 18"; Fortuna velgen. Business Pack Pro. Park assist voor & achter. Premium Sound. Driver Support Line. Security Line. Winter Line. Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Zilver kleurige roofrails. Automatisch dimmende binnenspiegel. Geblindeerde ramen. Side skuf plates.
Paul
Geartronic member

Ja volgende keer even je DSTC uitzetten.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Ireentje
5th Gear member

Oke ligt dus daaraan. Eens kijken hoe ik het kan uitzetten dan :)
Irene.

Gast

ja klopt. DSTC - oranje knipperend lampje. Niets met motormanagement te maken.
Uitschakelen: linker stuurstengel - draaiknop, totdat er in het schermpje staat "DSTC".
Op knopje van boordcomputer reset drukken - en in het schermpje staat "DSTC spin control uit" - voila.
Ireentje
5th Gear member

Maar dat hij dus knipperde is dat iets ergs? Is het slecht voor je auto? En als je het dus uit zet wat doet de auto dan anders dan dat het aanstaat (in de regen)?
Irene.

Mrp
2nd Gear member

Zover ik weet maakt dat niet uit. "DSTC" kan je inderdaad via het menu uit/aan zetten.
Gast

zie handleiding (sorry)
Mrp
2nd Gear member

hahahaha :)
Ireentje
5th Gear member

Ik lees de handleiding zeg maar niet. Daar heb ik jullie toch voor :)
Maar zit wel even te kijken, het lampje lijkt toch wel erg veel op het motormanagement lampje. Ga het toch woensdag maar even vragen.
Irene.

Franswa
5th Gear member

Je hebt het forum om de handleiding voor je te lezen, zeg je, krijg je hier dus de oplossing voor wat je is overkomen, maar dan ga je het toch even aan de dealer vragen.
Weinig vertrouwen in het forum dus. :cry:

Je kunt ook de handleiding eens op je gemak doornemen, kun je absoluut een keer gemak van krijgen. :razz:
V60 Plus Dark. Fusion red.
Gast

Dat is nou precies waarom ze ook een verkorte vorm van de handleiding uitgeven. Maar deze is blijkbaar voor sommige personen nog te lang.
Ireentje
5th Gear member

Als je het hele verhaal hebt gelezen dan weet je dat hij woensdag terug naar de dealer moet, dus dan kan ik het net zo goed meteen navragen.
Boekje ligt in de auto, dus nooit tijd om hem te lezen ;) Druk met autorijden. Mannen lezen handleidingen en daar vraag ik het dan weer aan. (Heb wel vertrouwen in jullie hoor :D)
En volgens mij heb ik alleen de lange versie van de handleiding.
Irene.

Franswa
5th Gear member

Omdat ik veel vrouwen om heen heb weet ik ondertussen wanneeer ik beter mijn mond kan houden. :wink:
V60 Plus Dark. Fusion red.
Gast

Het is niet zo dat je alleen de lange handleiding hebt, je hebt ook de korte versie. Daarin staat het lampje genoemd.
Gast

Trouwens, ook via de site van Volvo te downloaden en te lezen, beide versies.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”